16-30 november 2016

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door whuz, 12 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Jaa hoop dat et geen inwendige echo wordt haha vndt dat zo vies..
    Wanneer heb jij je echo

2. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Ook maandag haha. Tja ik vind het alles behalve prettig hoor, maar geen ramp. In het verleden spiraaltje gehad en laten verwijderen, dan worden er ook inwendige echo's gemaakt. Deze 'ronde' heeft de gyn mijn eisprong ook dmv inwendige echo's in de gaten gehouden. Ik kan me nog herinneren bij mijn vorige zwangerschap dat ze eerst een normale echo deden bij 7 weken, mocht dat niet goed zichtbaar zijn, dan inwendig. Bij mij was het wel zichtbaar. (Spoedecho ivm krampen en bloedverlies). Oftewel, ik denk dat het ligt aan de gyn/vk die je hebt. In ieder geval zou dat dan echt een van de laatste keren moeten zijn dat het een inwendige echo is ;)

ps nu ik dit zo schrijf denk ik ineens.. bij 6,1 week heb ik geen idee, hoop met je mee

3. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    6.1 is denk randje. Bij de tweede was ik 6w3d en toen klopte het hartje net vlgs vk.

4. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Willen jullie trouwens het geslacht weten? Voor de geboorte?
    Wij wel en bij de eerste twee netjes gewacht op de 20 weken echo, maar ik wil het nu wel eerder weten..

5. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    Bij mijn dochtertje een echo gehad bij 6w en 2 dagen.
    Toen ook een hartje gezien.
    Ligt denk ik ook aan je precieze termijn en hoe goed de apparatuur is om het goed te kunnen zien.
    6w en 1 dag is denk ik op het randje.
    Ik hoop dat je gewoon alles goed krijgt te zien en een mooi kloppend hartje.

Hier bloedgeprikt op hcg.
    Hopelijk vanmiddag de uitslag van de vk.
    En dan maar hopen dat het goed doorstijgt.
    Weet zelf niet wat ik er van moet denken.
    Heb in ieder geval wel een zwangerschapskwaaltje.
    Nooit gedacht dat ik zo blij kon zijn met een weeig gevoel in mijn maag en misselijkheid bij vlagen.

Nu mijn dochtertje maar een beetje verwennen.
    Het arme ding is ziek, 39 graden koorts.
    Dus volop bezig met knuffelen en zetpillen geven.
    Hopelijk kan ik dit keer een koortsstuip voorkomen.

6. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Tiel
    Ik hoef niet perse te weten of het een jongen of een meisje wordt.
    Mijn man heeft een bijzonder standpunt.
    Hij wil alleen in geval van een tweeling weten of het van hetzelfde geslacht is of niet. Het precieze geslacht wil hij niet weten...

7. Lief 26

Lief 26 Actief lid

13 mrt 2012
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat is het toch leuk al die verschillende verhalen te lezen!!
    Geslacht: mijn vriend is er van overtuigd dat het een meisje wordt en we willen het met 20weken ook wel weten denk ik!

Echo: bij mijn vorige zwangerschap heben we alleen met 9 weken het hartje gehoord en met 11 weken de eerste echo! Gewoon omdat ze het niet eerder deden daar!

Ik heb net even goed gegeten en nu is de misselijkheid weg! De truc bij mij is dus... blijven door eten hahaha!!

8. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Tiel
    @lief26 dan hoop ik dat je niet lang last blijft houden van misselijkheid anders ben je straks tonnetje rond.
    Vriendin van mij had het ook en die is ondanks waarschuwingen van de vk 30 kg aangekomen in haar zwangerschap.

9. Lief 26

Lief 26 Actief lid

13 mrt 2012
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha klopt! Ik hou het bij rijstewafels en appels hoor! Vorige zwangerschap op deze manier 15 kg aangekomen! We zien wat het nu wordt! Ben sowieso geen snoeper dus dat scheelt! Zijn jullie al aangekomen of afgevallen?

10. Yale

Yale Actief lid

26 okt 2011
    292
    2
    18
    Ik wil het enorm graag weten!! Denk dat ik met 17 weken een extra echo laat doen 🙈🙈

11. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Jazeker ik wil het ook weten! :) Vorige zwangerschap wist ik zeker dat het een meisje was, bleek een jongen te zijn. Nu heb ik geen flauw idee haha. Wel erg nieuwsgierig naar.

Tot nu toe veel die het willen weten dus :D

@ Mizz Bunny, veel beterschap voor je kleintje meid! Hopelijk is ze snel opgeknapt

12. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Tiel
    15 kg is netjes.
    Ik was bij mijn dochtertje 13 kg aangekomen.
    Was bij haar erg misselijk en hield eigenlijk alleen maar vette happen binnen.... Vk vond dat geen probleem zo lang ik maar groeide ipv afviel.

Nu geen idee of ik al aangekomen ben.
    Heb het gevoel en idee van niet.
    Volgens mijn man zijn alleen mijn borsten voller.

13. Katheleine

Katheleine Actief lid

12 dec 2015
    299
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij zeiden altijd dat we het niet wilden weten, maar nu het puntje bij paaltje komt lijkt het ons toch wel makkelijker om het wel te weten..
    Ik weet nog niet wat ik wil, maar mijn vriend zegt dat hij het wel wil weten.. Waarschijnlijk komt het er dus op neer dat we het straks allebei weten ;)

Voor mijn miskraam heb ik mij gewogen omdat ik mijn gewicht in moest vullen op het inschrijfformulier voor de vk (hebben zelf geen weegschaal), en toen woog ik 53 kg. Daar was ik wel van geschrokken, dus ik ben toen al meer gaan eten om het een beetje omhoog te krijgen. Waarschijnlijk ben ik sindsdien wel aangekomen, maar hoe veel precies weet ik niet.. Mijn broek zit wel wat strakker, maar met name aan het eind van de dag wanneer mijn buik opgezet is. Mijn borsten lijken (helaas) niet groter :( ;)

14. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Lief26: ik moet ook ongeveer ieder uur/half uur wat eten. Ik kom de dag zo door op crackers en rauwe worteltjes. Of inderdaad wat fruit. En aan het einde van de middag stap ik over op hartig: plakje kaas of wat nootjes.

@Katheleine: ik hoop heel erg dat mijn borsten niet zo enorm groeien als vorige keer. Verschrikkelijk wat een enorme borsten. Normaal zijn ze al wat groot in vergelijking met mijn postuur, maar na 10 weken kon ik niet meer in mijn gewone bh's. Ik heb ook aan heel veel moeders in mijn omgeving gevraagd of ze toch echt wel weer krimpen naar normaal formaat. Hihi. Ik merk nog niet zo heel veel aan mijn borsten nu.

15. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Hier broeken die strakker zitten en borsten dir voornamelijk voller lijken. Overigens ben ik er wel blij mee want heb normaal een kleine cup B :D

16. Marbella

Marbella Lid

18 mrt 2016
    19
    0
    0
    Mijn vriend wil wel weten wat het wordt maar ik liever niet haha dus dat gaat nog lastig worden.
    Gisterochtend was ik wat misselijk maar was t ook weer snel weg nadat ik iets gegeten had.
    Vandaag daarintegen ben ik druk met overgeven en helpt eten geen snars. Ik voel me beroerd joh niet normaal meer!
    Hoop dat dit snel overgaat want als ik dit een paar weken moet hebben dat trek ik t niet hoor.
    Blijf vandaag maar n beetje in mn pyjama rondhangen want heb nergens puf voor.

Ow ja ik heb trouwens een vroegere echo op de 12e bij de gyn. ivm medicatie. Dus die mag erbij op t lijstje :)

17. Estherbdb

Estherbdb Actief lid

5 mrt 2016
    123
    42
    28
    NULL
    NULL
    Net de vk even gebeld ivm. bloedverlies. Ze denkt dat het niet zoveel te betekenen heeft omdat het eigenlijk na een dag weer gestopt is. en een eerdere echo nu heeft weinig zin omdat ze niet met zekerheid kunnen zien of het hartje al klopt. Dus nog even 2 weken wachten tot we iets meer weten. Verder wel sinds gisteren flink beroerd dus ga maar uit van het goede..

18. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Hier nog niks aangekomen. Bij mijn 1e ook pas in de laatste weken. Uiteindelijk 5 kilo. Komt omdat ik al vrij fors ben.. kom je minder snel aan. Toch nog een voordeel ;).
    bij de tweede woog ik minder en ben ik 10 kilo aangekomen.
    Dus hoop nu ook niet veel aan te komen.

Wil het graag weten omdat we dan kunnen focussen op een naam... heb dr zin in!

19. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Tiel
    Hier hebben we de namen al hahaha.
    Hoefden we eigenlijk niet eens lang over na te denken.
    Die hadden we al toen ik na de mirena verwijderd weer zwanger was. Helaas is dat een mk geworden maar de namen willen we graag gebruiken.

20. so blessed

so blessed Bekend lid

1 jun 2015
    683
    440
    63
    Esther, goed dat je toch gebeld hebt dan :)

Wij willen niet weten wat het wordt. Ik snap heel goed dat sommigen het wel willen weten maar voor mij persoonlijk lijkt me het zo'n mooi moment als het dan geboren is dat je er dan achter komt :)

Hier is het feest (soort van), want ons prulleke zat op de goede plek!!! Er was zelfs al een hartje te zien al moest ze daarvoor wel even op de goede plek kijken maar het was te zien :D!!!!! Zo opgelucht maar heb me zooooo drukgemaakt en gespannen gevoeld dat ik nu even instort. Pfff. Hoofdpijn, supermoe en helemaal futloos. Maar het maakt allemaal niet uit. Het zit goed!!!! <3

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina