16 - 30 april 2013 Mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 6 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    @maartje, je verhaal doet me denken aan een vrouw hier op zp die uiteindelijk met gebroken vliezen in het zkh is opgenomen. Had GBS (groep B streptokokken). De gyns zeiden later dat dat er niets mee te maken kon hebben, maar ze had ook steeds harde buiken, ze had er bloedverlies bij en de vliezen braken echt van het ene moment op het andere.

Beleid in NL is idd dat ze hier niets aan doen tot er wat gebeurt. Maar ik zat te denken, kun je niet wat AB via je HA regelen? Gewoon daar heen gaan, doen alsof je neus bloedt, een plasje inleveren en dan breedspectrumantibiotica krijgen?

2. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    hmm in het begin hebben ze mij getest op streptokokken maar het was negatief. Weet eigenlijk ook niet zo goed wat het is.

Enne, breedspectrumantibiotica? Wat is dat? Heb nu een kuur voor een week en over een week hebben ze de uitslag van de kweek.

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Is gewoon AB voor als ze niet specifiek weten om wat het gaat, dus amoxicilline of zo.

4. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    @maartje, bah snap dat je nu ook niet meer gerust bent. Zeker als je dit al eens ervaren hebt. Hopelijk doet de antibiotica zijn werk en is je urine volgende keer wel oke. En doe maar rustig aan voor zover dat kan!

Weten jullie trouwens of ik bij de 20 weken echo ook kan vagen of ze even met een echo kijken hoe lang m'n baarmoedermond is? De Vk kon dat namelijk niet precies voelen en wil dat toch wel graag weten!

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Dat kun je altijd vragen, ze hebben er de appartatuur voor. Maar ik weet niet of ze het ook gaan doen, tenzij je een indicatie hebt dat je bmm korter wordt. Dus als je VK zich er ook zorgen over maakt kan die het beste ook even contact opnemen met het echocentrum of het zkh dat ze dit ook nakijken, dan weet je zeker dat het gebeurt.

6. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Geloof niet dat m'n Vk zich zorgen maakt. Vandaag zei ze dat hij nog goed dicht zat en niet verweekt oid.dus voel me ook wel een zeur als ik alsnog ga vragen of ik een indicatie mag. Alsof ik haar niet vertrouw ofzo.. Maar dat is het niet, kan me gewoon niet voorstellen dat hij niet korter word door al die harde buiken. Dus denk dat ik maar gewoon het op de dag zelf vraag in het zh. Zal denk ik ook wel per echoscopische verschillen. Hopelijk doen ze niet moeilijk als ik zeg ongerust te zijn;)

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Even snel vanaf mijn telefoon!
    We rijden naar huis. Alles was helemaal perfect!
    Hartstikke gezond mannetje (ja het is nog steeds en jongen!)
    Baarmoedermond ook perfect, dus voor nu geen reden om ons zorgen te maken voor een vroeg geboorte.
    We zijn helemaal blij en gerust gesteld in ieder geval!
    Was een super lieve vrouw en ze heeft echt de tijd voor ons genomen.

8. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hebben wij het ook gevraagd, (ik heb wel indicatie natuurlijk, bij mij meten ze elke week), maar bij mij weigerden ze ook!

9. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieverd, je zeurt nooit. Bovendien, KAN de vk dat ook helemaal niet voelen!!! Of er iets gaande is, kan zij niet eens beoordelen. Ik moet daar voor elke keer naar het ziekenhuis, en het meten is echt wel een lastige klus hoor.

Natuurlijk kan ze voelen of hij verstreken is, maar hoelang hij dan is, kan zij niet voelen hoor.
    Ik zou het wel vragen en aandringen. Zeg dat je harde buiken hebt, dat je je zorgen maakt.

10. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mira was ook te vroeg toch? Ik weet niet meer zeker hoe dat kwam, ben het even kwijt, maar kijken ze bij jou nog vaker naar de baarmoedermond?

11. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn bloemmm dat alles goed is! En wel zo handig dat het niet ineens toch een meisje is, heb je net allmeaal blauw gekocht...

12. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Wel apart! Hier willen ze juist bij de 20-wekenecho gaan meten hoe lang de bmm is, maar wel in het kader naar onderzoek wat het verband is met vroeggeboorten.

Daar moet je ook echt voor tekenen en ik ga dat juist niet doen :)
    Ik hou niet van polonaise aan mijn lijf en bij mij is er ook geen aanleiding om te denken dat ik te vroeg zou bevallen (jongen met 39+5 en 40+3).

Wel een beetje cru dan dat ze dat niet landelijk doen, zodat meiden zoals jullie er wat aan zouden hebben :(

Bloemmm wat fijn dat de echo helemaal goed was meid!

13. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Geen blaasontsteking! Snap er echt helemaal niks van..
    Heb constant aandrang.. Dat kan nu toch nog niet de baby zijn die tegen mn blaas aan zit? Maargoed, urine was dus schoon.

Hier gaat de vk niet echt in op de buikpijn/krampen/harde buiken. Heeft ook geen nut om weer te bellen denk ik. Het antwoord is steeds dat er zolang er geen bloedverlies is, niks aan de hand is.

Probeer maar een beetje vertrouwen te hebben..
    De vk heeft er wel vaker mee te maken, voor mij is het de eerste keer dat ik het meemaak..

14. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Frommel, het veel moeten plassen kan wel degelijk al door de baby komen. ik heb het al van meer gehoord.

Het zou ook nog kunnen komen door spanningen of angsten, dan kun j eook meer aandrang krijgen.

Probeer te ontspannen, hoe moeilijk het ook is. Misschien helpt een ontspannende massage, voetreflex kan ook al goed ontspannen of bijv reiki. Reiki heb ik net pas ontdekt en is erg prettig en ontspannend! Ik kom dan helemaal bij. je hoeft er niks voor te doen, alleen liggen, al je kleding kun je aanhouden alleen je schoenen uit (ik heb een goeie in hoofddorp zitten, kan je wel de website geven als je daar in de buurt zit). Even de tijd voor jezelf nemen en ontspannen zou je best wel eens kunnen helpen.

15. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @maartje, nou ik vind het terecht hoor dst j hoofd even vol zit en je een ego bericht plaatst! Ik zou me ook zorgen maken, zeker als je t al een keer helemaal hebt meegemaakt!

@frommel, idd even wat ontspanning voor jezelf inlassen? Schoonheisbehandelig, massage of gewoon een lang warm bad, zet desnoods wat kaarsjes erbij :)
    En tja oordeel van de vk...kan niet beoordelen of ze nu te weinig doet of juist wel genoeg, ze heeft er idd vaker mee te maken natuurlijk, maar ik vind toch dat t per geval verschilt hoor ;)
    Mjah nogmaals, geen verstand van :)

@elina, tja op de schouders van mijn man komt al vanaf begin ook meer terecht hoor, het zij maar even zo, probeer je daar nou niet bezwaard over voelen.
    Maar wat ik begrijp is dat je je 's avonds in bed zorgen maakt en dat je dan harde buiken krijgt? Waar maak je je zoveel zorgen om dan elke avond (als je t niet erg vind dat ik t vraag)?
    Blijkbaar kan je je hier overdag wel goed voor afsluiten zoals je aangeeft, wat als je nog even wat leest voor je gaat slapen, of heel zachtjes wat muziek aan zet als je in slaap probeert te vallen ter afleiding, of tv kijken (met sleeptimer erop?)
    Ik heb er natuurlijk ook geen verstand van, maar zo komt t nu op mij over dst je je erg zorgen maakt en daar harde buiken van krijgt?

@hier, t is gewoon niet mijn dag vandaag, ga zo lekker douchen als ml boodschappen aan t doen is, daarna eten, en dan de minuten aftellen tot ik lekkerkan gaan slapen (ja weiger nu een middagdutje te doen omdat ik weet dat ik anders weer zo'n rotnacht maak)
    En spanning voor donderdag werkt natuurlijk ook niet heel erg mee....

16. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier echt al tijden totaal futloos. Normaal ben ik iemand die lekker bezig is en kan aanpakken, maar sinds de zwangerschap is er niks meer van me over! Hoop dat het toch eindelijk eens beter gaat met me

17. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, hier is dat echt anders. maar goed, mijn geschiedenis is dan ook anders. Alhoewel, toen ik vorig jaar belde met harde buiken met Niek, mocht ik ook meteen komen.

18. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0
    Sterkte aan iedereen dien last heeft van harde buiken (sorry namen vergeten)

Ik moet op 32weken trouwens terug voor extra echo...placenta ligt aan de voorzijde en 1cm van de uitgang :(

@muurschildering": erg gaaf geworden,al zeg ik t zelf heb hem in mijn album gezet omdat ik niet weet hoe ik em hier moet posten...

Fijne avond allemaal!

Liefs xxx

19. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @Elina: Balen zeg dat je niet meer kan/mag werken, wat voor werk doe je eigenlijk? Wel fijn dat je de baby al dagelijks voelt.
    Gelukkig is je BMM nog gesloten.

@bfg: Mooi hoor, je taart met roze vulling! Helemaal geweldig!
    Jammer dat je je dag niet hebt.

@missiemaartje: Jeetje wat balen dat je je zo rot voelt zeg!
    Beetje dubbel gevoel dus voor jou na het ZH-bezoek, fijn dat je aan de AB bent, hopelijk is de kweek straks wel duidelijk.
    Succes ook morgen bij de gyn voor je spuit en controle, probeer een beetje afleiding te zoeken en te ontspannen meis. Ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is wel heel belangrijk voor jou en ukkie! Sterkte en een dikke knuffel!
    En voel je alsjeblieft niet bezwaard, forum is er voor leuke en niet-leuke dingen!!!

@Zora: Wat een mazzel, dat ml op een drukkerij werkt! En leuk hoor, het kaartje laten ontwerpen!

@Minnie: Sterkte met je bekken!

@Bloemmm: Fijn dat de controle helemaal goed was! Ook prettig dat je een lieve vrouw had die de tijd voor jullie heeft genomen!

@frommel: Succes morgen bij de psych, goed hoor dat je actie onderneemt. Knuffel voor jou en vl!
    Ik moet ook wel vaak naar de wc hoor, het wisselt een beetje per dag, maar soms ben ik nét geweest en moet ik wéér.
    Kan op mijn werk ook mijn urine zelf nakijken, maar tot nu toe gelukkig geen blaasontsteking.

@Woerdie: Als je bij het typen van je bericht klikt op 'Meer opties' kan je in het volgende scherm op het paperclipje klikken boven je bericht en dan een foto uploaden. Deze komt dan onder je bericht te staan.
    WANNEER KAN IK JE INHUREN OM BIJ ONS DEZE MUURSCHILDERING TE MAKEN?!? Onze kamer wordt ook in Winnie-style, helemaal te gek zeg!

@sneeuw: Bah, bah, bah, wat HAAT ik sneeuw:x!!!
    Vind het héél mooie plaatjes opleveren hoor, maar het moet gewoon niet op de weg vallen...;)
    Heb een paar jaar geleden (op 1e kerstdag nog wel!) in de vangrail gelegen met mijn autootje door ijzel, sindsdien ben ik er helemaal spaansbenauwd voor. Meer meiden last van?

Morgen dagje vrij, donderdag de 20-weken echo, spannend hoor!
    Fijne avond allemaal!

20. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Als ik zo de verhalen op internet lees zijn verloskundigen inderdaad wel verschillen in de aanpak van harde buiken... Dat maakt mij dan ook wel onzeker, waarom de een wel een echo of Ctg en de ander niet.. Als je al een voorgeschiedenis hebt kan ik me wel voorstellen dat je meer onder controle word gehouden.

@bfg. Nee het begint echt met harde buiken, juist als ik rustig ga liggen. Dan beginnen de zorgen en komt de visuele cirkel. Wel val ik meestal rustig in slaap, ml speelt dan met
    M'n haar waar ik relaxt van word:) het is met name als ik snachts van de harde buiken wakker word en m'n buik niet rustig wil worden dat ik niet meer kan slapen..!

@frommel. Veel plassen is niet gek hoor. Ik moet ook onwijs veel. Meteen na een half glas drinken moet ik alweer. Ben overigens ook gecheckt op blaasonstrking maar dat was het niet

Deel Deze Pagina