16 - 30 april 2013 Mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 6 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Uitwendig versus inwendig: Ik heb vorige zwangerschap met 8 weken een inwendige gehad en met 10 weken een inwendige en ook een uitwendige en vond de inwendige echo wel veel duidelijker. En ik ben niet veel te zwaar ofzo, maar heb wel een klein speklaagje op mijn buik.

2. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Nou even een kleine update. Ik probeer nog steeds heel positief te blijven, maar het wordt niet makkelijk.

Net had ik veel bruine afscheiding aan het wcpapiertje. Ik weet dat bruin in principe niet erg is want dat is oud bloed.
    En ik begin ook behoorlijke ongesteldheidspijn te krijgen. Misselijkheid is al veeeeel minder en mijn test van vandaag is wel wat lichter. Maar heb ook veel gedronken.
    Maar zoals ik al zei ik probeer positief te blijven en af te wachten tot vrijdag.

3. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh Femmelepem, ik duim voor je!
    Maar wat je zegt, als je veel gedronken hebt is je test sowieso wat lichter want je urine is dan sterk verdund.
    Ik heb ook een paar dagen wat oud bloed bij de afscheiding gehad maar mijn vk zei dat dat heel gewoon was.

4. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ja inwendig is wel altijd duidelijker Zora! Daar heb je gelijk in.

@Fem; Oh nee he :( Balen meis! Ik duim voor je hoor!!

5. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Sterkte meid! Het kan alle kanten op maar ik weet hoe zenuwslopend het is. het is goed om positief te blijven!

6. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    @gewicht, tja ik hou altijd graag alles bij me...was voor de eerste zwangerschap 67kg (ben 1,63), en ben bij beide flink aangekomen met als eindgewicht 89kg....ik begin nu met 75kg en mijn streven is niet / zo min mogelijk aan te komen, zeker de eerste 3 maanden. Je mag geen crash dieet, maar ik ben voornamelijk afgevallen door op m'n porties te letten, veel groente en fruit en gescheiden te eten (koolhydraten en eiwitten) en te sporten. Nu met de kinderen thuis kan ik niet meer 3x per week, maar maar 2x, maar moet nu wel veel meer fietsen, dus dat compenseert hopelijk :)
    Beide kanten leidt tot problemen, ml noemen vrienden van mij ook wel graatbaal....hij is 1,78 en weegt 65 kg....het leven is niet eerlijk, we moeten allebei goed op ons eten letten (hoop dat de kinderen een mooi gemiddelde zijn van ons :))

7. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    @femmelepem, blijf positief zou ik zeggen. Bruin bloed zegt niets, zelfs helder bloed kan (heb ik wel eens na een vrij partij, dus manlief heeft tot de eerste echo pech...) en testen tja tenzij het dezelfde testen uit dezelfde batch zijn kan er zelfs tussen de testen met dezelfde urine een verschil zitten, en daar komt het verschil in urine nog bij......ik had laatst een test waar de controle streep een tuurstreepje was, waardoor de digitale test op problemen stuitte....

8. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    femmelepem, ga voor je duimen meis!

amezen, hoe was de echo??

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    @aankomen: ik ben beide zwangerschappen niet aangekomen. Helemaal niets. Ik eet heel gezond tijdens mijn zwangerschappen en val dan een beetje af. Volgens mijn gyn is dat geen probleem, zolang je alle voedingsstoffen maar binnenkrijgt. Nee, ik kom aan tijdens mijn verlof :D De hele dag binnenzitten is funest voor mijn gewicht, k loop de hele dag te snoepen en lekkere lunches klaar te maken ;)

10. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ow Fem, hoop toch zo dat je vrijdag goed nieuws krijgt, hoe laat krijg jij je echo? Ik om 16 uur.

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Gefeliciteerd! Wat fijn zeg na die schrik van die bloeding. Heb je er al een beetje vetrouwen in? En ook al besloten of het gyn of verloskundige wordt?

12. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Volgens mij wel hoor. Zeker in het begin van een zwangerschap (en ik heb nu al 5 beginnen meegemaakt) vind ik zwanger zijn heel erg lijken op bijna ongesteld worden. Het zal wel iets te maken hebben met dat je baarmoeder van alles aan het doen is. Maar alle steekjes, rugpijnen, zure beenpijn etc die ik anders heb heb ik ook bij vroege zwangerschappen. Bij mij houdt dat meestal pas op zo rond de 10 weken.

13. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Wat fijn zeg! Ik betrap mezelf er ook op, geen bloedingen meer, mijn testjes blijven donker.....ik probeer er maar zo min mogelijk aan te denken. Volgende week dinsdag ochtend een echo, en dan zal ik het weten, heb ik er ook zo'n 2,5 week op zitten sinds de bloeding. Succes met het wachten, ik hoop dat bloed wegblijft!

14. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Sterkte, het is bijna vrijdag!

15. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Amazen ik ben ook benieuwd!

16. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Fem; bij Niek had ik continue bruine afscheiding. Ik vond het echt niet leuk, was zo bang dat het mis was, maar het was gewoon goed.. Blijf hoop houden meid

@ Mone; grappig dat we beetje hetzelfde zitten qua gewicht (ik dan nog wel paar kilo meer dan jij). We gaan ervoor dat we allebei niet TE veel aankomen! ;)

17. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Ervaring leert dat ik na de bevalling ong 6 kg kwijt ben, dus als ik het daarvoor kan doen :D en ik ga als het weer lukt bv geven. Bij Janneke was ik toen in 4 maanden 10 kg afgevallen dus als dat weer lukt :D

18. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ja, ik viel ook goed af van BV geven! Maar dat at ik er weer op met pannenkoeken voor de lunch ;) Meer discipline deze keer!!!!:D

19. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    jeetje....tijd vliegt....maar o zo fijn om te horen dat je geen bloedingen meer hebt gehad!! meid, mijn duimen maken overuren voor je!

(en voor alle anderen uiteraard ook :))

20. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    ik heb vandaag mn pakketje van voordeligzwanger.nl binnen gekregen :)
    had 2 broeken besteld en zo'n flexibelt :)
    wat zitten die broeken toch heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk, zoveel beter dan mn eigen (losse) broeken!, zeker zo op t eind van de dag...

als de echo goed is volgende week woensdag ga ik t op donderdag op t werk vertellen, kan ik eindelijk die kleding aan, zit zoveel lekkerder! en hoef ik ook niet meer zo mn best te doen met alles verstoppen enzo....
    voel me echt een huichelaar ;)

sorry voor het ego bericht :)

Deel Deze Pagina