♡Mama's tussen 16 en 30 November 2016♡ 16 november 17 november 18 november Whuz, 37 jaar, tweede kindje - ♂BOY ♀GIRL 19 november 20 november 21 november 22 november 23 november 24 november 25 november 26 november 27 november 28 november 29 november 30 november Afsprakenlijstje Whuz, intake Vk, 12 april In totaal tot nu toe; 0 BOYS 0 GIRLS 0 verrassing Wij steunen Moeders voor moeders: Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
♡Mama's tussen 16 en 30 November 2016♡ 16 november 17 november 18 november Whuz, 37 jaar, tweede kindje - ♂BOY Y84, 31 jaar, eerste kindje (wel 2 pleegkindjes) ♀GIRL 19 november 20 november 21 november 22 november 23 november 24 november 25 november 26 november 27 november 28 november 29 november 30 november Afsprakenlijstje Y84, vroege echo, 4 april Whuz, intake Vk, 12 april In totaal tot nu toe; 0 BOYS 0 GIRLS 0 verrassing Wij steunen Moeders voor moeders: Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ [/QUOTE]
Gefeliciteerd dames! Ik heb vanmorgen een test gedaan en deze was positief, maar eerlijk gezegd kan ik het nog niet echt geloven hoor. Hebben jullie dat ook? Maar er gaat wel van alles om in mn hoofd en zie hier dat er al afspraken gepland staan bij de verloskundige, aangezien het voor mij de eerste keer is vind ik het wel handig om mee te lezen over hoe alles bij jullie verloopt Ik zie bij Y84 een vroege echo gepland staan, vanaf wanneer kan je normaal gesproken de eerste echo laten maken?
Dag dames, hierbij mijn update mijn afspraak bel ik volgende week voor. Ik heb een echo bij 7 weken ivm medicatie die dan gestart moet worden. Normaal is een echo bij 10 weken dacht ik. Overigens na de echo - als uiteraard alles goed gaat - ga ik net als de eerste zwangerschap MvM steunen.
Welkom allemaal ! Ja ik vind het ook nog heel erg onwerkelijk allemaal... Reden dat ik een vroege echo krijg, is ons hele vooverhaal... Ik ben nu helaas al voor de vierde keer zwanger. Heb al drie MA's gehad. Na onderzoeken bleek mijn man een bepaalde genetische afwijking te hebben waardoor we een gigantische kans hebben op een MK/MA of gehandicapt kindje. Ik ben daarom nu zwanger via een donor en dit is dus voor ons de eerste keer dat we een 'normale' kans hebben op een goede zwangerschap! Dat is wel een heerlijk gevoel!!! Daphne91, wat ontzettend heftig dat je je kindje hebt verloren meid... Wat is proteïne C deficiëntie? En hoe kom je daarachter?
Vanille99: meestal is je eerste echo tijdens de intake bij de verloskundige, zo tussen 8 en 10 weken ongeveer. Je mag trouwens als je wil wel al een verloskundige kiezen en bellen om een afspraak te maken!
Ik meld me ook aan. maandag de eerste positieve test gehad. Kan het nu nog niet geloven. Voorlopige datum 18 nov. Derde kindje.. Ohja 4 april intake vk en echo
Vanille wanneer je de eerste echo krijgt wisselt vaak ook per verloskundige. Bij mijn 1e had de praktijk nog geen echo apparaat. Toen kreeg ik pas met 11weken de eerste echo. Bij de tweede hadden ze die wel en kreeg ik bij intake gelijk een echo. Was toen ruim 6 weken..
Hey meiden, ik verhuis graag mee van de andere lijst. Zeladora, 30 jr, eerste kindje, 18 nov. Herken de spanning wel Vanille, voor mij is ook alles nieuw. Ben zo benieuwd hoe alles gaat en hoop vooral dat alles goed gaat. Voel ook nog niet zoveel behalve pijnlijke borsten, maar dat heb ik altijd tussen eisprong en menstruatie dus voelt niet als iets nieuws. Ik heb me gelijk aangemeld bij moeders voor moeders en ga denk ik komende week de verloskundige bellen. Hoe hebben jullie die gekozen trouwens? Bij ons zitten er bijvoorbeeld drie. Daphne, wat heftig om je kindje te verliezen. En Y84, ook extra spannend dus.
Mijn eerste echo wordt ook met 11/12 weken. Mijn verloskundige heeft zelf ook geen apparaat staan. Ik mocht ook met 7 weken een vitaliteitsecho laten doen, maar ik hou helemaal niet van inwendig onderzoek dus ik heb gewoon nog even geduld.
Gefeliciteerd allemaal, ik voel ook niet veel af en toe een rommelende buik en buikkrampjes en iets gevoelige borsten inderdaad. Het bellen van een verloskundige voelt als een hele stap omdat ik het zelf nog amper kan geloven haha. Denk dat ik dat volgende week pas doe. @y84: spannend zeg, maar kan me voorstellen dat je er deze keer met veel vertrouwen in gaat! @zeladora ik kies op gevoel, veel zwangeren in mijn omgeving zitten bij een bepaalde verloskundige en vanwege de positieve ervaringen zal ik ook voor deze praktijk kiezen. Bijkomend voordeel is dat deze op 5 minuten afstand zit. Ik ben trouwens 32 en voor nu zou mijn datum 16 november moeten zijn. En het zou mijn eerste kindje worden.
Dat is dan lastig kiezen. Bij ons is er gewoon 1 praktijk met 5 verloskundige. Ik zou de websites goed bestuderen en dan kiezen waar je het beste gevoel van krijgt. Kijk of er bijvoorbeeld verschillen zijn op punten die jij belangrijk vindt. Het zal misschien ook niet zo heel veel uitmaken. En mocht er een punt komen waarop je je toch niet goed voelt bij jouw keuze, dan kun je altijd nog overstappen.
@Y48 en Zeladora, proteine c deëficientie is een stollingsafwijking, oftewel het bloed stolt meer dan zou moeten. Dit uitte in mijn vorige zwangerschap in een placenta waar niks meer door heen kwam. Hier zijn ze achtergekomen dmv bloed- en placentaonderzoeken, maar dat heeft allemaal wel even geduurd. Mits ik bij 7 weken een vitale zwangerschap heb moet ik starten met bloedverdunners en aspirinekuur. Inderdaad heel heftig maar ik kan er inmiddels goed mee omgaan, maar makkelijk wordt het nooit. @Y84, Wat jij meegemaakt hebt is ook niet mis zeg! Heftige beslissing lijkt me, maar wel een van de weinige oplossingen waarschijnlijk, jeetje. Ik zelf ben ook via een anonieme donor geboren om soortgelijke redenen. Kan me er wat bij voorstellen dat je/jullie er erg blij mee zijn!
Ja we zijn er super- super blij mee, want nu eindelijk (hopelijk) een goede zwangerschap! Maakt het ook wel heel heel erg spannend allemaal... Omdat ik gewoon al drie keer zwanger ben geweest en nog nooit een goede echo heb gehad. Was iedere keer zó'n teleurstelling... pffff Weer een keer dat je een dood vruchtje ziet. We weten dat we nu normale kansen hebben. Dus in plaats van 70/80% kans op een MA gewoon 90% kans dat het goed gaat. Maar qua gevoel is het tóch spannend!!! Enige voordeel is wel dat ik door de eerdere missed abortions supergoed op alles gecontroleerd ben, ook bijvoorbeeld stollingsstoornissen en alles was normaal. Maar goed, had het toch liever niet meegemaakt .
hoe is het voor jou om geboren te zijn vanuit een anonieme donor? Hoe ga je daarmee om? wij hebben overigens een open donor, dus wel de mogelijkheid voor het kind om kennis te maken. Wat verschrikkelijk om je kindje te verliezen door zoiets!!! Gelukkig is het nu bekend en kan het daardoor niet meer misgaan!
@Y84, kansen zijn dat inderdaad ineens héél anders, gelukkig maar! Snap het best dat je nu vol vertrouwen het tegemoet ziet, ook logisch natuurlijk. Nog 3 weken geduld hebben, dan is het gelukkig ook alweer 4 april en daarmee goede hoop op een mooie echo met kloppend hartje Ik zelf heb er weinig last van gehad. Mijn ouders vertelden me rond mijn 8e/9e dat 'mijn papa niet mijn vader was'. Dat vond ik heel vreemd. Ook de nieuwsgierigheid naar hoe mijn vader er dan uit zou zien, dat is denk ik het lastigste omdat je alleen vergelijkingen met je moeder kan maken. Echter, toen was anoniem ook echt anoniem, nu geloof ik niet meer? (dacht ik gelezen te hebben ergens). Fijn dat jullie je kindje toch de gelegenheid kunnen bieden. Ja, is het ook. Je denkt dat alles goed gaat, uitgebreide 20 weken echo super, voor op schema. Bij 25 weken bij toeval omdat ik mijn buik klein vond een groeiecho gekregen en bleek het foute boel te zijn. 9 dagen later was het al gebeurd. Artsen zeggen: we kunnen geen garanties bieden dat het een volgende keer niet weer gebeurd, maar de voorzorgsmaatregelen zijn beter. Vorige zwangerschap ook bloedverdunners gehad, nu een hogere dosis. Dus denk dat het pas echt spannend na 20 weken wordt
Oh dat lijkt me inderdaad dan ook heel eg spannend rond die termijn!!! Maar nu dan wel veel beter onder controle en andere dosis medicatie!
♡Mama's tussen 16 en 30 November 2016♡ 16 november 17 november 18 november Whuz, 37 jaar, tweede kindje - ♂BOY Y84, 31 jaar, eerste kindje (wel 2 pleegkindjes) ♀GIRL 19 november 20 november Daphne91, 24 jaar, tweede kindje* 21 november 22 november 23 november Yale, 27 jaar, eerste kindje 24 november 25 november 26 november 27 november 28 november 29 november 30 november Afsprakenlijstje Y84, vroege echo, 4 april Daphne91, vroege echo rond 4 a 5 april Whuz, intake Vk, 12 april In totaal tot nu toe; 0 BOYS 0 GIRLS 0 verrassing Wij steunen Moeders voor moeders: Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
Heb mezelf er ook opgezet! Ben 3 jaar terug zwanger geweest van m'n ex. Bij +/- 7 week bleek er geen hartje te zijn en was de vorm afwijkend. Toen is besloten de zwangerschap af te breken. M'n ex en ik zijn 1,5 jaar geleden uit mekaar gegaan. Hij bleek er andere zaken op na te houden. Nu bijna een jaar samen met m'n vriend en in november besloten voor een kindje te gaan. Ik was er al heel lang klaar voor en hij ook. Dus best wel snel de beslissing gemaakt. Ben nu nog maar heel pril maar sluit me alvast aan 🙈 .
Yale, van harte gefeliciteerd! Ach is bij iedereen pril ten slotte Ik heb vandaag heel moedig naar de gyn gebeld. Vroege echo op 4 april om half 2. Nog 3 weekjes!