16 - 30 april 2013 Mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 6 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peeter

Peeter Actief lid

26 jun 2010
    115
    0
    0
    @amezen en juul: heel veel sterkte, ik moet echt veel aan jullie denken!

Verder bij mij weinig nieuws. Ben alleen erg moe, maar verder heb ik gelukkig helemaal geen klachten. Ik heb alles van jullie gelezen, maar het is even teveel om overal op te reageren haha

2. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Ik verschoon de kattenbakken ook niet meer, dat laat ik idd vriendlief doen.. zoveel werk is het niet en ga geen risico nemen!
    Gister en vandaag een beetje buikpijn, voor het eerst ook pijn in mijn lies(bandenpijn gok ik). Pff, vind het soms wel raar hoor dat die "kwaaltjes" al opspelen terwijl ik pas 6 weken zwanger ben.

@ babyfotograaf.. ja, dat zijn richtlijnen.. om die reden mag ik ook geen bloedgeven, omdat er blijkbaar een aantal risico's aanzitten(weet ook niet welke, van mij part doen ze eerst allerlei testen).. heb namelijk bloedgroep B negatief, dus redelijk zeldzaam.. naja, ik wil het mag niet, dan kan ik er weinig aan doen..

3. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    @echo, het hartje hoort inderdaad te kloppen met 7 weken. Maar het komt weleens voor dat mensen minder lang zwanger zijn dan ze denken, en dat er een week later alsnog een hartje gevonden wordt ;)

@kattenbak, het wordt je afgeraden om zelf je kattenbak te verschonen tijdens je zwangerschap, maar als dit niet te vermijden is dan zijn handschoenen en handen wassen ook goed hoor!
    Inademen is geen probleem, het verspreid zich met voedsel.(ongewassen groente's en fruit en ongewassen handen die de mond of het voedsel aanraken)..

Hier nog weinig symptomen. Vanmorgen naar een speelgroep geweest met mn dochter en daar voor het eerst een beetje weeig in de maag. Ben nu alleen erg MOE! Val af en toe echtom en gebruik m'n dochters mdidagdut om zelf ook ff te dutten.

Ik meen mij te herrinneren dat de misselijkheid en andere symptomen bij de vorige zwangerschap meer was, maar die herrinnering is natuurlijk erg aangetast. Heb toen ook geen zwangerschapsdagboek oid bijgehouden omdat ik wou wachten tot het eerste trimester over was en ik in de veilige zone zat... heb ik best wel spijt van. Daarom nu wel met een zwangerschapsdagboek begonnen. Heb deze gekocht (bol.com | Zwangerzapnotities / Druk Heruitgave, Mariël Croon | Nederlandse boeken...) en vindt hem erg fijn. Hou zelf niet zo van de invullijstjes, en hierin kun je elke dag iets korts kwijt.

Shoppen durf ik echt nog niet. Kan nog nauwelijks geloven dat het echt alweer raak is, en durf nog niet te vertrouwen dat het dit keer goed zal blijven gaan. Heb daarnaast natuurlijk nog veel van dochterlief mocht dit kindje een meisje zijn, en anders willen wij toch echt eerst wachten tot we wat zekerder in de zwangerschap zitten. Pas verder ook gewoon nog m'n kleding ;)

De tijd gaat erg langzaam..

Verder zit ik moed te verzamelen om me aan te melden voor MvM. Brengt veel verdriet mee van de miskraam, maar kom zelf ook uit de mmm en weet hoe belangrijk het is.

Zo, das een hele lap tekst ;)

Liefs,
    Frommel

4. geranium32

geranium32 Niet meer actief

Zo, heb ff niet gereageerd, was hartstikke druk, maar heb wel alles meegelezen en probeer nu een beetje op jullie geklets te reageren.
    @anneke: wat ontzettend flauw van je schoonouders dat ze het al doorverteld hebben! Ik kan me voorstellen dat je dat verdriet doet en dat ligt echt niet aan de hormonen! En waar haalt je schoonmoeder het lef vandaan om te zeggen dat je het zou doen om aandacht te krijgen! Daar gaan m’n haren van overeind staan!

@zora: met avondurine gaat het prima! Ik heb gisterenavond de dame van mvm gehad en ik heb toen nog in het potje geplast, dus dat is geen probleem!

@amezen: jeetje wat erg! Hoop voor je dat het allemaal goed komt en dat je morgen goed nieuws krijgt! Duim voor je!

@juul: wat vervelend dat je nog zolang in onzekerheid zit. Sterkte!

@mone: vermoeidheid hakt er hier ook aardig in! Ben niet vooruit te branden!

@hier: verder weinig kwaaltjes, behalve wat buikpijn nog steeds. Dit is eigenlijk al zo sinds ik weet dat ik zwanger ben. Nog steeds een soort van ongikrampen, meestal als ik 's avonds in bed lig. En hartstikke moe aan het eind van de dag. Verder gelukkig *klopt af* nog niets te bespeuren!

5. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor de meiden met veel klachten: knuffel!

Ik voel echt niets. maar dan ook echt niets. (ja soms wel beetje bandenpijn al, ofjah meer mijn baarmoeder die groeit ;)). Maar verder.. Geen buikpijn, geen vermoeidheid. Nou gaat goed zo. Ik vind het wel fijn haha.

A.s zaterdag mijn vrijgezellenfeest.. Hopelijk gaat het niet opvallen dat ik niet drink... dan ben ik 5 weken trouwens.

6. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Oh jammer dat je niet mee kan doen! Maar fijn dat de test positief was :D

Gefeliciteerd! en welkom natuurlijk!

Ik heb respect voor je hoor! 2 kindjes en zwanger.
    Vind het al moeilijk met één kindje.. En dan hoef ik nog niet eens vroeg op en ze zit natuurlijk nog niet op school!
    Respect :D

Moeilijk zeg zolang wachten in onzekerheid!!!
    Ik duim nog steeds voor je..

Lekker uitrusten! Herkenbaar die moeheid!

Leuk he zo'n dagboek! Vind het nog steeds fijn om er in terug te lezen zo af en toe..
    Wij kopen ook nog niets hoor, als ik weet wat het is ga ik uit mijn dak :D
    En anders heb ik inderdaad ook nog heel veel van mijn dochter.

Echo; Bij mijn eerste zwangerschap klopte er al een hartje met 6 weken en 2 dagen!
    Huisdieren; Hebben we hier niet, dus hoef ik ook niet mee uit te kijken :)

7. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Mone; je hebt pb... ben ff in shock ;)

8. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Amezen: hopelijk valt het mee en gaat het toch goed met je kindje! Ik bid voor je!

Juul: Voor jou blijven we ook nog steeds duimen en bidden dat deze gewoon blijft zitten!

Anneke: Rare reactie van je schoonmoeder. Heeft ze dat probleem altijd, dat ze geen verantwoordelijkheid neemt voor wat ze doet? Raar hoor. Ze kan op z'n minst gewoon haar excusses aanbieden. vind het heel knap van je dat je rustig kunt blijven.

Moon: sushi mis ik dus ook heel erg! maar volgens mij kunnen we wel de visloze sushi eten (bij gebrek aan beter toch iets)

Ukkie: het hartje begint al veel eerder met kloppen, al ongeveer een week na je NOD! Maar het is dan nog zo piepklein allemaal dat ze het niet op een echo kunnen vinden. Dat duurt even. Dus als ze het niet zien op een vroege echo, hoeft dat dus niet slecht nieuws te zijn.

9. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Meiden bedankt voor jullie lieve woorden en medeleven.
    Het is moeilijk vandaag. Heb vanmiddag een paar uur geslapen om de tijd te doden. Mijn vriend heeft me wakker gemaakt na zijn werk en die staat nu heel lief te koken.

Ik hoop natuurlijk dat de echo morgen iets anders uitwijst dan een bbz. Maar ik heb er weinig vertrouwen in dat deze zwangerschap een goed einde zal krijgen. De pijn is echt enorm. Vandaag nóg heftiger dan gisteren.
    Vandaag was er echter geen echoscopist aanwezig. De vk vroeg wel of ik het nog een dag zou volhouden of dat ze me naar het ziekenhuis moest verwijzen en daar heb ik dus op gezegd dat ik me wel zou redden. Ook omdat mijn vriend vandaag niet mee kon en die wil ik er uiteraard heel graag bij hebben.

Vanavond gaan we samen onze favoriete serie kijken en zo zo veel mogelijk de gedachten verzetten. Ben bloednerveus voor morgen. Bang voor wat we te horen krijgen maar ergens wil ik het ook gewoon achter de rug hebben. En vooral van die pijn af!

Morgen meer.. Moet om 11.30 daar zijn..

10. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Heel veel sterkte morgen meid.. Zoveel pijn klinkt niet goed. Af en toe pijn of steken in je bm is normaal, maar constante pijn lijkt me niet! Hoop dat je vannacht een beetje fatsoenlijk kan slapen, des te sneller is het morgen en ben je uit de onzekerheid.

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Dank je! Maar als er 1 ding is dat ik heb geleerd door alles wat ik mee heb gemaakt, is dat zwanger worden, zwanger blijven en kinderen krijgen een lange oefening in loslaten is.....er is niets aan te sturen, hoe graag we ook het idee zouden hebben van enige controle dan blijkt dat meestal een illusie te zijn, en rustig afwachten is het beste devies. *filosofische modus uit ;)*

Met 5 weken kunen ze soms een vruchtzakje zien, maar soms ook alleen een duidelijke zwangerschapsring, en als je een onvolledige miskraam hebt of een MA is dat soms ook alles wat je ziet. En als het vruchtje op is gehouden met groeien op maandag, en er nog geen hartactie mogelijk is, maak ik me waarschijnlijk ofwel blij met een dode mus als ik een vruchtzakje zie (terwijl het vruchtje al dood is) ofwel ga ik helemaal in de stress omdat het alleen nog maar wazig is (wat ook prima kan met deze termijn). Dus ik wacht maar even tot 7 weken en dan is het ook meer dan 2 weken na de bleoding. Wat er dan ook te zien is geeft in ieder geval uitsluitsel. En dan vindt het zkh ook altijd dat je lang genoeg hebt gewacht op een natuurlijk mk en krijg je een vlotte curettage.

Sorry meiden trouwens dat ik een blij zwangerschapstopic vervuil met allemaal nare verhalen over mk's, ma's en curettages. Krijgen jullie alleen maar spookgedachten van ;)

12. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Dat doe je helemaal niet! Ik leef ontzettend met je mee!

13. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Heel veel sterkte morgen! Maar wat ik al eerder zei, als je vanavond nog meer pijn gaat krijgen moet je gewoon naar het zkh gaan hoor! Een (potentiele) BBZ is link.

14. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    @Juul, het is een reeele kans dat het misgaat. Gelukkig zijn er dames die er nooit 'last' van krijgen, maar statistisch geldt voor mij nu een kans van 1:5 dus het blijft spannend! En bij mij spookt het zowieso door m'n hoofd, 21 sept is het precies 5 jr geleden dat ik mijn mk heb gehad en nu ben ik zwanger van de derde...bizar en eng! Bij de andere wist ik het ps in november en ben dus nooit in de periode van die mk periode zwanger geweest...
    Ben je trouwens nog meer bloed verloren? Heb je een testgedaan?

15. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Tja wat een geduld meid, ik zou als ik zoveel pijn heb gewoon naar de seh rijden met ml....;)

16. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit hoort (helaas) ook bij een zwangerschap. Dus ook in dit topic. Het doet iedereen beseffen dat een kindje krijgen altijd weer een wonder is en absoluut geen vanzefsprekendheid. Je mag alles hier delen. Ik kan helaas niets voor je doen. Maar hoop dat het delen van de onzekerheid en de spanning je een beetje helpt om de tijd tot de echo door te komen meid. dikke knuffel.

17. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Oh ja dat is inderdaad extra eng en spannend dan. Ik weet niet precies meer wanneer mijn MK en MA waren qua datum, maar heb wel andere bizarre vergelijkingen. Tijdens mijn eerste MK was ik samen met mijn schoonzusje in verwachting dus haar zoontje is voor mij een herinnering dat ik toen ook zwanger was. Bij mijn MK was mijn nichtje in verwachting en mijn andere schoonzusje, en hun zoontje en dochtertje zijn ook een herinnering. En nu is mijn nichtje weer in verwachting, dus zal haar kindje ook weer een herinnering zijn aan deze (waarschijnlijke) MK. Hoe bizar is dat?

Geen bloed meer verloren, maar ook geen test gedaan. Ik heb gemerkt door de HcG metingen dat als een MK bij mij niet doorzet dat komt omdat het HCG te hoog blijft, dus testjes zullen ook nog steeds wel een streepje laten zien.

18. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @juul, ooh okeee...bedankt voor de uitleg in elk geval :) dan snap ik idd heel goed dat je nog 2 weken wacht...ondertussen blijf ik toch duimen voor je!

@amezen, knap dat je t nog een dag volhoudt....hoop dat er iets anders aan de hand is, een darminfectie ofzo, en geen bbz! ga ook erg hard voor jou duimen!

@mone, snap idd dat t enge tijd is nu! maar probeer positief te blijven he :) en ik duim voor een plakkerd!!!

@frommel, balen als je moeder zich niet kan gedragen met het nieuws en je daarom nu moet wachten met vertellen.....

@hier, MvM is geweest, en een mooie knaller hoor! die had ik nog niet gehad! (geen kv gehaald voor we op vakantie gingen, dus heb niet door kunnen testen :D), dus t wordt weer een beetje echter....vrijdag komen de flessen dus dan kan ik gaan beginnen! :) ben benieuwd :) vind t allemaal zo spannend!
    en juist omdat niks vanzelfsprekend is in dit leven, en omdat er teveel mensen zijn waarbij zwanger worden helemaal niet zo makkelijk gaat wil ik zoveel mogelijk urine verzamelen :) en hoop dan ook op deze manier mijn steentje bij te dragen. ik weet dat we onszelf erg gelukkig moeten prijzen dat t zo snel al zover is!

@kleding, alleen nog positiekleding gekocht, in de uitverkoop, broeken zitten niet lekker meer, en heb überhaupt tekort aan longsleeves, maar nog geen kleding voor Mini hoor :) eerst maar goed gaan alles en geslacht weten :)

nu ga ik bank hangen, net beetje misselijk van de spanning :) en vroeg naar bed, ben weer helemaal versleten

fijne avond nog meiden en slaap lekker alvast!

19. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    zo dames alles weer bijgelezen.

@amenzen heel veel sterkte morgen bij de echo

@juul mijn duimen blijven door draaien voor je

@kwaaltjes ben zo moe maar kan geen middagdutje doen vanwege mijn nieuwe baan. heb 4 weken opleiding en dat is fulltime

@Hier zijn het huis aan het versieren morgen word Mirre 1 net taart gemaakt en nu nog de slingers ophangen. Ben benieuwd wat ze er van vind

20. Rosalia

Rosalia Nieuw lid

22 aug 2012
    1
    0
    0
    Hoi hoi, ik wil me ook graag aansluiten bij jullie. Ik weet nu drie dagen ik zwanger ben en op 26 april uitgerekend. Heel spannend allemaal, maar leuk om de ervaringen met jullie te delen!

Deel Deze Pagina