Nee heb ik bij Mira ook niet gedaan! Heb nog een echo met 32 weken(eind februari) en een pretecho 4februari. Dus dat zit wel goed
Ok, ja het lijkt mij wel heel leuk om nog een pretecho te doen met 30 weken ongeveer. Maar vanaf het eerste moment heb ik zo'n sterk jongens gevoel en met 12 en 20 weken echo bleek het echt wel een jongen. Vooral met de 20 weken echo. Dus hier ook allemaal jongeskaartjes. Weet iemand trouwens waar ik spierwitte katoenen dekentjes kan kopen voor de wieg? Al het 'wit' wat ik tot nu toe zie is creme, en dat vind ik niet mooi bij spierwitte lakens. (Ja kan ook een kleur nemen, maar wil graag wit) Maartje, hoop dat je lekker aan het slapen bent en dat het beter gaat met je.
Hier gaat het goed. Ga inderdaad lekker slapen nu. Hele dag rustig geweest, geen harde buiken, geen weeen... gelukkig... Trusten meiden.
Maartje: hoe is het nu met je? Heb je een beetje kunnen slapen vannacht? Hoop zo voor je dat het goed blijft gaan! Dikke knuf! Hier: onze uk is superactief! Voelt heel gek maar zo leuk! Gaan zo lekker saampjes ontbijten en dan naar de koopzondag bij intratuin. En ik denk dat we vanmiddag de boom maar eens gaan opzetten! Staat altijd zo gezellig! Fijne dag!
@maartje, dat is idd om t makkelijk te maken ja Kindjes zijn theoretisch vanaf 24 weken levensvatbaar buiten de baarmoeder toch???? (Daarom zou je een zwschap toch mogen beëindigen tot 24 weken?) @bloem, leukleukleuk de kaartjes!!! Ik heb ook al paar kaartjes eens bekeken en dan met de naam erin, zo leuk! Vriendin van ons gaat het kaartje ontwerpen, ben erg benieuwd!! Zj krijgt alleen niet de echte naam te horen tijdens t ontwerpen, dus zij gaat werken met een andere naam, maar dan weten we wel of t leuk zal staan en op die manier wordt er rekening gehouden met de lengte van de echte naam @geranium, klinkt als een heerlijke dag! Veel plezier! @hier, gisteravond heeft ml zn dochter voor t eerst voelen bewegen!! Zo bijzonder! Moeten wel op mn buik drukken om het te kunnen voelen, maar alsnog zo speciaal! Ze was erg druk na het eten (okee, tijdens het eten ook al maarja om nou in een restaurant met onze handen op mn buik te gaan staan drukken ), en ze is druk gebleven tot we naar bed gingen (en dat was pas laat want de film bleek behoorlijk lang te duren ), zo leuk! Had het nog niet verwacht eigenlijk! @plannen, ml gaat aan de gang in de kinderkamer, laatste muur en laatste stuk bij de verwarming glad maken, en ik ga naar mn vriendin vanmiddag nog even een bakkie en camera gaat mee zodat we hopelijk nog even snel wat plaatjes van dr buik kunnen schieten Wordt nu echt spannend en als ik eraan denk loop ik helemaal te stuiteren ze is dinsdag 36 weekjes, hun meid is al met 31 weken ingedaald, en ze ligt nu ook vast in t bekken. Dr lichaam is ook al druk bezig met de voorbereiding, dus ben erg benieuwd wanneer ze zich laat zien! Dus heb deze week ook maar vast kraamcadeau besteld kan t maar vast in huis hebben hihi
Maartje; hoe gaat het nu?? @bfg; leuk dat je de schopjes eindelijk kan delen he!! Lekker van genieten veel plezier vandaag! @geranium; veel plezier met de boom! @unexpected; heeft Prenatal ze niet? Anders even kijken op internet? Ja wij hebben met Mira ook een pretecho gedaan rond die tijd met dvd. Dus dat wil ik nu ook! Dan hebben ze beide later een echo dvd van zichzelf Hier een rustig dagje. Even niets doenn
@Maartje: Fijn dat je buik zich nu rustig houdt, kan me wel voorstellen dat je in de war bent door de verschillende diagnoses zeg! Hoe is het nu met je? Ik zou gelijk wéér bellen als je twijfels hebt!! @bfg: Ik heb vannacht hele erge last van mijn onderbuik gehad, denk bandenpijn. Bij het draaien in bed ging ik echt door de grond van de stekende pijn. Niet fijn dus. Ik heb gisteren wel veel gedaan, dus denk dat het daaraan ligt. Hoe is het nu met je buik? En lekker hoor, uit eten gaan! Wij gaan zo'n 1x per 2 weken, *schaam*... Heerlijk hoor, en gezellig! En wat leuk zeg, een vriendin die jullie kaartje ontwerpt! @Isaa: Hè wat vervelend van je darmen en je bm, sterkte ermee! En zo'n pittenzak is inderdaad wel lekker op je buik ja. @Kaartjes: Zijn die proefdrukken gratis, zonder verplichting? Of hoe werkt dat? En waar laten jullie de kaarten drukken, online of bij een drukkerij? Denk dat wij weer naar dezelfde drukkerij gaan als waar we onze trouwkaarten hebben gekocht, goede service, dichtbij en ik mocht een aantal voorbeeldboeken mee naar huis nemen om op mijn gemak te kijken met ml. Dat vond ik erg prettig! @geranium: Veel plezier bij de Intratuin en succes met het opzetten van de boom! Hier staat ie sinds gisteren, gezellig hoor! Zo, lekker een dagje bankhangen, voetbal kijken en héél weinig doen, heerlijk vooruitzicht! Fijne zondag allemaal!
Ff ego, Hier komt de vk toch zo ff langs. Heb de hele ochtend flinke (menstruatie) krampen, en hoewel ik hoop dat het gewoon groei is, vertrouw ik het eigenlijk niet.. Heb gelukkig geen bloedverlies of iets anders alarmerends, maar het wordt ook niet minder van de paracetamol/douche/kruik.. Ben wel ff klaar met de buikpijnklachten.. Wordt er zo moe en onzeker van.. Hopelijk komt ze voor niks..
@frommel, oei fijn dat ze even komt controleren!! Laat je t ons even weten? Ga duimen dat t idd van de groei is! @moon, buik is wat minder hard gelukkig maar die bandenpijn is nog steeds niet zo gezellig...'s nachts omdraaien in bed is idd een hel en dan span ik wel mn bekkenbodemspieren aan zodat t iets minder kramp erin schiet Maar ik weet precies wat je hebt gevoeld bij omdraaien En lekker toch elke 2 weken uit eten als t kan lekker van genieten hoor! @pretecho, moet nog even een afspraak gaan maken maar wil met 28 weken duurt dus nog wel heel lang voor we ons meisje weer gaan zien, maarja...om nou 2x "ff" 100 euro aan een echo uit te geven En wie weet krijgen we nu bij de vk ook wel elke keer een echo omdat ze de groei in de gaten moeten houden (vast niet ) Ben allang blij dat ik mini echt dagelijks voel heb je op die manier toch bevestiging
@frommel, fijn dat ze langs komt. Hopelijk is er inderdaad niks aan de hand. @kaartjes, soms betaal je voor een proefdruk en soms gratis.. @dekentjes, dacht dat prenatal ook aalleen cremewit had, maar zal nog eens kijken, misschien in de nieuwe collectie.
@ Frommel: oeh meid, hoop dat het niks bijzonders is. Maar fijn dat de vk even komt kijken. @ kaartjes: Wij zijn er nog niet mee bezig. Komt wel als ik 30 weken ofzo ben. @ kamertje: Met het kamertje zijn we ook nog niet bezig. We moeten heel de zolderkamer eerst laten verbouwen en dan pas kunnen we Lars zijn kamertje in gaan richten( lars gaat naar zolder), babykamer blijft zoals hij nu is. Planning is tweede week van jan. @ echo: Ik denk dat ik wel erg geboft heb met mijn werk. Ik werk in het ziekenhuis op de radiologie. Dat betekent dat er minstens 4 echo apparaten in gebruik zijn. dus ik kan altijd even tussendoor spieken. Daarnaast heeft mijn vk ook een echoapparaat en ik heb voor haar gewerkt(pretecho's). Dus al ik zin heb ik een pretecho krijg ik die van haar. Gratis en voor niks. Ideaal. @ Maartje: gelukkig gaat het nu weer beter met je. Maar ik vond het maar een raar verhaal. Eerst was alles mis en nu in een keer is het weer goed. Gelukkig kan je maandag weer terecht bij de gyn om alles te laten controleren. @ harde buiken: hier ook last van, maar bij mij is het van de stress die er nu weer uitkomt. Stress van schoonouders, vlokkentest, vwp, werk enz enz. Heb besloten om me morgen ziek te melden en daarna maar eens gaan praten over halve dagen werken. Hoe graag ik ook langer had willen blijven werken, kindje is belangrijker
Bekijk bijlage 291574 En voor de winnie the pooh fans hier. dit is de muurschildering die we voor Lars gemaakt hebben.
Vk is langsgeweest. Ff buik gevoeld en hartje geluisterd. Zij maakt zich absoluut geen zorgen. Buik/baarmoeder is geïrriteerd, maar zijn echt geen weeën oid. Nu proberen de circel ff te doorbreken, want door de buikpijn slaap ik weer slecht en dan wordt het ook weer gevoeliger. ff rustig aan doen dus.. Ben wel weer een beetje gerustgesteld, ze vond het niet nodig om het verder (inwendig) te onderzoeken. Dus heb wel het gevoel dat zij er volledige vertrouwen in heeft..
@ Namen; we gaan dit weekend een keuze maken! @ geboortekaartjes; nog niet over nagedacht eigenlijk!! @ Pretecho; wil ik ook wel heel graag, al is het maar gewoon om ook wat leuks te hebben naast al het gedoe. Maar voor manlief hoeft het niet zozeer, dus ik moet hem nog even ompraten haha! @ Geranium; veel plezier bij de Intratuin!! @ BFG; wat leuk dat manlief de kleine heeft gevoeld, speciaal is dat he! @ Frommel; he toch meid ik lees nu je bericht. Terecht dat je gebeld hebt hoor. Mag ik vragen waardoor de gyn weet dat het geen weeën zijn? Niet om je bezorgd te maken hoor, maar ik ben daar wel nieuwsgierig naar. Als je er nog langer last van blijft houden, gewoon bellen hoor! @ Fem; ja je hebt gelijk, het is ook inderdaad een raar verhaal. Woensdag wordt alles weer gemeten door mijn eigen gyn. Als zij ook meet dat het goed is, dan vertrouw ik het wel. Maar ik ga misschien toch sowieso maar veldhoven bellen. Voor hetzelfde geld is het niet goed, en dan adviseren ze in het ziekenhuis ook nog dat ik gewoon alles mag doen. Ik weet wel beter maar toch. @ Ego; hier gaat het goed. Moet ervoor waken dat ik toch weer niet te veel ga doen. Maar ja manlief is zo druk met het kamertje, dat ik ook graag wil helpen maar dat gaat gewoonweg niet. Gelukkig is ons zoontje uit zijn sprongetje (duurde 5 weken ongeveer) dus die is enorm vrolijk nu. Dat scheelt wel heel erg! Ik hoorde hem net trouwens vanuit zijn speelmat ineens mama zeggen haha, eerste keer! Wel mamamamamam, maar niet mama! Super cool. Mijn buik is trouwens rustig. De baby is wel enorm druk en dat voel ik dan wel goed. Maar geen weeën gelukkig. Ik moet snachts vaak naar de wc en krijg dan wel een harde buik. Maar dat is dus van mijn blaas, dus das nie erg. Nou, ik kijk maar even per dag maar echt, ik vier feest als ik de 26 weken haal. Dan gaan we daarna voor de 30! Oh BFG, je vroeg naar wanneer een kindje levensvatbaar is. In principe vanaf 24 weken doen ze iets. Maar de kans dat het dan overleeft is echt minimaal. Vanaf 26 a 27 weken heeft ie een goeie kans. En dat wordt dan per dag groter! Je hebt dan nog wel kans op hersenbloedingen, maar als ze de eerste week goed doorkomen zonder hersenbloedingen etc, dan zit het goed.
Ik ben dus niet de enige die last heeft.. Heb sinds gisteraaf enorme bandenpijn en rommelende darmen. De harde buiken waren vannacht iets minder, maar nu weer die steken wanneer je beweegt. @frommel, gelukkig ben je een beetje gerust gesteld! @maartje, houden zo die rustige buik! Inderdaad niet teveel hooi op je vork gaan nemen! @pretecho. Denk dat wij ook voor een pretecho gaan. Zit alleen nog een beetje te bedenken bij hoeveel weken. Dinsdag hebben we de 20 weken echo en bij 30 weken de groeiecho. Dus ik denk daar ergens tussenin..?
Ondanks al het ziekzijn de eerste maanden denk ik nu toch dat ik een fijne zwangerschap heb! Tuurlijk ben ik heel bang geweest dat het door al dat ziekzijn en zkh gedoe niet goed zou aflopen met mijn kind maar al die harde buiken en vroege weeen zijn me (tot nu toe) gelukkig bespaard gebleven. Ik klop het ook wel even af, want er kan nog van alles mis gaan. Dan denk ik wel , eerts maar gezond geboren worden. Tja, de zorgen zullen wel nooit over gaan. Straks heb je weer zorgen als je kind voor het eerst ergens gaat spelen zonder jou, zelf op de fiets naar school gaat, voor het eerst gaat stappen, of met vrienden op vakantie... Zou blij zijn als hij getrowd is, een leuke baan en woning heeft en gezonde kids. Hahahaha
Haha unexpected; die zorgen gaan inderdaad nooit voorbij @Frommel; Fijn dat er niets was! @maartje; Zou idd ook even laten checken nog allemaal. Maar ben blij dat het goed gaat!!