16 - 30 april 2013 Mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 6 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Bij een vorig topic zat ik met een collega.... Was ook even slikken, maar achteraf wel erg leuk. Hadden elkaar ervoor niet ontmoet en nadat we het doorhadden samen gelunched en het klikte! Wel grappig!

2. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    @Zora, ik ben niet gekwetst, heb respect voor ieders mening, en heb er zelf ook eentje! En zal het ook niet laten die te vertellen.

3. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Mone: Dat moet ook kunnen, mits met respect toch? Gelukkig denken we niet allemaal hetzelfde. Leuk van die collega, hier nog geen bekende op het forum tegen gekomen. Wel ene aantal dames gemeet.

4. mopperkonijn

mopperkonijn Actief lid

16 jan 2010
    432
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben ook gestopt met roken toen ik zag dat ik zwanger was. en dat is dus mijn eisprong voelde was dat mijn laatste sigaret met de worden zo niet dan weer een peuk haha
    mar moet zeggen voor mij is het makkelijker stoppen hoor
    deed het namelijk alleen op de trek momenten
    dus bij de koffie smorgens , na het eten. en ja meer als er gezelligheid was, zoals feestjes

dus ja ik heb helemaal geen stress alleen af en toe trek in een sigaret. maar dat kan ik ook heel gemakkelijk op zij leggen

5. butterfly12

butterfly12 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.146
    0
    0
    NULL
    @ Mone, tuurlijk mag een ieder zijn mening geven! Wat grappig dat je nu dan weer iemand tegen komt die je kent!
    Ik vlg mij nog niemand...

@roken, tja ik rookte toch al gauw een groot pakje marlboro per dag! tot nu toe elke keer meteen gestopt toen ik wist dat ik zwanger was.heb het soms best even moeilijk, maar dan denk ik weer aan dat wonder in mijn buik :)

@ moe, dat ben ik nu! Vamdaag.erg veel in huis gedaan. Dochterlief is nu ergens spelen dus ik doe de oogjes ff dicht ;)

6. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Zo wij hebben net de boodschappjes gedaan met Mira.
    Vanavond lekker pastasalade op het menu.. Had ik zo'n trek in!

Babyfotograaf; IK DUIM VOOR JE!!!! Ik hoop zo dat het goed is gegaan/goed gaat!

7. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Bloemm: mmm pastasalade, heerlijk! Hier vanavond nasi met een gebakken eitje. Heb er nu nog niet echt zn in maar komt wel goed. En daarna lekker even een buitenritje met paardje maken. Heerlijk!

8. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ook lekker!!! Geniet van je ritje vanavond :D

9. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Zo, stopt net de brandweer en politie zo goed als voor de deur...gelukkig viel het mee, een bord op een broodrooster was gesmolten en zette het hele huis blauw....is alles weg komen de bewoners de straat in rijden....timing :)

Goede nieuws, de buren horen je brandalarm!

10. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    @mvm, wij doen opnieuw mee (bij dochterlief en MA ook gedaan). Vindt de flessen ook erg stinken, ik wacht tot vrouwlief thuis is om ze te verplaatsen en eerst een paar uur te luchten buiten. Dan valt het wel mee. Met dochterlief hadden we het geluk van de eerste IUI zwanger te zijn. Dit keer waren we al wat langer bezig met de behandelingen en de laatste 2 keer ook hormonen gekregen. En beide keren raak. (maart&nu) Ik ben nu m'n schuld aan het inlossen ;) En eigenlijk best trots als ik eraan denk dat ik andere help door alleen maar te plassen. De MMM is al moeilijk genoeg, hoop dat dit helpt een ander stel het geluk van die positieve test te vinden.

Wat ik dan wel weer zonde vindt is dat (ik denk mede door het tekort aan hormonen) ik zo'n apotheek in m'n koelkast heb dat daar nu nog wel 2 IUI behandelingen uit kunnen.. Ik hoop natuurlijk dat ik het niet meer nodig heb, maar als ik het terugbreng naar de apotheek wordt het daar vernietigd..

En ik heb beide vergoed gehad, zowel de ovitrelle als de pregnyl. Als je een verklaring krijgt van het ziekenhuis dat er een tekort op de pregnyl zit kun je dit declareren. Heb nooit echt begrepen waarom pregnyl beter zou zijn, behalve dan dat ovitrelle duurder is..

@ alcohol, gelukkig drink ik niet tot nauwelijk vanwege mijn dieet. Denk niet dat het bij mij opvalt momenteel. Lijkt me heel lastig om dat verborgen te houden op je eigen huwelijk! Zou denk ik inderdaad kijken of je geen jip&janneke champagne kunt schenken! haha

Zou zelf drinken overigens echt niet durfen nu.
    Maar durf ook nauwlijks iets nu. Haha. Durf ook geen kant en klare salades te eten, en het eten wordt door en door gegaard of door en door gewassen. Geen koffie, enkel cafeinevrije thee en water, geen zoetstoffen en mag dus ook geen suiker, zetmeel, aardappelen, brood of pasta vanwege kharm eten. (Hoe moeilijk kun je het jezelf maken?)Hoop dat het naarmate de zwangerschap vordert en ik wat meer vertrouwen erin krijg, wel wat minder wordt, want zie zelf ook wel dat het een beetje overdreven is. (behalve dat kh-arme dan, dat is op recept;))

@ amezen, hier helpt lijnzaad/lijnzaadolie door de yoghurt goed. Ik heb ook dat de klachten af en aan zijn, maar niet om de dag.. maar bijvoorbeeld gister erg beroerd en vandaag niks aan het handje! Morgen vervloek ik deze uitspraak, maar ik hoop dat ik dan toch wel weer wat beroerder ben. Het stelt me wel meer gerust. Hahahaha

@babyfotograaf, wat knap dat je gestopt bent met roken! Mag je zeker trots op zijn ;) Succes met de echo!

@tumtum, fijn dat je een echo mag! Probeer je niet teveel zorgen te maken over die lichte test. Hoop dat de echo goed is!

11. butterfly12

butterfly12 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.146
    0
    0
    NULL
    Wat is er niet goed aan kant en klare salades? En wat verstaan jullie daaronder ( welke)

Babyfotograaf denk aan je!!!!

12. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Het kan niet goed gewassen zijn :p (listeria bacterie!)
    Ik begrijp het wel hoor Frommel, vooral omdat je zo bang bent voor de 9 weken! Heel begrijpelijk..
    Gewoon doen waar je je goed bij voelt!

Ik ben alleen tegen medicatie.. Haha de Emesafene deed ik bij Mira al moeilijk over, maar het is een geruststelling dat het speciaal voor de zwangerschap gemaakt is. Daarnaast heb ik bij Mira ook geen één paracetamolletje geslikt, voelde me er gewoon niet goed bij.
    qua eten let ik gewoon op de dingen die echt verboden zijn (rood vlees bijvoorbeeld) en voor de rest ben ik best makkelijk.

13. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Hier aan het twijfelen of we erop uit gaan. Vrouwlief heeft vakantie vanaf morgen tot en met de 16de. We zouden eigenlijk gaan kamperen. Maar ik kreeg daar m'n twijfels over vanwege het beroerd voelen en gebrek aan luxe ;). Nu zit ik weer te twijfelen. Het is wel heel erg lekker er even tussenuit te zijn met z'n drietjes. Anderzijds maak ik me best druk over dingen als hygiene, en is het met mijn dieet ook vrij lastig (ik eet voornamelijk groenten/fruit/vlees.. salades e.d.) zeker nu ik zo moe ben. Durf het ook niet goed aan om salades in een restaurant te eten.. Maar als ik dan kijk naar een bungalow vanwege de keuken e.d. Trekt het me totaal niet. Hahaha. Wispelturig dus.

Alternatief is leuke dingen vanuit huis doen, dat waren we sowieso wel van plan. Maar denk dat ik hierna voorlopig niet meer de kans heb te kamperen met dochterlief.. Lijkt me alleen maar lastiger worden...

Misschien ga ik één of twee nachtjes.. Gewoon voor het kamperen.. haha

Verder voel ik me vandaag best redelijk (niet misselijk, niet ontzettend beroerd). Wel blij dat ik de komende weken een extra hand in huis heb, want ik hou het niet bij.. Dochterlief is erg opstandig en wilt alles zelf doen. Lief, maar ook vermoeiend!

14. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Frommel, is een bungalowtent huren niks voor je? Heb je toch een beetje camperen gevoel maar is net ietsje luxer voor het geval je je niet lekker voelt.

@eten, ik heb nooit gerookt dus daar heb ik het erg makkelijk mee. alcohol dronk ik al weinig dus is ook geen probleem. Bij alcohol hoeft het ook niet altijd mis te gaan als je dat drinkt, maar er is een grote kans dat er wel iets mis gaat, helaas ook al bij 1 slok. Het zelfde geldt voor bepaalde etenswaren en in de tuin werken, het hoeft niet altijd mis te gaan maar er is een verhoogd risico.

@hier net aardappel puree gegeten, zo lekker! haha waar ik nu we niet blij van kan worden. Ik zat van dat schaaltje te genieten alsof het een 5 sterren restaurant was. Straks hoop ik wat koude (goed gewassen) salade te eten.

@bloem, pasta salade klinkt ook lekker! wat doe je erin?

@fotograaf, ben benieuwd hoe de echo was!

15. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb geen verstand van camperen! Daar ben ik echt het typje niet voor.. Dus daar kan ik niet over mee praten :p

Jammie aardappelpuree! Ben ik ook dol op.
    In de salade gaat; Penne, tonijn, rode ui, cherry tomaatjes, mais, rucola en boursin cuisine! Zo lekker!

16. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Hallo! Lekker een uurtje eerder thuis gekomen en heb nu even me-time.....zure snoepjes gehaald want zondigen moet af en toe kunnen ;) En straks koken

@tumtum: spannend zeg en ik ben super blij voor je dat je een echo krijgt.

@frommel: haha voor je kampeerdilemma :D Ik herken het wel hoor, ik heb ook last van extreme besluiteloosheid in zwangerschappen ;)

@dingen laten tijdens je zwangerschap: Ik ben wel heel netjes als het gaat om niet roken (doe ik toch al niet), niet drinken (ook niet 1 glaasje) en geen rood vlees. Deze zwangerschap was onverwacht dus frummeltje heeft het in de eerste weken wel flink op de kop gehad (vakantie in italie, lekker eten, wijntje erbij, tuinhuis schilderen met buitenverf enz.) maar zodra ik wist dat ik zwanger was ben ik gestopt.

@drinken: vaak wordt gezegd dat een glaasje geen kwaad kan. Dat dacht ik ook altijd, totdat ik tijdens mijn zwangerschap van mijn eerste bij een zorgverzekeraar werkte en GGZ instellingen contracteerde. Toen ook met veel verslavingsartsen gesproken en die hebben me laten zien hoe snel FAS op kan terden en wat dat met je kindje doet. Sindsdien blijf ik maar aan de 'better-safe-than-sorry' kant van de grens.

@drinken tijdens bruiloft: Als ik zwanger ben en niet wil dat mensen dat weten laat ik altijd dubbelfris schenken in een wijnglas, lijkt precies op witte wijn :D

@mvm: ga het voor die laatste 5 weken toch niet meer doen heb ik besloten.

@misselijke dames: gaat het allemaal een beetje. Op de weg naar boven zoals Bloemmm? (zei ze optimistisch ;))

@werk: bah nu zit ik razenddruk in een project en moet ik over twee weken en over drie weken op van die super gehaaste zakenreizen. Vervelend genoeg om thuis te regelen met 2 kinderen maar ik ben ook best wel moe. Nou ja, het moet dan maar. 's avonds om 10 uur aankomen in het hotel en de volgende avond om 11 uur thuis, dat soort geneuzel ;)

@unexpectedmom: heftig hoor, en ik begrijp dat je het er liever niet over wilt hebben nu. Maar wel fijn voor de uitleg, ik keek inderdaad even op toen je je bruiloft noemde.

@babayfotograaf: Hoe ging het?

@de rest: ik weet het niet meer, sorry. Er wordt zo veel gekletst :D

17. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Lekker, ga ik een keertje proberen:

Hier doe ik meestal: Rucola, Fusilli, zongedroogde tomaatjes, Feta, pijnboompitjes, Coburgerham, Balsamico dressing en soms ook champignons, paprika, courgette en aubergine (die laatste 4 een paar minuutjes om en om gebakken).

18. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Haha hier gaat het weer goed Juul :D
    Hoop dat het zo blijft!

Oh Zora dat klinkt ook erg lekker!

19. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ben misselijk.....maar ik weet waar het van komt :D

***mental note: niet meer een hele zak zure Haribo beertjes opeten***

20. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hahahahaha Juul!
    Arme jij! Maar die zijn ook zo onweerstaanbaar!

Deel Deze Pagina