16 - 30 april 2013 Mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 6 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Hebben jullie ook zo'n last van krampen en steekjes?
    Vooral achter mn schaambeen, maar af en toe ook hele felle steken in wat ik denk dat mn baarmoeder/baarmoedermond is, meer in mn vag*na. Ik wordt er zo onzeker van en ga ervan broekloeren. Ging de tijd maar wat sneller.

Hoe gaat het hier met de klachtjes?

2. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mone, wat een schatjes! Leuk dat ze samen kunnen spelen (als ze elkaar niet in de haren vliegen :D

@Babyfotograaf, heb jij dat ook al! Ik heb het gevoel alsof ik siliconenborsten heb, laatst voelde het alsof .. tja als wat... alsof er een wond in zat ofzo alsof ik geopereerd eraan was. Pijnlijk gevoel.

@buikjes, als mijn buik zo doorgaat denk ik dat het een 2ling wordt. Het gekke is dat ik niet in gewischt ben toegenomen, maar wel een buikje heb dat al bol is alsof ik veel verder ben in de zwangerschap. Ik heb nu al moeite het te verbergen

@spulletjes, het lijkt me heerlijk om al voor wandelwagens enzo te gaan kijken. Hoewel ik nu al weet dat ik nooit zo'n dure zal kopen maar liever ga lenen of 2e hands koop.

@frommel, ja ook pijntjes, krampjes en steekjes. de ene keer heftiger dan de andere maar toch nog minder dan van de menstruatie gelukkig.

3. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier ook wat steekjes Frommel, ben ik wel gewend.. Zijn precies dezelfde steekjes als bij Mira, bandenpijn.

Zitten jullie ook klaar voor The Voice? :D

4. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    Hoi allemaal!

@ wondertje1985 Gefeliciteerd met je dochtertje!

@Anneke, wat leuk! Onze poes is 28 mei 2012 bevallen van 4 kittens, 3 leefde er nog. Erg leuk hoor!! Wij hebben er zelf 1 gehouden :D

Nou meiden, ik ga weer gestrekt, heb m'n werkdagen overleefd (oh wat is dat zwaar zeg, zo misselijk) maar goed, niet klagen maar dragen he ;)

5. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    ja echt verschrikkelijk! en dan gaat zonder bh eigenlijk nog beter als met....ze zijn volledig opgezet en gespannen, kan ze haast niet indrukken zeg maar, en gewoon mn armen naast mn lijf laten hangen kan al zeer doen....sinds vandaag ook erg onprettig met t lopen...
    maar helpen de meegroeibh's hier ook bij?? anders ga ik toch maar heeeeeeeeel snel bestellen :D haha

en wat de buik betreft....zijn de darmen die naar voren en omhoog komen, maar ook ik moet erg wijde shirtjes dragen wil ik t kunnen verbergen, al prominent aanwezig :D
    dus ben benieuwd hoe lang ik t op mn werk nog geheim kan houden...denk dat ik t anders maar na de 1e echo (als alles dan goed is natuurlijk) ga vertellen tegen mn baas....

wanneer willen jullie de baas inlichten?? en zijn jullie "bang" voor reacties??? ik heb echt een hele fijne baas, maar ik heb het e.e.a. meegemaakt en hier vorig jaar en begin dit jaar eindelijk eens mee af gerekend m.b.v. een psych en heb daarom op t werk alles op een lager pitje gezet. echter sinds dit jaar gewoon weer vol ertegenaan, maar wel dat ik het vol kan houden zeg maar ;)
    maar ben nu wel bang voor zn reactie..........dus voel me er niet al te prettig bij om t te moeten vertellen, hoe blij ik ook ben ;)
    klinkt dit nog logisch..?
    pfff zie er beetje tegenop om weer te moeten werken maandag....bang dat ik t helemaal niet kan verbergen gezien ik ook gestopt ben met roken (en geloof me, dat gaat opvallen....)

6. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hier ook krampjes en steekjes vooral als ik mijn dochter optil, dit hoort er juist bij had ik bij mijn 1e zwangerschap ook, dus volgens mij gewoon goed teken.

7. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    BabyfotogrAaf: wat vervelend dat je er tegen op ziet het te vertellen op je werk, hopelijk reageert je werkgever gewoon blij voor je. Hier een super manager dus maak me absoluut geen zorgen. Ik ga het vertellen tegen familie, vrienden en werk als de 1e echo goed is.

8. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    #728 Zora, 24 aug 2012
    Laatst bewerkt: 24 aug 2012
    @ buikjes: hier van mezelf al iets een buikje, dus het zal voorlopig nog wel niet opvallen, merk nu in ieder geval nog geen verschil maar is net 5 weekjes natuurlijk.

@ spulletjes: in principe hebben we alles al. Zal wel wat aanpassingen doen als het een jongetje is maar niet veel. Als alles goed is gaan we wel shoppen voor een nieuwe kamer voor onze meid. Kinderwagen is een rode mutsy prima wagen en kan voor beide geslachten hebben we destijds bewust gedaan.

@ voice: hier ook voor de buis.

@ poezen baby,s gefeliciteerd!

9. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ben ik de enige die niet misselijk is maar juist steeds honger heeft???

Vet irritant. Als ik nou superdun was, maar dat ben ik niet bepaald haha :p

Bij mijn eerste 2 zwangerschappen ben ik niks aangekomen. Ja, 7 kilo of zo, dat was na de bevalling weg. Hoop dat ik bij deze niet in een keer 10 kilo zwaarder ben straks :(

10. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    @babyfotograaf, ja de meegroeibh's helpen mij wel. Ik droeg altijd van die voorgevomde cups maar die gingen al heel snel pijn doen. Maar zonder bh kon het weer wat schudden zodat dat ook pijn ging doen. De meegroeibh's geven net voldoende steun maar knellen je borsten niet af. Bij prenatal hebben ze meegroeibh's die ook nog leuk zijn voor 15,-

Wb je werk: vooral brengen op een manier alsof er niks aan de hand is en alsof het alleen maar leuk nieuws is. Als je van te voren zelf al een houding aannneemt dat het iets slechts is dan zal het ook zo opgevat worden. Dus positief brengen helpt.

knap trouwens dat je gestopt bent met roken. Ik rook zelf gelukkig niet maar weet van anderen hoe moeilijk het is.

@Anneke: leuk om al een poezen bevalling mee te maken :)

@Zora, dat is wel slim inderdaad om uniseks aan te schaffen

@skatje, Ik ben misselijk en heb honger. Vaak heb ik honger maar weet ik niet wat ik wil eten, als ik dan ergens aan denk dan word ik misselijk. Meestal is het gelukkig tegen de middag beter en heb ik alleen nog maar trek.

11. loes1990

loes1990 Fanatiek lid

8 mrt 2012
    1.835
    0
    0
    NULL
    NULL
    Babyfotograaf, ik heb meegroei bh's gehaald bij de Hema.. 10,50 dus leuk prijsje en heb nu een stuk minder last..

Verder ga ik morgen even reageren.. Nu lekker slapen..

Liefs,

Loes

12. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    @skatje: Ik heb ook steeds honger, en als ik niet eet wordt ik misselijk. Eet nu maar de hele dag door kleine beetjes, want als ik niet uitkijk vliegen de kilo's er hier ook aan. Dus heb mijn ontbijt gehalveerd en mijn lunch ook en ontbijt en lunch nu maar 2x een beetje.

@meegroeibhs: ik zit al op een E/F cup, dat is vervelend genoeg met mijn sporten (hardlopen en paardrijden) dus ze mogen lekker dit maatje blijven! Gelukkig geen last van pijn...

13. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier ook misselijk als ik niets eet.
    Dus ik probeer steeds kleine beetjes te eten..
    En heb een voorraadje crackers en rijstwafeltjes thuis haha.
    Dat helpt wel goed met wat smeerkaas erop.

14. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @skatje, hihi nee hoor niet de enige! Ik heb ook heeeeeeel vaak trek :D dus eet steeds wat kleins :)

@werk, als de echo goed is loop ik vast te stralen, dus anders dan positief brengen is haast niet mogelijk dan :) ga proberen me geen zorgen te maken over zn reactie :)

@bh's, dan ga ik maar heel gauw van die meegroeibh's kopen! Baal alleen da er geen dun laagje vulling in zit......want ookal heb ik t dus warm, heb ik wel van die halfharde tepels zeg maar...vind dat nooit zo charmant als je dat door kleding heen ziet...

15. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    @bh's: ik heb altijd bij de lingeriezaak voedingsbeha's aan laten meten. Als je toch van plan bent om BV te gaan geven kun je beter direct voedingsbeha's kopen anders krijg je straks ook die kosten weer. En bij de speciaalzaak hebben ze vaak hele mooie, met beugels (want ik heb ook een goede cup D als ik niet zwanger ben) en met vulling. Als je het goed laat aanmeten gaat dat ok niet bobbelen. Wel een stuk duurder, maar het is het me altijd waard geweest. En dan maar 2 BH's en tussendoor handwasjes doen ;)

16. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hier nog geen nieuwe BH's nodig. Ik heb wel wat gevoelige tepels maar niet het idee dat ze al groeien. Ik ben wel enorm benieuwd wat er met 'ze' gaat gebeuren. Toen ik 17 was, heb ik een borstvergroting gehad, omdat ik helemaal niets had dus ben heel benieuwd of ze een beetje in model blijven én of bv straks lukt. Het zou gewoon moeten kunnen maar goed ik wacht het af..

Misselijk ben ik gelukkig nog niet veel. Heel soms direct bij het opstaan maar na een kopje thee gaat het vooralsnog weer over. Hopen dat het zo blijft!

Vandaag gaan wij voor het eerst een babywinkel bezoeken. Ik vind het zelf nog wat vroeg maar vriendlief wil het graag. Dat had ik zo niet verwacht! Maar wel heel leuk natuurlijk!

Fijn weekend allemaal dames!

17. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Ik vind het even te druk hier, dus neem pauze van dit topic ;) Daarnaast ben ik erg misselijk dus ook gewoon even geen puf voor. Ik denk dat ik nog wel weer een keer terug kom als mijn zwangerschap verder mag komen. Ik weet uit ervaring dat het dan vaak wat rustiger is :)

Succes dames met de eerste weken, hoop op positieve echo's.

18. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Fleurop: jammer maar begrijpelijk.

@ bh,s: hier een B cup, ze zijn wel voller nu maar bh's passen nog prima. Heb hier nog voedingsbh's en cup c bh's liggen van vorige zwangerschap. Want als het 1 kleintje is ga ik sowieso weer bv geven. Bij 2 weet ik nog niet.

19. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hier ook nog niet misselijk en steeds trek maar ook echt lekkere trek ik heb dat al vanaf een week voor nod. Ik moet ook echt uitkijken want vorige zwangerschap ben ik 20 kilo aangekomen. Nu zit ik weer een klein jaartje op mijn gewicht van voor de zwangerschap en wil nu proberen wat minder aan te komen dan hoeft het er straks ook niet meer allemaal af.

20. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Jammer Fleurop!

Poeh, ik begin nu wel de zenuwen te krijgen voor Maandag hoor..
    Ben zo benieuwd :D

Deel Deze Pagina