Nee dat begrijp ik, je zit in een vrij waardeloze situatie zo.. als ik het zo mag zeggen. Kan me voorstellen dat je duidelijkheid wil en niet iedere keer wordt weggestuurd met een kluitje het riet in. Hoop dat ze je een antwoord op al je vragen kunnen geven, wat een geruststelling zou dat zijn. Verder blij dat het wat beter met je gaat, hopelijk kun je snel van je zwangerschap genieten
Bedankt, ben blij dat voor bijna iedereen in de groep alles goed lijkt te gaan en er al een aantal denken aan kinderkamers, kinderwagens en zwangerschapscursussen. Dat vind ik soms moeilijk maar dat komt echt door de situatie waarin ik zit. Ondanks dat ik al bijna 12 weken zwanger ben en de kleine het goed doet heb ik volgens de vk nog steeds 50% kans dat het misgaat vanwege de stolsels en het bloed dat in mijn baarmoeder zit. Maakt genieten nu onmogelijk en we leven per dag.
Ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat het echt wel begrijpelijk is dat je niet helemaal op een roze wolk zit. 50% is ook echt heel veel dus snap dat je echt wel bezorgd bent, vooral met het bloedverlies. Ook ik ben daar tot nu toe totaal niet mee bezig. Wij hebben een herhalingspercentage van 15% dat ons kindje rond of na 6 maanden zs overlijdt, dat vind ik al beangstigend veel. Laat staan 50%. Ik duim voor je dat jij snel beter nieuws te horen krijgt, dat de kans echt een keer afneemt dat het misgaat en je bloedverlies stopt.
Jeetje Daphne, lijkt mij ook moeilijk dan die eerste zes maanden. Duim voor jullie dat je in november ook een gezond klein hummeltje in jullie armen mag sluiten
Jeetje wist niet dat het nu nog steeds 50% kans was miss bunny. Wat heftig meid... Ik heb in feite voor zover ik weet een 'normale' kans voor deze zwangerschap en ik vind het nog steeds superspannend met vlagen.. Of alles wel ok is... Dus verschrikkelijk wat jij nu al zo lang moet meemaken. Hopelijk snel eindelijk wat meer duidelijkheid! Want je kleintje houdt het ook al superlang heel goed vol zo! Lijkt me ook wel weer een goed teken. En 15% na zes maanden lijkt me ook ontzettend moeilijk om mee te dealen. Dan ben je al zooooo ver!!!! Pfffff heftig hoor!
@ Y84 en miss bunny, het heeft ermee te maken dat een kindje heel lang in de lengte kan groeien, echter rond 22/23 weken dient de placenta voldoende voedigsstoffen te geven wat bij ons zoontje niet gebeurde. Ik hoop niet dat dit iets is wat bij mij hoort maar pure pech. Artsen zeggen nu 15% dus gelukkig 85% dat het wel goed zit. Ben er nu nog niet echt mee bezig maar wel enigszins bang voor straks Vind van Mizz Bunny heel heftig, 50 procent terwijl het eerste trimester bijna voorbij is duim ook heel erg voor jullie dat het gevaar snel geweken is!
Ja snap ik Daphne! Heeft verder niemand in je familie het zoals je moeder, zussen, tantes? Dat het wat erfelijks is? Want dan was het wellicht pure pech!!
Bedankt voor je uitleg ja kijk als ik uitga van mijn laatste menstruatie en cyclusduur en ovulatietesten dan klopt mijn berekening. Want als de verloskundige gelijk heeft qua termijn dan was ik gelijk een week na mn menstruatie bevrucht maar toen waren die testen nog echt wit. Daarom snap ik het niet helemaal. Ze heeft bij mij alleen lengte van beebje gemeten. Maar t geeft niet zoals je al aangeeft je kan gewoon zeggen dat je niet ingeleid wil worden en gewoon lekker wachten tot het vanzelf komt. Dat wil ik nu idd anders doen..want inleiden is een hel echt waar een weeenstorm en ontsluiting kwam maar niet 1 cm per 2 uurtjes ofso ik vond het echt mega zwaar. Daarom wil ik het.nu zekerrr natuurlijk laten komen al was ik de zwangerschap op het eind zat.
Jaa snap dat je alsnog heel angstig bent ik zou dat ook hebben denk ik. Jaa ik heb t ook maar gelaten ik zie het allemaal wel haha maar kga met.niet meer laten inleiden tenzij er echt iets ergs aan de hand is.
@mizz bunny: ik hoop zo ontzettend dat jij bij de goede 50% mag horen. Slopend lijkt me jouw situatie. En frustrerend omdat je er geen invloed op hebt behalve de hele dag stil blijven liggen. @daphne: als het bij jou na 6 maanden goed gaat, blijft dat dan zo of geldt die 15% tot aan het einde van de zs? Ik ben vandaag precies 14 weken. Gaat ineens best hard. Ik wilde laatst bijna gaan voor een geslachtsbepaling. Maar over een paar weken kan ik alweer voor de 20 wekenecho. Zal bij mij rond de 19 weken zijn want met 20 ben ik op vakantie.
Pfff... Ik hoop ook zo dat we allemaal in november lekker met ons kindje kunnen knuffelen! Wat heftig om zo in spanning te moeten zitten Mizz Bunny en Daphne! We duimen met jullie mee! Kraamzorg hier geregeld via zorgverzekering. We hadden twee 'bekende' instanties waaruit we konden kiezen. Hebben willekeurig gekozen. We gaan er vanuit dat bij beide instanties professionals werken Gewicht is hier ook wat schommelend. Ben nu eigenlijk alleen maar afgevallen. Maar maak me helemaal geen zorgen. Ik weeg me wel, maar houd het niet super goed in de gaten. Met de baby gaat alles goed en de vk trekt wel aan de bel als het te erg wordt. Mijn moeder was overigens ook eerst 5 kg afgevallen en daarna nog 20-25 kg aangekomen. Dus we zien wel waar het schip strandt
Het is inderdaad erfelijk. Het probleem is echter, ik ben geboren uit KID, anonieme donor. Van mijn biologische vader valt niks te achterhalen. In mijn moeders kant komt het niet voor, wel zou mijn moeder er een keer op laten testen maar dit is nog niet gebeurd. @ Whuz, nee dan heb ik gewoon dezelfde kansen als iedereen. Als de medicatie goed aanslaat, placenta z'n werk doet dan heb ik dezelfde kansen gelukkig. Wel blijft het een aandachtspunt, placenta kan later nog verkalken, maar daar is nog niet echt over gesproken. Wel een jaar geleden toen de uitslag kwam maar verder niet meer. 9 juni ga ik eens even goed rondvragen naar beleid e.d. want dat wil ik graag weten. @ So blessed, lief! Dank je wel! (uiteraard ook de rest van de groep)
Oh ja superlastig dat je dat niet weet . Geen enkele manier ook om erachter te komen he want toen was dat donorregister nog niet zo geregeld. Maakt mij weer gerustgesteld dat we bij de tweeling voor een open donor hebben gekozen. Gelukkig weten we veel informatie, ook medisch. Scheelt weer.
Klopt inderdaad, vroeger was trouwens anoniem ook echt anoniem. Dat snap ik inderdaad heel goed, mocht ik voor de keuze staan zou ik dat zelf ook doen. Onder andere om medische redenen. Daar zal vroeger vast ook op getest zijn, maar logischerwijs niet op zulke afwijkingen. Plus, als puber wilde ik graag weten hoe mijn biologische vader eruit zag, dat was dus niet mogelijk. Er is via het Fiom wel een soort database waar je je voor aan kunt melden. Kost 250 euro, maar de kans dat de donor dat ook doet, lijkt mij niet bijzonder groot. Nu is de nieuwsgierigheid flink weggezakt. Erg fijn inderdaad dat jullie de informatie weten, of op kunnen vragen. Dat lijkt me fijn en inderdaad geruststellend
Wat bedoel je met een open donor als ik vragen mag? Ik heb een donor van het ziekenhuis waar mijn kind als hij straks oid genoeg is info van op mag vragen. Want dat is de enige manier waaro het legaal mag zeg maar
Wij hebben via de Deense spermabank een donor. We hebben dus babyfoto's van hem, beschrijving hoe hij eruit ziet, psych. tests, medische info van hem en zijn familie en een audio interview van een half uurtje, kun je zijn stem horen en welke hobby's hij heeft enzo. We hebben ons vooral met het medische stuk bezig gehouden trouwens niet zo met de rest. Verder staat de donor open voor contact met onze kinderen, mochten ze dit willen. Vond ik ook wel een prettig idee dus dat hij hier bewust voor kiest. Heeft zelf drie kinderen die al in de basisschoolleeftijd zijn. Is trouwens allemaal legaal hoor! Behandeling was gewoon hier in Nederland. We moesten wel zelf betalen voor het sperma en voor het transport.
Thanks voor je reactie. Ik ken de Deense bank. Had daar ook 6 rietjes besteld van een minder uitgebreid profiel(ivm de kosten) maar die pogingen zijn helaas niet gelukt. Mooi dat het voor jullie de oplossing is geworden!!
Oh wat jammer! Ja dan wordt het steeds duurder he . Wij hadden giga veel mazzel, hadden er maar drie besteld en de tweede was raak..
Herkennen jullie dat ook? Dat als je teveel hebt gedaan je misselijk/ niet lekker word? Gisteren een dagje weg geweest naar familie. Smorgens even een uurtje naar een markt geweest. De rest rustig aan gedaan en savonds naar de kermis. Waren rond 10 uur thuis. Maar moest meteen naar bed anders was ik bang dat er alles uit zou komen. Vanmorgen toen ik wakker was nog best wel moe. Lekker op de bank gelegen nu even iets in het huishouden doen maar voel af en toe het niet lekker worden weer op komen.
Wat bijzonder via een donor! Fijn dat het zo kan!! Haakmuts: dat herken ik!! Gisteren ook een middag op pad geweest en savonds wat misselijk... Ik merk dat met mijn werk (wijkverpleegkundige) na een dag in en uit de auto, tillen bukken etc wel mijn buik voel... Mijn darmen zijn dan opgezetter dan ooit en ik voel mijn banden erg... Herkennen jullie dit ook?