@fem, wel fijn dat je minder gaat werken. Ik merk dat ik er heel veel baat bij heb gehad nu rust heb. Rond deze tijd gaat alles inderdaad hard groeien! Heb het geslacht tegen familie gezegd dus nu mogen jullie het ook weten, ik ben stom verbaasd en was er van overtuigd dat we een jongen krijgen, maar we krijgen een DOCHTER!!
@ unexpected mom, peoh spullen verplaatsen, daar zeg je wat. Heel herkenbaar, alles staat overal. Moet nog een hoop versleept worden, kasten uitgeruimd, naar zolder, van zolder gehaald. Word er soms een beetje moedeloos van. @moon83 Helaas was me dochter nog te ziek voor een oma-dagje. Maar heb haar met een dekentje op de bank gezet met Dora aan. Veel spelen zat er toch niet in, ze maakt zich veels te druk en is nu al meer als een week flink grieperig. De benauwdheid is ook weer terug, dus zit ze weer aan de Ventolin (puf). Maar heb toen wel n beetje kunnen bijkomen. Ik ben wijkverpleegkundige. s Ochtends kom ik bij de mensen thuis om zorg te verlenen, variërend van verpleeg-technische handelingen tot een douchebeurt. Het meeste is prikken en wondzorg, en veel zorg voor terminale mensen. s Middags ben ik meestal op kantoor om coördinerende taken te doen, af en toe een huisbezoek, veel gesoebat met ziekenhuizen en indicatiekantoren over indicaties, formulieren en papiertjes. Ik vind het wel leuk al dat regel-werk, past bij me. Ik heb vandaag trouwens gehad de WIJ. @missiemaartje, doe maar lekker rustig aan! Is moeilijk met nog een kleine die rondloopt, maar je weet waar je t voor doet. @Juul, ik heb ook geen moeite met voeden in t openbaar, maar ben er dan ook erg handig in. Echt niemand die wat ziet, daar let ik wel op (wil ik zelf niet). @ minnie, vervelend voor je werkgever, maar ja, er zijn ergere dingen in t leven hoor. Soms doen ze net of het van henzelf af gaat of zo. Hoop in elk geval dat je klachten dan wat afnemen, maar heel verstandig lijkt me! @geranium, jeetje dat lijkt me echt schrikken!! Gelukkig was alles goed. @fleurop, vervelend, meis, op zulke telefoontjes zit je ook niet te wachten. Veel strekte iun elk geval, want dat lijken me lange dagen tot aan de echo. @skatje wat raar dat afhaalbericht. Ik heb em vorige week gehaald en kon em halen tot 30-12 of zoiets. @ Fem, zet em op bij de arbo! @ buik, ik heb nu met 3 zwangerschappen geleerd dat sommige mensen blijkbaar gewoon niet weten hoe een zwangere vrouw eruit hoort te zien. En dan bedoel ik dus de opmerkingen over je gigaaaaaaantische buik die precies op schema is voor 5 maanden. In het begin had ik nog de neiging om te roepen ja haaaaaaaaaaaalloo, weet je wel wat daar allemaal in zit, een baby van nu 27 cm, anderhalf liter water, een flinke placenta, en ow ja, al mn organen ook nog. :x Maar dat doe ik dus niet meer. Is nu; oor in, oor uitttt. ego; nog steeds snotverkouden en ik wordt er echt gek van gewoon. Iedere nacht weer druppelneus/verstopte neus, keelpijn, hoesten. Heb om de haverklap een gigantische koortslip, ook erg charmant. Ik kan echt wel wat hebben hoor, maar t duurt nu al meer als 2 maanden. Heb genoeg vitamines ingenomen/gegeten voor 5 zwangere vrouwen, eet me lens aan sinaasappels, citroenen en nu ook nog aan de echinea hotdrink. Ik slaap wel heel slecht, is natuurlijk niet goed voor mn weerstand, maar door die verkoudheid slaap ik juist ook minder.
@Naam, heb ik gehad toen ml nog leefde. Wij hadden een jongensnaam en een meisjesnaam en toen kregen goede vrienden een zoon en die had onze jongensnaam die wij toen al 4 jaar hadden! ja nog voor ik zwanger was, dat ging heel spontaan (die namen, niet het zwanger worden). Ml noemde een jongens naam die hij heel mooi vond en die vond ik ook mooi, toen noemde ik een meisjesnaam die ik mooi vond en die vond hij ook mooi. 4 jaar later kwam het kaartje van vrienden. Heb het haar gezegd toen ze vroeg wat ik van de naam vond. Ik reageerde zo positief, dat ze vroeg "ja meen je dat echt?" Dus ik uitleggen. Toen zei ze dat ze het helemaal geen punt zou vinden als onze kinderen dezelfde naam zouden hebben. Goede vrienden he . Met kinderen van je broer of zus is het natuurlijk weer anders. Dan zou ik niet dezelfde naam geven. Lijkt me ook heel lastig voor opa en oma. @Elina, leuk een meid erbij in ons forum! Komt het weer gelijk. Jullie meisje heeft je dan mooi voor de grap gehouden @Shahrazed, beterschap. Soms wil een verkoudheid echt hardnekkig zijn. Heel vervelend. @witte dekentjes, ben inderdaad weer naar prenatal gegaan. Heb ze gelijk meegenomen. De vorige keer heb ik er kennelijk gewoon overheen gekeken. Hebben jullie al veel kleiner spul van de uitzetlijst? Ik heb nu de post binnen van de kraamhulp en daar zit een brief bij met wat je allemaal moet hebben. Is wel handig met winkelen. @zilvervisjes, n plaag waarvan ik hoop dat ik die niet ga krijgen. Vrienden hebben ze gehad (veel) en hebben toen een mannetje laten komen met een of andere spuitbus. Hij kwam dan na 2 a 3 weken weer terug. In totaal is hij 3x geweest en nu zijn ze alweer een paar jaar zilvervis vrij. Vind het ook echt nare beestjes
Haha...gefeliciteerd!! Leuk een roze wolk geniet er van meis... Hopelijk zijn bij onderzoeken straks allemaal goed! Xxx
Goedemorgen meiden! Hier is alles wit buiten, mooi vind ik dat altijd. Straks mijn Blije Doos maar eens gaan ophalen dan, aangezien het vandaag voor het laatst kan.. Ik ga er wel wat van zeggen, het slaat natuurlijk nergens op als je hem kan halen tot de 12e en de 11e het bericht krijgt. :x Mijn kindjes liggen nog op 1 oor, de oppaskindjes zijn alweer druk aan het spelen hier. Ik ben jaloers op mijn jongens! Zou zelf ook nog wel even onder de wol willen
Oohw bah...ff ego berichtje hoor! Ik heb al sinds gisteren af en toe dat ik een gek gevoel in mijn buik voel en dat ie dat echt kei hard is...is dat nou een harde buik?! Kan dit kwaad? Mijn schoonmoeder probeerde me gerust te stellen door mede te delen dat dit oefenweeen zijn en dat dit volstrekt normaal is rond dezetijd van de zwangerschap? Ik ga iig maar ff de VK bellen om me gerust te laten stellen... Mijnmeisje voel ik ook niet op en top bewegen... Fijne dag allemaal! Liefs,
Woerdie: heb je mooi goed dat je belt! Ik heb nooit last van constante harde buiken, dus ik zou het niet weten. Af en toe een harde buik kan geen kwaad, maar als hij al vanaf gisteren zo hard is? En minder leven voelen is sowieso niet prettig. Succes, ben benieuwd wat ze zegt!
He meiden, Nou zeg..toch nog wel veel met de 20 weken echo dat er wat is he? Gelukkig geen heftige dingen, maar je wilt gewoon horen dat alles goed is... ja toch? Ik heb bij mijn 1e ook gehad hoor met 2 bloedvaten in de navelstreng...schrik je toch van! Ik heb net een luiertas besteld joehoeeee wat kan je daar blij van worden he...en vooral als het zo goedkoop kan!!! Zat een leuke kortingscode bij de WIJ...en die kan dus op alle luiertassen (want op bol.com staan echt mega dure tassen ) maar nu krijg je 35,- korting..dusss als je even goed zoekt heb je een mooie deal! Gisteren ook een babyfoon gekocht... hij doet het hartstikke goed. Ik ben blij Kan ik weer wat afstrepen op m'n lijst..volgens mij heb ik alle "dure" dingen nu wel...nu nog kleine dingetjes... -hydrofiele doeken, washandjes etc. @ Elina wat leuk een dochter!! @Femm zet m op bij de arbo, denk aan jezelf en de kleine!
Elina gefeliciteerd een meisje!! Fijn dat ze even extra willen kijken, maar kan me voorstellen dat je schrikt! Ik ga keihard mee duimen dat er niets aan de hand is bij de volgende echo!!!! Hier is het helaas niet wit
Hier zijn alle grote dingen ook aangeschaft. Bij de Babypark in 1x, dat wordt eind januari - begin februari geleverd ben nu dus bezig met kleertjes kopen (zo leuk, al die kleine jongenskleertjes.. Vooral Happybee.nl is mijn favoriet!) en de kleine dingen moeten idd nog: handdoeken, hydrofiele luiers etc. Want die van Mira zijn allemaal roze
Happybee is leuk! Vaak ook leuke aanbiedingen. Ik heb eigenlijk helemaal geen grote aankopen nodig, alleen een groot bed voor de oudste. De babykamer laten we zo , de kinderwagen hebben we nog.. Ik wilde misschien een co-sleeper maar ik kan van een vriendin een wiegje lenen, dat scheelt toch weer centjes. En dat wiegje kan ook gewoon naast mijn bed staan.
Dank jullie wel voor de lieve reacties. Ik probeer het maar positief te zien: ik krijg gewoon weer even een check. Ik hou jullie iig op de hoogte! Woerdie: goed dat je belt. Idd zijn lange tijd harde buiken niet prettig. Doe het iig rustig aan en probeer te ontspannen! Skatje: ik haal straks ook de blije doos op. Wel vreemd dat je het binnen een dag moet halen. Is vast een foutje! Ik heb tot eind dit jaar de tijd. Elina: een meisje, wat leuk! Hoop voor je dat er nog een echo komt zodat je misschien wat meer duidelijkheid krijgt.
@woerdie, rustig aan met de harde buiken! Maar meestal is het inderdaad onschuldig hoor! @spullen, wij hebben nog niks. Dus ik kan lekker gaan shoppen! @blije doos, ik heb geloof ik ooit een brief gehad dat ik hem kan halen bij 5 maanden. Krijg je dan ook nog een ophaal email?
arghh! Zit ik net op mijn prehistorische telefoon een uitgebreid bericht te typen en druk natuurlijk op het verkeerde knopje! Alles weg! Ik hoop zoooo dat onze laptop snel weer terug is.. Word hier knetter van! Afijn, dan maar ff een hele korte samenvatting, misschien krijg ik later nog de geest om het opnieuw te typen. Hoop dat het met iedereen goed gaat! Las wel wat onduidelijkheid bij de 20 weken echo's, duim dat alles goed zit! Wel fijn dat er ff goed naar gekeken wordt Hier druk bezig met mn angst stoornis te handhaven vandaar ook ff iets minder online. Verder alles goed, vk maakt zich absoluut geen zorgen en ik probeer daar wat meer op te vertrouwen. En dus aan het wachten op mn laptop Ii Het weekend wordt onze kleine meid officieel een peuter, dus ga maar eens het een en ander voor dr verjaardag regelen. Heb gister het allerliefste poppenwagentje ooit gekocht, die krijgt ze kado. Kan ze straks lekker meemoederen of door het huis racen.... Haha Na het weekend hoop ik dr babyspulletjes uit te zoeken en op mp te zetten. Als ik dan inmiddels een laptop heb.. En dan ga ik eens kijken wat de kleine man nog nodig heeft
hi allemaal @woerdie, doet me denken aan wat ik gister had madame was behoorlijk aan het draaikonten in m'n buik (erg laag) en daar reageerde mn buik op door ook keihard te worden (of was t gewoon mini die ff lekker tegen mn wand aankroop? ) toen ze 's middags eindelijk wat gekalmeerd was was t ook weer over gelukkig maar bij twijfel altijd de vk bellen! @frommel, logisch dat je even wat afstand neemt van hier, en schattig zo'n poppenwagentje! kon je nu al gelijk beginnen met de therapie of sta je op een wachtlijst? @shahraxed, haha ja leuk he al die reacties op je buik de een noemt m nog bescheiden, de ander al gigantisch, ach ja, t is toch ook nooit goed ik heb volgens mij gewoon een hele normale buik voor deze termijn hoor, en ja natuurlijk zijn er ook meiden waarbij je nu nog amper wat ziet, maar er zijn ook meiden die idd al ogen alsof ze op t eind lopen (had mn moeder dus vroeger toen ze in verwachting was van mn broer ze had gewoon enorm veel vruchtwater ) @skatje, gelijk heb je dat je er wat van gaat zeggen hoor met die doos! slaat toch ook nergens op dat je welgeteld 1 dag de tijd hebt!? ik had gewoon tot eind van het jaar @hier, vanmiddag weer even langs de vk, ben benieuwd ben ook benieuwd wat mn gewicht nu doet ergens wil ik t dan ook weer helemaal niet weten maar goed nu eerst nog even hard aan t werk en joepie laat de family fix nu in de aanbieding zijn bij de prenatal! scheelt weer en ga vanmiddag de wij's maar eens doorspitten naar kortingscodes hahaha
Frommel alvast gefeliciteerd met jullie dochter!! @skatje: Ja ik heb nu al heel veel hangen in maat 50/56/62. Allemaal van Happybee! Lang leve de sale haha. @woerdie; al gebeld meis?
@ BFG; succes bij de VK! Haha ik ben ook benieuwd naar mijn gewicht maar ga er niet naar kijken Anders ga ik me er alleen zorgen om maken hehe! @ Woerdie; klinkt inderdaad al een harde buik! Is heel normaal hoor. Je moet alleen opletten dat ie niet zeer doet en dat ze niet regelmatig komen. Maar inderdaad als je je zorgen maakt, gewoon maar even bellen. @ Elina; een dochter, wat leuk!! Proficiat! @ Shahrazed; Beterschap meid met je verkoudheid. Hier ook.. Het blijft ook echt hangen. @ ego; Niek is vandaag bij schoonouders, dus hier een rustig dagje en morgen ook .Vanmiddag nog wel even vergaderen en boodschappen doen. Fijne dag meiden!