16 - 30 april 2013 Mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 6 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    Ik ben trouwens gister naar VK geweest..7 kilo bij
    En ik eet niet veel ofzo hoor, dus t zal wel nodig zijn ;)

2. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Hier wordt ook (nog) niet naar het gewicht gekeken bij de vk.
    Ben tot 18 weken 7 kilo afgevallen. Nu zit daar weer 1,5 a 2 kilo bij.. Wisselt ook..
    Nu mn eetlust terug is en en ik voornamelijk trek heb in zoet verwacht ik wel dat het nu wat sneller omhoog gaat. Hopelijk niet teveel, heb nog genoeg reserves van mezelf ;) Vindt aankomen ook niet makkelijk (ben al te zwaar.. ) maar afvallen was ook niet leuk! Probeer om niks te laten voor mn gewicht, maar wel de gezonde keuzes te maken..

Hebben jullie iets wat je nu meer eet dan anders? Ik heb veel trek in sinaasappels en pure chocola(hagelslag)... En pizza en chips, maar daar begin k maar niet aan...

3. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier vooral trek in zoute dingen!!
    Chips ook inderdaad haha, maar ook tomaten & mais!

Ik moet Dinsdag weer op controle, ben benieuwd hoeveel ik nu nog aangekomen ben.

4. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Hier kijken ze wel naar het gewicht, vanaf begin af aan al (verloskundige).nog maar 2 kg aangekomen gelukkig. Al maak ik me daar nu even geen zorgen om, gewicht komt wel weer als we niet meer zwanger zijn!

Ik heb niet echt trek in bepaalde dingen, hou altijd al veel van snoepen:) pure chocola schijnt trouwens goed te zijn voor de bloeddruk en word de baby rustiger van!

5. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ tumtum; ik herken het.. ik ben ook zelfstandige en pff.. ik vind het wel zwaar. Ik werk nu dus nog wel een paar uurtjes om nog wel WAT financieel te hebben, maar mijn uitkering krijg ik pas in maart (of ik moet eerder bevallen natuurlijk)

@ Frommel; knap dat je niet begint aan de chips.. Ik moet zeggen, ik vind het heerlijk. In het begin at ik heel veel omdat dat werkte tegen de misselijkheid hihi. Nu iets minder maar ik ben er verslaafd aan.

Ik heb trouwens net een pizza besteld… hihi. Manlief heeft kerstborrel dus ja die is voorlopig niet thuis. En ik ben gewoon te LUI om eten te maken.

6. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Haha, vrouwlief komt net thuis met een heerlijke salami pizza! Dan tóch maar een stukje ;) ff over de angst heen dat ik of de baby er ziek van wordt (lees overal dat het gewoon mag) en proberen te genieten ;)

Chips vindt ik nu zo goddelijk... Daar moet ik echt mee oppassen, voor ik hele zakken leegeet. En chocola sta ik me elke dag wel een beetje toe. Maar dan wel puur, met weinig suiker.

Eet smakelijk!

7. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Ik krijg honger van jullie! :)

8. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @frommel lieverd, salami mag gewoon wanneer t verhit is boven 70 graden ;) dat zit dus wel goed met pizza, lekker van genieten dus!!
    Haha anders zou ik elke week iets heeeeeeeeeel slechts doen :) hihi

@gewicht, mn startgewicht was echt hartstikke keurig hoor en mn bmi ook. Begon op 66 (thuis zonder kleding en alles ;)) en zat gister dus op 78 (met kleding en laarzen en alles), dus zo'n 11 kg aangekomen inmiddels :)
    Maar vind zelf eigenlijk dat t nog steeds niet heel erg te zien is....ja mn buik natuurlijk *duh*, maar mn taille is ook nog zichtbaar, mn gezicht is iets voller en hou klein beetje vocht vast in voeten, enkels, onderbenen en tegenwoordig ook handen, maar pas nog steeds zelfde maat broeken enzo :):):) zal vast nog wel veranderen als ik zo doorga hihi

@eten, in t begin erg behoefte aan zoet! Maar ook veel behoefte aan die kant en klare fruitbakken! (Mjam als ik eraan denk :D)
    Daarna kwam de trek in chips weer terug (heb ik altijd al wel veel gegeten :) hihi), en pizzzaaaaaaaa og steeds mn favoriet :)
    Maar heb ook meer trek in gekookte aardappels met groente, lichte afkeer van vlees juist....
    En de kleine meid is gek op chocola! Dus duidelijk een kind van dr vader :D
    Geef mij chocola en t ligt makkelijk een jaar in de kast, heb ik 1 stukje gegeten ofzo, maar ml voor je t goed en wel doorheb of hebt kunnen vragen om een stukje is t allemaal al op :D
    Dus ik drink nu lekker warme choc en heb dan maandag toblerone gehaald (dat vind ik dan wel weer erg lekker :D), en voorheen at ik voor de chocola de luikse wafels met chocola van de lidl
    Ook niet echt goed voor de lijn ;)
    Goooeeeeed beetje uitgebreid :D hahaha

@hier, op t werk te hard mn best gedaan dus halve dag met harde buik gezeten, maar gewoon ff doorzetten :)
    Toen thuis ipv onderuit op de bank ben ik op de comp gegaan om foto's te bewerken van mn vriendin van afgelopen zondag, en toen ml thuis was moesten we nog ff naar de formido...daar tijd gestaan en pfff
    Ben echt helemaal verrot!! Zo maar ff tosti maken (ml heeft restje uit de vriezer maar dan vind ik zo vies :D), maar eigenlijk geen puf om op te staan, maar dus wel erg hongerrrrr ;) dus zo toch mezelf maar weer omhoog hijsen....
    Straks alleen nog ff douchen en dan hou ik t voor gezien....denk dst ik ook pas morgenochtend mn haar ga doen.....

9. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon lekker eten die pizza hoor!

Pfff ik heb echt enorme pijn aan mijn buik, maar goed dat heb ik dus al bijna 2 weken.

Zou dat bandenpijn zijn? Of mijn bekken?
    Ik voel het echt onderin mijn buik zeg maar, in het midden. Baby zit wel heel laag en ligt in stuit en schopt ook flink op mijn blaas. Vriendin van me zei dat ik ondersteunende slips moest kopen, dat dat wel helpt.

Iemand ervaring mee?

10. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik vind het zo gek dat je opeens geen salami meer mag :( Er zit misschien rauw vlees in verwerkt maar dat is zo bewerkt en gedroogd dat daar echt niks mis mee kan zijn hoor! Plus op de pizza is het in de oven geweest dus niet meer rauw.

Door jullie heb ik trek in pizza :x En ik heb net een uur mijn eten op :)

Gewicht: controleren ze hier niet. Moest mijn startgewicht vertellen en verder nooit meer. Denk dat ik wel weer een kilootje ben aangekomen, morgen maar weer es wegen..

Wat kan ik eens gaan snaaien.. Word gek van mezelf en dat gevreet :(

11. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    Haha iedereen krijgt honger!

Ik heb net m'n luiertas binnen! Me is happy! :)
    Hij is leuk, lekker groot. En heul belangrijk niet te duur!

12. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik eet me tegenwoordig helemaal propvol, ik let helemaal niet op calorieen enzo. Ailoli, roomboter, volvette kaas, kroketten, patat mayo, chips, noem maar op.. (Naast gewoon eten natuurlijk) Maar aankomen gaat moeizaam. In theorie zou je als zwangere vrouw als een gek aan moeten komen maar het gebeurd niet. In het begin natuurlijk door het overgeven maar nu is dat over. De vk heeft verder er ook niet meer opgelet maar ik hou het zelf een beetje in de gaten of ik wel aankom. Ik zit nu 2 kg boven start gewicht en had een gezond bmi. Ik ben in elk geval opgelucht dat er wel iets extra aan zit nu. Maar met de traagheid waar dat (nu) mee gaat zal ik het minimum aan extra gewicht niet halen. Mijn probleem is dus het omgekeerde van sommige andere vrouwen.
    Eerder zei ik al dat de enige zorg is dat de baby niks te kort komt maar ik weet ook dat je de reserves die je nu hoort aan te maken hard nodig hebt voor de bv. Mijn moeder moest op een gegeven moment stoppen met bv op dokters 'recept' omdat er niks van haar over bleef, maar dat was wel pas bij een maand of 8. Ik hoop dus echt dat er nog wel een aantal kilo's aan reserve bij mij bijkomen.

13. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Hallo dames! Bijgelezen maar geen puf meer......net thuis van een uitje na een hele dag werken, ik ga lekker zzzzzzzz

14. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede morgen meiden!
    Wederom een slapeloze nacht. Geen idee waarom ik tegenwoordig bijna niet kan slapen. Het schoppen valt nog mee. Wel krampen maar ook die vallen meestal mee. Heb wel vaak het idee alsof er soms botjes in mijn voet een beetje verschuiven, heel pijnlijk. Het is waarschijnlijk ook echt zo want ik kan zien dat dan de boel scheef trekt. Daar word ik wel wakker van. Dan moet ik mijn tenen krom houden en schuift alles uiteindelijk weer terug. Meer meiden die dit hebben?

15. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Ik ben wel hypermobiel maar niks verschuift spontaan gelukkig...(alhoewel ik heb wel eens dat er opeens iets niet goed zit terwijl ik niks doe ofzo, maar dan toch wel als ik wakker ben ;)
    Klinkt niet prettig in elk geval!
    Heb je misschien teveel dingen door je hoofd spoken??
    ikzelf merk t heel erg de laatste dagen, het is drukdrukdruk en heb een to do lijst in mn hoofd waar je eng van wordt (incl werk), gelukkig kan ik deze week een heleboel wegstrepen, dat geeft wat rust.
    En als ik lang wakker lig en ik weet echt niet waarom kan t ook nog wel eens zo zijn dat ik moet plassen maar dan voel ik dus geen aandrang liggend (echt omgekeerde wereld hoor tegenwoordig :D normaal heb ik een overactieve blaas die dus te vroeg te sein geeft dat ik moet plassen :D)

@maartje, voel t wel heel goed als ze laag ligt ja, pffff. Vraag dan altijd maar heel lief of ze wat naar boven wil komen, daar heeft ze veel meer ruimte ;) maar t eigenwijs ding luistert natuurlijk niet altijd naar dr mama ;)
    Ik heb er vooral last van als ze met dr kont naar beneden ligt, en dan gaat ze dus ook heel laag liggen trappelen, dat voelt als echt als luchtbellen en voelt dan ook werkelijk alsof er lucht zit, heb dan toch liever dst ze wat hoger schopt en dat t gewoon als schopjes voelt :D
    Of als ze fijn gaat liggen draaikonten terwijl ze zo laag ligt vind ik ook zo prettig ;) pfff, daar is dus echt geen ruimte voor voor mn gevoel maar madame krijgt t voor elkaar hoor :D kan er gelukkig nog wel om lachen ;)

En goedemorgen trouwens :) ja weer lekker vroeg he ;)
    Ga me maar eens aankleden, haar doen, oogjes doen, ontbijten en dan maar eens richting werk, bijna weekend!

Fijne dag allemaal!

16. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    Goodmorning!

Hup hup naar school
    Hup hup naar 't werk
    en dan hup hup naar huis om te broeden op mijn ei ;)

17. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Zo, lekker thuis met de kindjes, kachel aan. Iedereen is een beetje snotterig dus lekker bankhangen. Even niets doen na alle drukte van sinterklaas en verjaardagen. Straks naar de gynaecoloog en naar ballet met mijn oudste. En vanmorgen is de reparateur van de verwarmingsketel geweest.

Heerlijk zo'n nietsdoe dagje, ik geniet met volle teugen en de kinderen ook :D

18. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Goedmorgen!

Verwaarloos jullie een beetje maar ben (cliche) erg druk met van alles en nog wat.

@ Gewicht. Hier vanochtend gewogen en ruim 7,5 kilo aangekomen nu, best veel dus. Maar ik zondig ook wel zo nu en dan dus niet zo gek. Met mijn 1e zwangerschap was ik 20 kilo aangekomen. Ik hoop nu niet verder dan 15 te gaan en liefst minder maar we zien wel. heb het er uiteindelijk ook allemaal weer afgekregen dus.

@ test: Hier een paar dagen voor mijn verkaardag 17-08 positief getest. Nooit zo'n mooi cadeau gehad :). 'slechts' 1 jaar over gedaan, na 3 jaar proberen voor onze dochter. Voor beide zwangerschappen 2 ICSI's en een hoop andere medische onderzoeken en rompslomp gehad, maar het is het zeker waard geweest!!!

@ buik: Foto in mijn album gezet dus vriendjes kunnen kijken als e nieuwsgierig zijn.

@ vroeg opstaan; jeetje wat zijn sommigen van jullie er vroeg bij 's ochtends. Hier begint de dag meestal rond kwart voor acht. Peuterspeelzaal, mijn oppas en mijn werk zijn op fietsafstand. heerlijk. En op mijn vrije dagen neem ik dochterlief nog even in bed en komen we er pas om negen uur uit. Luxe.....hoop dat beeb nummer 2 niet zo'n extreem vroege vogel is....

@ luiertas: Ik heb mijn oog laten vallen op een tas van Little Company. Kost helaas wel 110 euro. Is gewoon een leren donkergrijze of cognackleurige tas. Laatst was ie in de aanbieding bij babydump maar ik heb te lang gewacht hij staat nu weer gewoon voor 109,95. Hiervoor had ik een luiertas van Lief! maar die heb ik verkocht was m een beetje zat. Wil er nu eentje die meer bij mama past haha.

@ prenetal doos: Hier ook ophaalbericht gehad tot 30-12. Is hier vlakbij, de grootste in het midden des lands, dus ga ook nog even kijken daar voor mijn luiertas, een borstkolf, een 2e boxkleed, een plafondlamp en nog wat kleine dingetje en dan is de uitzet voor de 2e alweer aardig compleet.

Nou fijn weekend allemaal! En op naar de kerst! Dan ben ik, manlief en ook dochterlief heerlijk 2 weekjes vrij.

19. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    @prenatal doos: Ik zal wel iets verkeerd doen. Bij mij tweede moest ik er ook al achteraan en nu denk ik weer, als ik zie dat jullie hem allemaal al op kunnen halen.

20. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @Skatje: Pretecho, leuk! Ben benieuwd wat jij van Jan vindt, mijn vriendinnen en ik vinden het een aardige man en bij ons heeft ie het altijd goed gehad!:)

@kilo's: Ach, ná de zwangerschap richten we gewoon een Weight-Watchers clupje op, moet je eens zien hoe snel de kilo's er weer vanaf vliegen...:D Ik ben tot nu toe 3 kg aangekomen (60 --> 63), vind ik erg meevallen, maar wie weet wat er nog aankomt...:)
    En we gaan er gewoon van uit dat er ook wat winter-vetjes aan komen nu ivm de barre/koude winter...;) Kunnen we dus helemáál niets aan doen...:D
    Wegen moest bij de vk alleen bij de intake, verder nog niet op de weegschaal hoeven staan, maar hou het zelf een beetje bij, ben wel nieuwsgierig.

@bfg: Knap hoor, gestopt met roken voor ukkie! Probeer inderdaad de sigaret niet te vervangen voor snoep, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan! Toen ik stopte met roken heb ik expres een hele tijd niets lekkers in huis gehaald, zo kon ik ook niet aan vervanging doen. Ging best goed!

@Maartje/eten: Normaal gesproken ben ik zelf ook wel van de kibbeling, maar sinds ik zwanger ben vind ik het echt niet lekker meer! Dus voor mezelf maar een kaasbroodje gehaald bij de AH, ook erg lekker!
    Ml was erg blij met zijn kibbeling in ieder geval.

Pizza, lekker!!! Maandag nog besteld...:)
    En salami is niet gevaarlijk (mits verhit) dus dat eet ik dan ook lekker hoor, alleen jammer dat een Italiaanse Bol er even niet meer inzit, die dingen vind ik zóó lekker hè!
    Verder niet echt trek in andere dingen, drink nu wel meer Bitter lemon ipv Cola light en drink niet teveel koffie meer, maar verder nog geen gekke snaaibuien ofzo.

@Minnie: Heb je een foto van de luiertas? Ben benieuwd, fijn dat je blij bent met je aankoop!
    Succes met broeden...;)

@unexpected: Hier ook waardeloze nachten: pijn/tintelingen in mijn benen, soms kramp in mijn kuit, pijn in mijn banden en heupen bij draaien...ZUCHT! Slaap al met een voedingskussen, maar kan gewoon echt mijn draai niet vinden. En dan 36 uur per week werken erbij, best vermoeiend!

@ego: Zometeen naar de Cesar-therapeute, ben benieuwd.

Vanmiddag komt ook de hovenier die onze tuin vorig jaar heeft aangelegd, er moet een schuttingdeur bij komen aan de zijkant van ons huis (hoekhuis) en er moeten een aantal tegels vervangen worden omdat ze een paar maanden geleden glasvezel hebben aangelegd en het nodig vonden om onze tegels te slopen...:x
    Heel gedoe geweest met de uitvoerder en onderaannemer van Reggefiber, kwamen ze de boel 'repareren'; leggen ze gewoon dezelfde beschadigde tegels terug én 2 hele andere tegels!!!:$
    Ik was echt zóóó pislink, dus weer een klacht ingediend en nu mag ik het zelf op laten lossen en de rekening gaat rechtstreeks naar Reggefiber. Sorry, lang verhaal, maar moest het even kwijt, hihi:)

Volgende week komt er een stukadoor kijken naar de 2 slaapkamers, waarvan er 1 de kinderkamer wordt. Ben benieuwd!

Vanavond kerstborrel van mijn man, andere collega van hem wordt ook vader, dus ik kan lekker met zijn vrouw keuvelen over het zwanger zijn... Altijd leuk!

Fijne dag en alvast een prettig weekend allemaal!

Deel Deze Pagina