16 - 30 april 2013 Mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 6 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik sliep trouwens ook erg slecht vannacht..
    Het draaien gaat al moeilijker en mijn liezen doen zo'n pijn.
    Baby trapt ook echt de hele nacht door hahaha

Balen van de misselijkheid minnie :(
    Fijn dat je een beslissing hebt genomen en lekker thuis blijft.
    Kan je goed je rust pakken

2. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    Oh ja dat schoppen 's nachts bloemm af en toe zeg ik wel eens: hallo het is nacht, slapen jij :p ;) (ik zeg het wel lief hoor haha)
    Oeh pijnlijk in je liezen... en dan draaien is geen doen inderdaad.

Ja ben ook blij dat ik de knoop het doorgehakt.
    Ga nog wel gewoon naar m'n werk hoor, maar als ik wil kan ik dan bv na 2 uur naar huis, zonder dat alles gelijk op z'n kop staat, want nu is er al een invaller voor mij.

3. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    goedemorgen :)

ff snel de tijd om even snel bij te lezen en te reageren ;)
    @misselijk, nou alleen als ik eventjes plat op mn rug lig en ik ben wakker dat word ik een soort van half misselijkachtig ;) dus dat doe ik dan maar niet ;) als ik ook maar beeeeeeetje rechterop ga met bovenlijf is er helemaal niks aan de hand :) dus slapen nu alleen nog maar op mn zij (al word ik ook heus 's nachts wel eens wakker dat ik soort op mn rug lig en t kussen heel raar ergens tussen mn benen geknakt :D)

@bloedneus, onder de douche niet zo raar natuurlijk, door de warmte verwijden je bloedvaten.
    ik heb t zelf vanaf begin van mn zwschap (ben chronisch verkouden inmiddels), heel regelmatig met neus snuiten dat er een bloedneus achteraan komt. maar heel soms ook gewoon spontaan opeens zonder reden.
    mn mams zei laatst dat ik vroeger ook heel vaak bloedneuzen had (kan t me niet herinneren in elk geval), dus misschien als je er gevoelig voor bent, of ooit bent geweest, dat t met een zwschap weer even op komt zetten.
    kwaad kan t in elk geval niet tenzij het niet wil stoppen met bloeden natuurlijk, dan even de HA bellen ;)

@echo's succes vandaag!! en wel even wat laten horen he!

@hier, madame is een rasechte draaikont pfff (lijkt op dr moeder :p), die zit me al de hele ochtend een partij te draaien en te doen, maar voelt toch iets minder prettig...
    als ze nou eventjes klein stukje naar boven verschuift is t veel beter uit te houden ;)

4. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ha meiden!

Hier vanochtend de 20-wekenecho gedaan.
    Op zich allemaal heel positief, meisje groeit goed, ligt mooi op schema. Hartje, hersenen en organen ook helemaal in orde!

Maar.. Waarschijnlijk dus net als Babyfotograaf een sua: 2 vaten in de navelstreng ipv 3. Dus nu word ik vandaag gebeld voor een afspraak bij de gyn voor een guo.

5. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    #4745 BabyFG, 11 dec 2012
    Laatst bewerkt: 11 dec 2012
    @skatje, nou in elk geval heel positief dat verder alles er helemaal goed uit zag! maar kan me zo voorstellen hoe je je voelt...
    ik hoop dat je snel terecht kan voor de GUO!

@hier, IIIEEEEEEE loopt een hele vieze enge spin over de vensterbank en mn collega is roken (die is niet bang en durf m dus weg te halen)....*bibber*....bahbahbah, en nu moet ik m nog blijven volgen ook anders zijn we m dalijk kwijt en kruipt ie opeens over n benen ofzo! *brrrr*

EDIT: HA! ik ben een held ;) spin is dood :)...(hoop ik??)

6. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hebben we in ieder geval een lotgenootje hier in de lijst ;)

7. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Skatje, wat schrikken zeg, hoop dat het allemaal toch meevalt! Sterkte.

Schoppen, ja hier ook vooral 's nachts lekker druk, vind het leuk hoor, dat ik hem voel, maar soms wel wat pijnlijk.

8. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    hihi precies ;)

we hadden nog aan de arts gevraagd of dit ook een reden kon zijn van mn hevige vermoeidheid, maar er was geen verband zei ze.
    dit is gewoon hoe ik op deze zwangerschap reageer (kan natuurlijk bij een eventuele volgende zwschap geheel anders zijn). fijn ;)
    ik heb de hoop op verbetering maar opgegeven eigenlijk ;)

@trappelen, ze is wel druk 's avonds, en dat ga ik nu pas een beetje voelen eigenlijk, maar niet dat ze me wakker houdt (gelukkig ;) hihi)
    maar vandaag overdag is echt een ramp....weet echt niet wat t nou allemaal is hoor ;)
    of ze zit ff flink te draaien en alles weg te duwen op de een of andere manier (alsof iemand me van binnen uitwringt soms), of er is iets anders aan de hand :(
    doet in elk geval erg zeer soms (krampachtig), weet t niet, zal straks vast minder worden :)
    merk nu wel die groeispurt! :$ omg...
    begin nu de vragen te krijgen hoe lang ik nog moet 'nou uh...nog wel een tijdje zit net over de helft', nou...krijg ik me een partij :$gezichten
    mjaah, de een noemt t nog steeds een bescheiden buik, en dan ander vindt m al gigantisch :D ik vind m gewoon leuk ;)

9. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Deze baby is juist heeeeel druk! Ze vonden het wel bijzonder dat we haar met 18 weken vanaf de buitenkant al konden voelen want mijn placenta ligt ook nog eens voor.

Ik heb juist totaaaaaal geen last van vermoeidheid en zo gehad.

10. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    @skatje, fijn dat er geen ernstige dingen waren maar toch wel balen van de navelstreng. Komt toch wel regelmatig voor dan?

Nog even dan mag ik! Begin hem toch wel te knijpen hoor, je weet maar nooit of alles goed is.

11. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    1 op de 100 zwangerschappen blijkbaar, in t EMC hebben ze een speciale dag voor dit soort gevallen waarop je terecht kunt voor een GUO.
    Eigenlijk verwonderlijk dat er zo weinig informatie over te vinden is op internet.
    Maar waar t op neer komt is als ze geen afwijkingen kunnen zien aan t kindje je geen zorgen hoeft te maken, dan adviseren ze extra groeiecho's want het zou wel kunnen dat je kindje op t eind iets achterblijft in groei.
    En eventueel heb je een kans op vroeggeboorte (hangt natuurlijk ook samen met grootte en gewicht van kindje), maar nog vaker is er gewoon helemaal niks aan de hand :)
    Dit is bij 9 van de 10 gevallen dus zo.
    Die andere 1 kunnen er wel afwijkingen zijn, met een SUA kijken ze vooral goed naar nieren, blaas, urinewegen en hart.
    Als er met 1 van die wat mis is zou het kunnen duiden op een chromosomale afwijking, maar daar is vervolgonderzoek voor nodig (vlokkentest of punctie dus), maar er zijn ook gevallen bekend met een SUA, daarnaast nog 6 softmakers dus iedereen verwachtte downkindje, en vervolgens wordt t kindje geboren en is t kerngezond, dus ook dan heb je nog geen zekerheid natuurlijk.
    Maar als er dus wel afwijkingen te zien zijn (of je nu SUA hebt of niet) zal je heus meer controles hebben of gelijk onder toezicht van gyn staan...denk ik dan maar

Hier komt t dus beetje op neer ;)

12. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Oh jaaaaaah krijg ik vandaag het afhaalbericht voor de blije doos: uiterlijk op te halen tot 12-12-12 :x

Lekker dan. Ruim de tijd, zeker??

Oeh en ik mag vrijdag al voor de GUO

13. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik ben benieuwd! Willen jullie het geslacht ook weten?

14. geranium32

geranium32 Niet meer actief

Skatje: oei, da's niet zo leuk. Fijn dat je al zo snel terecht kunt voor de GUO!

Controle: onze eigenwijze uk heeft ons goed laten schrikken! Vk kon geen hartje vinden, zelfs niet na 5 minuten zoeken! Halsoverkop richting de echo waarop we gelukkig meteen een heerlijk beweeglijke beeb zagen met een goede hartslag. Was wel even heftig!
    Verder was alleen m'n BD iets te laag, maar dat was alles! Weer lekker genieten dus! En zaterdag met mams nog ff terug voor een echo tijdens de actiedag voor serious request! Heerlijk!

15. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Skatje, hier ook een voorliggende placenta maar met ook ongeveer 18 weken echt wel van buuiten te voelen!

Hij schopt echt alle kanten op, het meest pijnlijke is recht naar beneden. Niet dat de pijn heel erg is hoor. Vraag me af hoe dit zich gaat ontwikkelen.

Geranium, ik wilde iets tegen je zeggen, maar ben helemeaal vergeten waarop ik wilde reageren en wat je zei. Haha hoe bedoel je zwangerschapsdementie!

16. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Even ego.. kreeg net telefoontje van ziekenhuis. Schijnbaar hadden ze vandaag een echo spreekuur en hebben ze ook naar mijn 20 weken echo gekeken. In eerste instantie moest ik met 30weken terug komen om te kijken of de hersenkamers niet nog groter zijn geworden... maar nu willen ze me toch eerder zien. Volgende week vrijdag al. Ik maak me zorgen :(

17. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohja, weet het weer. Wilde zeggen dat het wel heel erg schrikken moet zijn geweest. Maar ook wel apart dat de vk het hartje niet kon horen. Was daar een bijzondere reden voor? (Placenta ervoor, baby dubbelgevouwen etc)

18. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohjee Fleurop, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Heel veel sterkte. Hebben ze gezegd waarom ze je nu ineens wel eerder terug willen?

19. geranium32

geranium32 Niet meer actief

Fleurop: da's idd schrikken! Hebben ze niets gezegd verder dan? In dat geval zou ik er even achteraan bellen!

Unexpected: niet echt een reden voor geloof ik. De placenta ligt aan de achterkant dusdat was het niet. Denk dat onze uk gewoon heel beweeglijk is, dat is al zo sinds het begin!

20. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    @fleurop, hè bah! Hebben ze niet gezegd waarom? Begrijp dat je je zorgen maakt.

@skatje, ja we willen het geslacht graag weten:)

@bfg, dat is inderdaad best veel! Had er ook nog nooit van gehoord tot jij ermee in aanraking kwam

Deel Deze Pagina