Ik dacht ook dat 11/12 weken wel redelijk standaard was. Maar er zijn hier ook wel veel vrouwen met een miskraam achter de rug of met medische hulp zwanger geraakt. Ik kan me voorstellen dat je dan eerder een echo krijgt. Ook ter geruststelling. Ik heb nu al zin in de 20 weken echo. Maar dat duurt nog helemaal een eeuwigheid.
Er zit denk ik ook veel verschil tussen de verloskundigen. Bij mij doen ze dus ook geen vroege echo ondanks dat ik 8 februari nog een miskraam heb gehad. Denk dat ik het niet zo erg vind, maar misschien kom ik daar later nog op terug .
Nou, vriendlief kwam net toch met een opmerking. Zijn letterlijke bewoording was, goh, je kunt toch echt al wel zien dat je zwanger bent want alles is een stukje dikker. Je ouders hebben het vast ook al door (die waren gisteren op visite. Het ergste, ik kan het niet tegenspreken. Mijn normaal iets te ruime broek zit strak, darmen spelen enorm op. Ik eet zeker meer dan normaal, maar eigenlijk helemaal geen snoep of chocola, totaal geen behoefte aan. Met mijn zoontje kwam ik in totaal 5kg aan, benieuwd waar dit dan heen gaat.
HCG blijft nog wel een tijdje aanwezig. Ik was heel de tijd gewoon misselijk, en in de veronderstelling dat ik een groeiend kindje droeg. Maar ik voelde niet de ontwikkelingen die ik bij mijn zoontje wel voelde, en ergens wel een angstig voorgevoel. Ik mocht me daar niet druk om maken, want geen zwangerschap is hetzelfde.
En nu heb ik dus veel last van mijn blaas, maar het voelt niet als een blaasontsteking. En dan maak ik me gelijk zorgen. Herkent iemand dit?
Betula ik zie dat je een paar dagen later bent uitgerekend dan mij. Ik had vorige week ook enorm last van mijn blaas. Zo plots alsof ik al een uur dringend moest en dan zelfs een beetje pijn aan de blaas, maar niet tijdens het plassen. Maar moet zeggen dat dat nu wel al wat minder is. Ik had vorige week ook wel veel dorst, dus dan is het niet onlogisch dat ik plots dringend moet. Hopelijk gaat het ook beter binnen enkele dagen! maakt het moeilijk om het weg te steken op het werk als je ieder uur dringend naar het toilet moet
Wij willen het onze ouders en broers /zussen na de eerste echo vertellen Ook wat vrienden waar we heel close mee zijn zullen we het daarna wel vertellen rond de 8/9wkn ofso. Op het werk en andere vrienden na 12 weken.
Wij gaan het ook na de eerste echo vertellen. Mijn beste vrienden zijn al wel op de hoogte, er zijn binnenkort was feestjes en afgelopen weekend ook. Omdat ik uiteraard niks drink e.d. heb ik het tegen hen verteld. Familie krijgt het in april te horen, andere vrienden/kennissen etc rond 12 weken
Wij vertellen het ook tegen familie en soortgelijk close people na de eerste echo. De rest moet wachten tot 12 weken (of in ieder geval een geschikt moment rond die tijd). Heb alleen nu bij 10 weken een feestje en da's wel balen want ik drink altijd........ even kijken hoe we dat oplossen
Wij willen het eigenlijk pas zo laat mogelijk vertellen aan familie en vrienden. We vinden het fijn om het nog even voor onszelf te houden. Daarnaast hebben we gezien dat onze ouders bij andere zwangerschappen (aan beide kanten is er 1 kleinkind) een beetje té betrokken waren. Dat willen we nog even uitstellen Het is natuurlijk heel fijn om het te kunnen delen met je familie, maar wij hebben besloten om het op deze manier te doen. Mijn collega's moeten het wel eerder weten in verband met de gevaarlijke stoffen op mijn werk en het aanstaande ski-uitje. Onze beide ouders wonen ver weg en kennen mijn collega's niet, dus de kans dat zij het via via te horen krijgen is gelukkig nihil
Wij vertellen het onze ouders tijdens een etentje op 9 april. Dat is net na onze eerste echo, dus er vanuit gaande dat alles dan goed is natuurlijk. Mijn beste vriendin weet het al en de rest van mijn familie en mijn vriendinnen en collega's vertel ik het op mijn verjaardag in mei. 😊
Mijn ouders en zus dit weekend. Die komen paasbrunchen. Mijn zus woont niet echt in de buurt en ik vind het leuk om het haar persoonlijk te vertellen. Schoonouders wonen ook ver weg en die komen toevallig de week erna. Dus die horen het dan. Dat is wel vroeg misschien maar mocht het mis gaan dan heb ik er ook steun aan. Ik vind het ook niet leuk om geheimen te hebben. De rest hoort het pas na de termijnecho met 11 weken. Of later. Net hoe het uitkomt. Het is dan niet meer geheim in ieder geval!
Wij vertellen het ook na de eerste echo van 11/04 - als die goed is - aan de familie. Enkele dagen daarna is er een feestje met de vrienden gepland, dus dan gaan we het hen vertellen. Op dat moment ongeveer ook op het werk. Best lastig, het is leuk om het nog geheim te houden maar soms wil ik het gewoon van de daken schreeuwen!
Ik heb wel de hele dag het gevoel dat ik megaveel afscheiding heb, maar lijkt toch elk toiletbezoek mee te vallen dan. Denk niet dat het een probleem is inderdaad!
Wij hebben net te horen gekregen dat het kindje van m'n schoonzus en zwager gestopt is met groeien met 7,5 week. Ze hadden vandaag een echo met 9 weken. Ze hadden met 6 week al een echo gehad met een hartje. Erg zielig nieuws dus. Vooral omdat ze al 1,5 jaar bezig waren en net zouden starten met iui en toch nog zelf zwanger waren geworden. Ze weten nog niet dat ik zwanger ben... Wordt nog erg moeilijk om te vertellen.. Wil het mijn vader na de echo met 9 weken vertellen. Denk zijn ouders ook.. Mijn zusje weet het al en 2 beste vriendinnen ook.
na de eerste echo vertel ik het de fam en op mijn werk weten sommige het al ze weten ook dat we in de mmm zitten en dat de 2e iui is geweest dus ja dan is het zo uitgerekend daarbij draai ik nachten en dat hoeft niet meer vanaf 12 weken dus ja wel handig om dat van te voren aan te geven wat naar Yale van je schoonzus en zwager wat verdrietig zullen ze zijn zeker als ze al een goede echo hebben gehad
De meesten doen het dus wel redelijk vlot.. Wij hebben 11-4 de eerste echo. Einde van die week willen wij het iedereen vertellen, dan ben ik precies 8 weken. Ik vind het nu al spannend! Op mijn werk is mijn leidinggevende al wel op de hoogte ivm werken met chemische stoffen.
mijn darmen spelen ook enorm op ml hier op zaterdagavond eh je hoort het nu toch nog niet te kunnen zien? want je ziet er wel heel erg zwanger uit hahahaha ik kwam bij mijn dochter meer dan 30 kg aan, niet omdat ik veel at of snoepte maar achteraf hield ik overal enorm veel vocht vast