Fijn dat je je beter voelt meis! Lekker uitrusten morgen en veel plezier/succes bij de echo. Geniet ervan!
@mone, fijn dat alles goed is! nu lekker namen bedenken. @bfg, ja zit ook graag comfi op de bank, maar voor speciale gelegenheden (kerst en oud&nieuw of verjaardagen etc) wil ik toch ook iets speciaals aan kunnen trekken en niet in een makkelijke spijkerbroek met makkelijk t-shirt aankomen. @frommel, zelf iets leuks en feestelijks maken is misschien de enige oplossing. Heb nog wel ergens patroontjes voor zwangerschapskleding, als ik een feestelijk stofje kies heb ik toch iets speciaals. Maak jij ook voor de kids zelf? @me, ik ga richting bed, slaap lekker allemaal!
@unexpected, heb je toevallig al gekeken bij esprit maternity? Mode & accessoires voor dames, heren en kinderen Of mamalicious.nl hebben ze ook leuke jurkjes voor de kerst
Dank u... Ik zit echt als een trillend rietje op de bank hehe.. Slecht geslapen, wij allemaal hier. Nog een half uurtje en dan moeten we gaan... Pfff echt, ik ben weer zo zenuwachtig. Dat heb ik echt nooit zo erg. Hopen dat de kleine spruit zijn/haar geslacht wil laten zien.. Want ik voel dat hij nog steeds in stuit ligt, zul je net zien dat ie net zo ligt dat ze het niet kan zien!! Dan word ik echt gek hahahah.
@maartje, ws ben ik nog net iets te vroeg, maar....en en en??? @andere echo's vandaag, succes en veel plezier en duim voor alleen maar positieve berichten!
@hier, nog maar 1 nachtje slapen, een hele dag wachten en dan is t eindelijk zo ver! de geslachtsbepaling!! ben zoooo benieuwd!! en hoop dat mini er even goed voor wil gaan liggen ipv wederom met de rug naar de camera (al is de rug nog zo mooi )
even een praktische vraag aan de ervaringsdeskundigen hier ik zit naar diverse uitzetlijsten te kijken en daar staat wel op wat je nodig hebt bij borstvoeding en wat bij flesvoeding... maaarrr....nu ga ik in principe wel voor borstvoeding, maar als dat niet lukt ga ik ook niet uit alle macht en tegen heug en meug t opdringen en gaan we gewoon flesvoeding geven (ben er zelf tenslotte ook groot mee geworden).. maar wat moet je dan absoluut in huis hebben??? dus qua flesjes e.d. en alles wat erbij komt kijken? ik begreep al wel van mn schoonzus dat je van flesvoeding van die "proef"zakjes hebt dus dan hoef je niet gelijk een hele doos in de kast hebben staan, dus die ga ik sowieso halen.
Iedereen succes vandaag! Nou... ik heb de verkoudheid ook te pakken helaas..... baal enorm Heb vreselijk geslapen vannacht. Gelukkig is manief 2 uur thuis, dat red ik wel.
Proefzakjes heb je niet, alleen van opvolgmelk helaas! In de babydozen die je krijgt, zitten sowieso wat flessen van Avent. En er is ALTIJD een apotheek open waar ze fv verkopen, dus dat hoef je niet in huis te hebben. Verder heb je niet zoveel nodig. De flesjes kun je uitkoken in een pannetje water en de voeding maak je aan met koud water uit de kraan en dan in de magnetron of met gekookt water gemengd met koud. Ze zeggen dat je ook de voeding kunt maken met warm water uit de kraan, maar dat zou ik toch niet doen aangezien metalen makkelijk oplossen in warm water en je niet zeker weet wat er in je leidingen zit.
Proefzakjes zijn er (zover ik weet) alleen voor wat oudere kinderen, ze mogen bv ook geen reclame maken voor flesvoeding vanaf geboorte. Wel zijn er kant en klaar verpakkingen, voor 1 a 2 voedingen. Die haal ik altijd, zelfs bij Janneke voor de geboorte (heb ze allebei een jaar bv gegeven) En verder dus een flesje, met speen om het te kunnen geven (zou niet teveel halen, is zonde als je het niet gebruikt, en als het fv wordt is het zo bijgehaald) Voor bv heb je niets extra's nodig. Mocht een tepelhoedje oid nodig zijn kan die altijd gehaald worden door ml of kraamzorg. Vergeet alleen de spuugdoekjes niet
@mone en Minnie: Wat fijn dat de 20 weken echo goed is !! @ missie maartje: Hoe was je echo?? En ben erg benieuwd naar je geslacht Je dacht toch stellig dat het een meid was/is?? Kun jij nu al voelen dat je kindje in een stuit ligt? Ik heb echt geen idee hoe t kindje ligt ! @isa en geranium: Heel veel suc6 vandaag! @geranium: Wat fijn dat je je weer wat beter voelt ! Ziek naar de 20 weken echo is ook niet fijn! @bfg: Bijna he Spannend hoor!! Ik kan ook bijna niet meer wachten @fv: De meeste dingen kun je idd wel halen als je toch overgaat op fv. Ik had thuis wel een blik staan voor het geval dat. Maar achteraf pas maanden later gebruikt. Je probeert toch vaak eerst te kolven als het niet lukt, en een kolf kun je dan weer via de kraamzorg tijdelijk huren. Geloof dat dat de 1e week ook gratis is. @hier: Gisteren het laatste behang ingeslagen voor mn zoontjes kamer. Morgen komt mn moeder, en gaan we zijn kamer behangen Ml weet van niets. Hij moet nog zoveel doen in huis, en nu ik het nog kan met mn bekken, vind ik het wel net zo leuk als ik het zelf met mn moeder gedaan heb Is hij straks mooi verrast! Ben benieuwd hoe het gaat worden ! Mn zoontje heeft weeeeer ooronsteking, we hebben met hem gezwommen t weekend, denk dat het daarvan komt. Hopelijk kunnen we snel terecht bij de kno arts!
jaaaaaaaaaaa hier ben ik dan... ben zo blij en zo trots!!! De echo was helemaal goed, echt super. Ze vonden wel een klein plekje bij de buik wat ze moest gaan overleggen, en toen hadden wij allebei zoiets van hmm.. gaan we weer!!! (bij niek dachten ze dat hij een klompvoetje had maar achteraf was dat niet zo). Gelukkig bleek het allemaal oke en hoeven we er ons geen zorgen om te maken. Toen ze daarna met het apparaat keek, zag ze het al niet eens meer. En .... Het geslachts was goed te zien, wij zagen het meteen al hihi. Het is toch echt een jongen!!!!! Ik lach me rot, ik heb de hele tijd stellig gedacht dat het een meid was. maar het is toch een jongen!!! En zo'n enorm knappe jongen!! Ga hier dadelijk een foto plaatsen, ik ben zo blij en zo trots. Ben helemaal in de wolken. @ Janneke; hmm hij ligt in stuit, maar dat weet ik omdat ik zijn geschop onderin voel. En dat is al weken zo. Echt helemaal onderin zeg maar... Dus vandaar dat ik het weet! Afgelopen weken lag hij ook in stuit. Vandaag dus ook. Als ie maar niet zo eigenwijs is als niek, die lag ook vanaf 18 weken al in 1 positie, was wel toevallig de goeie hihi. BEN ZO BLIJ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
bij mijn vorige borstvoeding die totaal mislukte had ik de flessen van advent. maar dat nooit meer. als je borstvoeding geeft en je wilt over naar de fles willen ze de speen niet alleen een borstvoedingsfles hier voldeed ik heb die van tommie tippee. gekocht en is de speen een borstvorm.
Ik heb de lijst weer aangepast. Ga dat denk ik gewoon 1x per week doen want ik blijf bezig haha! Begin van het nieuwe jaar kijk ik wie er allemaal heeft meegekletst want er staan er een boel tussen die nooit meer komen.
@maartje, zooo fijn dat alles goed is!!! en leuke een jngen!! nog meer blauw op de lijst!!!! ik word wel steeds zenuwachtiger hoor hahahaha @praktisch vraagje, thnx meiden! ben enorm geholpen kan ik mooi aantal dingen wegstrepen @hier, mmmmmmm lekker zeg! boterham met pindakaas en hagelslag! had er al 1,5 week trek in smaakt net zo lekker als ik me voorgesteld had