16 - 30 april 2013 Mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 6 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Hier vandaag de hele dag vergaderd en daarna een kookworkshop met het team, dat was wel super leuk!

Maar zo stom, ik zat vanmorgen in de sneeuw op de fiets met een kind voorop en een kind achterop en mijn 20 weken zwangere buik en toen dacht ik ineens:"Is dit nou wel zo verstandig?" Dat soort dingen kan ik beter bedenken voordat ik op de fiets stap :D

Morgen 20 weken echo, altijd weer spannend.

2. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh juul, kijk je wel uit! Ik heb er meerdere onderuit zien gaan vanochtend. Met en zonder kinderen. Heb je een auto? Voor de zekerheid fiets ik momenteel gewoon niet. Vorig jaar liepen er ook een paar met gebroken armen en gekneusde weet-ik-veel-wat. Met de zwangerschap neem ik maar geen enkel risico. Een gebroken arm is tot daar aan toe, maar als er wat met m'n kind gebeurd... Zou me geen raad weten.

3. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    ***inbraak***

Hoi meiden,

Ik kom hier ook af en toe rondneuzen... 'k Was een beetje aan het rondsurfen op het forum, want ik kan niet slapen. *zucht*

Ik ben uitgerekend op 4 mei, maar onze drie meiden zijn allemaal eerder geboren dan de uitgerekende data, dus misschien hier ook een eind april mama!
    Even een klein stukje teruggelezen..

Ik moest wel lachen om het berichtje van Juul75, hier maandag precies dezelfde ervaring. Eerst de weg op zwabberen met mijn bakfiets (tweewieler) en dan bedenken, dat het eigenlijk toch niet zo verstandig is met een zwangere buik. Oepsie!
    Morgen heb ik de auto, daar ben ik wel superblij om!

Ik las ook wat over borstvoeding. Ik heb 14, 12 en 12 maanden borstvoeding gegeven. Evelien en Marjolein hebben op het laatst wel een paar maanden overdag een paar flessen kunstvoeding gekregen, omdat ik op het werk niet altijd zin had om te kolven. Maar ik had dan wel het geluk, dat mijn productie daar niets onder te lijden had. Ik heb trouwens ook nog een tijdje live gevoed op het KDV. Hier gelukkig geen flesweigeraars. Annabel kreeg haar eerste flesje borstvoeding van papa toen ze 6 weken oud was. Mij was toen verteld dat je vanaf die tijd minder kans hebt op tepel/speen-verwarring.
    Na de borstvoedingsperiode zijn de meiden gewoon overgegaan op gewone melk uit een beker, geen opvolgmelk ofzo. Ze waren er gewoon aan toe.

De felicitasdoos heb ik ook al een tijdje binnen. 'k Heb er eigenlijk nog niet eens in gekeken...

We zijn druk bezig de zolder leeg te ruimen, want daar willen we kamers maken, zodat Annabel en Evelien ieder een eigen kamertje hebben. Marjolein kan dan naar hun oude kamer, zodat de babykamer weer vrij komt. Dus de babykamer hoeft niets aan te gebeuren, maar we hebben straks wel minimaal twee slaapkamers waar we ons op kunnen/moeten uitleven. Annabel wilde een regenboogkamer met goud en zilver, dus dat wordt nog wat...

In het mei-topic zijn er ook al een paar meiden voor de 20-weken echo geweest. Jeetje wat gaat het allemaal snel ineens!
    Ik mag 18 december, da's gewoon al over dik anderhalve week...

Nou, ik ga toch maar weer een poging tot slapen wagen.
    Weltrusten!

***breekt uit***

4. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Nelly, welkom bij ons!
    Hier nog iemand wakker door telefoon, maar wel moe.
    Hopelijk kun jij slapen. (Ik wel denk ik)
    Tot morgen allemaal meiden!

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ja, ik heb er even over nagedacht en neem nu maar de fietskar, als het weer slechter wordt. Dat is een stuk stabieler. En ik heb ook een auto, dus die kan ik ook wel pakken. Maar ik hoef maar 1,5 km naar mijn werk met slechte parkeermogelijkheden dus probeer zo veel mogelijk de fiets te pakken.

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Nelly, slecht slapen....zucht. Dat is helaas ook altijd een van mijn zwangerschapskwaaltjes :(

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Welkom Nelly!!

Ik ben echt gek op sneeuw! Maar heb dan ook makkelijke praat hoor.. Ben natuurlijk een thuisblijfmama dus hoef er niet uit 's ochtends vroeg. En ik heb een kind die net als haar moeder van slapen houdt. Ze is nog steeds niet wakker! Meestal komt ze zo rond 09.30 - 10.00!!!! Hahaha..
    Maar respect voor alle mama's die met hun kindjes zo vroeg de deur uit moeten hoor!!

8. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Kom even snel een fijn weekend wensen! Wij vieren vanmiddag nog sinterklaas, is weer eens wat anders dan een witte kerst.

Helaas moest ik er vanmorgen wel uit. Dochter moest naar psz en ik ben aan het werk tot een uur of elf. Daarna weekend!

9. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    @ moon en bfg: fijn dat de echo's goed waren!

Ik heb (nog) helemaal geen verstand van bv en flesvoeding, maar wil wel graag bv geven, maar zal ook moeten kolven voor wanneer ik aan het werk ben!

Fijn weekend alvast!

10. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Fem; wat een achterlijk gezeik zeg met je schoonouders, pff!!

@ BFG; gelukkig hoeven jullie je geen zorgen te maken meid.

@ Borstvoeding; hier niet meer hoor. Bij Niek een paar maanden gekolfd. Maar omdat hij zo klein was, kon hij niet drinken. Heb daardoor veel stress gehad, dus heb het op een gegeven moment laten gaan. Ik vind het wel ideaal dat manlief er ook snachts uit kan om een flesje te geven!

@ Moon; fijn dat de echo goed was meid! En nog steeds een jongen, jeej !

@ babydoos; hier bericht gehad dat ik de blije doos op mag komen halen bij de prenatal. Dus die moet ik nog halen. De doos van de etos heb ik al wel gehaald. En bij de babydump moet ik ook nog halen. Ik vind alle gratis dingen leuk haha. Al hebben we alles natuurlijk gewoon nog. Wel super relaxt, ik zei gisteren tegen manlief: uh volgens mij hoeven we niet eens iets extras te halen. Alles is gewoon aanwezig van Niek!

@ ego; hier zo gaan werken. Ik zie het niet zitten om te gaan rijden maar goed, het zal moeten. Ik ga toch echt niet lopen. Heb trouwens afgelopen dinsdag weer een spuit gehad en ik heb het nog nooit zo pijnlijk gehad.. Ik kan gewoon bijna niet meer lopen van de pijn in mijn been. Lijkt me niet echt normaal, wel?
    Vanmiddag gaan we lekker verder aan de slag met het kamertje, manlief heeft papa dag. Heb er zin in!

11. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maartje, kun je je ha niet bellen om over die pijn te informeren? Sterkte ermee!

12. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Zo, terug van de 20 weken echo en al het grut ligt te slapen, lekker op de bank met een chocoladeletter.

Wat een rijkdom, onze zoon is helemaal gezond!

Haha, ik had kunnen zweren dat het een meisje was, dat laat wel weer zien hoe slecht mijn intuitie is :D

13. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Ik ben dol op sneeuw. Vind het rijden erdoorheen ook geen enkel probleem.
    Maar kwam er net achter dat mijn zoontje er een hekel aan heeft. Hij vertikt het om ook maar een stap in de sneeuw te zitten. Jammer hoor

14. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Mira vind het gelukkig wel heel leuk, die roept de hele tijd wauw!!! Haha.
    Alleen zegt ze wel koud koud als ze het aanraakt :p

15. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Fijn dat alles goed was! En een zoon, leuk! :D

16. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat de echo goed was! Gefeliciteerd. Leuk, ook een jongen. Veel jongens in april :)

17. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0
    Jeeeeeeeeej weer een gezonde knul!
    Fijn Juul!
    Lekker genieten xx

18. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @moon en juul, jeej goede echo's!!

@sneeuw, t is hier al eeuwen geleden gestopt met sneeuwen :( als t dan sneeuwt mag t ook goed sneeuwen!
    Stoepen zijn zichtbaar en gras ook....straten vol prut maar doorgaande wegen schoon voor zover ik kan zien natuurlijk uit onze ramen ;)
    Toch wel blij dat ik niet naar mn werk hoefde vanmorgen :)
    Nu wachten op de monteur van energiewacht voor onderhoudsbeurt aan de ketel..."tussen 12 en 6"
    Dus vanmiddag nog maar even met ml naar de winkels en pampers inslaan bij de kv voor 50% korting :)
    Toch leuk zo'n aanbieding :)

@mijlpaal, ik heb voor t eerst ons meisje van buitenaf voelen schoppen!!!! ze was lekker bezig vanmorgen dus duwde mn vingers beetje mn buik in waar ze aan t schoppen was, en toen gaf ze nog een schop! Heeeeeeeel zachtjes voelde ik iets tegen mn vingers aan! Zo bijzonder!
    Hoop dat we t gauw beter gaan voelen en dat ook vooral ml het snel voelt :):):)

En de kerstboom staat, lampjes erin, nu de ballen en alles nog :)

19. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Moon en Juul" gefeliciteerd met de goede echo's. Heerlijk nieuws.

20. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier staat de kerstboom ook!
    Moet alleen nog versierd worden :D

Deel Deze Pagina