Ja die is vlak bij de ingang, bij het restaurant. Dan krijg je een pasje met je naam en foto erop. Het kan er heel druk zijn dus moet je wel wat tijd voor uittrekken.
Ja ik wil heel graag vakantie eraan vastplakken, al was het alleen maar voor de borstvoeding. Kolven doe ik wel, maar is niet echt mn hobby zeg maar. Liever zo lang mogelijk thuis blijven. Maar denk dat iedereen dat wel wil, zo lang mogelijk verlof. Zijn er trouwens hier meer dames die bv willen gaan geven?
Ik ben bijna klaar met mn kamertje. Daar slaapt nu dochterlief en straks komt de baby erbij als het goed is. Dus het is een neutrale kamer geworden die met accessoires nog wat gepimpt moet worden. Er moet nog een laminaatvloer in, ligt nu tapijt. Als dat gedaan is kan ik lekker gaan opruimen en inruimen.
wat wordt er weer veel gekletst! @bfg, succes. het komt vast helemaal goed! @babykamer, vandaag gaan we ook beginnen met de kamer opruimen want we gebruiken het nu als was en strijkkamer! @bv, als het lukt wil ik wel graag borstvoeding gaan geven.. @ego, vandaag 20 weken, jippie!
@bfg heel veel succes!!! @20 weken iedereen gefeliciteerd met het op de helft zijn haha is idd toch wel een mijlpaal. hier morgen 20 weken en dan ook gelijk de echo om half 10 @bv nee bij me dochter ook niet gedaan en nu weer niet.
Leuk he die 20 weken Altijd leuk als je weer een weekje verder bent vind ik Kamertje; daar zijn we nog lang niet mee bezig...nu ben ik ook volkomen afhankelijk van iedereen dus ik kan er niet mee beginnen. Onze zolder zal eerst verbouwd moeten worden (vloer in, ligt nu beton, zijkanten dichtgemaakt worden, waar alle rommel nu staat, moet geverfd worden) en dan pas kan onze oudste dochter daar naar toe, dan kan haar kamer weer gedaan worden voor de middelste...en daaaannn...kan de babykamer gedaan worden...pfff Komt vast wel goed...toch?
@Borstvoeding, ben van plan het te gaan geven. Daarom vind ik het ook wel lekker dat ik nog vakantie achteraan heb zodat ik lang zelf kan voeden. Of ik daarna ga kolven of flessen weet ik nog niet. Misschien ga ik dan de bv afbouwen, dan heeft de baby wel al ongeveer 4,5 maand alleen maar bv gehad. Weet niet hoe lang je het eigenlijk kunt combineren bv en kv. Misschien ga ik wel kolven. Ik heb natuurlijk nog helemaal geen ervaring verder dus weet niet of de plannen gaan lukken. We zullen het zien. Mijn moeder heeft bij beiden bijna een jaar bv gegeven. Dus ik heb een voorbeeld @blijedoos van prenatal, heb 'm opgehaald en er zit een pak pampers newborn in (dacht 25 stuks oid). En nog een mooie Avent fles compleet, handig voor nood (mocht bv niet lukken). Verder nog 1paar sokjes, speen, een tutpop, sudocreme, 2 alcoholvrij bier, fabeltjeskrant slinger, een wastab en kortingsbonnen waaronder voor pampers. Had eerder gelezen dat de dozen zouden tegenvallen maar zo'n pak gratis luiers (blijedoos) en pak zwitsal doekjes (felicitas), spenen, sokjes en Aventfles vind ik best leuk om gratis te krijgen.
Zo dames, wat hebben jullie een hoop gekletst! Korte reactie, sorry, kan niet op alles reageren.... @bv, was ik ook weer van plan te gaan geven, vorige 2 hebben ook een jaar gehad, dus dat gaan we weer proberen! Combineren gaat zolang je wilt, ik kon zelfs na 7 a 8 maanden een weekend weg zonder te kolven in dat weekend en dan bij thuiskomst weer voeden maar in het begin en onze eerste was het wat strikter @kamertje, tja hoeft nu minder gedaan te worden. Babykamer is al roze en J komt bij P op de kamer, dus daar wil ik nog wel een plan voor opstellen, maar geen haast. De kleine komt toch eerst bij ons te liggen. Wel zijn we nu druk met het opknappen / redecorating van de huiskamer. Wonen hier alweer 5 jaar en nu ik thuis ben mis ik toch rust, warmte en gezelligheid in de huiskamer. Dus daar zijn we erg druk mee. @naam, wij hebben nog geen naam, daar gaan we nu eens rustig over nadenken we hebben nog wel een paar maanden
@mone, dat klinkt goed dat kunnen combineren van bv met kv. Dat geeft veel mogelijkheden op de lange termijn. Ideal dat je het kamertje verder niet hoeft te schilderen. Hier moet alles nog gedaan worden. De meubeltjes zijn er al en staan in de gang. Hopelijk kan het in Januari allemaal in orde gemaakt. De wieg komt naast mij te staan, dus daar hoeft weinig voor gedaan te worden. Leuk dat jullie de woonkamer gezellig aan het maken zijn. Een fijn en gezellig thuis, waar je heerlijk even met een kop koffie op de bank kunt zitten, is ook belangrijk.
Je kan kv en bv zolang combineren als je wilt. En je kan ook zelf kiezen hoeveel voedingen je wilt vervangen door de fles. Dus wat dat betreft is het allemaal best flexibel. Op het einde kom het er meestal op neer dat je alleen nog s ochtends en s avonds voor het slapen gaan zelf voed, en de rest is fles, opvolgmelk, boterham, fruithap, pap. Maar dan paart je over dat ze een maand of 8, 9 zijn. Ik had er zelf voor gekozen om minstens 6 maanden enkel de borst te geven. Dus geen fles, maar ook geen fruithap, pap etc. Want dat schijnt de kans op astma en allergieën het kleinst te houden. Mijn man had als kind astma en allergieën zitten in allebei de families. Dus werd me ook door cb geadviseerd.
@babydozen, hebben jullie daar een mail of een brief voor gehad? En hoeveel weken was je toen? Ik zit ook te wachten namelijk.....
Ik heb helemaal nooit allergieen gehad gelukkig, kan overal tegen, eten, drinken, cremes..geen astma. Lekker makkelijk. Voor zover ik weet heeft v ook gen allergieen. Dus vermoed dat er geen verhoogde kans is op iets. Maar nu bednek ik me dat we alletwee op bv zijn groot geworden... Haha. Wilde sowieso wel bv geven. Zo geef je toch nog antistoffen mee en het lijkt me makkelijk en het is voor mijn gevoel ook zo logisch en natuurlijk. Maar echt ideaal dat het zo flexibel is eigenlijk met kv erbij op een gegevn moment. (Ok, ik weet het, nu nog de praktijk ) @babydozen, ik heb me echt in het begin van de zwagerschap al opgegeven. Het heeft dus wel al een tijd geduurd. Volgens mij krijgen ze zoveel aanvragen binnen dat ze het niet heel snel kunnen verwerken. De brieven om de dozen op te halen krijg je als het goed is gewoon vanzelf in je email. Die moet je dan uitprinten en meenemen als je naar de winkel gaat. Een vriendin van mij heeft het pas aangevraagd (net zover ongeveer als ik) en heeft nog niks in de inbox. Heb jij het al lang geleden gevraagd?
Hi meiden, heb niet bijgelezen, zit nu bij mn mams dus ff snel via tel en nogal slecht internetontvangst hier... vanmiddag echo gehad, inderdaad maar 2 vaten aanwezig, ze liet t echt heel goed zien, maar verder ziet alles er hartstikke goed uit we hoeven ons dus geen zorgen te maken en alleen de groei moet wat extra in de gaten gehouden worden en dat ging ze doorgeven aan mn VK goed nieuws dus! We zijn erg opgelucht en blij en hebben bij de prenatal gelijk wat kleertjes gekocht (en de blije doos opgehaald ). ik ga vanavond bijlezen dus ik hoop nu echt heel erg dat er geen nare berichten zijn en ik nu ff heel vrolijk hier een berichtje plaats (ben ik altijd zo huiverig voor) en misschien staat t er al hoor, @moon hoe was jouw echo??? tot vanavond meiden! (En morgen lekker vrij genomen )