@bloem; fijn dat alles goed is. Lekker genieten! @moon; ik ben activiteitenbegeleiders in een zorgcentrum voor ouderen. Ja vind het wel jammer, beperkt je sociaal leven ook weer wat. Maar rust is nu t belangrijkste.
Elina ik zou er ook om vragen hoor! Je zeurt absoluut niet! Dikke knuffel! Frommel, het vele plassen hoeft niets te betekenen. Kan ook gewoon door de baby zijn.. Rust nemen en zo relax mogelijk blijven (hoe moeilijk dat ook is) is het enige wat je kan doen. Maartje ik lag met 31 weken in het ziekenhuis. Met regelmatige weeën en ontsluiting. De weeënremmers sloegen gelukkig aan en met 34 weken mocht ik naar huis, wel met bedrust. We hebben het zo (gelukkig!!) nog kunnen rekken tot week 37. Bedankt voor alle lieve woorden meiden!
Elina; De vk heeft me bij Mira gelukkig altijd heel serieus genomen. Nu ben ik ook best nuchter en rustig.. Vertrouw ook heel erg op mijn gevoel en lichaam, dus als ik vind dat er iets is om me zorgen over te maken sta ik er ook wel op dat ze even komen kijken of ik even langs ga. Dus als je je zorgen maakt zou ik altijd bellen. Beter een keer teveel is mijn gedachte dan..
@elina, okee dan...echt wakker worden van harde buiken, je zou toch verwachten dt je dan behoorlijk in rust bent he als je ligt te slapen (en jah nou kan ik ook wel liggen spoken maar geloof niet dat iemand een marathon rent in zn slaap ), vind t "bijzonder" dus dat je vk dit zo makkelijk van zich af schuift... Heb je de HA al gesproken hierover? Misschien heeft die nog tips? Weet ook niet hoe groot je buik is inmiddels en of je al met een voedingskussen slaapt? Misschien als je je buik goed ondersteunt bij t slapen dst t misschien ook wat minder wordt??? (Weet niet hoor of dat kan) @rest, sorry alweer helemaal vergeten @unexpected, hier ook nog 0 energie....ik werk inmiddels dus ook nog maar hooguit 6 uur per dag om te kijken of dst helpt....we hebben zelf t vermoeden dat t ook (gedeeltelijk) met die navelstreng te maken heeft, kunnen ons er zo iets bij voorstellen dat t iets meer energie vreet nu om alles goed af te kunnen voeren.... @pffff geheugen mag best weer beetje terug komen hoor!!!!!! Sorry heb echt een zeurdag
Hi dames, Heb wel gelezen, maar het blijft druk. Vind het niet jammer dat de goedheiligman over 2 nachtjes weer naar Spanje vertrekt! Las tips, wou er nog aan toevoegen, veel wandelen (niet slenteren, maar doorstappen) en been oefeningen (zoals squads) Fem, wat een geweldig nieuws! En nu snel die roze wolk op! Harde buiken, he bah wat vervelend! Hoop zo dat het allemaal minder wordt! Ik heb er geen ervaring mee (alleen last als ik te hard loop, maar als ik dan even stil sta is het alweer over) dus ook geen tips...alleen een dikke knuffel! Maartje, succes morgen bij de gyn. Bfg, leuke taart! Woerdie, prachtige muurschildering! Vast nog mensen vergeten...sorry!
Dames heb even snel alles gelezen maar geen fut meer om op iedereen te reageren @goede echo's super @fem wat een goed nieuws. Nu kan je dan eindelijk gaan genieten @20 weken echo hebben we morgen ben nu ineens enorm zenuwachtig gelukkig mogen we al vroeg. @woerdie mooie muurschildering Morgen kom ik wat uitgebreider reageren
Dank jullie wel allemaal! Vind het zo leuk dat ik aan de andere kant van de commode Een knorretje met ballon ga tekenen en schilderen Net biscuit voor geslachtstaart gemaakt,ook al gevuld en afgesmeerd Met botercreme...morgen bekleden met marsepein. Nu eerst oogjes dicht ben moeeee Truste meiden!
@woerdie, vergeet ik gister gewoon helemaal te kijken naar je teigetje! hij is leukleukleuk!!! t gaat nu toch ook bij mij wel kriebelen hoor om er niet toch een teigetje thema van te maken mjaah ml wordt al gestoord van zn vrouw met haar teigetje obsessie (en ik heb al aantal uiltjes om de kamer mee aan te kleden ) ik moet nog heel even volhouden en dan mag ik ook beginnen aan de muurschildering! zin in! @wondertje succes vandaag! @andere echo's vandaag, anderen met echo's vandaag ook veel succes en plezier toch hopelijk ook! @hier, gelukkig goed geslapen, in 1 ruk door, wel weer grotendeels zonder mn kussen geloof ik want die vond ik vanmorgen weer op de grond nou ja, ben er in elk geval niet wakker van geworden
Jeetje meiden, wat hebben jullie weer veel geschreven de afgelopen dagen! Haast niet te doen om terug te lezen! Harde buiken: hier nog niet heel veel last van, af en toe als ik in bed lig 's avonds. Maartje; hoop voor je dat je je snel weer beter gaat voelen! Elina: je zeurt niet hoor! Kan me helemaal voorstelen dat je je zo voelt! Gewoon de vk blijven bellen als er iets is! Iedereen die ik vergeten ben: sorry!!!! Kan het allemaal even niet meer bij houden! Hier: decemberdrukte op school!!!! Dat is ieder jaar zo natuurlijk, maar het pakt me nu veel meer dan andere jaren. Ik ben gewoon zo ontzettend moe! In het weekend doe ik niet veel meer dan op de bank hangen. Af en toe even een wasje draaien en eten maken, maar verder heb ik nergens puf voor. Vl doet enorm veel in het huishouden. Hij is op vrijdagmiddag altijd vrij, dus als ik dan uit m'n werk kom is het huis aan kant! Wel heel fijn hoor! Sinds m'n buikgriep van vorige week ben ik nog steeds niet de oude. Ben nu bijna dagelijks misselijk. Gelukkig niet de hele dag, maar echt me vlagen. Kan niet echt een duidelijke oorzaak vinden, maar denk dat ik gewoon te druk ben. Probeer zoveel mogelijk rustig aan te doen, maar met m'n werk lukt dat gewoon niet altijd.
@ BFG; wat fijn dat je goed geslapen! @ Woerdie; die taart klinkt goed haha! @ Wondertje; heel veel succes vandaag met de echo! @ Bloem; oh ja, klopt, sorry was het even vergeten! Hebben ze bij jou een reden gevonden waarom je die weeën had? Wat fijn trouwens dat alles gewoon goed was (sorry, late reactie). @ Sneeuw; ben er zelf niet bang voor om te rijden of zo, maar ik heb er zelf ook een hekel aan. Geef mij maar de lente! @ Moon83; wachten op de echo is vervelend he!!! Hopelijk kom je de 2 dagen nog goed door! Thnx voor je lieve berichtje, zat er gisteren wel weer ff doorheen .Gelukkig gaat het vandaag wel weer, dus begin al weer wat positiever te worden. Gewoon rustig aan doen! @ Frommel; hoe is het vandaag met je? @ Juul; ik heb een brede antibiotica, is dat het zelfde als breedspectrum? Ik denk dat ik die wel heb, want ze weten niet wat het is. @ ego; Hier gaat het wel weer. De baby is alweer wat rustiger en ik ook gelukkig. Vandaag weer controle, ben benieuwd wat mijn eigen gyn gaat zeggen!
Geranium, zo herkenbaar die moeheid! Ben toch blij dat ik niet de enige ben. Weet je zeker dat de misselijkheid van de buikgriep is? Hoewel t wel vreemd zou zijn nu pas van de zwangerschap. Kun je wel eten? Bfg, vind uiltjes ook heel leuk hoor. Ik kan me herinneren dat jij op en gegeven moment ineens dacht dat je een jongen kreeg... Weet even niet meer waarom...
Maartje; nee er is nooit een reden gevonden! Puur ongeluk dus. Aan de ene kant fijn, want dat betekend ook dat het nu niet hoeft te gebeuren. Maar ik vond het in het ziekenhuis erg moeilijk om het een plekje te geven, omdat er dus gewoon geen reden voor was.. Heel moeilijk om het dan te accepteren. Maar voor nu is het fijn! Ze houden met meer onder controle. Geranium; doe je rustig aan meis!! Knuf!
Wij zijn vandaag 2 jaar getrouwd! Manlief is lekker thuis, dus even een dagje samen zijn. Fijn zo na de goede echo.
Bloemmm: gefeliciteerd!!! Unexpected: kan op zich wel normaal eten, maar merk wel dat het me niet smaakt. Ik eet omdat het moet, niet omdat ik echt trek heb. Zou niet weten waar m'n misselijkheid anders vandaan zou moeten komen eigenlijk! En je bent idd niet de enige met die vermoeidheid. Ben er best wel een beetje klaar mee eerlijk gezegd. Normaal ben ik ook iemand die van aanpakken weet, maar nu lukt het gewoon allemaal niet zo goed. Voel de kleine uk nu wel heel vaak! Zo'n bijzonder gevoel! Hij/zij wordt steeds actiever in m'n buik. Vl heeft het ook al gevoeld en die vond het maar eng. Nog steeds gezeik met de schoonfam. Waardeloze situatie dit, maar goed. Ze zijn nu een week op vakantie geweest (morgen zijn ze terug), maar we hebben niets van ze gehoord! Blijkbaar is het nog steeds totaal niet interessant dat het fantastisch gaat met hun eerste kleinkind. Het enige waar ze mee bezig zijn is het feit dat wij hun vakantie hebben verknald (dat vermoeden hebben wij ten minste). En van zwager en schoonzus horen we ook helemaal niets! Terwijl m'n zwager normaal gesproken bijna dagelijks whatsappt met vl. En vl is te eigenwijs om zelf iets te sturen (zou ik ook zijn hoor!). Nou ja, we zien het wel. Uiteraard wordt van ons wel verwacht dat we morgenavond komen opdraven aangezien schoonpaps zondag jarig is geweest. Daar zijn we nog over aan het nadenken, eigenlijk hebben we helemaal geen zin. Als we gaan hebben we toch binnen 5 minuten de grootste trammelant. Maar als we niet gaan is het ook heibel in de keet. Pfffffff moeilijk hoor!
zo even snel voor dat ik moet gaan werken. Net terug van de 20 weken echo en alles was in orde met ukkie. Liet het geslacht gelukkig niet zien dus blijft een verrassing. @bloem gefeliciteerd en veel plezier vandaag Fijne dag meiden
@Elina: Ook al werkzaam in de zorg, hoop zorg-mensen hier! Ik ben verpleegkundige op een geriatrische revalidatie-afdeling. Tot nu toe kan ik mijn werk nog volhouden, het is lichamelijk ook niet heel zwaar op het moment gelukkig. Merk wel dat ik op de 3e dag moe word en meer last krijg van mijn banden en rug. Heb je binnenkort nog een gesprek over het eventueel kunnen hervatten van je werk, of blijf je (gedwongen) thuis tot je verlof? @Wondertje: Fijn dat je echo goed was meis! Toch weer een opluchting denk ik! @bfg: Ik heb ook een Winnie/Teigetje-obsessie hoor! Heb gisteren van een client op mijn werk 3 slabbetjes gekregen (varkentje (heeft ze zelf geborduurd), Winnie, en... Teigetje! Ook nog een hoes voor over het aankleedkussen van... Teigetje!) Vind het zo lief van haar, heb een paar weken geleden ook al een paar slabbetjes gekregen en 2 paar gebreide sokjes. @geranium: Kan me voorstellen dat de drukte er nu extra inhakt, en wat balen dat je je nog niet helemaal goed voelt! Hoop dat de misselijkheid snel ophoudt voor je, sterkte meid! Wat vervelend dat je overhoop ligt met je schoonfamilie zeg, misschien heb ik iets gemist, maar is er een aanleiding toe geweest of heb je sowieso een moeilijke band met je schoonfamilie? Hoe is vl eronder? Ik heb zelf geen contact meer met mijn eigen familie, dus kan me goed inleven in je gevoelens. Het heeft een hoop stress en verdriet opgeleverd, en nu nog is het niet altijd leuk, maar het belangrijkste is dat jij en vl je goed voelen en vooral dat je het welzijn van jullie uk vooropstelt. Knuffel voor jullie! @Missiemaartje: Geen dank hoor, we zijn er toch om elkaar ook te steunen en op te beuren?! Nog 2 nachtjes slapen tot de echo, tot nu toe nog geen zenuwen, maar dat komt vanzelf wel... Hoe was de controle bij de gyn? @Bloemmm: Gefeliciteerd met jullie 2-jarig jubileum! Geniet lekker van elkaar! Zo, ik ben weer bij, ga weer verder met de was...joepie... Fijne dag allemaal!
@bloem, gefeliciteerd!!en kan me goed voorstellen dat het zo'n dubbel gevoel geeft hoor dat ze geen reden hebben kunnen vinden. hoop in elk geval dat er dit keer helemaal niets aan de hand is en je gewoon "normaal" doorloopt tot t eind (en dit hoop ik natuurlijk voor ons allemaal!) @unexpected, nou door bepaald beeld uit filmpje van een echo leek t even op een jochie maar heb t me nooit voor kunnen stellen eigenlijk stom eigenlijk he, dan kom je er pas achter hoe erg je er stiekem van overtuigd bent dat t meisje is (wat ze ook is ) ik vind de uiltjes echt helemaal leuk! ben er helemaal weg van haha mjaaah, ben ook gewoon die-hard teigetje fan dus wel eens moeilijk hihi @geranium, hun vakantie verpest? waarom dat dan?? en daarnaast zelfde vraag als moon @moon, is er anders voor jou eventueel iets te regelen straks dat je steeds 2 dagen werkt en dan een dag niet? als je daarmee je bekken onder controle kan houden? @maartje, hoe was t bij de gyn? @wondertje, haha zo leuk he "gelukkig liet t t geslacht niet zien" hihi, wij hopen er allemaal achter te komen en jij wil t niet weten vind t erg leuk zo voor de afwisseling ik vind t idee wel wat hebben hoor, maar ben nu toch ook wel erg blij dat we t weten kan ik toch gerichter op zoek naar kleding en spulletjes voor de kinderkamer en natuurlijk fijn dat jullie uk ook helemaal goedgekeurd is! @hier, druk druk druk....pfff merk t wel hoor die 2 uur minder werken...heb echt t gevoel dat ik nergens meer aan toe kom! (nou komen er ook steeds 100 dingen tussendoor.....maar toch...) die ff 2 uur minder is best veel minder zeg maar, klinkt dit nog logisch? @elina, hoe heb je vannacht geslapen? hopelijk niet wakker geworden van een harde buik? *optimist*
Vandaag heb ik de 2e 20weken echo gehad, ivm het vermoeden van iets te grote hersenkamers. Dit keer was de gyneacoloog er zelf bij en kon dus ook meteen duidelijk zeggen wat er aan de hand is. Erg fijn! Ook bij deze echo bleek dat alles goed en gezond eruit zag, maar dat 2 hersenkamers iets groter zijn. Normaal = 10mm, bij de baby is één 11mm en de ander 12mm. De gyn zei dat dit niet meteen reden is voor zorg of verdere onderzoeken. Wel krijg ik rond de 30 weken een extra echo om te kijken of het verschil met gemiddeld niet nog groter is. Als dat namelijk zo is kan dit wijzen op een waterhoofdje. Maar voor nu hoeft dat nog helemaal niet zo te zijn! Mocht het wel zo zijn dan kijken we dan wel weer hoe of wat. Ok.. leuk is anders, maar aan de andere kant, er is ons duidelijk gezegd dat we niet meteen zorgen moeten hebben. Daarbij loopt de baby mooi voor op de groei en ziet alles er goed uit verder. Ik hoop gewoon dat met de 30 weken echo alles ok is, dus die echo is wel extra belangrijk voor ons denk ik.
Plassen kan nu echt al wel hoor,ik heb soms het idee dat die kleine mijn blaas vastpakt en er lekker in knijpt Hoe ging het trouwens bij de psych?