16 - 30 april 2013 Mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 6 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    He Fleurop ik kan me voorstellen dat je daar van schrikt! Aan de andere kant, nu heb je wel eerder uitsluitsel!

Elina: sua schijnt wel voor te komen bij 1 op 100 of zo. Toevallig dan dat bfg en ik net diegenen zijn.
    Hoe laat heb je de echo?

2. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
  3. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Het zou verboden moeten worden, zo laat :D

4. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Fleurop; kan me voorstellen dat je je zorgen maakt meid.. Pff.. Had je nog gevraagd waarom ze je nu eerder laten komen?

@ Geranium; oeh das even schrikken ja. Eigenwijs beebje hebben jullie!

@ Schoppen; hier een enorme drukke baby. Heb weinig momenten per dag dat ik hem niet voel. Op zich gezellig maar ik krijg er harde buiken van dus dat vind ik dan weer minder! Oh en draaien, niet normaal.

@ vraagje aan iedereen; sinds deze week heb ik een enorme druk beneden op mijn baarmoeder. Heeft iemand dit ook? Tillen en zo gaat gewoon niet goed meer, lopen ook niet. Alsof de baby op mijn blaas duwt, (moet ook de hele tijd naar de wc voor mijn gevoel).
    Nou schopt hij ook wel precies daar, dus da’s ook niet echt prettig. Maar was benieuwd of iemand het herkent.

@ Skatje; fijn dat alles goed was. Behalve de navelstreng dan. GUO is gewoon uit voorzorg of niet? Hopelijk is dat het enige.

@ ego; hier controle gehad vandaag bij mijn eigen gyn. Ik ben wel gerustgesteld. Alles zag er super goed uit. Baarmoedermond 3,5 cm dus prima. Vliezen zagen er goed uit. Baby ligt niet abnormaal laag of zo. Ze kon gewoon niets afwijkends zien. Feit dat de VK vrijdag anders gevoeld heeft, heeft ze uitgelegd en ik heb er vrede mee. Ben wel blij dat ik dat gevraagd heb want ik vond het zo raar. Maar ze heeft me overtuigd dat ECHT ECHT alles goed is. En dat ik gewoon moet bellen als ik denk dat het foute boel is. Misschien dat ik nog wel 3 x aan het infuus lig ze zei ze, maar goed ik vind dat niet erg. Liever dat ze IETS doen terwijl het niet nodig was, dan niets terwijl het WEL nodig is.

Beebje was de hele tijd heel hard aan het zwemmen. Hij was weer gedraaid, ligt nu weer in stuit. Ik heb zo hard gelachen. Hele tijd voeten uitstrekken en omhoog en omlaag zwemmen. Pff.. Ik vond onze Niek al druk in mijn buik, maar deze baby slaat echt alles!
    Wel fijn op zich, maar zoals ik hierboven al zei, heb ik er best veel harde buiken van. Mijn lichaam reageert er heftig op, en dat vind ik wel minder! Maar goed je kunt niet alles hebben he!

5. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    @Skatje; Fijn dat er geen ernstige dingen waren! Wel balen van de navelstreng :( Gelukkig kan je al snel terecht voor de GUO! Knuf!
    @Geranium; Wow dat is schrikken zeg! Gelukkig was jullie mini gewoon eventjes verstoppertje aan het spelen:D
    @Fleurop; Oh nee he :( kan me voorstellen dat je je nu echt zorgen maakt...
    Ik ga keihard duimen dat het niets te betekenen heeft.. Knuf!

6. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Elina heel veel succes straks bij de echo!!!
    @Maartje; fijn dat je zo gerust gesteld bent meis!! En inderdaad gelijk bellen als je het niet vertrouwd!

7. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Waaatt?? Serieus??!! Zo kort!!?? Ik had gewoon tot 31 december ofzo de tijd ;)......
    Zou anders gewoon ff bellen hoor!!!!

8. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fleurop, volgens mij is er een berichtje van mij weg.. (Zit op telefoon dus lastig) maar wat schrikken zeg! Hebben ze je uitgelegd waarom ze nu ineens iets ander sdenken te zien/ willen doen?

Maartje, fijn dat alles echt goed is! Gelukkig maar zeg. En ook wle zo prettig dat de gyn je heeft kunnen uitleggen waarom de vk iets anders kon voelen. Nu genieten van je zwangerschap!

9. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @fleurop, heh bah ja kan me voorstellen dat je je zorgen maakt!!
    Maar hopelijk een geruststelling....t feit dat je niet a la minuut hoeft te komen betekent wel dat t in elk geval niet iets ernstigs is (zoals met een hartafwijking dat je dezelfde dag nog elders echo moet lsten maken) en dringends is....
    Vermoed dst ze gewoon even willen checken....
    Ik ga voor je duimen meid!!!! En succes en sterkte komende dagen met je zorgen en de spanning!

@geranium, oei das idd schrikken!! Zal vast komen dan omdat ie zo druk was :D geloof dat ze t dan idd maar moeilijk kunnen vinden door al t verplaatsen van uk, fijn dat jullie wel gelijk even konden kijken met de echo!! :)

@maartje, snap dat t beetje dubbel is ja, natuurlijk prachtig om je kindje te voelen, maar als je er zoveel last van hebt is t niet zo grappig....

@hier, toen ik op de bank crashte viel ze in slaap geloof ik, maar nu wordt ze net weer wakker :) leuk hoor, als ze maar niet meer zo gaat zitten draaikonten pffff :D
    Ze zit nu volgens mij wel weer met de kont omlaag :D

10. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0
    Succes en plezier...
    Dat word volgens mij roze... :)

11. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Het is weer wat gezakt. Schrok er gewoon van want had het redelijk een plekje gegeven. De mw aan de telefoon zei dat ik me geen zorgen moest maken. Ze hadden de echo met meer mensen bekeken en wilde gewoon weer een extra check. Ook om te kijken of het snel groeit of hetzelfde blijft. Dat is wat ik weet. ..

12. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    @fleurop: toch schrikken zeg, maar wel fijn dat ze je in de gaten houden

@maartje: fijn dat alles goed is en je eigen gyn je alles goed uit heeft kunnen leggen. Op naar de 40 weken!

13. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Nou m'n 20 weken echo zit erop! Alles zag er goed uit maarrr,
    Het hoofdje zat net op de grens dat het te klein was en er is een wit plekje in het hart gezien. Nu hoeft dit niks te betekenen, maar omdat het 2 dingen waren die ze zag word er morgen met de gyn overlegd. Hij belt mij morgen op of dit verder onderzocht moet worden!
    Dus maak me toch wel beetje zorgen..?
    Iemand hier ervaringen mee??

We weten het geslacht:) ik plaats het pas hier wanneer iedereen in mijn omgeving het weet, want ben bang dat er bekenden meelezen;)

14. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @missiemaartje: Wel fijn dat ml meedenkt over de naam, wij hebben het zo gedaan: Ik heb een lijstje gemaakt met namen die ik mooi vind (j/m) en ml heeft er een top-10 van gemaakt.
    Gelukkig zitten we aardig op 1 lijn wat namen betreft, nu nog een definitieve keuze maken.
    Ik voel met vlagen ook een druk op mijn bm/blaas, moet ook veel vaker plassen dan normaal, erg vervelend. Maar voel de kleine ook echt vooral beneden trappen, dus een en ander is wel te verklaren.
    Wat fijn dat je eigen gyn je gerust heeft gesteld meid!

@bfg: Fijn dat de erkenning van de kleine meid geregeld is!
    Haha, moest wel lachen om je verhaal van de spin hoor, hihi. Heldhaftig hoor van je!

@Woerdie: Heerlijk hè, zo knuffelen met een kleintje! Nog een paar maanden en dan zitten we zelf zo, kan het ook maar nauwelijks geloven! En wat naar van je bloedneus! Ik heb zelf wel sneller dat ik met mijn neus snuiten wat bloed zie, maar niet veel. Wel last van bloedend tandvlees bij het tanden poetsen, ook niet echt prettig, maar ja.

@Minnie: Slimme keuze zo te horen dat je niet meer voluit gaat werken, denk inderdaad maar aan jezelf! Vervelend ook dat je met vlagen nog wat misselijk bent.

@Skatje: Fijn dat alles op zich goed is, maar jammer dat je toch nog nader onderzocht moet worden. Maar onthou het verhaal van bfg!!

@geranium: Kan me voorstellen dat je even goed schrikt als de vk het hartje niet kan vinden!! Bij onze praktijk zoeken ze niet langer dan 1 minuut en als het hartje dan niet te horen is mag je gelijk door naar het echo-apparaat. Zelf niet meegemaakt, vriendin van mij wel.

@Fleurop: Hè jakkes, balen die onzekerheid. Probeer je wel rustig te blijven? Aan de andere kant maar goed dat ze eerder kijken, hopelijk krijg je dan te horen dat het allemaal goed is. Sterkte meis!

@Elina: Kan me voorstellen dat je er een beetje onzeker van wordt, hoop dat uiteindelijk alles goed blijkt te zijn met jullie uk!

Vraagje:
    Vrienden van ons verwachten elk moment een jongen, dus we wachten de naam even af, hoop zo dat het niet onze nummer 1 naam is! Wat zouden jullie doen in zo'n geval? Het zijn echt wel goede vrienden van ons, geen vage kennissen/collega's...

@ego: Collega op mijn werk is vrijdag in het ZH opgenomen, had al haar vruchtwater verloren bij 25+ weken zwangerschap. Ze heeft 2 dagen aan het infuus gelegen en gisteren hebben ze via een keizersnede haar kindje gehaald. Kindje ligt nu in de couveuse, ik hoop zo dat het allemaal goed komt...:( Wordt een beetje akelig van dit soort berichten, maar moet er natuurlijk van uit gaan dat bij ons alles wel 'normaal' verloopt.
    Sorry, maar moest het even kwijt!
    Verder nog veel last van mijn rug, soms van mijn banden.
    Maar dat hoort er allemaal een beetje bij denk ik...;)

Fijne avond!

15. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Fleurop: KAn me voorstellen dat je echt geschrokken bent. Meestal willen ze alleen verder onderzoek doen om het zeker te weten. Ik zou me nog niet al te veel zorgen gaan maken. Al kan ik me voorstellen dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is.

Skatje: fijn dat de echo goed was. Op de navelstreng na. Ook nu kan ik me voorstellen dat dat echt niet fijn is om te horen

Elina: Goede echo: Fijn!! Verder onderzoek kan nooit kwaad natuurlijk. Het opmeten moet je nog niet te zwaar aan tillen. Het is allemaal maar een paar mm tot cm groot. Onnauwkeurigheid met meten is al snel gemaakt. Als je een punt hebt van 2 mm en je zit er net 2 mm naast heb je al snel een verschil van 4 mm, Best groot verschil als het maar 3 cm is ofzo. (snap je mijn verhaal een beetje?) Al snap ik wel heel goed dat je je hierover best zorgen maakt.

Ik duim en hoop voor iedereen dat de echo's allemaal goed uitpakken.

Even verder lezen hoor, kijken wat ik allemaal vergeten ben

16. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Ja begrijp wat je bedoeld. Het was ook niet ver onder de ondergrens maar toch.. Mede met dat plekje op t hart..
    Hoop eigenlijk dat ik een vervolgecho krijg want dan word er toch ven beter naar gekeken. Dus ff afwachten tot de arts morgen belt..

17. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Elina: nou we zitten wel met z'n allen aan de GUO's en gekke dingen he? Ook niet leuk om te horen, hopelijk is het niks!

18. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elina, hoop voor jullie dat alles goed is. Wel fijn dat ze het serieus nemen en zekerheid willen krijgen eerst. Dan weten jullie ook meer waar je aan toe bent.

Bij mij zei de echoscopiste dat je idd, zoals hierboven al gezegd, soms maar 1 of 2 mm afwijking hebt en ze zei zelfs dat als je gelijk weer een echo erachteraan zou doen en ze zou het weer opmeten, dat het dan zomaar zou kunnen dat ze dan een andere maat meet. Dit komt omdat het een moment opname is en de baby beweegt, of net met z'n hoofdje wat schuin kan liggen of zoiets en het maar om mm gaat.

Hopelijk kan deze uitleg een beetje helpen, maar je wilt natuurlijk liever zekerheid. ;) . Gun het jullie van harte dat het allemaal toch goed blijkt te zijn. Sterkte en knuffel.

Nog maar weer een gebed voor ons forum doen. :)

19. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Woerdie: Sneller een bloedneus tijdens de zwangerschap is normaal.Alles is beter doorbloedt. Lagere weerstand en daardoor verkouden is ook super irritant. Tips heb ik niet. Wel succeswensen.

Minnie: dappere en verstandige keuze om rustiger aan te doen met werken. Nu ben jij en de kleine het allerbelangrijkste.
    Misselijk ben ik ook nog wel eens. Vooral als ik weinig geslapen heb en weer gelijk vroeg op moet staan. Dan ben ik alleen maar aan het kokhalzen. Als ik dan wat gedronken heb, is het over gelukkig. Wel vervelend voor je hoor dat je nog misselijk bent.

Bloemmm: Balen dat je niet goed geslapen hebt. Misschien moet je broertje maar eens flink streng toespreken!!

Bfg: Held!!! Spinnen vind ik nog niet zo eng als zilvervisjes. Die schoot vanmorgen bij mijn voeten voorbij. Heb me een partij gegild. Haha.

Geranium : oef dat is ook flink schrikken als je plotseling geen hartje gevonden kan krijgen. Gelukkig daarna op de echo wel gevonden. Fijn!!

Maartje: Fijn dat de controles nu goed zijn. Ook goed dat ze je nogmaals uitgelegd hebben hoe de vk gevoeld kan hebben en dat ze je zorgen hebben proberen weg te nemen. Heerlijk nieuws dat het goed zit.

Moon: Als mijn vrienden dezelfde naam zouden kiezen als dat ik gekozen zou hebben, zou ik toch voor een andere naam gaan. Wil het liefste een naam die niet te vaak voorkomt. (al komt Lars heel veel voor en staat het in de top10. Toch ken ik geen andere kindjes die zo heten). Maar als het echt jullie topnaam is en de rest voelt niet goed aan. Waarom niet? Het is ook jullie naam en iedereen mag die naam geven.
    Altijd schrikken he als je in een keer nieuws hoort wat zo dichtbij staat. Toen ik zwanger was van Lars had ik een forumgenootje wat haar kindje verloor met 18 weken. Hartje hield er plots mee op. We liepen ook gelijk op met elkaar. Dat heeft heel erg lang door mijn hoofd gespookt. Ook heel angstig. Probeer positief te blijven

Ego: heb met mijn teamleider gesprek gehad. Ik mag maandag naar de bedrijfsarts en dan gaan we ook bespreken om minder te gaan werken. Ik merk dat er nog heel veel stress uitkomt en ben nog steeds doodmoe. In het weekend ben ik misselijk en moe. Kan alleen maar op de bank liggen. Maar ja ik heb nog een kleine Lars rondlopen en die heeft ook aandacht nodig.
    Verder voel ik me best oke. Sigewrichten doen pijn, maar vrijdag afspraak bij osteopaat. En mijn banden spelen behoorlijk op.
    Buik groeit gigantisch hard in een keer. Patienten merken het nu ook op. Best fijn.

Ben met een babydagboek begonnen. Om bij te houden voor de kleine wat er die dag allemaal gebeurd is, Heb ik voor Larsje ook gedaan.

Volgens mij heb ik nu iedereen gehad. Voor wie ik vergeten ben; SORRY

20. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @fem, hihi ja die smerige zilvervisjes :D, we worden er mee doodgegooid op t werk op de wc...pfff...schrik me elke keer rot opeens iets vanuit je ooghoek en dan hebben ze ook nog een schutkleur ;), ik vermoord ze altijd :D, schoen erop stampen en uitsmeren ;)
    We hebben ook de papierfanvisjes, zitten erg graag onder mn papierbak ;) altijd weer een fijn moordfestijn :D
    Oorwurmen raak ik dan weer niet aan, bahbahbahbah die mag mn vent vermoorden :D haha

@elina, omtrekafwijking zou ik me niet direct zorgen om maken, idd wat iedereen al zegt als kindje beweegt of net iets schuin ligt, of net niet goed gemeten is kan dit al voor afwijkingen zorgen.
    Collega heeft geloof ik wel gehad met hartje dat ze iets wit zagen, zij moesten gelijk door naar t EMC voor een echo, maar daar bleek alles in orde te zijn :)
    Dus dat ze je niet direct doorgestuurd hebben lijkt er m.i. Op te duiden dat ze er weinig van verwachten of dat t in elk geval sowieso niets ernstigs is?
    Hoop dat je morgen meer weet! Weet dat de onzekerheid allesbehalve prettig is! *knuf*

@hier, haha ml had mooie aanbieding gezien :D svarovski hangertje met ketting (hanger is een hartje) lichtblauw of roze, normaal 80 euro, nu 4,95 :D dus hij heeft even een roze besteld voor kerst voor mij gewoon voor de leuk erbij :D hilarisch :D, levertijd tot 10 werkdagen dus ben benieuwd of t ook nog voor de kerst binnen is :D

Ohja :)
    @moon, vind ik ook altijd spannend ja met mensen in je omgeving en de naam! Ik zou dan denk ik wel voor een andere naam gaan....kinderen van collega's die zo heten zou ik me dan weer weinig aantrekken, maar als t kindje is van mensen dichtbij je zou ik t me wel aantrekken hoor, maar ik zou absoluut wel even balen!!
    En naar zeg dat bericht van je collega!! Heftig allemaal, hoop ook dat t helemaal goed komt.....

Fijne avond allemaal en slaap lekker alvast!

Deel Deze Pagina