Joh gek! Niet zo panieken hoor Rauwmelkse kazen mogen niet, omdat in theorie, als je bijv. op vakantie bent en je bent in een schattig Frans of Italiaans boerderijtje op een kaasproeverij, en je eet daar een stukje huisgemaakte rauwmelkse kaas, er een klein kansje is op listeria. Plus. Parmezaanse kaas is een harde kaas. En daarbij maakt het niks uit, die mag je volgens mij gewoon eten!!
zit jij je even druk te maken om niks schep maar weer op en eet lekker door harde kazen mogen maar de zachte kazen zijn not done als dat au lait cru staat omschreven sommige harde kazen hebben die ook maar door de zurgraad die daar inzit om de kaas hard te houden kan daar de listeriabacterie niet ingroeien dus hop hop maag weer vullen
Ja achteraf moest ik ook wel een beetje om mezelf lachen, maar goed ik dacht rauwmelks is rauwmelks en dus hartstikke slecht! Doodzonde van dat lekkere eten, maar ik maak het gewoon van de week nog een keer. En dan voor mijzelf zonder kaas, want dat kan ik nu echt niet meer met een goed gevoel eten..
Ja precies! Kan me voorstellen dat niet iedereen er op zit te wachten Maar ze vond het helemaal goed, dus.
hahahaha, Amezen Ik ken het, heb hier ook al een paar keer een hap laten staan omdat ik eerst wou googlen of het mocht.. haha.. Zit nu pas aan m'n toetje (yoghurt met bevroren fruit) omdat ik eerst even aan de VK op het forum wou vragen of het kwaad kon. Gelukkig mogen alle harde kazen wel.. Maar het eet toch wat minder smakelijk weg na die twijfel @lijst, fijn dat het zo geregeld is Saja, weet niet of je meeleest, maar wou je toch even sterkte wensen!
volgens mij zijn de meeste kazen in de supermarkt sowieso met gepasteuriseerde melk en dus kun je daarvandaan ook buitenlandse kazen eten. Bij zo'n kazen en delicatessen speciaalzaak moet je echter heel erg uitkijken.
Ik zit even met een kruik op de bank, heb zo'n last van bandenpijn.. Had ik bij Mira ook.. hebben jullie dat ook? Even GTST terug kijken en dan vroeg mijn bedje in.
Net terug van de echo en het hartje klopt. ben zo blij en opgelucht nu lekker naar me bedje morgen nog een dagje werken en dan lekker weekendje weg met manlief zijn zaterdag 2 jaar getrouwd
@ wondertje, gefeliciteerd!!wat fijn! Hoeveel weken ben je? @ de andere meidenet goede echo, ook gefeliciteerd! @Tumtum, wat spannend voor je meis hoop dat alles.toch goed is. Zal voor je duimen... @ combi test, wij doen hem niet... @ Mopperkonijn, jee meis, 5 miskramen. Ook heftig hoor hopelijk gaat het nu goed met jou!!! @ ego, ga een bak.chocolade mousse naar binnen werken, hmmm
hoi ik ben er vrij nuchter onder nu hoor, heb dat verwerkt en een plekje gegeven en nu terug zwanger en voel me goed nergens onzeker over dan het normale zeg maar wat ik bij mij vorige zwangerschap die goed ging ook had een bepaalde rust over mij heen en bij de 5 zwangerschappen die mis gingen had ik al voor dat ik moest testen en de test zag zo'n onrustig gevoel, onzeker en instinctief voelde het niet goed en dat bleek ook en dit keer heb ik weer die rust en heb ik ook geen kwalen of klachten die me zorgen maken... ook al is bloed onschuldig ik hoef het niet te zien want zou volledig in paniek raken ervan. en omdat dit mijn laatste zwangerschap is wil ik vollop genieten ervan
Ik vind het ook helemaal mooi. Heb bij mijn vorige MK's ook meegeschreven op een bevallingslijst en dan val je zo ineens weg, alsof er niets geweest is....dus dit vind ik wel heel mooi