16-30 november 2016

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door whuz, 12 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Y84

Y84 Bekend lid

3 nov 2012
    512
    0
    0
    Goedemorgen meiden! Ja hoor zeker is dit niet de leukste tijd van de zwangerschap, vooral niet als je het al de vierde keer meemaakt :((((. Maar ik houd me wel voor: er is tien procent kans op een miskraam Of missed abortion. Dussss als je geen gigantisch bloedverlies hebt gehad dan is de kans dat de echo goed is echt wel veeeeeel groter dan dat dat niet zo is.... Ik vraag weleens af hoeveel van die tien procent nou een miskraam is en hoeveel missed abortion? Weet iemand dat? Heb je bijvoorbeeld vijf procent kans op Mk en vijf procent op Ma? Want dat zou bijv betekenen dat de kans op een goede echo echt 19 van de 20 is...!!!

Fijne dag allemaal!!! :)

2. so blessed

so blessed Bekend lid

1 jun 2015
    683
    440
    63
  3. Y84

Y84 Bekend lid

3 nov 2012
    512
    0
    0
    Leuk:)!!

4. Marbella

Marbella Lid

18 mrt 2016
    19
    0
    0
    Ik bel idd morgen maar even de vk om iig even te overleggen.
    Fijn dat er zo snel reacties komen en dat voor een zondag ochtend hihi.

5. so blessed

so blessed Bekend lid

1 jun 2015
    683
    440
    63
    Haha ja we liggen toch al uren wakker te liggen nadat we al 4 keer naar de toilet zijn gemoeten ;)
    Die hormonen :D

6. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Nou so blessed, daar zeg je me zeker wat.

Gisteravond/vannacht mega piraten festijn gehad. Tis een soort ritueel als in de hele avond bier drinken en slechte muziek aanhoren. Normaal goed vol te houden alleen nu 6u op mijn voeten gestaan en niet gedronken uiteraard, en toen naar huis rijden. Ik dacht ik slaap tot de middag. Nee hoor, klaar wakker na 4 uur slaap haha.

7. Katheleine

Katheleine Actief lid

12 dec 2015
    299
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vanochtend een testje gedaan, vl begint het nu te geloven gelukkig. Het is wel een beetje een gekke test, de kleurstof is niet helemaal goed verdeeld.

Vl heeft een boek over zwangerschap voor mannen, waarin per week uitgelegd staat hoe het met de kleine is en hoe het met de vrouw gaat. Ook staat er uitleg over bijv de verloskundige en de combinatietest in. Ben benieuwd of hij het ook echt gaat lezen, waarschijnlijk niet ;)

Ik ga me nu weer aanmelden bij de verloskundige. Bij ons doen ze ook pas een echo bij 10 weken. Misschien dat ik na mijn miskraam wel eerder langs mag komen voor de intake, maar dat weet ik niet hoor.

Bijgevoegde bestanden:

8. Vanille99

Vanille99 Lid

4 sep 2014
    46
    0
    6
    Ik had dat ook bij mijn kruidvat test vorige week.
    Als hij wat ingedroogd is verdween dat wel weer.

9. Vanille99

Vanille99 Lid

4 sep 2014
    46
    0
    6
    En heerlijk jouw positiviteit Y84 :D
    Als je die cijfers zo ziet valt het dan wel weer mee, bedankt voor de oppepper op de vroege ochtend.

Allemaal een heel fijne eerste lentedag!

10. Marrissie

Marrissie Bekend lid

19 sep 2012
    889
    208
    43
    Vrouw
    Slaap lekker!
    Tot wanneer blijf jij nachtdiensten werken? Ik werk ook nachtdiensten maar mijn collega's werken altijd tot 12 weken toch nog nachtdiensten en daarna niet meer. Als ik me goed blijf voelen zal ik dat denk ik ook wel doen;)

11. Marrissie

Marrissie Bekend lid

19 sep 2012
    889
    208
    43
    Vrouw
    Ik heb nog niet de verloskundige gebeld, dat wil ik morgen gaan doen. Ik weet dat ze bij ons rond de 9 weken de eerste echo inplannen maar omdat ik vorige ronde een mk heb gehad had ze het er wel over dat ik de volgende keer als ik zwanger was eerder een echo zou krijgen maar geen idee wanneer dan, dat zal ik morgen wel horen dan! :)

Vandaag ook nog een testje gedaan, ziet er goed uit gelukkig! :D

Bijgevoegde bestanden:

12. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Grappig dat het overal anders is. Bij mijn verloskundige is de intake rond 8 weken en dan de termijnecho rond 11/12 weken. Dat is dan het eerste moment waarop je zeker weet dat je er toch echt een baby (of twee) in je buik groeit. Toen ik de verloskundige belde, vroeg ze wel of ik een vitaliteitsecho wilde met 7 weken. Ik heb het aanbod afgeslagen.

Ik voel me wel een beetje een rare als ik zie hoeveel meiden juist heel graag zo'n vroege echo willen. Ik heb dan ook nooit eerder een mk of ma gehad en ik vertrouw gewoon op mijn lichaam dat het goed gaat. En als het niet goed gaat, dan merk ik dat wel. Een echo helpt er helemaal niks aan. Ik hou ook helemaal niet van (medisch) gedoe aan en in mijn lijf. Zo'n vroege echo zou mij juist weer extra stress opleveren.

13. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    My lord. Ik dacht gister al dat ik mn bekken voelde. Van die gemene steken die trekken naar mn lies. Leek net over. Loop ik naar de bus en bingo... wordt n vroeg ritje fysio denk ik zo..

14. Yale

Yale Actief lid

26 okt 2011
    292
    2
    18
    Ik wil juist wel graag een echo en hier doen ze dat ook. Ik heb namelijk niet gemerkt dat er wat mis was. En dan had ik er nog langer mee rondgelopen. Heb ook 2 maal pillen moeten inbrengen en uiteindelijk toch nog een curretage omdat het nog steeds niet schoon was.

K ben precies 8 weken met de intake en de eerste echo. Wil gewoon weten of er een hartje is en of het er goed uit ziet.

15. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn intake en echo op ongeveer 7,5 week.
    De verloskundige gaf aan dat ze kijken of het een gezonde zwangerschap is. En met 12 weken nog een echo geloof ik.

16. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Ja klopt denk ik wel. Rond 7a8 wk een soortcontrole en dan tussen 10 en 12 wk een termijnecho..

17. Katheleine

Katheleine Actief lid

12 dec 2015
    299
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh nee, de stress is weer toegeslagen!!
    Ik had vanochtend een test gedaan, die zag er mooi uit.
    Maar..
    Toen ik mijn vorige test pakte (van afgelopen woensdag) schrok ik wel. De testen lijken niet op te lopen!
    Beide testen zien er wel een beetje vreemd uit, met donkerdere en lichtere stukken in de strepen, en die van vanochtend heeft ook een gele vlek.
    Wat zouden jullie doen, testen kopen en morgen opnieuw testen?

De bovenste is van vandaag..

Bijgevoegde bestanden:

18. Yale

Yale Actief lid

26 okt 2011
    292
    2
    18

Denk niet dat hij verder kan oplopen joh...

19. Yale

Yale Actief lid

26 okt 2011
    292
    2
    18
    De wensboom kijken terwijl je zwanger bent .... Jankennnn jankeeennnn 🙈😂

20. Katheleine

Katheleine Actief lid

12 dec 2015
    299
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh, ik dacht dat hij minstens zo donker als de controlestreep kon worden??

Heb je ook al zo'n last van die hormonen? Gisteren zat ik ook al met tranen in mijn ogen terwijl ik normaal helemaal niet zo'n gevoelig typje ben ;)

Deel Deze Pagina