16 - 30 april 2013 Mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 6 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Fijn weekend meiden!

2. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Goedemorgen allemaal!

Hier eigenlijk gewoon heel goed geslapen, en uiteraard weer veel meer dan 8 uur, maar dat is standaard tegenwoordig in t weekend....even bijslapen van doordeweeks denk ik ;) "gelukkig" is ml ook een uitslaper dus die tukt gezellig met me mee :D

We hebben donderdagmiddag de echo, ben er wel rustig onder, maar vind t wel spannend, en dan gaat t er meer om dat ik gewoon heeeeeeel errg hoop dat we donderdag nog een keer te horen krijgen dat er idd geen afwijkingen te zien zijn op die navelstreng na dan...
    Dus ja ergens toch wel beetje angst dat ze d toch ergens iets zien, maar mn gevoel is vanaf begin af aan al goed, en mn gevoel heeft t vaker goed gehad (ook met geslacht tenslotte), dus daar wil ik nu gewoon op vertrouwen :) maar de zwschap afbreken no way! (Serieus dat werd geopperd dat dat ook een optie was, want er zou namelijk een ele kleine kans zijn dat dit zou duiden op een chromosomale afwijking ;)) serieus.....neeeeeeee mn kindje blijft lekker bij me!
    Maar de zorgmodus is wel even uit ;)

Ja ml vroeg zich af of dit dan misschien de reden was dat ik zo verschrikkelijk moe ben, omdat we misschien allebei ietsjes harder moeten werken ofzo, geen idee :D, maar ga er nu wel voor zorgen dat ik zeker niet teveel doe en alles zoveel mogelijk op t gemakkie, hoe meer rust, hoe beter ons meisje kan groeien :):)

@harde buiken, ik heb t ook wanneer ik me te druk maak, helpt om dan ff pas op de plaats te houden, gewoon even rustig zitten of liggen en ontspannen. En dan daarna ook zeker niet in zelfde tempo doorgaan....
    Wat de yoga instructrice vertelde was dat t vooral "kwalijk" was als je ze al heel veel (nadruk op heel veel) hebt voor de 20 weken, dan zou dit kunnen leiden tot een vroeggeboorte (maar grotere kans dat er niks aan de hand is!).
    T is wel idd gewoon een teken dat je even wat rustiger aan moet doen, dus goed naar je lijf luisteren zou ik zeggen :)

@hier, volgens mij weer een groeispurt ofzo :D haha
    E als ik, volgens mini, te ver naar voren hang krijg ik een schop :D zo grappig :D

@unexpected haha dat kerstpakje! :D
    Ds dat wordt volgend jaar een kerstkaart met dat pakje aan? ;) haha

@geboortekaartjes, hebben jullie al gekeken wat jullie willen of hebben jullie HET kaartje al gevonden?
    Doen jullie dan met foto van het kindje of zonder en waarom??
    Ik vind het zo moeilijk :D in principe hadden we een kaartje bedacht voor een meisje (zagen we toen op de kraambeurs), en we vinden m nog steeds echt helemaal ge-wel-dig, maar weten t nog niet zeker dus ik kijk wel beetje rond wat er allemaal is en wat leuk en mooi vind :) en of ik dus met foto of zonder foto wil, als hobbyfotograaf zou t eigenlijk niet anders kunnen he zou je denken :D

@weekendplannen, ml gaat met mn stiefpaps vandaag verder n de kinderkamer, de koof gaat geheel tegen de muur aan en als ze tijd over hebben beginnen ze aan de muren glad maken :)
    Kunnen we verf gaan halen voor de koof en kan ik ook eindelijk weer wat doen daar! :) en ik ga maar vast beginnen aan een adressenlijst, kan maar gebeurd zijn :)
    En even mn 9 maanden dagboek bijwerken met de echo's enzo :)
    Maar ik hou me wel even rustig want heb best wel wat last van mn buik laatste dagen (zou ik ook blaasontsteking hebben?? Ik plas niet anders dan normaal eigenlijk, tenminste...overdag....'s nachts is t wel ff anders dan normaal), en moeten vanavond naar verjaardag en vind t wel zo gezellig als ik dan nog beetje wakker ben ;)
    En morgen om 12 uur is klein beetje familie hier voor de (roze) taart en komen ze achter het geslacht (ben zo benieuwd hoe ze reageren :D had een "poll" op fb gestart en ze hebben t allemaal fout tot nu toe :D haha, ze hadden echt bij hun 1e ingeving moeten blijven ;))
    En morgenmiddag ga ik foto's maken van de buik van mn beste vriendinnetje :) zij is dan bijna 35 weken en ze zit erg ruim in dr vruchtwater, dus ook wel eens leuk om een wwt grotere buik te fotograferen!! :):) ben benieuwd ook hoe ik t volhou :), zo'n sessie is toch altijd best even heel intensief :)

Goed, nu ga ik maar eens een eind breien aan dit stuk want wordt wel erg lang nu!

3. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0
    Goeiemorgen meisjes!

Hoe ist met jullie?
    Ik wil de mensen met kwaaltjes en harde buiken heel veel sterkte wensen en een dikke knuffel geven!
    Hier alles goed,ik ben zoooo blij :)
    Eindelijk ga ik stralen en genieten van t kleine mensje in mijn buik!
    Gisteren de meubels opgehaald en die gaan we vandaag allemaal op zijn plek zetten (1kast moet nog ff door t raam naar boven,komt schoonpa ff bij helpen) dan ff sint kadootjes shoppen in de stad en hopelijk heb ik ook wat tijd over om aan mijn tekening op de muur te beginnen...wil eerst ff de meubeltjes op zijn plek zetten om te kijken hoe de tekening dan zou uitkomen!
    Gisterenaaf heeft ML me meeuiteten genomen en zijn we daarna naar de film geweest (marathon) eerst flink zitten lachen maar aan t eind van de film heeft dit meisje flink zitten snikken...wat een iende zeg was er best door aangedaan (hormonen?!)
    Ik wens iedereen een fijne zaterdag toe...

dikke knuffel
    Woerdie xxx

4. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    @harde buiken, probeer er ook maar op te vertrouwen dat het er een beetje bij hoort. Ga maandag wel ff een plasje inleveren als het plassen zo aanhoud. Heb het idee dat ik vaak een harde buik krijg vanwege een volle blaas.. Of dat mn buik niet genoeg ondersteuning heeft bij het lopen/opstaan/bukken. Heb best slappe buikspieren, dat merk ik... Maar die kun je ook niet goed trainen den ik... Tijdens de zwangerschap..

Over trainen gesproken.. Wou me opgeven voor zwangerschapsgymnastiek, maar wat ik vond begint pas als ik al 31 weken ben... Dat lijkt mij een beetje laat.. Zou het liefste over een paar weekjes al beginnen, om nog een beetje fit te blijven.. Wat doen jullie? En waneer beginnen jullie ermee?

verder niet echt plannen dit weekend.. lekker rustig aan. Vl heeft een sinterklaas / kerstviering met dr vrienden.. Ik ga er dus fff lekker op uit met de kleine;)

5. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    20 weken! @banner :)

6. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @frommel, de meesten cursussen starten pas laat....maar met 31 weken lijkt me wel echt TE laat hoor!
    Er zijn vast nog meer aanbieders in de buurt? :)
    En anders is zwangerschapszwemmen misschien een idee om tot die tijd in beweging te blijven?

@woerdie, fijn meid! Lekker van genieten! Enne, t zal vast deels door de hormonen komen haha :D twilight marathon ofzo?

7. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Groot nieuws:
    Net een brief gehad uit het EMC. Geen aanwijzingen gevonden voor ziekteveroorzakende ongebalaceerde chromosoomafwijking bij de vrucht.
    Ik ben zeeeeerrr blij.

Woensdag nog 20 weken echo en dan hopelijk genieten met een hele grote G!!!

8. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Oh Fem wat fijn om te lezen!!!!!!
    Heerlijk!

@Frommel; jeej 20weken!

9. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Jaaaaaaa fem wat fijn!!!

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Grote jippie!!!! Zo blij voor jullie, en wat fijn dat ze zo snel met de uitslag waren, en dat vlak voor het weekend!

11. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @fem, jaaaa echt goed!!! Dat jullie idd maar eens mogen gaan genieten ja!!

12. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek

Gefeliciteerd met het goede nieuws, echt een opluchting voor jullie denkik.

13. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @missiemaartje: Heb je teveel gedaan dat je harde buiken hebt (gehad)? Ik had het vanmorgen op mijn werk even, niet leuk!:(

@pookie: Fijn hoor dat je echo goed was! En gelukkig was het gesprek met de gyn goed.

@bfg: Fijn dat je donderdag terecht kunt, wij hebben donderdag om 17.30 de 20-weken echo, spannend hoor!
    Wel fijn dat je toch lekker hebt kunnen slapen, en probeer inderdaad positief te blijven! Succes meid!
    Fijne dag morgen, ben benieuwd naar de reacties op je roze taart!

@kaartjes: Daar heb ik nog helemaal niet naar gekeken, dat ga ik binnenkort maar eens doen...:) Denk niet dat we een foto doen, maar weet eigenlijk niet wat ml wil. Vanavond maar eens over hebben.

@Woerdie: Fijn hoor dat je zo straalt, zo hoort het! *duim omhoog*

@frommel/gym: Ik heb me opgegeven voor Mensendieck, en dat begint tussen de 24 en 32 weken zwangerschap, ligt eraan wanneer de 'nieuwe' klas begint. Waarschijnlijk kan ik begin maart 'pas' beginnen, dan ben ik dus 33 weken (wil samen met een vriendin die korter zwanger is, vandaar). Maar ik ga denk ik wel eerder beginnen met individuele therapie (bij haar óf bij de fysio) want ik begin last van mijn rug en heupen te krijgen. En dat is natuurlijk NIET de bedoeling!

@FEM: HIEPERDEPIEP HOERA!!! Ow meis, wat ben ik blij voor jullie! Zit helemaal te stralen hier op de bank! SUPER!
    Is die vwp toch goed geweest om te doen, fijn hoor.
    Nu nog 'even' woensdag afwachten en dan het genieten laten beginnen!!!:D:D:D

@ego: Vandaag gewerkt, heb toch best wel last van mijn rug en heupen. Gelukkig heb ik schatten van collega's die goed op me letten, echt zo lief!:)
    Zometeen met ml lekker Tapas eten, zin in! Gewoon, omdat het kan;)

Fijne avond!

14. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff even reactie maar heel de dag bij schoonfamilie en ben dood en doop. Morgen bij mijn familie en dan ben ik blij dat onze sinterklaartijd weer klaar is.
    Wel erg leuke kadoos gekregen trouwens.

@ harde buiken; nog steeds vandaag. Buik enorm gevoelig en constante druk op mijn blaas. Toch maar even maandag plasje inleveren denk ik. Misschien toch wel blaasontsteking.

15. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @maartje, klote zeg van je harde buiken! Vanavond nou ook helemaal niets meer doen dan als je lekker thuis bent! En morgen laat je anderen maar alles voor je doen :) jezelf beetje laten vertroetelen hoor! Zeker met harde buiken!

@hier, enooooorrrmmmmm bandenpijn! Pffff als ik zachtjes op mn buik druk doet t gewoon zeer (alleen onder mn navel), en met spieren aanspannen en omdraaien in bed enzo pffff, hopelijk een groeispurt en wordt t gauw weer beetje minder :)

@moon, zou idd maar op tijd fysio inschakelen voor rug en heupen! Slaap je trouwens al met een voedingskussen tussen je knieen en enkels?? Dit helpt bij mij echt zo goed met mn heupen! Merk t ook meteen als ik een onrustige nacht hebt gehad waarbij ik steeds zonder kussen lig ;) inmiddels ben ik wel erg gehecht aan t kussen en zou voorlopig echt niet meer zonder willen slapen :D

@slapen, nou heb ik gelezen dat ze t sowieso afraden vanaf 20 weken, maar op mn rug ligt t echt zooooo niet lekker meer....maar soms ben ik t ook zat om op mn zij te liggen en wil dan ff wat anders, maar ja rug voelt echt niet prettig bij mn buik en krijg t er soms ook zuur van of wordt er beetje misselijk van (wordt nog wat, ze weegt nu pas ca. 368 gram).
    Hebben jullie dit ook of hebben jullie misschien DE tip waardoor t wel lekker ligt???

16. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Super goed nieuws Fem!!! Echt te gek. Wat een fijn weekend zul je hebben :)

harde buiken: meer 'last' van dan eerste zwangerschap, maar maak me geen zorgen, gewoon af en toe relaxen.. het hoort erbij

kaartje: nog niet mee bezig geweest. Leuk om eens naar te kijken binnenkort!

slapen: tot nu toe gaat het nog, hoewel draaien wat gevoelig is (bandenpijn). Ik weet uit ervaring dat ik me nog wel een olifant ga voelen over 10 weekjes in bed. haha. Drama. Heb vaak om mezef moeten lachen als ik met grof geweld op mijn andere zij wilde liggen. haha. Ook dat hoort erbij!

17. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0
    @fem:Jeeeeej wat fijn meid!
    Lekker gaan genieten nu!

@iedereen: slaap lekker...
    X

18. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Goedemorgen!

Ik zie veel dames langs komen over last met heupen/rug. Dit is wel de periode dat het meestal gebeurt. Ik heb zelf jarenlang mensendieck en chiropractie en fysiotherapie gehad vanwege scoliose en kan me daarom behoorlijk goed redden met een zwangerschap. Dus hier komt het blik met tips :D

Pijn in de rug en bekken komt vanwege de verweking van de banden, dit kun je ook niet echt goed trainen. Je moet het dus van je houding hebben.
    - Als je uit bed stapt, eerst op je zij rollen, vanuit je zij met je handen omhoog drukken tot zit, en vanuit zit met 2 benen tegelijk op de grond opstaan.
    - Overal bij opstaan zorgen dat je eerst met 2 benen op de grond staat voordat je verder gaat.
    - Als je iets van lager moet oppakken moet je echt door je hurken, hoe lastig dat ook wordt verder in je zwangerschap. Ik ging thuis altijd gewoon op mijn billen zitten als ik iets laag moest pakken, en liet in winkels iedereen voor me bukken :D
    - Als je iets lichts moet oppakken van de grond kan dat nog een paar weken door op 1 been te staan en als je overeind wilt komen je andere been als een soort van 'hefboom' te gebruiken door te zwaaien.
    - Niet te lang achter elkaar in dezelfde houding zitten. Als je zit elke 15 minuten even opstaan en lopen, of een andere zithouding annemen.
    - Met lopen ondanks dat je het gevoel hebt dat je rug 'op slot' gaat af en toe met grotere passen lopen. Door je paslengte aan te passen rek je je spieren een beetje op.
    - Als je een zere rug krijgt hoeft dat niet erg te zijn, maar wees alert op pijn bij je heiligbeentjes, dus die 2 kuiltjes in je rug. Daar zit je bekken.
    -Soms zul je echt voelen dat je botten in je bekken en onderrug tegen elkaar schuiven omdat er meer ruimte in zit. Dit is een waarschuwing om goed op te letten met tillen en lopen, maar is nog geen BI of zo, het hoort gewoon bij het feit dat alles wat meer ruimte krijgt voor de bevalling.

19. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Fijn zulke tips! Bedankt zeg

20. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @juul, bedankt voor de tips :)

Ik heb vaak met lopen of traplopen dat ik bij elke stap een knak heb heel laag in mn rug of in bekken misschien, herkenbaar??
    T is ook niet altijd, ene keer wel andere keer niet :)

Deel Deze Pagina