Fem: veel succes met de echo vandaag. Hoe laat moet je? Ik vind het erg spannend voor je, ik duim heel hard dat alles goed is! Frommel: ik kan me voorstellen dat je dan pas na de 12 weken kunt genieten. Wat een vreselijke pech zeg, een goede echo en dan toch dat het mis gaat Nog 4 nachtjes, dat is al wel heel snel Ik heb vannacht zooo vreselijk gedroomd. Ik droomde dat ik een mk kreeg, maar het was zo echt dat ik toen ik wakker werd nog steeds het gevoel had dat het niet goed was. Bah, dat gevoel raak ik nu maar niet kwijt. Ik heb mijn eerste echo pas over 18 nachtjes, dus ik moet nog even geduld hebben
nou hier zijn de hormonsters behoorlijk toegeslagen hoor! heel verhaal, dus heb maar even gekopieerd van elders van t forum inmiddels ben ik weer helemaal gekalmeerd en heb mn beste vriendin (ook zwanger! inmiddels al bijna 22 weken ) op de whatsapp gehad dus alles is nu weer goed even korte toelichting: ik heb een erg vitamine b12 tekort gehad waardoor vooral mn beenspieren waren "aangetast" in de zin van spierkracht...hier injecties voor gekregen, alles weer op de rit, waarde rees de pan uit dus even gestopt met injecties. jaar later de waarde weer zodanig gezakt dat we kunnen concluderen dat mijn lichaam het niet of nauwelijks opneemt uit mn voeding, waarom dat zo is weten we niet...a fijn, dus krijg ik weer maandelijkse injecties om t weer beetje op te krikken en om de waarde op peil te houden. nou...komt ie @hier...f*cking k*tassistentie van de ha....grrrr....ik moest vandaag weer inectie en zou weer bloed laten prikken om te kijken of maandelijkse injectie voldoende is of dat we weer 2 wekelijks moeten doen...dus ik om half 11 al van t werk weg (11 uur bij ha, kan tot half 12 bloed prikken bij sportschool dichtbij, en hoef je dus niet naar t zkh met betaald parkeren.....)...kom ik bij de ha, zit ze me stom aan te kijken..."je zou toch pas om 12 uur komen voor de injectie" ik: ja maar ik kom nu t formulier ophalen zodat ik nog hier kan bloedprikken en dan kom ik daarna voor de injectie zij: nou dat heeft dan geen nut want dan heb ik de uitslag nog niet, daar kan je maandag voor bellen ik: ja maar ik moet vandaag weer inectie, en nu ik zwanger ben wil ik wel dat baby zeker genoeg heeft zij: nou die paar dagen maken echt niet uit ik: ja maar dan word t pas volgende week vrijdag zij: je hebt gewoon genoeg voorraad dus je kan echt wel een week wachten a fijn, allemaal op zo'n toon van....grrr.....maar we hadden t er aan de telefoon over, en zo hebben we t al vaker gedaan, dan ga ik bloedprikken op dag dat ik weer injectie krijg, is nooit een probleem dat je dan de uitslag nog niet hebt, en nu gaat ze opeens moeilijk lopen doen...NEE MOET JE VOORAL DOEN MET DIE RONDVLIEGENDE HORMONSTERS!!!! Aaaarrrggghhhhhhh dus ik over de zeik en heb afgesloten met: best, kom ik volgende week, daahaag zit ik in de auto, over de zeik, richting bloedprikken, jahoor komen er gvd tranen opzetten!! Grrrr dus ik nog pissiger.... en nou gaat t er niet om dat ik een week moet wachten, maar dat ik weet dat de uitslag goed zal zijn, waarop zij gaat concluderen dat ik wederom geen injecties meer nodig heb, en ik dus niet langs hoef te komen.... terwijl ik ze wel nodig heb want mn lichaam neemt t niet of nauwelijks op uit mn eten....dus binnen 3 maanden zit ie weer te laag en begint t gezeur opnieuw!! Dat wil ik dus voorkomen, en vooral NU!!!!!! Maar die kut snapt dat natuurlijk niet, of wil t niet snappen dat ik gewoon altijd onderhoudsinjecties nodig zal hebben omdat mn lijf t zelf niet kan....dus pillen hebben ook geen zin bij mij..... en terwijl ik dit type stromen weer de tranen over mn wangen (net ook voor ik op zp kwam), omdat ik straks weer t gevecht aan moet gaan met ze....pfff aarrrggghhhhhhh sorry voor t heeeeeeeeeeeeeele lange ego bericht, ben nu wel al rustig maar zit me nog steeds beetje hoog....en sorry voor gevloek en gescheld, kan t niet helpen als ik over de zeik ben, heb nog geen kinderen rondlopen dus we hebben nog niet alles vervangen voor de kindvriendelijke woorden zeg maar
@frommel, ik hoop dat de 12 weken snel voorbij zijn en dat je dan volop mag gaan genieten! @juul, heftig...knap dat je t kan! @femmelepem, hoe laat heb je je echo? of is ie al geweest inmiddels? hoe was het?? hoop dat je ons niet al te lang in spannend houd....... @zwschapverslaving, duidelijk de snoepkersen, en de enige echte banaantjes (schuimpjes)....verslavend....moet zo alles maar even in de keuken leggen anders gaat t op vanmiddag ben ik bang @unexpectedmom, hoe zijn de medicijnen? slaan ze aan? hoop t zo!! @rest, hoe is t bij jullie? ook al last gehad van de hormonsters??
Adem in, adem uit. Maar zonder gekheid, ik kan me heel goed indenken dat de gedachte aan een MK helemaal beangstigend is als je zo veel moet doen en laten om zwanger te worden. Ik prijs me gelukkig dat ik dat nooit heb meegemaakt, en respect voor je zen-houding.
Om tien over twee heb ik mijn echo. En het lijkt wel of mijn zoontje het weet. Vanmorgen poeslief. Na zijn slaapje het meest irritante rotjong wat ik heb meegemaakt. Hij jankt echt om alles!!!! En als ik even naar de wc loop pakt mijn benen vast.
Saja en Mausi: gefeliciteerd en welkom bij de april mama's! Ze zijn geweldig! Vanochtend ging het nog moeilijk maar ondertussen heb ik al 2 boterhammen en 2 stuks fruit op (en nog steeds binnen ) Heerlijk. Wow wat een gweldig gevoel is dit, geen honger meer Hoe gaat het met de andere misselijke meiden? @babyfotograaf; konden ze het zien op je werk of draag je gewoon een lang shirt en zien ze het niet?
@babyfotograaf; lees nu je bericht pas over die "minder leuke" assisente. Soms denk ik wel eens dat mensen die niet kunnen nadenken het ook maar niet moeten proberen. Ik ben geen ha assistente maar ik begrijp toch ook gelijk uit je post dat je de B12 niet zelf opneemt, dat de waarde alleen goed is omdat je injecties hebt gekregen en dat die waarde weer daalt zodra je stopt met injecties... Wat daar nou moeilijk aan te begrijpen is voor die vrouw.. Zoiets is al irritant genoeg en dan de hormonen er nog eens bij. Ah meid toch, dikke knuffel vanaf hier. Verwen jezelf maar even (of moet je gelijk weer naar je werk?)
Zora en Juul, fijn dat jullie de angsten goed van jullie af kunnen zetten. Als de zorgen bij mij opkomen zeg ik ook altijd dat het in Gods handen ligt. Zelf doe je echt wel genoeg, meer kun je niet doen. Fijn, Juul dat de therapie je geholpen heeft. En verder denk ik dat je af en toe zorgen maken heel menselijk is hoor. We zijn allemaal blij als we straks een kloppend hartje (en een kleine) zien op de echo. Zolang de zorgen en angsten je maar niet gaat beheersen. Ben zelf heel blij met dit forum. Ik merk dat we echt allemaal wel wat hebben en het is fijn om dat met elkaar te kunnen delen.
@babyfotograaf, spuit je niet zelf? Wat een verhaal, en ja weet hoe lastig zo'n tekort is, mijn oma, moeder en zusje (ik ben de dans ontsprongen) hebben allemaal een vit B12 tekort. Mijn probleem is dat ik te makkelijk vit B6 vasthou, en heb daar alleens neurologische klachten van gekregen, had toen geen vit pillen genomen....zat in de margarine.....dus nu gebruiken we andere....Een overschot aan B12 daarin tegen is niet zo erg....dus ze had je gewoon die spuit moeten geven....
@fem, jeej! gelukkig @meiden, bedankt nee ik spuit niet zelf...heb tegenwoordig zelfs de ampullen niet in huis maar bij de HA in de koelkast (eerst woonden we letterlijk om de hoek, maar nu niet meer...moet dan altijd al eerder uit mn werk weg dus vind t dan zo'n gedoe als ik eerst naar huis moet rijden en dan weer de auto in stappen enzo) misschien valt t wel mee en wil ze wel zonder zeuren de injecties blijven geven....maar aangezien ze dit al eerder gedaan heeft. maar goed het is nu over en voorbij en maandag zien we dan wel weer komt heus goed net nog even lekker een dutje gedaan op de bank wat was ik moe! (nu nog steeds )
@Fotograaf; gelukkig is het allemaal weer gezakt, kan merken dat je er weer luchtiger tegenaan kijkt. Zo'n dutje kan een (zwanger) mens goed doen. Lekker bijkomen van alles. @eten; heb al weer lekker zitten eten. Dit heb ik in tijden niet meer gedaan! Mijn humeur klaart er ook van op.
'vervelend' dat ze niet heel enthousiast waren! Fijn dat het niet kritisch was inderdaad, daar zou ik absoluut niet van gediend zijn moet ik zeggen. Spannend! Nog vier nachtjes!! Oh bah, wat een nare droom.. Ik droom nu ook veel heftiger.. Allemaal hele vreemde dingen die echt lijken! Had ik bij Mira ook veel last van. Oh zo herkenbaar.. Mira zit nu ook in die fase! Heb het al moeilijk nu, dus af en toe moet ik echt even rustig zitten en tot 10 tellen.. Ken haar helemaal niet zo, kan er wel om janken als ze zo doet.. Maar het is een fase, *zen zen zen*! Zo ga ik de dagen door @Babyfotograaf; Wat een vervelende assistente zeg! En dat is nog zacht uitgedrukt.. Lekker van je aftypen! Ik ben er ook heel blij mee, heerlijk even alles van je afschrijven en elkaar begrijpen. YES!!!!!!!!! Ben superblij voor je!! @Moon; Succes!!!
Was erg gezellig bij de verloskundige vanmiddag! Heel fijn om ze weer te zien Je hebt toch al een hele band met ze op gebouwd.. Ik moest bloed laten prikken trouwens, ik dacht dat ik dat bij Mira niet had gehad, maar omdat ik toen 2x in het ziekenhuis had gelegen hebben ze dat toen gelijk gedaan zeiden ze.. Nou aan de ene kant beter, dus kon er niet over nadenken en was ik er gelijk vanaf.. maar mevrouw muts bij de bloedafdeling prikte 3(!!) keer mis....... Toen iemand anders gehaald en die deed het gelijk goed.. Bleh! Ik dacht even dat ik van mijn stokje ging, maar bleef gewoon nog even een paar minuten liggen Mijn bloeddruk was perfect alleen 2 kilo afgevallen(zucht).. Had ook niet anders verwacht met al die misselijkheid, maargoed.. Dat zit er straks wel weer aan! Net gegeten bij de Burger King (had ik trek in) en nu zijn we thuis.
@bloem, auw 3 keer mis prikken. bah ik ben echt niet bang van bloed prikken maar 3 keer mis lijkt me niet leuk. Heerlijk een burgerking menu! Uiteindelijk komen we vanzelf aan, het is nu even het eerste trimester door. @moon, hoop dat alles goed is en dat je je mini hebt gezien/ hartje zien kloppen... en natuurlijk op de goede plek. @skatje, wat een nare droom! Logisch dat je er ondersteboven van bent. Maar in je droom verwerk je je angsten, dus ik denk dat je je geen extra zorgen hoeft te maken.
@bloem, ohh lekker burgerking!! mjam...krijg trek haha wel beetje idioot van die prikker die t niet kon...*zucht*...krijg altijd de kriebels van dat soort mensen...maar nu heb ik zelf gelukkig geen probleem met bloedprikken en dat soort dingen, en ik vind t al niet prettig als ze verkeerd prikken....dus daar nog even een knuf voor! en ook voor een lastig kind @unexpected, ja slaapje en whatsapp met vriendin doet wonderen hoor ook gewoon heel fijn om te horen dat t niet aan mij ligt, en dat die heftige reacties echt de hormonsters zijn enzo *opluchting* haha. maar zooooooooooooo fijn dat je weer kan eten!!! dus smikkel ze zou ik zeggen @fem, voor jou ook een knuf voor een lastig kind! @forum, echt wel uitkomst idd heerlijk (enigszins) anoniem van je af typen! met meiden die (zo ongeveer ) hetzelfde meemaken, of ervaringsdeskundigen zijn () die toch voor geruststelling kunnen zorgen maar ook een steuntje in je rug en eerlijk, ml vind t ook prima haha @skatje, dat is idd geen leuke droom vannacht maar dromen dan dat je uk wel goed zit! en met een goed gevoel opstaan....knuf! @amezen, beetje jammer dat ze niet helemaal uit hun dak gingen, het mag dan hun 8e kleinkind zijn, maar als t jullie 1e is is dat toch ook hartstikke speciaal en kritisch...hmm...nee zou ik ook niet van gediend zijn hoor! zeker nu met die hormonsters niet @hier, nog steeds emo, dus kon me niet lekker met foto's bezig houden...ben maar doelloos een spelletje gaan spelen (sims), vind t nog t leukste om t huis te bouwen (zelfde als bijv. rollercoaster tycoon, vind t t leukst om de omgeving te ontwerpen ipv met achtbanen bezig te zijn ) en ml is lekker thuis, dus zal m zo nog ff lastig vallen met t hele verhaal van de assistente....ben benieuwd wat hij zegt fijne middag/avond meiden! liefs
vandaag is de eerste vraag geweest of ik soms zwanger ben. mijn buurman namelijk die kwam net buiten en stelde het me zo ineens dus ja ontkennen gaat zo lastig als je net je zwangerschapsbroek staat omhoog te heisen van uit een bukhouding haha hij zei ik zag het vorige week al. woeps! nu weet ik zeker he dat ik het niet lang op werk verborgen kan houden ships...... ___________ sorry is ego bericht hahaha moet alles nog terug lezen groetjes