16 - 30 april 2013 Mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 6 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    hihi idd duidelijk dat er dus niets over te zeggen valt hihi

maar dat mn tepels dus verschrompelen kan geen kwaad :D
    ziet er zo stom uit :D
    die aders zitten er idd al een tijdje ;)

vind t sowieso niet bepaald erg dat we in winterseizoen zitten :D kan je alles lekker bedekken :D haha

2. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo is het maar net!

De richtlijn is 6 maanden. En dan zonder bijvoeding (pap, fles, fruithap). Dat zou de beste start moeten zijn.
    En inderdaad als het eenmaal loopt is het ideaal. Super makkelijk en je hoeft nooit wat mee te nemen behalve jezelf.
    Alleen toen me man een romantisch weekendje weg wou voor ons 8-jarig huwelijk, moest baby mee, want ze was nog aan de borst. Vond ik stiekum helemaal niet erg, had toch geen heel weekend zonder haar gekund op dat moment. :p

@ Skatje/ BV Ik heb zoon 16 maanden gevoed en dochter 12 maanden. Zoon was ook een flesweigeraar, maar moet eerlijk bekennen dat ik er geen moeite in gestoken heb. Ik werkte toen nog niet. Bij dochter was de fles geen probleem. Alleen zij ging me na een jaar bijten. Dat vond ik toch wat minder. En als ik riep 'auw' ging ze alleen maar hard lachen. Toen was de lol er snel af, maar goed, toch weer een jaar volgemaakt, dus vond het wel prima.
    En succes met je 20 weken echo!!

@babyfotograaf. Mijn moeder heeft ons ook allemaal de borst gegeven. Maar ik weet niet hoe lang, volgens mij allemaal een maand of 7, 8. Bij haar ging het goed en bij mij ook. Ik heb wel wat gedoe gehad met kloven en borstontstekingen, dat had me moeder niet. Ik weet niet of het veel zegt, je 'borstvoedingsgenen' zeg maar.

En dat donker worden van je tepels is de voorbereiding van je borsten op de borstvoeding. Babies herkennen ronde, donkere vormen goed. Dus vandaar.

@ woerdie, leukkkkk kraamvisite! Ben ik dol op, die pasgeboren babies zijn zoooooooo leuk. :D

3. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier weer druk geweest voor de baby kamer. Alles is nu leeg en binnenkort kan er geschilderd worden. Het hele huis staat nu vol met spullen die elders een plekje moeten krijgen. Ben nu doodop, dus even bijkomen. Straks weer spullen inruimen en deels ook terug zetten. De spullen moesten ook even van hun plaats omdat we weer bij andere spullen moetsen kunnen.

Ik heb trouwens al een tijdje last van hoofdpijn, kan dat ook door de zw komen?

Hoe gaat het met de muurschilderingen?

4. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @frommel: Je buikpijn was gelukkig niet ernstig, wel goed hoor dat je de vk hebt gebeld!

@Fem: Dat is handig nu zeg, werken op Radiologie!:) En een vk waar je voor gewerkt hebt is ook altijd fijn, heelijk een keer extra spieken!:D
    Hoe was de reactie op je werk over halve dagen werken? En hoe is het nu met je? Al een beetje aan het bijkomen van alle emoties?
    En hoe is het nu tussen jullie en je schoonouders?
    OK, Jaloers op je muurschildering van Teigetje!!:):):)

@maartje: En, de naam gekozen?;)

@shahrazed: Hier ook nog geen WIJ ontvangen.
    Hoe is het nu met je? Beetje bijgekomen van het weekend werken? (wat voor werk doe je?) En hoe is het nu met je dochter?

@Skatje: Succes morgen bij de 20-weken echo! Gelukkig ben je al vroeg aan de beurt!
    Nog gefeliciteerd met je vriend zijn verjaardag!

Heb alles gelezen, maar reageer niet overal op want kan bijna niet meer zitten van de rugpijn:(. Ook last van mijn banden, dus ga zometeen lekker onderuit liggen!
    Vrijdag gelukkig intake bij Cesar, hopelijk kan ze me ook gelijk tips geven.

Fijne avond allemaal!

5. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ moon; lekker rustig aan doen jij vanavond!!

De naam zouden we gisteren kiezen maar manlief had er nog niet over nagedacht. Nu kwam hij met 8 namen net die hij mooi vindt. Daar staat mijn nr 1 ook in. Hij twijfelt nog of die naam stoer genoeg is. Maar de naam die hij geweldig vindt, vind ik eigenlijk niks! Moeilijk haha!

Mijn buik is vanavond weer wat onrustig. Geen krampen gelukkig maar wel een teken dat ik teveel heb gedaan. Lig nu accuut op de bank dus hopelijk is het morgen weer weg!

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Zelfde hier. Goed letten op hoe er aangehapt wordt, en soms gewoon 3 of 4 keer opnieuw totdat ze het goed leren. En ik vind het enorm makkelijk want ben een schaamteloze voedster ;) Met 7 weken zat R. al in een restaurant gevoed te worden, net als zijn moeder :D Maar ik kan ook heel beschaafd voeden al zeg ik het zelf, het valt zelfs mijnn tafelgenotem niet op. Maar ik blijf er dus niet voor thuis.

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Mijn moeder heeft geen bv kunnen geven want mijn zud was 5 weken te vroeg en moest toen in de couveuse, en toendertijd moicht je er dan als ouder niet bij. En bij mij heeft ze HELLP syndroom gehad en 3 weken in coma gelegen, dus kon ook niet voeden.

En mijn zus heeft heel vroege HELLP gehad bij haar eerste en die is na een paar dagen al overleden dus toen was haar voeding nog niet op gang, en bij de tweede ook zo erg HELLP dat het met kolven niet op gang kwam.

Dus ik ben de eerste der mohikanen :D

8. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Misschien een hele domme vraag, maar wat houdt HELLP nu precies in??
    Ik begrijp dat t in elk geval iets is wat je liever niet wilt ;)

@muurschildering, in de kerstvakantie aan beginnen! Ben zo benieuwd hoe t eruit komt te zien! (En of t me lukt :D), krijg gelukkig wel hulp :) best grote schildering :D

@skatje, hoe was je echo???

@hier, we zijn net naar t stadhuis geweest voor de erkenning, dus dat is ook geregeld :) kunnen we weer iets afvinken :)

9. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Even snel een berichtje van mij, hele drukke dag gehad.
    De kerstboom staat eindelijk! Zo gezellig :D
    Ben nu echt moe en mijn lichaam heeft er geen zin meer in dus ga languit op de bank haha.
    Kom morgen even lezen!
    Succes morgen bij de echo skatje!!!

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Nee, dat wil je echt niet. Ik heb het ook gehad bij de eerste. Ik doe even een stukje kopieren van wikipedia:

Het HELLP-syndroom is een complicatie die soms bij (menselijke) zwangerschap optreedt. HELLP is een acroniem van Hemolysis Elevated Liver enzymes and Low Platelets (hemolyse, verhoogde leverenzymen, en weinig bloedplaatjes). Dit staat voor een afbraak van rode bloedcellen, een gestoorde leverfunctie en een tekort aan bloedplaatjes.

HELLP is een zwangerschapscomplicatie die meestal pas na de 22-24e week van de zwangerschap ontstaat. In sommige gevallen gaat een pre-eclampsie over in HELLP in andere gevallen ontstaat HELLP plotseling uit een gezonde zwangerschap. De kritieke periode is tot 48 uur na de bevalling. Dertig procent van de HELLP patiënten krijgt de aandoening pas in het kraambed, meestal in de eerste 2 maar soms zelfs tot 8 dagen na de bevalling. De aandoening komt naar schatting voor bij ongeveer 1 op de 300 zwangerschappen; relatief vaker bij vrouwen die een eerste kind verwachten of die volgend kind krijgen bij een andere man. HELLP is alleen door bloedonderzoek vast te stellen.

Behandeling
    Bij vermoeden van het HELLP-syndroom is een ziekenhuisopname geïndiceerd omdat de aandoening zowel voor moeder als kind potentieel levensbedreigend is.
    In eerste instantie zal bedrust worden voorgeschreven. Bedrust laat de bloeddruk niet dalen, maar zorgt er wel voor dat alle energie de baby ten goede komt. Ook komt het lichaam van de vrouw tot rust.
    <LI sizcache07996800520573402="21 69 205" sizset="false">Medicatie die de bloeddruk onder controle houdt is noodzakelijk. Vaak zal het nodig zijn het kind eerder geboren te laten worden, door middel van door een keizersnede of een inleiding. Dat is nodig omdat de placenta de oorzaak van het ontstaan van het HELLP-syndroom is. Er is geen medicijn of dieet dat het HELLP-syndroom kan verbeteren dan wel kan voorkomen. Bevallen is de enige oplossing om het syndroom te beëindigen.
    Mortaliteit

Soms komt een kind te overlijden. Soms overlijdt een vrouw in het kraambed. In Nederland is de sterfte in het kraambed 4 op 100.000 barenden en wordt 75% van de sterftegevallen in het kraambed veroorzaakt door HELLP of pre-eclampsie.

11. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0
    Jollein Deken Fuchsia 75 x 100 cm | Dekens | Baby-Dump

Er was iemand op zoek naar een spier wit dekentje...
    Misschien is dit wat ;)

Net op kraamvisite geweest bij kleine Lotte,zo lief...is nu 3.5week lekker uurtje met der mogen kroelen zo'nzoet kindje!
    Helemaal leuk!
    Kan me haast niet voorstellen dat ik er over een paar maanden ook bij zit met zo een kleine ukkepuk! :)
    Net lekker verse snert op van schoonmama ook erg lekker
    Nu lekker op de bank met een walnotenijsje :p
    Fijne avond lieve meiden!

xx

12. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tip van het wiTe dekentje! (Ja ik was het, ik beken)

HELP lijkt me vreselijk eng. Las ook al hier iemand moeder in coma. Bevallen en dat alles goed gaat is toch echt een wonder!

Hoe weten ze eigenlijk of je het hebt?

13. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Hellp klinkt idd allesbehalve prettig (zacht uitgedrukt)...
    @juul, wordt daarom bij jou je bloeddruk ook zo in de gaten gehouden?

@unexpected, idd de jollein deken! Niet eens aan gedacht, ben ze allemaal tegen gekomen :D

@woerdie, aahh lief zo'n kleintje :):) vind t zelf ook nog erg onvoorstelbaar dst we straks met zo'n klein hummeltje in onze armen zitten, zonder dat we ze na een uur weer terug moeten geven aan de ouders ;) hihi

14. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ja, dat was mijn moeder die in coma kwam na HELLP en eclampsie. Ze is dus niet door de HELLP in coma geraakt maar wel door de stuipen.

Een goede zwangerschap en een goede bevalling en een gezond kind is echt een wonder. Dat kan ik alleen vanuit de rond van mijn hart beamen.

HELLP wordt meestal opgespoord door een te hoge bloeddruk en eiwtten in de urine, dan heb je PE en testen ze vaak ook op HELLP. Ik wordt echter vanwege mijn voorgeschiedenis vanaf zo'n 24 weken preventief op HELLP geprikt. Als je het echt serieus goed hebt voel je het ook hoor. O.a. slecht zien, een bandgevoel boven in de buik, krampen, pijn in je schouderbladen, overgeven. Het lullige van HELLP is vooral dat je tot ongeveer een jaar na de bevalling ziek bent.

Ik zit hierom ook in de hoog risico poli en wordt continu genon itored op mijn BD zodra die iets te hoog is moet ik urine testen en bloed laten prikken en rust houden en de hele klimbam, maar ik weet dat het voor een goed doel is ;) Het helpt bij mij enorm dat ik aspirine moet slikken, dat maakt mijn vaatwanden wat weker en daardoor blijft de BD wat lager.

Maar dames, zie het van de zonnige kant: het komt echt ongemeen weinig voor, en je moet echt botte pech hebben om het te krijgen als je geen enkele indicatie hebt (familiaire voorgeschiedenis of een tweelingzwangerschap of zo)

15. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Nou dat help syndroom is inderdaad ook niet best om te krijgen!

@ego, heel de dag op de bank gelegen. Kan vrijwel niks van de bandenpijn..?!
    Morgen heb ik ook eindelijk m'n 20 weken echo!
    Alleen heb ik hem pas om 1820 dus nog even de dag doorkomen. Ben zo benieuwd!

@muirschildering. Vind de tijgertjes zo mooi en leuk! Zou ik ook wel willen maar ben helaas niet zo creatief:(

16. geranium32

geranium32 Niet meer actief

Is idd geen pretje. De vrouw van mijn broer heeft het ook gehad, heel heftig!

Ik mag zo weer naar de vk! Eens ff checken of mijn buikpijn normaal is en natuurlijk hartje luisteren!

17. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0

graag gedaan!!
    van lief lifestyle hebben ze ok spierwitte dekentjes...daar heb ik alleen geen link van!
    Succes met zoeken ;)

18. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

@ Geranium: succes bij de verloskundige :)

@gisteren had iemand nog een 20weken echo...*graaaaaf* ben vergeten wie :( hoop dat alles goed was!

@HELLP: is erg heftig idd,hopelijk krijgt niemand van ons hiermee te maken...

@Hier: al twee ochtenden bij t wakker worden een vette bloedneus!
    VAndaag zelfs 2x!! :(
    ene neusgat bloed en t andere zit verstopt!
    Iemand nog tips?

verder rustig dagje vandaag...straks verder met de muurschildering!
    fijne dag allemaal...

19. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hoi meiden!

Help; nee dat is alles behalve leuk. Bah!
    Woerdie; Oh wat vervelend joh een bloedneus.. ik heb het nog nooit gehad maar mijn man heeft het heel vaak. Niet fijn!
    Geranium; succes bij de vk!

Meiden met de 20 weken echo succes!!

20. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    He meiden,

Hoe is het? Hier gaat het goed.
    Heb besloten om niet meer vol te gaan werken..vond het een hele moeilijke beslissing, maar het werk is te zwaar en met mijn bekkeninstabiliteit weet ik wat me te wachten staat als ik maar door ga (zoals ik de vorige keer gedaan heb) toen heb ik echt 2 jaar na mn bevalling nog pijn gehad.
    Dus nu...rust rust rust, nou ja heb natuurlijk mijn 2 lieve schatjes nog die me bezig houden, maar dat is te doen.
    En ik ga nu nog wel naar m'n werk maar dan is er nog extra iemand bij.

@Shahrazed, zou herkenbaar met dat slapen, heel licht, overal wakker van! Ik had het vannacht nog dat ik dacht..dit worden nog een heeele lange 4 maanden, maar ach ;)
    We fijn dat oma op past dat je even bij kan tanken! Heerlijk.

@Skatje, heel veel succes met de 20wkn echo!!
    En nog gefeliciteerd met je vriend!

@unexpected: leuk dat je bezig bent met de babykamer! Ben benieuwd hoe alle kamertjes worden hier :)

@Moon, wat vervelend van je rugpijn joh...doe je rustig aan?
    Ik weet wel een beetje wat je voelt...ik kan ook bijna niet zitten door m'n bekken, erg lastig en pijnlijk.
    Hopelijk werkt de Cesar goed voor je!

@geranium; succes bij de VK!

@Woerdie; hier ook bloedneuzen...geen idee...heb het vooral onder de douche :( vaag.

Zijn er hier meiden die ook nog wel eens misselijk zijn?
    Ik iedere dag nog wel hoor, met vlagen en niet zo erg als eerst. Gelukkig!! Maar vooral na het ontbijt, en zo rond 3 uur..ach ja...zo erg als het eerst was :$ dan kan ik hier wel mee leven ;)

Fijne dag! XXX

Deel Deze Pagina