16 - 30 april 2013 Mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 6 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maartje, vragen kan nooit kwaad. Maar wil hier ook nog een beetje anoniem blijven. :cool: Ik weet niet of er nog bekenden op het forum zitten. Daarnaast ben ik door de hormonen gewoon veel emotioneler en is het prettiger om die dingen niet boven tehalen. ;)

2. mopperkonijn

mopperkonijn Actief lid

16 jan 2010
    432
    0
    0
    NULL
    NULL
    iedereen heeft in zijn leven een rugzak meegekregen, daar stoppen we soms wat in om het er vervolgens niet meer uittehalen tot een moment die jij wilt en nodig vind. ik vind het een heftig iets, ook al weten we de oorzaak niet , zo wie zo iemand in het leven missen is al een heel erg naar idee. helaas ik kan daar ook over mee praten, en denk iedereen wel.
    ik houd me ook in op sommige fronten om hier niet neer te planten ivm ik zwangere vriendinnen heb en die hier ook op het forum zitten

3. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Er zijn ook vrouwen die gewoon doorroken, bij mijn moeder werd niet een gezegd dat het niet mocht. En alcohol, tja je kunt pech hebben, maar een dagje een beetje alcohol moet kunnen. En ook hierbij zijn er vrouwen die als ze zwanger zijn maar max 1 glas drinken....tja zij drinken meer alcohol in hun zwangerschap dan ik heb gedaan en zal doen! Zeker je eigen bruiloft mag je best wat losser doen ;)

Tijdens mijn bruiloft was een vriendin zwanger van de 1e, ik van de 2e en een andere vriendin van de 3e....je zag ook dat de striktheid af nam...1e: geen alcohol, geen rood vlees, 2e: beetje alcohol, geen rood vlees, 3e: beetje alcohol en rood vlees :) alle drie is het goed gekomen, zijn een leuk ventje en 2 stoere meiden geworden :D

4. butterfly12

butterfly12 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.146
    0
    0
    NULL
    Wow, mijn stukje over MvM hakt er wel in hihi!
    Snap het van alle 2 de kanten. Maar net wat geloof mopperkonijn of babyfoyograaf zegt ik plas en geef urine voor een vrouw en het maakt mij niet zoveell uit waar deze vrouw woont. Een wens is een wens.

@tumtum, spannend meis, hoop op goed nieuws morgen :)

@bandenpijn, tja ben gewoon nog te onzeker en als ik dan ineens niets voel maak ik mij zorgen. Maar nu voel ik weer vanalles ;)
    Kunnen we met zn allen het eerste trimester niet overslaan ;)

dochter lief komt uit school met schoolfoto s, zegt ze: als ik nou een broertje of een zusje had gehad dan hadden we samen op de foto gemogen! Snik hihi! Nog even geduld en dan hoop ik haar heel blij te maken :)

5. butterfly12

butterfly12 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.146
    0
    0
    NULL
    @roken, daar merken ze t wel aan, ben gestopt :p en het gaat nog steeds goed! *trots* :)

Super goed van je!!!
    Ik ben zelf ook gestopt na de positieve test :)
    Heb soms wel zin hoor, maar durf er echt geen een aan te steken, zal.mezelf nooit vergeven als het fout gaat. Ook al is het niet door een sigaretje. Nee dit is de moeite wel waard :)

6. butterfly12

butterfly12 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.146
    0
    0
    NULL
    Over het roken.schreef babyfotograaf ;)

Zo irritant vanaf mijn mobiel :$

7. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Butterfly; knap dat je gestopt bent met roken!!!!

@ Mone; tja, dat zou ik dus nimmer nooit doen, rood vlees eten. Maar ja, toen ik nog niet wist dat ik zwanger was, heb ik ook nog biefstukje gehad... Vorige precies zo met filet americain.. Heerlijk vind ik dat..

Moet wel zeggen dat ik nu minder panisch ben dan bij mijn 1e zwangerschap (toen at ik bijv ook geen kant en klare salades etc), maar de belangrijkste dingen sla ik toch echt over!! Dus de alcohol, rood vlees, etc...

Vriendin van me heeft gewoon gerookt. Wel maar paar sigaretten per dag, want haar redenatie was dat je met een verslaving niet zomaar kunt ophouden.

Maar er zijn genoeg mensen die het wel doen (stoppen) en daar heb ik toch wel respect voor!

8. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt mijn zoontje is zo chagrijnig, ik word er zelf helemaal chagrijnig van. Niet echt fijn als je je zelf niet fit voelt.

Blegh... Gelukkig is papa om half 5 thuis!!!

9. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    @unexpected, wat vervelend dat je dat hebt moeten meemaken!

@tumtum, fijn dat je morgen meteen mag komen, dikke knuffel!

@butterfly, ik heb in totaal 23 weken in een kan geplast voor MvM en wil dat deze zwangerschap niet. En hoezeer ik het ook andere gun dat is mijn keuze! Verder kom ik uit de farmaceutische industrie en weet hoe farmaceuten en zorgverzekeringen een "spelletje" spelen om geld niet denkend aan patienten...en hoop nog steeds dat ze daar ook wakker worden en eens aan de patient gaan denken!......

10. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Petje af voor de meiden die gestopt zijn met roken!
    Ik ben een beetje anti roken en drinken, vooral al dit tijdens de zwangerschap gebeurd, dus daar ga ik maar niet op in :p :p

@Maartje; Zo herkenbaar.. Mira zit de afgelopen tijd in een fase, echt.. het is een heel leuk en fijn kind! maar het lijkt wel alsof ze alles doet om mij tegen te zitten :p En ook echt alleen bij mij, bij mijn man/haar vader is ze poeslief :p
    Maargoed, het is een fase dus even doorbijten :D

11. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Iemand vertelde me eens kinderen zijn net snaren, als jij je niet lekker voelt versterken ze dat....en dat is zo waar voor mijn kinderen....ze voelen me gewoon echt goed aan...;)

12. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    I dacht eigenlijk altijd dat zwangere vrouwen misselijk werden van eten wat niet goed voor ze zou zijn, zoals koffie en/of rood vlees ... maar dat is helaas niet zo. In het begin was ik heel keurig met mijn fruit en groente, maar nu ben ik vooral blij als er dingen zijn die ik binnen kan houden, over het algemeen gaat fruit en groente minder goed dan ongezonde dingen. Het is dan maar zo. Niks eten is slechter ;)

13. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ja, je kan niets anders dan eraan toegeven momenteel.. Zolang je maar goed vocht binnen krijgt, dat is even belangrijker nu!

14. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mone en bloem, lijkt me niet makkelijk om je niet fit te voelen/ ziek te zijn en dan met kids die je heel goed aanvoelen. Je wilt natuurlijk dat ze er niets van merken maar dat is helaas onmogelijk.

Bloem, ja water drinken lukt nog gelukkig :)

15. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    @roken, knap meiden dat jullie zijn gestopt!

16. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Tja anoniem blijven is soms lastiger dan je denkt, ik bleek hier iemand te kennen ;) en ik heb het vermoeden dat ik nog iemand ken...maar wat mij betreft alles wat op het forum wordt besproken blijft op het forum, en ik voel me heel sneaky als ik het zou weten en diegene niet inlicht...

17. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mone/bloem; mja ik weet niet of het hier ligt aan het niet lekker voelen. Het is nu een paar dagen, kan ook wel gewoon sprong zijn want daar is het nu ook weer tijd voor.

Maar ik vind er niets aan, tis alleen maar gemopper. BLEGH!
    Moet zeggen dat ik hem dan wel expres ook gewoon in de box laat liggen, dan denk ik: zoek ik het maar ff uit hoor, chagrijnig.

Whaha!

18. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Mone; vind het ook wel fijn dat je me ff een berichtje stuurde dat je me misschien kende...

Alhoewel ik het nog steeds een raar idee vind haha. Nou is het wel zo dat we elkaar niet zo heel goed kennen natuurlijk, maar toch.. het idee dat iemand weet wie je bent he..

En ik ben het mee eens dat alles hier blijft...

Maar daarom zet ik ook nog ff geen banner op zw-pagina dat ik weer zwanger ben.

Want ik ken dus nog iemand, en die ken ik dan wel weer best goed.. Heb ik ook op facebook en zo, je weet het nooit he! Ze houdt het vast wel voor zichzelf, maar toch!

19. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik ben hier alles behalve anoniem, maar heb nou nog nooit meegemaakt dat ik iemand kon of dat iemand mijn 'herkende' :p

20. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    @ mvm: Wat een discussie weer haha. Ik heb al eens eerder een heel pleidooi gehouden haha dus ga dat niet weer doen, maar niet op een gezellige romantische zwanger kunnen worden en jaren dokteren is vreselijk. Daarentegen is een paar weken piesen in een kan peanuts. Ik ga niemand veroordelen hoor het is en blijft een keuze. Maar ik ken de (wan)hoop van de mmm en ben dankbaar voor iedere druppel die voor mij gepiest is. En gezien de pregnyl die ik afgelopen jaren heb gebruikt is dat heel wat.

@ roken en drinken: Knap van degenen die zijn gestopt. Ik heb zelf ook gerookt en ben gestopt toen wij een kindje wilden. Ik kan er best kwaad om worden als vrouwen door blijven roken. Het is wetenschappelijk bewezen dat de stress die de baby ervaart van het stoppen (als dat al zo is) nog altijd beter is dan stug doorroken. Je moet er wat voor over hebben. Drinken zou ik zelf ook nooit doen maar ik kan het nog beter begrijpen als iemand 1 glaasje champagne drinkt dan als je staat te roken met een dikke buik......

Rood vlees eten: Doe ik ook niet, al zou het mijn tiende zwangerschap zijn, er wordt niet voor neits voor gewaarschuwd en ondertussen ben ik niet meer zo snel geneigd te roepen dat overkomt ons niet.

Sorry als ik hiermee mensen kwets dat is neit de bedoeling, slechts mijn mening....

Deel Deze Pagina