Nou meiden, ik vind t ook nog steeds onwerkelijk hoor! Al word ik steeds meer over gehaald hihi vanmiddag toch met verdunde urine testje gedaan en jahoor zwanger 1-2!! Moet er toch echt aan geloven denk ik Heb geukkig niet veel last, tenminste; Elke ochtend flink diarree (nadat ik voor t eerst iets gegeten heb) Moe....stort 's middags flink in Word achterlijk vroeg wakker (half 5, moet ik plassen en daarna slaap ik nog amoer....) vandaag uit mogen slapen tot hslf 6 Rommelende darmen, maar heb ook pds, dus dat is voor mij vrij normaal Lage rugpijn Krampen in bm de doortrekken naar liezen en bovenbenen (voelt compleet anders dan ongi krampen) Mn onderbuik is waanzinnig heet aan de buitenksnt, net en kachel, ml viel t ook op toen ik m liet voelen Uhm eerste dage klotsende oksels, nu alleen bij wat meer inspanning Ik boer veel alsik iets gegten heb of als ik honger heb Heb veel en regelmstig trek maar kan niet veel eten op 1 moment, dus ik moet mn eten nog meer verspreiden....nu ben ik ook gestopt met roken, dus misschien ook daar we vandaan hoor dat veel trek hebbe en niet misselijk en hoop van harte dat dat zo blijft!! Ennnn verder weet ik t niet Hoe staat t met jullie kwaaltjes??? Sorry voor mn typefouten, ipad leidt een eigen leven hier....zucht...
De meiden die al een kindje hebben; Voelen jullie je ook heel anders zwanger dan de eerste keer? Ik voel me echt heel anders! Hele andere kwaaltjes ook..
Ja, compleet anders. Bij Emilie had ik zere borsten en honger. Nu heb ik geen zere borsten, een katerig gevoel (en dus geen honger), moe en gewoon heel anders. Zeker herkenbaar. Ach, iedere zwangerschap is weer anders, toch.
Ja gek idee is het he? Door de kwaaltjes weet ik juist de hele tijd dat ik zwanger ben. Herkenbaar dat vroeg wakker zijn ook. Ik word standaard wakker rond 7:00. Dat vind ik nog wel een mooie tijd. Eerder zou ik echt gek van worden. Met 7:00, kan ik lekker veel dingen doen. Zoals bijvoorbeeld het huis alvast gaan opruimen omdat er toch een kamer vrij moet. Maar jouw tijd is pittig babyfotograaf! Maar misschien rust je nog wel genoeg uit als je er nog even in blijft liggen dan. Ga jij tussen de middag nog een half uurtje liggen, alsje dan instort? Ik stort rond 20:00 /21:00 helemaal in. Ik probeer het dan nog een beetje te rekken want zo vroeg kan ik niet slapen. Om 22:00 ga ik echt richting bed en een uurtje later slaap ik dan. Dus heb ik toch 8 uur slaap.
Ik geniet , maar poep wel in mn broek van onzekerheid hoor! Had gisteren lichtbruine afscheiding en 's avonds mega ongi gevoel, gepaard met steekjes en krampjes. Dan slaat de angst echt om het hart hoor! En op het moment dat ik niks voel ga ik ook weer twijfelen. Gelukkig is die afscheiding weer weg. Zal blij zijn als we die 12 weken overleefd hebben hahaha.'t Is té spannend dit!!!!
---------------------------------------------------------------- ♥ ZWANGERSCHAPSLIJST ♥ - Pookie66 (35 jaar) Tweede Kindje Uitgerekend op: 14 April 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Bloemmm (23 jaar) Tweede kindje Uitgerekend op: 16 April 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Mamamooimeisje (28 jaar) Tweede kindje Uitgerekend op: 16 April 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Babyfotograaf (24 jaar) Eerste Kindje Uitgerekend op: 16 April 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Fleurop (26 jaar) Tweede Kindje Uitgerekend op: 16 april 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Zara75 (36 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 16 April 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Monica076 (35 jaar) Tweede Kindje Uitgerekend op: 17 April 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Moon81 (30 jaar) Tweede Kindje Uitgerekend op: 18 April 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Tinusjeikke (27 jaar) Eerste Kindje Uitgerekend op: 18 April 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Sonjaa (32 jaar) Tweede Kindje Uitgerekend op: 19 April 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Unexpectedmom (33 jaar) Eerste Kindje Uitgerekend op: 19 April 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Mone (35 jaar) Derde Kindje Uitgerekend op: 21 April 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) ♥ AFSPRAKEN, CONTROLE & ECHO'S ♥ Monica076: 8 augustus - Moeders voor Moeders Bloemmm: 13 augustus - Moeders voor Moeders Babyfotograaf: 20 augustus - Afspraak Huisarts Sonjaa: 20 augustus - Moeders voor Moeders Zara75: 20 augustus - Moeders voor Moeders Pookie66: 23 augustus - Eerste echo! Monica076: 27 augustus - Eerste echo! Zara75: 27 augustus - Eerste echo! Bloemmm: 31 augustus - Intake Verloskundige Sonjaa: 4 september - Intake Verloskundige Fleurop: 11 september - Eeste echo! Bloemmm: 17 September - Eerste echo! Monica076: 21 september - Tweede echo ---------------------------------------------------------------- ♥ BEVALLEN ♥ - - - - ---------------------------------------------------------------- Je staat erop Mone! Welkom en Gefeliciteerd
Er zit al vooruitgang in van half 4 (dan slaap ik daarna nog wel) naar half 5 naar half 6 naar vandaag zowaar kwart over 6!! Haha Nee 's middags doe ik geen dutje, kan ook niet alsik straks weer moet werken, dus daar wil ik niet al teveel aan toegeven hoor alleen als ik t echt niet meer trek!!! (of volgende week op de terugweg 2x 800 km in de auto word je suf van @zara, snap je volkomen dat je hoopt dat de 12 weken gauw voorbij zijn!!!!!
voor mij is die laatste week wachten al heel lang.....maar ik heb na de mk gelukkig tot nu altijd rond 7/8 weken een echo gekregen, en als dat hartje klopt kom ik al een heel eind!
En ik ben onder controle bij de gyn, en die gebruikt ipv ultrasound om het hartje te luisteren de echo om naar het hartje te kijken, een van de voordelen van de gyn
Oh dat is wel fijn Mone. Ik mocht dit keer kiezen tussen de Gyn of de verloskundige. Ze lieten het aan mij. Maar ik vind het toch veel persoonlijker en knusser bij de verloskundige.. Kon het ook heel goed met ze vinden! Dus heb ondanks de echo's toch voor de verloskundige gekozen
O, er zijn ook vele nadelen....er zijn veel assistentes, dus eigenlijk zie je elke keer een ander gezicht, de vk zit op 10 min lopen en het ziekenhuis moet ik toch zeker 20 min met ov dus wat dat betreft snap ik de keuze zeer goed, had met de 3 vk ook een goede band en zij vonden het belangrijk dat je ze alledrie een keer gezien had zodat je een vertrouwt gevoel hebt bij de bevalling, echter heb ik de vk precies een kwartier gezien (vruchtwater was net voor haar aankomst gebroken en Pieter had erin gepoept) dus mocht meteen door naar zkh
Ja ik moest ook over naar de Gyn doordat mijn weeën niet vorderde en ik aan de opwekkers moest. Dus helaas Ondanks dat ik een geweldige gyn had bij de bevalling voelde ik me toch beter de VK te kiezen
Pieter is van zaterdag op zondag geboren en hij zat vast dus de gyn werd uit z'n bed gebeld, en ik mocht zelf weten of ik de weeen wegpufte of doorging, maar de "staf" stond tegen de muur aangeleund de verhalen van het stappen op vrijdag uit te wisselen....was blij dat de gyn er was Janneke hadden ze te groot ingeschat (ik gelukkig ) dus daar hebben ze me ingeleid, maar ik communiceer niet zo goed tijdens een bevalling, ik riep na 2 uur infuus dat hij MOEST komen ipv ik moet poepen....dus duurde even, gelukkig werd de ernst ingezien (dankzij manlief) en kwam de zkh vk, 1 wee en 2 persen later was onze meid er!
Dr B.ayra.m? En naar welke vlos praktijk ga jij? Ik pak weer degene in het ZMC. Ik moet toch weer in het zh bevallen Door de kz van Y.
Maar mocht het onduidelijk zijn beide bevallingen zijn goed geweest, ik let op de gekste dingen en achteraf was het allemaal goed, bij Pieter stonden ze mij en Pieter in de gaten te houden met 4 man/vrouw (net wisseling van de wacht en het was rustig. Per slot als P het benauwd had gekregen moest de anestesist ook gebeld worden, en bij Janneke kon ik het zelf niet aangeven, en had ik dus om 10u net 2 cm ontsluiting, dus om 10.30u infuus, toen leken de weeen op de monitor nog niet hoopgevend dus hadden ze zeker nog geen volledige ontsluiting verwacht om 12.30 u... En ze is om 12.42 u geboren (ook mijn ouders keken raar op dat we zo 'vroeg' belde
Oh wat leuk! Je woont ook in de Zaanstreek! Nee het was niet Dr Bayram(ken ik wel trouwens, 1x een controle gehad), maar Dr. Schimmel! Geweldige vrouw!! Ik zit bij Lavita in het ziekenhuis ook!