16 - 30 april 2013 Mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 6 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik help je ook zsm weer Skatje!
    Moet even een toetsenbord voor mijn tablet kopen, anders gaat het zo moeilijk!

2. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Hier geen enkel probleem ermee gehad, beide kinderen dronken meteen goed van de fles, en wij hadden ook avent.

3. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    @Maartje, wat fijn dat alles er goed uitzag! En een jongen! Leuk hoor! Kun je lekker verwend worden door drie mannen!

4. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Babyfotograaf: zorg sowieso dat je aan een kolf kan komen. Is gewoon te huren via thuiszorgwinkel hoor. Heb later zelf gekocht trouwens. Borstvoeding lukte in het begin niet dus dan kolf je toch eerst. Een paar dagen later lukte borstvoeding met tepelhoedje (erg fijn!). Helaas ging het allemaal niet lekker, en ben ik rond de 6 weken overgestapt op flesvoeding (in combi met kolven, hoewel dat al snel minder werd).
    Gewoon een flesje is prima (ik heb altijd die van difrax gebruikt met de S-speen), Ging prima. Flesvoeding is ook gewoon in de supermarkt te koop, dus dat komt vast goed :) Verder heb je niks nodig.

goede 20 weken echo's lees ik. Super fijn. Ik mag donderdag!!!

5. geranium32

geranium32 Niet meer actief

Mone: wat fijn dat alles goed was! En een meisje, gaaf hoor!

Bloemmm: balen dat je zo verkouden bent! Hopelijk voel je je snel beter!

Janneke: leuk dat je zelf al aan de slag gaat met behangen! Ik ben daar zo’n ontzettende kluns in! Succes in ieder geval!

Maartje: jippie!!!! Fijn dat alles goed was! Maar kan me voorstellen dat je even geschrokken bent als ze ineens iets zien. Gelukkig was het niets en kun je lekker genieten!

Hier: de 20 weken echo was super! Heb genoten van onze kleine uk, zo beweeglijk heerlijk! Alles was helemaal top in orde. Hij/zij ligt zelfs 4 of 5 dagen voor op schema wat groei betreft! Helemaal blij dus hier! Gelukkig is het geslacht nog niet verklapt :D dus nog steeds verrassing!

Zelf ook weer opgeknapt. Nog niet 100 % maar ga morgen toch maar weer aan het werk. Kan ten minste weer normaal eten en dat scheelt enorm!

En uiteraard ff fotootjes!!!!!

Bijgevoegde bestanden:

6. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Fijn dat alles goed was Geranium!!! :D

Hier ook altijd de difrax fles met s speen gebruikt.
    Had eerst een avent fles geprobeerd, maar daar dronk ze niet uit.

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Wauw super mooie echos Geranium!
    Wat zijn ze toch mooi he, onze mini's haha :D

8. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    @20 weken echos, leuk! fijn dat alles goed is gegaan. Mooie foto's geranium!

@bv/fles, wil ook bv gaan geven maar ja je weet maar nooit, dus handig om eea in huis te hebben. Bv lijkt me wel veel handiger, vooral 's nachts dat je niet helemaal naar de keuken hoeft om een flesje te maken. :)

9. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    En als je ergens naartoe gaat kun je niet te weinig voeding bij je hebben :)
    Enige nadeel is als je zelf een keertje weg gaat, zo zat ik eens op een marco concert met borsten op springen :) maar wel genoten hoor!

10. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    Fijn al die goede echo's! Super!

Ik ga flesvoeding geven; heb het bij de 1e geprobeerd maar had helemaal geen melk en zag het niet zitten om meteen te gaan kolven. Lekker flesje gaan geven en toen dronk ze prima. En bij de 2e ook gelijk fles gegeven. Vind het wel makkelijk dat mijn man dan ook fles kan geven, ook als ik dan ff kan doorslapen ;)

11. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Ik ben ook gelijk begonnen met Flesvoeding. Doordat ik een liquorlek had, kon ik niet eens borstvoeding geven.
    Heb er ook nooit spijt van gehad en bij de volgende doe ik het weer. Ook fijn dat mijn man zelf de voedingen kan geven snachts.

12. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Super trouwens om te lezen. Al die goede echo's. Gefeliciteerd!!!

13. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik ga wel borstvoeding geven. Aiden heeft 16 maanden gehad en Kyran 13,5. Stiekem wel een beetje trots op :p

Ik ga er dan ook een beetje vanuit dat het dit keer goed gaat.

Vind het ook gewoon het makkelijkst: altijd bij je, kant en klaar, mag altijd, geen geklooi met schema's.. Maar het is denk ik ook maar net wat je bent gewend. En de nachtvoedingen: je hoeft er niet uit als de kleine naast je bed slaapt. Legt m lekker naast je, hij drinkt en jij tukt/soest verder. :)
    Heb er nu alweer zin in haha!

14. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Fijn, die goede 20 weken echo's! Geniet ervan!
    En maartje, leuk hoor nog een jongen!

Fv/bv, wij hadden niets van te voren in huis gehaald. Ik heb dochterlief de eerste dagen op de couveuzekamer gekolfde bv met een cupje gegeven(dochterlief had een infectie) tot vrouwlief (die na de bevalling nog een verergring van hellp kreeg) sterk genoeg was om zelf naar de couveuzekamer te komen en het aan de borst lukte. Toen ze eenmaal een paar keer live gedronken had hebben we ook een flesje gekocht, van difrax, want deze werd aangeraden door de verpleging. Zo heeft dochterlief voornamelijk bv gehad de eerste 3 maanden, met af en toe een gekolfde fles en na 3 maanden moest vrouwlief gaan solliciteren (contract was afgelopen tijdens de zwangerschap) zijn we het meer en meer gaan combineren met kunstvoeding tot ze helemaal over was.

We hadden wel nog als kado zo'n startpakket gekregen van avent, maar daar hebben we eigenlijk alleen het speentje en 1 fles uit gebruikt toen ze ouder werd. (met tuitje zodat het een tuitbeker werd). De rest staat nog in een doos.

Gaan dit keer ook niks van te voren halen. Wil proberen om bv te geven, je weet niet hoe dat loopt.. Een flesje en een pak kv is zó gehaald, en volgens mij verschilt het per kind welk flesje goed werkt. (al zou ik wel weer eerste difrax proberen, want dat beviel goed hier)..

Heel verhaal...

Hier vanmorgen controles bij de vk, was weer prima. Alleen mn hb was wat lager, kan een reden zijn dat ik me flauw voel, maar ze wou liever geen staaltabletten geven omdat ik nog misselijk ben, en die tabletten maken het erger.. Wel voedingsadvies en moet met 24 weken een suikertest doen (vanwege bmi) en dan ook hb laten prikken in zh..

Verder bij de psych geweest. Wordt doorverwezen voor therapie.
    Druk dagje dus..

15. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hallo allemaal!

Ik ga binnenkort ook maar even op zoek naar zwangerschapskleding, heb wel een paar broeken, maar wil wat leuke tunieken/jurkjes scoren.

@butterfly: Je maakt me wel nieuwsgierig naar de naam voor jullie uk hoor, als die zo bijzonder is!;)

@Mone/Geranium/Maarte: Gefeliciteerd met jullie goede echo's!
    Fijn hoor, dat alles in orde is!

@frommel: Controle VK ook altijd prettig als dat in orde is, jammer dat je Hb wat laag is. En goed van je dat je naar de psych bent geweest, ze zijn er tenslotte om je te helpen!

@bfg: Veel plezier morgen bij de geslachtsbepaling, hoe laat ga je?

@Bloemmm: Beterschap meis, verkoudheid is nooit leuk.

@Janneke: Maak je een foto van het resultaat als jullie behangen hebben? Succes ermee, en beterschap voor je zoontje, rot-oortjes!!

Morgen nog een dagje werken en dan ben ik 2 dagen vrij, donderdag naar de VK en lunchen met een vriendin en vrijdag nog niks gepland, dat hou ik denk ik ook maar zo!

Fijne avond allemaal!

16. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    @mone, wat leuk, een meisje erbij!

17. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    IK had niets in huis, want in zo'n prenatal pakket zit al wel een flesje, en vaak ook een proefzakje. En je kunt flesjes en poeder ook gewoon 24 uur per dag halen bij de dienstdoende apotheek, dus als het echt moet is iets zo gehaald.

18. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Fijn dat alles goed was, en wat leuk, weer een jongetje erbij!

19. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Wat fijn dat alles goed was, is toch altijd weer een opluchting!

20. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    @ego, hier weer een lange werkdag gehad. Eerst 3 sollicitatiegesprekken gedaan en toen in de auto gestapt om naar een meeting in Duitsland te gaan. En daar de hele middag Duits gesproken, ik kan het wel maar het vergt wel veel inspanning. En toen ind e file naar huis.

Maar wel goed nieuws, de orthopeed van mijn zoontje belde en hij mag zijn spreidbroekje uit!

Deel Deze Pagina