oeh echt he, ben ook zo toe aan die echo! Nog 12 nachtjes slapen... Ik weet niet of het de zwangerschap is of het warme weer, maar ik ben zoooo moe!! Jullie ook? Nou meiden, morgen lekker dagje nog en dan begint de week weer! Hier is de zomervakantie dat voorbij, mijn oudste gaat dan weer naar school... zo jammer vind het heerlijk als ze thuis zijn. Jongste is natuurlijk wel thuis, gezellig Genietse allemaal nog even!
Mijn echo duurt nog wel eventjes geloof ik, de 3e of de 4e of zo. Precies met 7 weken in ieder geval. Hier vandaag heerlijk in de tuin gezeten en een badje opgezet, en mijn nichtje kwam langs met haar twee kinderen dus we hebben de bbq nog even aangestoken. Supergezellig! Toen ze wegging zei ze dat ze in verwchting was, 8 weken nu. Heel raar, maar het voelt een beetje dubbel. Bij mijn oudste waren we tegelijkertijd in verwachting, bij haar tweede waren we ook tegelijkertijd in verwachting maar toen kreeg ik mijn tweede miskraam. Op de een of andere manier ben ik nu bang of bijgelovig of zo dat als het bij mij weer misgaat ik altijd naar haar kindje ga kijken als herinnering aan weer een miskraam. Raar natuurlijk, want dat doe ik ook niet bij haar zoontje (of bij het zoontje van mijn schoonzusje, die tegelijkertijd met mijn eerste mk was). Beetje zo'n zelfde gevoel als bij MvM, alsof externe factoren de schuld zijn van mijn MK Het zal wel een combi zijn van warmte en hormonsters
Mijn eerste echo is verplaatst van 10 september naar 30 augustus, dat is dus al over 11 dagen!! Ben dan 7w2d, vind het super spannend en hoop dan in ieder geval het hartje te horen kloppen!! Bij ons weten onze ouders/broers/zussen en een aantal goede vrienden het, de rest krijgt het te horen na de 2e echo(rond de 10 weken).
Toen wij de mmm in gingen hebben we onze ouders verteld dat we bezig waren.. We hebben dus ook gistere verteld dat we zwanger zijn... Was een erg leuk moment. Aan de rest vertellen we het als de eerste echo goed is... Maandag mijn ziekenhuis bellen want die kan ik in het weekend telefonisch niet bereiken.. Spannend.
Goedemorgen! Zo ik ben gesloopt. Sinds onze vakantie slaapt ons dochtertje van 3 niet meer zo goed en die was vanacht 7 keer wakker, ook door de warmte Zoonlief kwam er nog twee keer bij tussendoor want dorst met die hitte...gecombineerd met dat ik niet zo heel makkelijk in slaap val in deze periode van de zwangerschap was het een pittig nachtje. Gisteren was er ook al zo eentje. Nou ja, even doorbikkelen dan maar. Ik heb wel een 'goed gesprek' gevoerd met mijn dochtertje
hi meiden, pffff wat een hitte he..... normaal gesproken zou ik nu al op t strand liggen maar nu toch maar even niet doen....wil echt geen zwangerschapsmasker en ik verbrand toch al zo snel, dus ik hou t nu wel even bij schaduw foto's gister zijn volgens mij erg leuk geworden! zo even checken op de comp maar zit vast goed vandaag wasjes draaien, de vakantiewas moet weggewerkt worden....gelukkig is vanmiddag ook alles alweer droog, dat scheelt nu moet alleen ml nog even uit bed komen, dan kan ik gaan beginnen (hoe sneller t klaar is hoe sneller we bij mn schoonouders in de tuin kunnen gaan zitten ) dat ie überhaupt nog slaapt met die hitte...pffff hebben jullie nog plannen vandaag?
@babyfotograaf: kun je nu al een zwangerschapsmasker krijgen? Ohjee, ik wil straks weer even naar het strand. Dan hou ik mijn hoofd wel in de schaduw. Vind het zonnetje veel te lekker om binnen te blijven.
Heb het even opgezocht, voor zover ik nu kan vinden leveren alleen nederlandse vrouwen urine maar deze wordt over de hele wereld gebruikt.
Ja dat dacht ik ook al. Ik vond het eerst al zo vreemd, ik dacht elke zwangere vrouw bijna doet mee, per zwangere vrouw worden er tientallen andere geholpen.. ik vond dat al zo vreemd, het leek of er in nl meer vrouwen met vruchtbaarheidsproblemen bestonden dan vrouwen zonder. Maar ja nu ik weet dat het de hele wereld over gaat is het logisch dat er te kort is. Snap eigenlijk niet dat ze het niet ook ik in andere landen doen.
Buiten dat, ben ik misschien heel erg, maar dan ben ik meteen argwanend, als ze in bv amerika meer per potje willen betalen dan in nl...waar gaat dat potje dan naartoe? Zeker met alle bezuinigingen.... En dan moet ik tot mijn schaamte toegeven dat ik liever heb dat ze eerst nl helpen en dan de rest... (schaam schaam) Waarom wel in nl, waarschijnlijk logistiek, cultuur, misschien zelfs wet en regelgeving... Het is wat dat betreft te hopen dat ze ook met het recombinant hCG goede resultaten boeken en dat daar dadelijk ook verschilende concentraties van zijn, en dat het vergoed gaat worden...(wat een hoop als...)
nee, mijn verloskundige vond het (MvM) wel een heel goed idee, maar t wordt hier (Zweden) dus ook niet gedaan! en ik weet niet hoe het met dit medicijn specifiek zit, gezien de urnine dus alleen in NL verzameld wordt, maar over het algemeen wordt een schaars middel tegen een bep. prijs aangeboden, en is het aan de zorginkopers om het dan in te kopen, of over de prijs te onderhandelen. Als het te duur wordt aangeboden, dan wordt het niet ingekocht als er alternatieven zijn, en anders worden er voorwaarden aan gehangen voor gebruik. Pfff net 3 stallen hun jaarlijkse schoonmaakbeurt gegeven, nu ben ik moe. ben wel blij dat het hier 23 ipv 33 graden is overigens!
He Tumtum, hoe is het er mee? Kun je nog een beetje rust vinden of wordt je helemaal tureluurs zo in deze weken? Ik zat namelijk bij mijn zoontje tot week 8 elk kwartier op de wc te turen vandaar dat ik het vraag
ZO, hier een druk dagje gehad. Wel heerlijk gegeten bij mijn vader! Nu ga ik douchen en mijn bed in.. Ben zo moe en heb echt last van het weer, terwijl ik normaal gek ben op warm weer! Welterusten alvast meiden, tot morgen
He Juul! De vorige keren ging het al voor ik ging bloeden mis, dus ik ben niet zo bang voor bloed Ik 12 testen voor 10 euro gehaald en test om de 2 dagen, en als de test lichter wordt ipv donkerder, dan weet ik weer genoeg. Ik ga er eigenlijk al vanuit dat het ergens volgende week misgaat. Als ik over de 7 weken grens heenkom, dan krijg ik misschien meer hoop (want zover ben ik nog niet gekomen), en dán wordt het zenuwslopend Ik heb eigelijk zoiets van laat deze zwangerschap maar snel weer over zijn, dan kunnen de onderzoeken beginnen....erg heh!
Meid we gaan dit keer gewoon voor een plakkert hoor! Wordt je test al lichter dan? Ik duim voor iedereen dat het goed gaat, maar voor de meiden die al een of meer mk's hebben gehad, een beetje extra. Hier een heel druk weekend gehad. Aidens 3e verjaardag gevierd, zaterdag voor de familie en zondag de vrienden. Het was HEET en druk maar de kleine man heeft het leuk gehad. We hadden het grote bad op staan dus af en toe een frisse duik kunnen nemen. Maar ik ben absoluut niet rouwig dat het voorbij is. Straks nog even het bad weghalen, de bbq schrobben en goed stofzuigen binnen, en dan is het weer zoals het was. Ik ben vandaag ook voor het eerst echt misselijk. Toen ik wakker werd om half 7 was ik het al en nu nog steeds. Dit heb ik eerlijk gezegd niet gemist. En ik ben zo moe! Kan wel slapen. Maar ook weer niet want ik heb naast mijn eigen 2 boeven, ook 3 oppaskindjes vandaag. Mijn vriend heeft avonddienst dus die begint om 18.00. Voor die tijd moeten we dus gegeten hebben en ik denk dat als ik na 19.00 de kids op bed heb, ik er zelf ook maar inkruip, haha! Even tv kijken in bed of zo. Het is nog niet eens 9.00 maar heb er nu al zin in
Vandaag ga ik mijn trouwjurk uitzoeken! Een spannende dag dus! Verder voel ik me super goed, soms beetje buikpijn en wat minder honger(vooral in de ochtend), maar verder echt nergens last van.. dat maakt me ook wel onzeker dat ik bang ben dat het mis gaat.. maar daar moeten we maar niet van uit gaan!