@Femmelepem: Hopelijk krijg jij vrijdag ook goed nieuws, denk dat er op een inwendige echo meer te zien zal zijn, uitwendig is nu nog een beetje te vroeg denk ik? En weet je zeker dat je nu op 6 weken zit? Bij mij kan het tussen de 6-8 weken zijn vrijdag, weet niet precies wanneer mijn eisprong is geweest. Hoop natuurlijk dat er iets te zien zal zijn, stiekem hoop ik op een klein kloppend hartje... Nog 3 nachtjes slapen!!
Jeetje femmelepem, jij maakt het wel heel spannend voor je zelf. Is het wel een goed idee om onder invloed van je hormonen en evt. angsten zelf een echo te gaan maken? En dan ook nog uitwendig, daarop is op krap 6 weken toch weinig meer te zien dan een vruchtzak? Heb je andere symptomen die op een evt. miskraam wijzen? Hoop voor je dat je het mis hebt @afscheiding, hier ook steeds geel/groenige slijmerige afscheiding(niet stinkend overigens). Had het vorige keer ook en maakt me erg onzeker. Ga morgen toch maar ff de huisarts bellen, al heb ik het op internet wel vaker zien staan als "kan erbij horen in het begin van de zwangerschap" Vage en minder bekende zwangerschapskwaaltjes | Mens en Gezondheid: Zwangerschap
Ff een vraagje... wij vertrekken vrijdag een week naa Kreta! Nu zitten mensen mij bang te maken dat ik beter geen salade en rauwkost kan eten en dat was ik net van plan...ivm niet te hard aankomen...klopt dit? Wat kan ik anders t beste eten? Liefs, Wendy
Bedankt voor de lieve berichtjes. Stiekem weet ik dat je met zes weken nog niks kan zien. Maar nu is het anders. Dit kindje is namelijk van mij en niet van een patiënt. Kan niet eens meer helder denken. Nou ben ik ook nog eens ziek. Flinke koorts en daardoor waarschijnlijk zo'n rugpijn. Hopen dat het snel beter gaat, kan ik vrijdag des te meer genieten...
Waarom mag je geen salade en rauwkost eten? Snap ik niet zo goed. Zou je dit wel eten als je niet zwanger was? Dan nu ook gewoon doen hoor! Het is Griekenland, niet Afrika waar je bang moet zijn voor hepaptitis of zo door slechte hygiene. Het ergste wat je kan overkomen is dat je buikloop krijgt, en daar krijgt je kindje niets van hoor.
Misschien kun je bij het bestellen extra vragen of ze alles goed wassen? Neem anders lekker een stuk vis en/of goed verwarmde groenten? In elk geval heel veel plezier op prachtig Kreta!
@woerdie ik zou idd ook oppassen met het eten van salades en rauwkost. En anders wassen met bronwater. In ieder geval heel veel plezier. Zijn dit jaar op kos geweest en vond het echt geweldig.
@woerdie, gaat idd om t wassen geloof ik....je zou t hier zelf natuurlijk ook grondig moeten doen voor bacteriën enzo...maar niet te hard aankomen? Zo hard gaat dat niet hoor van een week lekker eten zou gewoon lekker eten wat je wilt, maar zou idd bij uit eten wel voor gekookte groenten kunnen kiezen...zijn bacteriën voor zover in elk geval kapot gekookt... @femmelepem,vind beetje erg vroeg voor uitwendige echo?? Kan me niet voorstellen dat daar al iets op e zien zou zijn.....ben bang dat je je zo alleen maar onzeker maakt....maar knuf voor jou en hoop dat je snel beter bent! hoe reageerden ze op t werk op je zwschap? Of heb je t nog niet verteld?
Fem; Hopelijk is het gewoon nog te vroeg! Mijn echo was uitwendig, volgens mij zie je het na 6,5 week beter hoor.. De moed niet opgeven! Ik denk aan je vrijdag en duim voor je! Hier moe op de bank
6 weken uitwendig zie je geen bal! Moet jij toch weten Don't worry, je hebt net zoveel kans op een goede echo vrijdag als iedereen hier!
Hi meiden, allemaal van harte met de zwangerschap! Er zijn al zoveel topics over april mama's maar ook ik wil mij hier even aansluiten! Ik ben 26 en zwanger van de tweede. Ons eerste zoontje is overleden met 23 weken, dus tweede kindje, maar de eerste die bij ons mag blijven hoop ik! Ik heb met 5.2 wkn al een echo gehad, hier was een zakje en een heel klein bolletje in te zien. As maandag hebben we de tweede echo al. Ik blijf ze om de 2 weken krijgen. Ik lees graag met jullie mee!
Welkom mamajens! En gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk! Wat vreselijk van je zoon. Zo ver al! Lijkt me echt verschrikkelijk. Hoop dat je toch een beetje kunt genieten van deze zwangerschap. Goed dat je elke 2 weken even kunt 'kijken'.
@ Fem; geen verstand van echo's maar wil je heel veel succes wensen voor vrijdag.. Hopelijk is het allemaal goed. @ Mamajens; leuk dat je ook hier komt meekletsen! Wat ontzettend erg van jullie eerste kindje.. Hopelijk mag dit kindje wel bij jullie blijven. Heel veel succes! @ ego; hier misselijk misselijk misselijk.. blegh, gisteren leek het mee te vallen maar kwam het savonds op zetten. Ik heb het steeds als mijn maag niet vol zit, dan heb ik er last van. Ik moet dus eigenlijk heel de dag eten om er geen last van te hebben. Vorige keer had ik dat wel gedaan, met als gevolg 3 kilo erbij in 10 weken.. Nu van plan daar niet aan toe te geven. Maar ja , het is wel vervelend.
Helpt het niet om je maag volle te houden door het drinken van veel water? En anders droge toastjes ofzo of rijstwafels? Daar kan je nooit (veel) van aankomen lijkt mij?
Welkom Mamajens! Wat erg van jullie eerste kindje Hier ook misselijk.. Zelfde als jou Maartje! Als ik eet zit het wel goed, maar ik walg van alles.. Dus eet echt met tegenzin. Ik ben normaal een alles-eter! Dus vind dit echt niet leuk.. Alles stinkt en is vies haha We moeten er even doorheen!
Ja ik eet ook crackers/rijstwafels/beschuitjes om mijn maag vol te houden. Of komkommers, cherry tomaatjes, avocado!
Ja tomaatjes is wel wat denk ik... Toch maar even halen straks. Moet inderdaad dan wat eten waar ik niet teveel van aankom Maar het ergste is dat ik vette hap het beste kan verdragen haha.
Vandaag nog echo's? In ieder geval succes De lichte misselijkheid is bij mij goed weg te drinken met water, dus daar ben ik heel blij mee, en verder wordt ik zo beziggehouden dat ik niet echt een honger gevoel heb. Maar ik ben moe....gisteren om 21u naar bed en dan nog vind ik de wekker te vroeg afgaan....vanavond dus maar weer op tijd naar bed...(krijg zo toch niets gedaan )