Ik heb jaren bij een dietiste gelopen doordat ik niet aan kon komen. Heb van alles geprobeerd, van voedingspillen tot poeder door de yoghurt! Dan nog heel veel controles naar de aanleiding ervan, maar niets niets niets.. Ik viel regelmatig flauw, had een te lage bloeddruk, voelde me nooit lekker in mijn vel etc. etc. etc. Dus zo makkelijk zijn is 'dun' zijn niet hoor Ben na mijn zwangerschap dus met moeite! blijven hangen op 54 kilo.. en doe er alles aan om er niet onder te komen.. want dan begint al het ellende weer. Dan weten jullie die kant ook even. Soms kan ondergewicht net zo vervelend zijn als overgewicht.
@ Bloem; dat geloof ik wel.. klinkt heftig!! Op zich vind ik hoe ik nu ben wel goed zat. Toen ik 70 woog, vond ik mezelf eigenlijk te dun, dat past niet echt bij mij.
Dat begrijp ik hoor bloem.. bedoelde het ook niet vervelend. Snap dat het knap vervelend kan zijn om dunner te zijn dan je wilt of goed voor je is. net als overgewicht, het liefst vallen we allemaal binnen de norm die gezond voor ons is.. Sorry als m´n opmerking een beetje bot was..
Ik begin trouwens nu al last te krijgen van nesteldrang geloof ik... Alles moet schoon in huis (ben normaal helemaal niet zo'n huishoudwonder, werken allebei full-time en hebben 2 katten). Dinsdagavond hele huis van boven naar beneden gestofzuigd, gisteren badkamer, wc's en keuken helemaal gesopt, tis niet te geloven...
Nee, jullie opmerking was absoluut niet bot. Zo bedoelde ik het niet. Maar mensen zien het vaak als; Heerlijk joh! zo dun! Ik wou dat ik zo was.. Maar er zit 9 van de 10 keer dus een kant aan wat helemaal niet zo leuk is Dat probeerde ik ermee te zeggen. Mijn BMI is nu precies goed, en ik merk ook dat ik me heel goed voel.. Maar op de 54 kilo blijven is niet zo makkelijk, 1 weekje verkouden of een buikgriepje en ik zit gelijk op 50 kilo.
Haha, ik had er bij Mira heel erg last van! En merk dat ik nu ook graag het huis lekker schoon wil hebben. We gaan vanmiddag weer verder met het verbouwen aan de tussenkamer.. zodat we ruimte hebben voor de baby straks. Kan nu al niet wachten tot mijn man thuis is om 14.00
Amen! Ik ben door de misselijkheid helaas afgevallen en heb ook last van snel duizelig zijn. Heb er nu dus weer last van , door die verrekte misselijkheid die de hele dag aanwezig is.aan een lage blieddruk valt weinig te doen helaas. Ik zit nu op 57,4 bij 1,75 lengte. ik zou nu maar wat graag een beetje overgewicht willen hebben..
Ik heb maandag btw een echo gehad. Gelukkig een hartje zien kloppen! Hij werd gemeten op 7,2 wkn terwijl ik 6,6wkn was dus hij doet het goed!
ja graag! als je wilt! EDIT: je hebt m al geplaatst haha, voortaan ga ik eerst weer verder lezen voor ik reageer hihihi
wat heerlijk om dit te lezen zeg!!! geloof je t nu al ietsjes meer??? @gewicht, "gemiddeld", 1.67m en rond 65 kg, maar nu ook gestopt met roken dus zal vast nog genoeg bij gaan komen heb ook wel eens 55kg gewogen, maar pff toen was ik echt te dun hoor voor mijn bouw (ben namelijk breed geschouderd met een brede borstkas), zag er echt niet uit maar nu genoeg bescherming voor mn spiertjes hoor, voel me ook veel beter nu @bloem, heb je zo'n ubersnelle stofwisseling?? hmm voor jou hoop ik dus dat er na je zwschap nog 3 kilootjes ofzo blijven hangen.... en mooie echo!! dus er valt zeker al wel iets te zien uitwendig?? , spannend!!! @nesteldrang, dit had ik voor mn nod...echt opruimwoede, maar nu heb ik er de energie gewoon niet voor, al irriteert rommel me wel zal vast nog wel komen dat ik in actie kom vind t wel wat voor mij @missiemaartje haha, mannen willen zoveel @echo morgen, weet natuurlijk niet of ze er naar kijken, maar lijkt mij enigszins onvermijdelijk als ze mn blaas enzo willen bekijken?? en ml gaat mee! dus zou wel leuk zijn als we een glimp opvangen van onze uk (wel jammer van beperkt aantal smileys hier...) goed....hoop dat ik niks echt ben vergeten, anders sorry.... nu heel gauw verder, druk druk druk en chaotisch hier
Hebben jullie ook last van een soort zure pijn in je benen? Vooral in m'n linkerbeen trekt het heel naar. Zou dit er bij horen? EDIT: Heb het trouwens ook weleens bij mn menstruatie gehad, maar dan véél minder pijnlijk dan nu..
Hoi ik durf ook wel weer voorzichtig aan mee te kletsen. Geen bloedverlies gehad en wat kleine kwaaltjes dus heb er wel vertrouwen in. Hopelijk op naar een goede echo over 2,5 week! @ Gewicht: Ik ben mijn vorige zwangerschap 20 kilo aangekomen. Oops! Heb toen ook niet echt opgelet. Startgewicht was toen 72 kg. Het is er uiteindelijk wel weer allemaal vanaf, ik weeg nu 69 kilo bij een lengte van 1.72m. Ik hoop eigenlijk niet weer 20 kilo aan te komen. We zullen zien. Te licht, te zwaar het is allemaal wat. Het gras bij de buren is altijd groener. Ik moet altijd opletten om netjes op gewicht te blijven en het lijkt me wel heerlijk om alles te kunnen eten zonder aan te komen. maar of dat gezond voor me zou zijn? Denk het niet. Oh krijg nu zin in bolognese chippies, erg. @ Bloemm: Mooie echo, toch bijzonder zo'n beginnend frummeltje. @ Zara; had ook al gereageerd in je eigen topic, maar ook hier nog gefeliciteerd met de goede echo!
Oh wat herkenbaar! Hier ook eentje die van alles probeerde. Ik at op een gegeven moment 4000 kcal per dag, maar ik bleef dun. Ik had net geen ondergewicht maar dat maakte voor de omgeving niets uit. Vrouwen van alle kanten vonden het nodig om me te vertellen hoe lelijk en eng ik er wel niet uitzag. Vreselijk was het. Op een gegeven moment kreeg ik antidepressiva waar je van aankomt. De dokter zei dat ik aan zou komen omdat ik meer zou gaan eten, nou ik kwam aan van dezelfde hoeveelheid eten. Toen bleven die 4000 kcal wel zitten. Kwam ik op een gegeven moment weer bijna te hoog uit. Toen heb ik met veel moeite me aan maar 2000 kcal per dag moeten houden. vond ik heel moeilijk. Ik hou erg van eten en vond het wel een luxe dat ik zoveel kon eten zonder dik te worden. Maar ja, al die gemene opmerkingen waren ook niet leuk. En nu leef ik alweer zonder pillen en met 61 kg bij 170 (er "viel" sowieso weer vanzelf een paar kilo af toen ik stopte). Het fijne nu is dat ik wel weer (als ik niet misselijk ben van de zwangerschap) veel kan eten en gewoon op gewicht blijf. Ik heb gelezen dat je als je zwanger bent sowieso niet mag afvallen. En dat je ongeveer 12 kilo moet aankomen (ook vruchtwater en baby). Maar dat zal anders zijn voor mensen die een te hoog of te laag bmi hebben. ohja, ben er net achter dat tegen de misselijkheid polsbandjes tegen wagenziekte blijken te helpen. Ik ga ze morgenochtend inzetten
ik had eigenlijk altijd bij menstruatie dat de krampen doortrokken naar mn benen, bij mij vooral mn rechter gaf een heel eng verlammend gevoel, alsof ze mn gewicht niet meer konden dragen.... heb ik nu ook regelmatig, en daarnaast idd zo'n verzuurd gevoel regelmatig... denk dat t erbij kan horen?
ja die kunnen verlichting bieden ben benieuwd of ze helpen bij je werkt met accupressuur bij mij helpen ze in elk geval wel tegen zeeziekte (ja heb ze zelfs nodig op de veerboot van Puttgarden naar Rodby....en dan sta ik altijd buiten met de wind in mn gezicht, beter dan binnen zitten) en moet eerlijk bekennen dat ik ze wel in Zweden eigenlijk altijd om gehad heb....vooral de dagen met veel rijden...'s avonds als ik mn ogen sloot zat ik nog in de auto en tikten de km's weg
Ja ik moet vrijdag bij de intake op de weegschaal (heb er geen thuis) dus ben benieuwd.. Ik zal ook wel weer afgevallen zijn door de misselijkheid. Eet heel slecht nu. Ik begrijp je helemaal! Hartstikke fijn om te lezen!! Ben superblij voor je!!! Haha geen probleem hoor Er valt absoluut iets te zien uitwendig.. Ik ging eigenlijk met de gedachte dat de echo inwendig zou zijn, maar ze zei als je blaas goed vol is ze het 9 van de 10 keer wel al zo vroeg iets kan zien. Misschien heeft het ook wel te maken met het slank zijn, dat weet ik niet! Ze zei van wel. Ik heb er geen last van, maar heb het wel eens vaker gehoord! Balen zeg! Oh bah, jij ook hetzelfde! Heb er gelukkig geen nare opmerkingen over gehad, maar ik voelde me zelf wel zo! Hoop voor je dat er bij jou ook wat kilootjes blijven plakken Ik ben ook echt een eter (nu even niet dan) Lus alles en hou echt van alle soorten eten! Dat vind ik dan ook wel weer een pluspunt eraan
Ik gebruik trouwens Emesafene tegen de misselijkheid. En nog ben ik misselijk, moet je nagaan.. Overgeven doe ik alleen niet door de pilletjes. Gelukkig! Anders had ik nu allang (net zoals bij Mira) voor pampus in het ziekenhuis gelegen.. Wel fijn zo'n tweede zwangerschap, je weet zoveel mee en ben op alles voorbereid. Haha
@ bloem, fijn dat de echo goed was!! @gewicht.. mijn start gewicht 90 kilo, bij 1.73 lengte. Ik zou op 9 augustus starten met een dieet(wilde 15 kilo kwijt). Kwam ik er op 10 augustus achter dat ik zwanger ben.. dus ja, geen dieet. Hoop dat ik niet teveel aankom en dan ga ik na mijn zwangerschap er flink tegen aan! Morgenvroeg om 8.45 uur hebben wij de 1e echo. Bij ons zei ze dat ik een inwendige echo krijg, vanwege de "korte" duur vd zwangerschap.. maar lees hier dus ook dat je het op een uitwendige echo ook kan zien(morgen 7w2d).. even navragen, want dat zou ik wel fijner vinden! Vind het heeel spannend!