ik vind uitvinden wat ik wel en niet mag eten wel heel erg moeilijk. Mijn vk moet nog steeds terug bellen dus probeer ik zelf te zoeken op internet. Maar als ik dat allemaal moet geloven blijft er niet veel meer over dan droog brood en gekookte groente.
Qua eten neem ik een hoop maar met een korreltje zout,...sommige dingen vind ik wel erg ver gaan hoor, maar komt misschien ook omdat ik dan de reden erachter niet weet , zo las ik gister dat je uit moet kijken met basilicum en pesto....waarom dat?? Nu eten wij vaak italiaans, dus lekker mt basilicum en oregano, heeeeerlijk! En ik drink op mn werk doorgaans wel zo'n liter a 1,5 aan thee weg , maar zal dat wel proberen beetje in te perken hahaha En rauw eet ik sowieso al niet....maar dan die salami en de leverworst,...aaaaaaah dat ga ik missen!!!! En verder gewoon gezond, en een keer ongezond sta ik ook toe
Ja, ook ik ben nog een beetje aan het uitzoeken wat ik allemaal wel en niet kan eten/drinken. Voorlopig houd ik het alleen bij geen rauw vlees en bepaalde kazen, leverworst at ik toch al bijna niet en de ene keer kan geen kwaad.. Thee drink ik gewoon zoals altijd, van 1-5 kopjes op een dag.
Ik hou het voedingscentrum aan, en het met mate principe. Ze raden namelijk nogal wat kruiden en specerijen af, maar met mate vind ik dat het best kan (in 2007/2008 stonden deze er niet eens bij....) enne...Thee mag daar gewoon
Bij dat rijtje van basilicum, anijs en pesto etc...de reden hiervoor is pure voorzichtigheid, de stofjes die hierin zitten (estragol, methyleugenol en safrol), blijken Schadelijk te zijn bij zwangere dieren. Maar bij de mens is er volgens mij nog niet zoveel over bekend.
Ooohhh okee, nou ik blijf t gewoon eten bij de pasta hoor zal vast schadelijk zijn in erg grote hoeveelheden Zg idd volgens mij bij t voedingscentrum dat je 8 koppen thee mag! Of was dat weer bij jonge gezinnen....ik weet t niet Maar ik ben wel van mening dat ze tegenwoordig erg overdreven mieperig doen met een hoop dingen.....allemaal dingen waar wij groot mee zijn geworden zijn opeens niet goed genoeg meer enzo, zucht....maar misschien denk ik er straks ook wel anders over als kindje er eenmaal is haha Kijken jullie er trouwens ook al helemaal naar uit om voor de babykamer te shoppen??? Ik kan echt niet wachten haha En hebben jullie t al mensen verteld?? Of zelf al iets gekocht voor de beeb?? Ik moet eerlijk bekennen dat er bij ons al best wat op de hoogte zijn , beide ouders, mn broer en schoonzus, en straks ook schoonzus en zwager (kant van ml dus), en mn 3 beste vriendinnen zijn op de hoogte al , mn tante en oom zullen t ook binnenkort weten, hun zien we eigenlijk nooit envind t wel leuk om persoonlijk te vertellen En wij hebben al wat gekocht voor de beeb , een elandknuffel en een ander grappig knuffeltje wat we gister tegenkwamen, die kunnen we erg leuk ergens aan hangen. Ook hebben we al 2 knuffeltjes gekregen van mn schoonouders (mickey en minnie), die had mn schoonmoeder gespaard en ze vonden dat ons neefje al genoeg had, dus de lagen klaar voor de volgende , en van mn mams hebben we bijtspeeltjes, badspeeltje en vorkje en lepel al gekregen
Ik heb net de vk gesproken en zij zegt dat groente en ook verse kruiden gewoon goed gewassen moeten worden. Verder geen rauw vlees of deels rauw vlees en geen kazen van rauwe melk. Niks over thee gehoord. Over leverworst of pate zei ze ook niks, maar ik eet dat toch niet graag. Verder heb ik gehoord dat je ook vis moet bakken/grillen. @babyfotograaf: ik zou ook het liefst al rompertjes inslaan maar doe dat nog niet omdat ik het nog zo vroeg vind. Voor mijzelf heb ik net al een meegroei bh gekocht omdat ik mijn beugelbh's niet meer aan kon. Die beugel knelt nu al af! Ben blij met mijn aankoop omdat het wel voldoende steun geeft maar verder geen pijn doet. Het bevalt goed en ik ga binnenkort een tweede halen. Verder heb ik me opgegeven voor die gratis zwangerschapsdozen, maar die kun je pas over een paar maandjes ophalen. Ik heb het alleen nog (naast aan mijn vriend natuurlijk) aan mijn ouders verteld. Ze zijn ontzettend blij opa en oma te worden! Ze hadden er enorm naar uitgekeken en zijn heel blij. Ook al is het onverwachts staan ze er helemaal achter.
Hier weten een paar vrienden het, mijn ouders, broerjes en zusje (met aanhang) het, ml familie gaan we binnenkort vertellen! Tja, kopen, de babykamer staat op de vliering, jongens EN meisjeskleren ook, zwangerschapskleren, angelsound, box etc etc.... Waarschijnlijk ga ik wel wat kopen voor de kleine net na de geboorte, maar wacht daarmee even totdat we weten wat het wordt (ml wil het dit keer ook graag weten, het is namelijk wel lekker praktisch ) Van Pieter was ik zwanger net na een mk (7 weken) dus ik was toen heel voorzichtig....
@mone, haha ja als je praktisch alles al in huis hebt @unexpected, fijn dat ze achter jullie staan!!!wel zo prettig!! Ik wil nu verder ook nog niks kopen hoor, wil me nu in gaan houden 2 knuffeltjes wel even goed , de rest nog maar even afwachten... Alleen dus wel al snel inschrijven bij kdv ivm wachtlijsten en kraamzorg om ervan verzekerd te zijn...(moet bij ons al voor 12 weken....) Maar wil daarvoor wel eerst de echo afwachten of alles goed is met onze mini lijkt me zo rot als je alles af moet bellen.......
Die angst heb ik dus ook nog een beetje. Stel dat je al van alles in huis hebt gehaald en het gaat toch mis. Aan de andere kant is het natuurlijk zo dat je ook niet te krampachtig in angst moet zitten. Een knuffel kopen betekent dus ook gewoon dat je er al gezond van aan het genieten bent. Ik was wel verbaasd dat ik al snel de kraamzorg moet gaan regelen. Ik weet ook nog niet of ik thuis of in het ziekenhuis wil bevallen. Wie is er al uit? Iemand ervaring met bad bevalling trouwens?
nou meiden ben kapot.. nog drie dagen werken en dan kan ik twee weken alle rust nemen.. merk na een dag werken wel dat mijn lichaam op is.. nu lekker met mijn benen omhoog op de bank.. hoe is het met jullie? Liefs, Loes
@unexpected, ik heb er geen ervaring mee, vriendin van mij zweert erbij. Alleen de vk die je hebt moet het doen, in een ziekenhuis moet er plaats zijn op de kamers waar zo'n bad is, en als het 'medisch' wordt mag het niet. Dus helaas niet voor mij, maar het leek me 'leuk' om te doen!
@Loes: lekker van je rust genieten straks. @Mone: bedankt voor je reactie. Moet mijn intake gesprek nog doen bij de vk (september pas). Heeft jouw vriendin dat in het ziekenhuis of thuis gedaan?
---------------------------------------------------------------- ♥ ZWANGERSCHAPSLIJST ♥ - Pookie66 (35 jaar) Tweede Kindje Uitgerekend op: 14 April 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Bloemmm (23 jaar) Tweede kindje Uitgerekend op: 16 April 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Mamamooimeisje (28 jaar) Tweede kindje Uitgerekend op: 16 April 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Babyfotograaf (24 jaar) Eerste Kindje Uitgerekend op: 16 April 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Fleurop (26 jaar) Tweede Kindje Uitgerekend op: 16 april 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Zara75 (36 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 16 April 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Annekeruiter85 (27 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 16 April 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Monica076 (35 jaar) Tweede Kindje Uitgerekend op: 17 April 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Moon81 (30 jaar) Tweede Kindje Uitgerekend op: 18 April 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Tinusjeikke (27 jaar) Eerste Kindje Uitgerekend op: 18 April 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Geranium31 (?? jaar) Eerste Kindje Uitgerekend op: 18 April 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Sonjaa (32 jaar) Tweede Kindje Uitgerekend op: 19 April 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Unexpectedmom (33 jaar) Eerste Kindje Uitgerekend op: 19 April 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Mone (35 jaar) Derde Kindje Uitgerekend op: 21 April 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) - Loes1990 (21 jaar) Eerste Kindje Uitgerekend op: 21 April 2013 (Jongen/Meisje/Verrassing) ♥ AFSPRAKEN, CONTROLE & ECHO'S ♥ Monica076: 8 augustus - Moeders voor Moeders Bloemmm: 13 augustus - Moeders voor Moeders Babyfotograaf: 20 augustus - Afspraak Huisarts Sonjaa: 20 augustus - Moeders voor Moeders Zara75: 20 augustus - Moeders voor Moeders Pookie66: 23 augustus - Eerste echo! Monica076: 27 augustus - Eerste echo! Zara75: 27 augustus - Eerste echo! Bloemmm: 31 augustus - Intake Verloskundige Mone: 3 september - Afspraak Gyn Sonjaa: 4 september - Intake Verloskundige Annekeruiter85: 10 september - Eerste echo! Fleurop: 11 september - Eeste echo! Bloemmm: 17 September - Eerste echo! Monica076: 21 september - Tweede echo ---------------------------------------------------------------- ♥ BEVALLEN ♥ - - - - ---------------------------------------------------------------- Alle nieuwe meiden en afspraken staan erop!
Wij hebben trouwens nog niets gekocht, we wachten tot we het geslacht weten.. We zijn laatst wel naar de Babypark geweest, dus alles wat we willen staat daar op ons te wachten Eerst even de geslachtsbepaling afwachten.
@bloem: heb jij je via internet opgegeven voor MvM? Hebben ze je gebeld? Ik heb me via internet opgegeven maar nog niks gehoord van ze. (vind ik voor mezelf geen punt maar als ze te lang wachten hebben ze er niks meer aan) Mooie test trouwens!