Kijk naar de voorschriften van je medicatie en of die mogen met een zwangerschap, of even de apotheker bellen. Ik weet niet wat je gebruikt, maar bv flixotide werkt alleen als je het dagelijks gebruikt, als je het een week niet gebruikt dan heb je weer een week of 3 nodig voor het werkt.
klopt helemaal, ik gebruik dus ook flixotide... volgens bijsluiter die erbij zit moet je overleggen met je arts...en wat ik nu op internet vind is dat je ermee moet stoppen? ben nu nog niks wijzer, huisarts zei dus om wel door te gaan ermee. als ik erg benauwd ben heb ik serevent, die is wat zwaarder dan ventolin en werkt langer door, maar die hoef ik doorgaans niet te gebruiken als ik flixotide dus dagelijks gebruik. en merk idd als ik flixotide een week niet heb gebruikt dat ik benauwder begin te worden..... @frommel, jij ook succes vandaag! hoop dat je een erg mooie uk ziet zitten!!
Even snel tussendoor, ik ben helemaal verbaasd, het was gewoon goed! Er zit een vruchtje en het hartje knippert, exact 7 weken. Ik kneep hem wel zeg, en mijn man ook. Dus weer echo 1 van een hele rits straks @ medicijnen: gewoon even aan de apotheek vragen die weten het vaak wat beter dan de dokter, en kunnen het ook helemaal voor je uitzoeken. Dat doe ik ook altijd als ik BV geef.
Jaaaaaaaaah Juul wat fijn! Heb hier al 10x gekeken of je al terug was, ik heb heel hard voor je geduimd. Wat super zeg!!
Juul, gefeliciteerd dat het goed is! Fijn Babyfotograaf, Ik zou je apotheek even bellen en het je vk/gyn vragen. De huisarts zegt kennelijk telkens wat anders. Het ligt er misschien ook aan hoeveel last je ervan hebt als je het niet gebruikt. Of misschien is er een ander middel dat bewezen veilig is tijdens de zwangerschap. Succes
@Juul, jaaaaa!!!! jeeeeeeeeeej!!! wat een opluchting! en nu lekker genieten!! @medicijnen, morgen naar de vk, dus zal t dan ook wel even gelijk vragen, ik word namelijk wel benauwd als ik t niet gebruik, maar in welke mate dit gebeurt als ik t heel lang niet gebruik weet ik niet @frommel, je bent zo aan de beurt! spannend! laat je gelijk even wat weten?
Nou, moet even veel teruglezen maar komt goed hihi. Wat een geklets. Gezellig! @ Goeie echos; proficiat!!!! Ik moet helaas nog een tijdje wachten. Ik denk pas met 10 weken ongeveer of zo! @ makkelijke bevalling; om daar nog even op terug te komen.. Hier dus in 1,5 uur bevallen maar het was echt niet makkelijk .Iedereen zegt zo snel van och eitje, zo snel!! Nou niet dus, ik kwam in een weeenstorm terecht en heb veel pijn gehad. Ik haat dat altijd zo als mensen dat zeggen, alsof het niks voorstelt. @ Tijd; nou ik vind de tijd dus echt zoooo onwijs snel gaan. Maar ja dat komt omdat wij ook zo bezig zijn met de bruiloft en met Niek. Dat scheelt wel, als je er al een hebt rondlopen. Soms voel ik me wel eens schuldig, dan denk ik Met Niek was ik veel blijer. Maar dat is eigenlijk niet zo. Ik ben met deze spruit ontzettend blij, maar gewoon een stuk minder mee bezig omdat ik zoveel met Niek bezig ben! Ik moet zeggen, ik ben ook helemaal niet bang voor een miskraam of zo.. Maar dat komt denk ik om dat ik binnen een paar dagen al zwanger was.. En ik zo ongelofelijk goed gevoel heb bij de kleine. Had ik bij Niek ook. Zon enorm sterk gevoel dat het zon sterk mannetje was En dat is ook gebleken want hij heeft het geweldig gedaan, tis echt een vechtertje. Ook niet 1 keer ziek geweest in 7,5 maand of zo. Terwijl een vriendin van mij ook een prematuur heeft, en die is eigenlijk altijd ziek.. Luchtweginfecties, dan weer antibiotica voor dit, dan weer voor dat. Dat kindje is altijd ziek, en heeft ook veel lichamelijk klachten. Dan ben ik toch wel blij hoor dat Niek het zo goed doet!!! Maar dat voel ik bij bij deze kleine ook, dus geen sprankeltje twijfel of zo. @ collega; hier was er een college deze week die vroeg: Ben je zwanger of zo, omdat je zoveel ziek bent de laatste tijd. Uh.. Ik zo: hmm nee lijkt me niet (goed liegen he!). Zegt ze: nee zou ook wel echt heel snel zijn na Niek he. Ik weet zeker dat er hier zoveel mensen zullen reageren van: wow wat snel!! In de vriendengroep denk ik niet want er zijn er meerderen geweest die na een half jaar alweer zwanger waren. Maar in de familie wel denk ik!! Maakt mij verder niet uit, moeten ze zelf maar weten hoe ze erover denken. @ Kwaaltjes; hier nog steeds misselijk etc. Scheelt wel heel erg per dag hoor. Vandaag gaat het wel weer. Ik prijs de dagen dat ik me goed voel hihi. Het is nu veel erger als bij Niek.. Ik heb altijd geroepen dat ik toen zon geweldige zwangerschap had, en nu bedenk ik me soms wel pff Waar ben ik aan begonnen. Haha! Ach, komt wel weer. @ Voorkeur jongen of meisje; ik hoop en denk . Een meisje Dat is mijn eigen gevoel en er zijn een aantal mensen die voor me gependeld hebben, en die zeggen ook allemaal een meisje. Bij Niek voelde ik ook heel sterk dat hij een jongen was. Dus ik hoop dat ik het nu weer goed heb. Maar een jongen is ook prima hoor. Alleen betekent dat wel dat we ooit nog voor een 3e gaan Ik wil zo graag van allebei!! Vraag: zijn er mensen die weten of je bij de gyn de 1e afspraak al een echo krijgt? Hier is dat bij VK eerst afspraak met 8 weken, daarna met 10 weken een echo. Maar hoe gaat dat in het ziekenhuis???
Fantastisch Juul! Gefeliciteerd!! Medicijnen: ik heb psoriasis en mag daar nu geen medicatie meer voor gebruiken. vreselijk. ik verga van de jeuk! Had gehoopt dat het onder invloed van hormonen zou verminderen maar helaas.. Morgen ga ik een shampoo bij de apotheek halen in de hoop dat dat wat verlicht.. En Maartje volgens mij krijg je idd bij die eerste afspraak een echo. Ik wel in ieder geval.
@ Amezen; maar hadden ze je er wel bij verteld dat je dan een volle blaas moet hebben?? Want hier hebben ze dus niks verteld, alleen 'intake'.
***ego*** morgen de 1e echte echo!!!!! spannend!!!! *zenuwen*!! hoop dat ik beetje kan slapen vannacht anders vraag ik t wel weer lief aan mini, hielp vannacht ook pffff waarom gaat de tijd zo langzaam.....(en pas achteraf zo snel hihi) ***einde ego***
Meiden, ik zie dat mij echo er nog niet bij staat in de lijst, die van mij is pas 21 september. Moet nog zoooo lang wachten voor ik weet of het goed is met beeb. Maar de vk heeft geen eigen echo spullen dus ik moet daarvoor ergens anders naartoe en dan zal het allemaal wel moeilijker gaan. Maar zou blij zijn als het goed is. Ben ergns wel bang dat het een windei is ofzo... Ben trouwens benieuwd naar frommels echo.... fotograaf, spannend morgen al!
@unexpected, oei dat duurt idd nog wel lang ja ...hoop dat de tijd gaat vliegen en dat je ook snel je beeb ziet!! ga mn best doen om de tijd vooruit te spoelen voor je ja morgen..pff t leek al die tijd zo ver weg en nu is t bijna zover!! zenuwen slaan wel toe hoor hihi kan het trouwens kloppen dat je ene dag meer bandenpijn hebt dan de andere? of de ene week meer dan de andere eigenlijk? @frommel, hoop dat je hyperdepieper met je echo rondloopt *duimduim*