16-30 november 2016

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door whuz, 12 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    @ Katheleine, nou.... om eerlijk te zijn, hier zijn ook een paar zwangerschapsbroeken al naar onderweg. Ik weet overigens heel goed dat het mijn darmen zijn maar mijn broeken nu al niet meer aankunnen gaat me te ver haha

2. Katheleine

Katheleine Actief lid

12 dec 2015
    299
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het blijft héérlijk om kleren te kopen! Heb al lang gewacht met nieuwe kleren kopen omdat we bezig waren met zwanger worden en ik dan misschien maar weinig plezier van de kleren had, maar inmiddels zijn we 10 maanden verder en kriebelen mijn handen om iets te kopen! Waar heb je de kleren gekocht??

@ Betula: wat kun je daar onzeker van worden he? Wel iets voelen, niet iets voelen, eigenlijk is het nooit goed.. Een paar dagen geleden was ik nog misselijk, maar daar heb ik nu ook geen last meer van en meteen slaat de onzekerheid toe! Het schijnt dat cranberrysap ook helpt tegen blaasklachten, misschien kun je daar wat mee?

3. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bah diarree en buikpijn :(

Ik heb nog positiekleding van mijn vorige zwangerschap. Ben niet van plan om er veel bij te halen. Ik heb toen het e.e.a. besteld op de site van mamalicious en bij de H&M. Vooral mamalicious ben ik erg over te spreken.

4. so blessed

so blessed Bekend lid

1 jun 2015
    683
    440
    63
    Oh dames succes met al die vervelende dingen. Hopelijk komt t allemaal goed en wordt dat toch nog minder.

Hier zijn de zwangerschapsbroeken sinds afgelopen weekend al een feit hoor. Niks aan te doen en als je die dan eenmaal aan hebt. Heerlijk!

Mijn fijnste broek komt van de Prenatal. Heb daarvan een stretch spijkerbroek en een lederlook broek. Moet wel zeggen dat ik altijd moeite heb met broeken kopen dus is natuurlijk bij iedereen anders. Vind die van de h&m erg leuk maar die zitten voor mij persoonlijk tot nu toe niet. Ik zou zeggen, lekker shoppen en niet met die vervelende strakke broek rond blijven lopen ;)

Verder hier weer de onzekerheid toegeslagen. Voel weer even niks, is het nog wel goed, 100 keer checken op bloedverlies enz. Pffff

5. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn kleren ook nog van de vorige zwangerschap maar heb net ook al online zitten loeren. Ik heb niet zoveel leuke jurkjes en ik vind de spijkerjurk van de C&A eigenlijk wel heel erg leuk.

Vorige zwangerschap was ik heel zuinig en heb ik twee grote kledingpakketten via Marktplaats gekocht. Ideaal was dat. Mijn kast helemaal gevuld voor erg weinig. Een paar dingen heb ik weggedaan omdat het niet mijn smaak was. En ik heb nog wat aan een zwangere vriendin gegeven die net iets slanker is en in een paar broeken maat S paste. Verder heb ik dat aangevuld met een aantal normale shirt die wijd vallen. Die heb ik nu nog aan trouwens. Die bleken ook zonder buik erin leuk te staan. Maar ik heb wel zin om te shoppen. Zeker als ik een meisje krijg, want dan hoef ik al veel minder te babyshoppen omdat ik dan al heel veel nog heb liggen. Haha.

Ik heb tot nu toe één avond een gigabuik gehad, maar nu valt het allemaal wel weer mee. Mijn broeken gaan voorlopig nog dicht gelukkig. Al zie ik (vooral 's avonds) echt een soort ovale rand al in mijn buik tot waar de vorige keer mijn buik liep. Alsof mijn buik toch al precies die vorm weer aan wil nemen. Doe maar rustig aan buik, want die baby zit voorlopig nog wel even een tijdje helemaal beneden denk ik dan.:$:D

6. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Hoihoi!
    Hoer enorm moe na gister een dag efteling. Hier vandaag ook positiejeans aan. Pas nog 1 normale broek en die zit in de was :D
    Ik ga wel bijshoppen. Alles wat ik heb is lange mouw en winter spul. Ben bij de andere twee niet in de zomer zwanger geweest sn nu natuurlijk wel :D

7. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn uitgerekende datum scheelt een weekje ongeveer met de vorige. Dus ik heb geen excuus.... Ik hoop wel dat net als 2 jaar geleden de winter lang op zich laat wachten, want ik heb geen zin om een positiewinterjas te kopen voor die paar weken.

8. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    @ Katheleine, ik heb het bij de H&M vandaan, zodat ik ook nog wat normale shirtjes tegelijk kon bestellen haha.

Van vorige zwangerschap heb ik alles weggegeven aan een onbekende (via zo'n facebook groep zocht iemand zwangerschapskleding). Was nog niet super veel omdat ik met 26 weken nou niet echt een hele grote buik had, wat achteraf het probleem ook bleek te zijn overigens. Maar daar zat ook prenatal, love2wait en mamalicious broeken bij. Mamalicious zat als gegoten. Wie weet sla ik straks weer veel in, maar eerst zien hoe dit verloopt.

9. mrsloes

mrsloes Actief lid

11 dec 2015
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb nog positiekleding, net wel even kijken
    en het kriebelt om meer te kopen maar wacht toch echt de echo nog af

10. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet dat het (vooral met mijn darmen) ineens hard kan gaan met zo'n buikje, dus ik weet niet of ik de echo met 11 weken haal met mijn normale broeken. Maar voorlopig heb ik nog genoeg in de kast. Ik heb alleen deze zwangerschap zin om een paar nieuwe leuke jurkjes te kopen. Die had ik vorige keer niet echt. Alleen twee gebreide waarin ik vooral heel, heel dik leek. En een paar van mijn normale jurkjes waar veel rek in zat.

11. Loretje

Loretje Lid

9 feb 2016
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu dacht ik toch exact hetzelfde over die winterjas :D

12. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bij mijn vorige zwangerschap had ik rond week 10 een buikje en paste ik mijn broeken ook bijna niet meer. Daarna kwamen mijn darmen weer tot rust en paste ik ze wel tot een week of 16.

13. Katheleine

Katheleine Actief lid

12 dec 2015
    299
    0
    16
    NULL
    NULL
    Thanks voor alle tips meiden! Mamalicious en prenatal zijn dus goed 'bevallen' :D (sorry voor deze hele slechte woordgrap!)
    Heb al even op de sites gekeken en het ziet er allemaal zo leuk uit! Durf het nu nog niet te kopen, ben nog zo bang dat het mis gaat. Maar misschien inderdaad na de eerste echo.

14. Marbella

Marbella Lid

18 mrt 2016
    19
    0
    0

15. mrsloes

mrsloes Actief lid

11 dec 2015
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    dan heb je een echo met 6 weken?
    of niet?

ik heb juist mijn echo later om meer duidelijkheid te hebben
    de vorige keer met 6,5 week gehad ( verkeerde planning van hun ) en daardoor dus 2 weken in spanning gezeten om uiteindelijk te horen dat het niet goed was. helaas
    hopelijk dit keer beter
    nu een echo met 7.4 dan mag je een kloppend hartje en een duidelijke echo verwachten
    dus hopen dat het dit keer wel goed is :)

16. Mic

Mic Lid

9 mrt 2016
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de eerste echo met ruim 8 weken. Doordat ik de vorige keer een miskraam heb gehad mocht ik wel iets eerder komen maar vond 8 weken wel prima. Als het goed is heb ik dan een duidelijke echo.
    Over zwangerschapskleding durf ik nog niet zo goed na te denken. Heb het ook nog niet nodig 😊. Ik merk echt dat ik het zo spannend vind na de miskraam... Durf eigenlijk nog niet zo goed te hopen terwijl ik weet dat ik juist moet genieten. Bij alles wat ik in mijn buik voel ben ik bang dat het mis is... Hebben jullie hier ook 'last' van? Ik hoop dat het snel op de achtergrond komt...

17. Y84

Y84 Bekend lid

3 nov 2012
    512
    0
    0
    Hoi Mic, Ja hoor dat snap ik heel goed! Ik heb al drie MA's achter de rug en hoewel we de reden weten en juist daarom met donorzaad verder zijn gegaan.. Vind ik het toch super- superspannend. Je bent gewoon niet meer zo onbevangen. Ik heb van mezelf maar geaccepteerd dat ik het nu eenmaal zo spannend vind en dat dat ook nog wel even zo zal blijven. Genieten is nu dus niet echt aan de orde bij mij en daar is even niks aan te doen. Ben trouwens niet bang als ik wat voel in mijn buik zoals steekjes, maar juist als ik niks voel krijg ik gigantisch de zenuwen. En ik overdrijf daarin ook, want bijvoorbeeld vanochtend was ik heel erg misselijk, dat ging weer weg na een paar uurtjes en dan ben ik een uur later alweer bang dat het mis is omdat ik zo weinig voel. Dat slaat natuurlijk nergens op hahaha ;)..

Maar over zwangerschapskleding en wanneer vertellen enzo, daar durf ik echt nog helemaal niet over na te denken..

Dus je bent niet de enige!! Gewoon volhouden, het komt vast goed :)

18. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn hormonen zijn goed aanwezig. Ik kan al slecht tegen onrecht maar de aanslagen in Brussel maken me echt een beetje verdrietig. Ik snap gewoon niet dat je besluit om andere mensen die je niet kent en die jou echt niks gedaan hebben op wil blazen. En diep vanbinnen vind ik die willekeur ook heel eng. Mijn vriend stapt ook iedere dag in een propvolle metro en werkt op een centrale locatie in een grote stad. Dat soort gevoelens probeer ik wel weg te duwen, want die angst is waar terroristen op uit zijn.

Zo, even een zijweggetje. Maar ik moest het even kwijt.

Ik heb heel af en toe het idee dat het misgaat als ik opsta en ik het gevoel heb dat er wat uitloopt. Wat het echt niet doet. Wat dat gevoel dan veroorzaakt weet ik ook niet. Gebeurt ongeveer 1 keer per dag. Ik wil mezelf niet gek maken dus ik mag dan ook niet van mezelf naar het toilet rennen en kijken.

Gebrek aan kwaaltjes vind ik niet zo erg. Mijn moeder en zus hebben allebei twee zwangerschappen gehad zonder ook maar een beetje misselijkheid. Helaas kreeg ik de eerste echt zo'n beetje iedere kwaal die bestaat. Hopelijk kom ik er deze keer beter af. Tot nu toe weinig misselijk en moe. Zelfs geen pijnlijke borsten.

19. Mic

Mic Lid

9 mrt 2016
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Y84. Zo herkenbaar wat je schrijft. Toen ik net de test had gedaan durfde ik eigenlijk niet eens mijn uitgerekende datum te berekenen. Met alles ben ik bang dat het ongeluk brengt... Maar ik heb mezelf maar eens toegesproken 😊. Ik had eigenlijk ook bedacht dat ik pas aan MvM mee zou doen als ik bij de verloskundige ben geweest. Maar toch gisteravond aangemeld en vandaag is die mevrouw al bij mij geweest. Toch wel fijn om weer een positieve test te zien. Ze heeft er 1 extra achter gelaten. Kan ik die volgende week nog een keer doen zodat de twee lijntjes 'knallen'!

Whuz: dat heb ik ook wel eens! Dat je dan wat voelt 'lopen' en dan ik ik, nu gaat het mis. Maar gelukkig is dat niet het geval!

20. Y84

Y84 Bekend lid

3 nov 2012
    512
    0
    0
    Goed bezig Mic :)!! En zo help je ook weer vrouwen die niet makkelijk zwanger worden :)

Deel Deze Pagina