Ik heb op 13 mei de combinatietest en bloedtest gedan en krijg hiervan 30 mei de uitslag. Dacht ook dat het vrij normaal was eigenlijk!
Okay dan is het waarschijnlijk gewoon in orde . Vond het echt vervelend, zit je de hele dag te wachten, word je om 17.30 uur gebeld dat ze het maandag misschien weten. Maar goed, als alles maar ok is . Vind het gewoon erg spannend allemaal. Twee weken terug prima echo gehad maar vind het nu toch weer spannend of alles in orde en ok is moet ik zeggen. Niet dat er wat aan de hand is qua buikpijn of bloedverlies maar zou zoooo graag effe willen kijken .
Ook logisch hoor Y84, zeker als je zo onrustig bent! Het zal vast allemaal dik in orde zijn, maar toch fijn om dat zeker te weten (en al helemaal als je er vanuit ging dat je het al zou hebben geweten).
Ik heb 2 weken voordat ik de nekplooimeting had bloed geprikt, zodat ik bij de echo ook meteen de uitslag kreeg (alles was gelukkig goed). Vond ik wel een prettige manier! Ik hoop heel erg voor Mizz Bunny dat al het bloeden eindelijk op gaat houden, het wordt hoog tijd om ook eens te genieten voor jou!! Op dit moment ben ik heel druk, dus ik lees wel mee maar praat niet zo veel mee. Ik ben namelijk vorige week ten huwelijk gevraagd en we gaan begin juli trouwen!! Heel snel, maar we vinden het gewoon een mooi idee om dat nu met zijn 'drietjes' te doen. Gelukkig hadden we eerder al bedacht hoe we het zouden willen, waar we het zouden willen en wie we erbij willen hebben. We houden een klein 'verrassingshuwelijk' met alleen onze ouders bij de ceremonie, daarna iets leuks doen met onze ouders en dan 's avonds eten met de naaste familie. Ouders en familie zijn dus nog niet op de hoogte, en horen pas 1 dag van tevoren of op de dag zelf wat we van plan zijn. Heel spannend, maar ook heel erg leuk! We hebben uiteraard al wel een andere afspraak met onze ouders gepland zodat we zeker weten dat ze thuis zijn. De afgelopen week zijn we dus druk geweest met een hele hoop regeldingen: jurk, schoenen, ringen, locatie, ambtenaar, etc.. Het valt me allemaal eigenlijk nog reuze mee, en het meeste is al geregeld. Krijg er zo langzamerhand steeds meer zin in! Ben wel heel benieuwd hoe dik mijn buik dan is (ben dan 20+2), maar ik heb een jurk uitgekozen die ook mooi is bij een zwanger buikje dus dat komt goed!
Y84 dat is echt heel vervelend dat ze je aangeven dat de uitslag dan komt, en juist op dat moment is ie er nog niet! Kan het te maken hebben met Pinksteren misschien dat het ietsje langer heeft geduurd? Ik ga er eigenlijk van uit dat alles goed is bij je!😘 Heb zojuist het telefonisch consult met de arbo arts gehad. Hij schrok er een beetje van volgensmij dat ik nog steeds niets kan ondernemen. Enige wat helpt zijn paracetamollen en rust. Hij maakte er een notitie van en we hebben zo binnekort nog eens contact. Ik hoop zooooo erg op de dag dat ik me beter voel en kan bellen en zeg: jongens ik kom m'n uren weer rustig opbouwen! Maar voor nu, heb ik in ieder geval de gelegenheid tot rust en dat voelt goed. Fijne dag dames!
Net terug van de gynaecoloog. Deze wilde ons niet te veel hoop geven. Hij vind het hematoom relatief groot. Ukkepuk doet het goed en loopt op schema. Geeft ons 50-50 kans. Voor nu mag ik eerste lijn blijven voor wekelijkse echo, bloeddruk en wegen en begeleiding. Tweede lijn kijkt mee. 20 juni terugkomen voor echo en cervixmeting bij de gyn. 20 weken echo en controle hematoom onder supervisie gyn. Vanaf 23 weken volledig over naar tweede lijn en derde lijn kijkt mee. Gyn vertelde dat de kans groot is dat mijn vliezen vroegtijdig breken, tussen 23 en 37 weken, mocht ik de 23 weken tenminste halen. Tot die tijd kunnen ze niets voor de kleine doen. Cervixmeting wordt gedaan om uit te sluiten dat die niet verkort en wordt zo nodig actie op ondernomen. Verwachting gyn is dat de placenta aan de goed kant komt te zitten ten opzichte van het hematoom. Hier gaat hij 20 juni ook uitgebreid naar kijken. Tot die tijd rustig aandoen. Bij vloeien bedrust en daartussen niet veel lopen, staan, niet tillen, geen gemeenschap en dus ook werken.
Pffff wat een heftig verhaal miss bunny!! Hoezo blijft de kans zo groot dat het misgaat? Je zou zeggen dat er toch genoeg ruimte in de baarmoeder is, ook al is er een hematoom? Bij mij zitten er twee hele kindjes in. Of komt het door het bloeden zelf misschien. Hoe dan ook, zo is genieten van de zwangerschap er echt niet bij he ?? Vind het echt zoooo rot voor je. Dikke knuffel
Het bloed en de stolsels in de baarmoeder prikkelen de baarmoeder heel erg. Kunnen daardoor krampen en weeën opwekken waardoor het kindje uitgestoten wordt. Daarna zorgt het vele vloeien ervoor dat de baarmoedermond kan verzwakken, verkorten en open gaat staan. Het bloed en de stolsels in de baarmoeder kunnen de vliezen verzwakken waardoor deze scheuren. Daarbij komt dat het kindje groeit en meer tegen het bloed en de stolsels aan komt te liggen. Verder rekt de baarmoeder op en gaat deze kantelen wat voor harde buiken zorgt en de boel kan prikkelen.
Jemig mis bunny, idd heel heftig. Je hebt dit sowieso niet in de "hand" maar voor jullie blijft het zo extra extra spannend. Kan me niet voorstellen hoe datniet zijn voor jullie Heel veel sterkte en kracht!! Hou je taai!!
Jeetje, dat is wel heftig. Alsof er een tijdbom naast je kindje groeit. Kunnen ze dan helemaal niks doen om zo'n hematoom te verwijderen of enigszins onder controle te houden? Of denk ik nu heel makkelijk. Ik hoop zo dat je in ieder geval zonder nog meer problemen het punt haalt waarop het kindje levensvatbaar is. Vanaf dat punt kun je misschien weer voorzichtig vooruit kijken. Sterkte en een dikke knuffel!
Wat heftig gelukkig dat je kleintje het wel goed doet.. Hoop zo voor je dat dit allemaal goed komt en probeer echt rustig aan te doen.
Katheleine: gefeliciteerd! ! Wat spannend en helemaal de manier waarop jullie gaan trouwen!! Super tof! Mizz bunny: wat een klote situatie...machteloos en heftig... heel veel kracht en sterkte voor jullie en ik duim mee op een goed vooruitzicht! Heel veel liefs!!
Mizz buny, wat heftig zeg. Had gehoopt dat de gynaecoloog meer zekerheid kon geven. Heel veel sterkte en hopelijk komt alles goed
Miss bunny wat weer een heftig nieuws en dus nog een poos n onzekerheid zitten. Ik duim ook mee voor een zo goed mogelijke afloop.
Mizz Bunny ik snap dat hormonsters een hoop met een vrouw doet, maar toen je schreef over gebroken vliezen tussen 23 en 27 weken, pff. Wordt er zelf emotioneel van. Waardeloos zo ik hoop echt oprecht dat je verder leed bespaart blijft en je snel kan genieten
Ik had wat raars vandaag overigens. Wel leuk raar. Ik was op mijn normale werklocatie (ik zit nu vaak op een andere locatie). Sommige collega's zie ik daardoor niet zo vaak. Goed, ik weet sinds kort dat 1 andere collega zwanger is. Die is 9 dec. uitgerekend. Op een gegeven moment vrouw iemand; hee Daf krijg je al een buikje? Ik zo jaaaa komt eraan. Kijkt een andere collega me verbaasd aan en zegt: jij ook al?? Ik vraag hoezo, ook al. Bleek deze collega 17 weken te zijn (dat had ik nog niet gezien in ieder geval), twee andere collega's zijn ook zwanger! Zo rond 11/12 weken. Met andere woorden, we zijn met z'n vijven zwanger op het werk haha. Bizar dit maar wel erg grappig! Wordt straks rustig op het werk aan het eind van het jaar.