Ik snap het ook niet, het zou dus mogen vanaf 8+4. Heb nog even verder gelezen, en daar staat dat wanneer er meerdere metingen gedaan zijn, de meting genomen wordt die het dichtst bij de 10 weken ligt. Dan is 10+4 dus helemaal vreemd.. Misschien is het omdat ze een uitwendige echo willen doen?
Ze gaan het inderdaad via een uitwendige echo doen, zei ze. Dat is hun protocol, dus misschien heeft het daar dan inderdaad mee te maken!
@ katheleine: had eerst de verkeerde lijst gebruikt en dan gewijzigd via die van jou. Volgens mij is de laatste nu helemaal juist! Wat een creatieve ideetjes hebben jullie om het nieuws te vertellen! Ik dacht aan een t-shirtje met 'ik word grote broer' voor de volgende familiebijeenkomst. En dan afwachten hoe vlug de reacties komen
Hier nog werkelijk geen idee hoe het te vertellen. Mijn schoonmoeder weet t al wel. Moest vorige week naar ha voor controle van n knobbeltje en werd door vrwezen. Later die middag brak ik bij mn schoonmoeder. Gelukkig blijkt het niks ergs maar het werd allemaal teveel.
@Lala, geen flauw idee.. raar ook. Gyn heeft het niet specifiek een termijnecho genoemd, hij zei: volgende keer kunnen we beter kijken hoelang je zwanger bent, momenteel erg moeilijk te meten. Plus start van extra medicatie. Maar wel vreemd dat 10.4 verhaal. Ik geloof niet dat als ik de volgende echo met 10.1 heb ik dan binnen 1 a 2 weken weer een afspraak heb bij de gyn
Nou net weer bloedverlies gehad en bij de vk een inwendige echo laten maken. Ukkepuk doet het nog steeds goed en is gegroeid. Ze zag alleen nog iets op de echo onder de vruchtzak van de baby. Konden volgens haar twee dingen zijn of een stolsel, wat mij aannemelijk lijkt of een tweede vruchtzak waarin nog niets te zien is. Weet nu helemaal niet meer wat ik moet denken. Ga uit van een stolsel dus kan nog meer bloedverlies verwachten. Vind het aan de ene kant zo oneerlijk, ben ik eindelijk zwanger van een ukkepuk die wel goed lijkt te zitten krijg ik dit... En een tweeling, dan hadden ze maandag en dinsdag toch ook wat moeten zien? Dit is de echofoto, iemand ervaring met stolsel of tweeling?
@Mizz bunny, het zit je niet echt mee, al drie keer deze week een echo en niet eens voor het plezier. Blij dat je kleintje groeit, betekend dat de kleine het wel goed doet. Anderzijds snap ik dat bloedverlies je onzeker maakt. Ik denk momenteel dat je weinig anders kunt doen dan er vanuit gaan dat het een stolsel is. Je bent bijna 7 weken zwanger, en ik neem aan dat ze maandag anders ook al wel een vruchtzakje hadden gezien anders (of ik denk te makkelijk ) Het maakt het er voor jou allemaal niet echt duidelijker op laten we maar zeggen. Krijg je binnenkort nog een echo of echt pas over 2 weken (mits je tussentijds niet meer zou gaan uiteraard)?
Ga zelf ook niet uit van een tweeling anders had vk dat maandag en dinsdag denk ik ook wel gezien. Mag dinsdag weer voor een echo en moet als ik het weekend weer bloedverlies krijg bellen met vk voor opnieuw een echo. Echo's zijn leuk. Maar nu even niet want onzekerheid heerst.
@ Mizz Bunny, Nee snap ik, het haalt de onzekerheid (misschien) weer even weg, maar snap dat je liever gewoon geen bloedverlies wilt en dan minder echo's. Fijn dat er in ieder geval 'snel' weer gekeken wordt. Snap aan de andere kant ook goed dat de dagen zo lang duren. Hadden we maar een glazen bol zo nu en dan.. Hierzo gaat het goed. Dagelijks hongerig, jeetje wat kan ik ineens veel honger hebben. De andere kant van het verhaal is dat ik echt snel vol zit. Gisteren spinazie, vis en aardappels gegeten, spinazie vloog erin maar daarna zat ik zowat vol. Ik heb sinds een aantal dagen ook een heel vreemd, vervelend gevoel op mijn buik. Ik als echte buikslaper kan dus nu niet meer op mijn buik slapen (was vorige zs ook een issue ). Maar ook als ik gewoon zit heb ik dit vervelende gevoel. Het is een beetje alsof er een steen in mijn buik zit en naar beneden trekt. Misschien de banden, maar dit heb ik niet eerder gehad. Voelt best beroerd haha. Vanavond naar mijn ouders toe. Zij wonen over de grens in Duitsland (75min rijden ongeveer vanaf ons). Mijn stiefvader is jarig. Ik zie er zo tegenop ik heb een jong broertje en zusje van 10 en 12 en mijn ouders roken zo gigantisch veel in huis in hun bijzijn. Bijvoorbeeld als ze ook aan de keukentafel zitten. Ik ben min of meer verplicht om daar heen te gaan maar ik kan je op papier geven dat ze geen rekening houden met mijn wens om niet in mijn bijzijn te roken. Gelijk hebben ze, ik kan ze niet verplichten om in hun eigen huis niet te roken. Toch ben ik erg bang, bij mijn zoontje ging het mis door placenta insufficientie, geen bloeddoorstroming meer mogelijk. Ik stel me gigantisch aan waarschijnlijk maar ik wil echt geen enkel risico lopen dat door het meeroken er iets met de kleine gebeurd. Ik kan me nu geen voorstelling maken dat ik een kleintje ooit bij mijn ouders laat logeren want dan komt het kleintje 'gerookt' terug. Hormonen? Hormonsters zijn het. Zie er al de hele dag tegenop Precies ook de reden waarom we vanavond wel gaan vertellen dat ik zwanger ben, in de stiekeme hoop dat ze er toch rekening mee houden. Alhoewel mijn moeder bij alle kinderen in de zwangerschap gerookt heeft (6 kids in totaal). Ik kan wel huilen nu haha.
Ik snap het. Zou het ook niet prettig vinden als in bijzijn van mijn dochtertje wordt gerookt. De enige die in directe familie rookte was mijn zwager en die ging dan netjes naar buiten en mijn zusje luchtte het hele huis voordat wij kwamen. Intussen is mijn zwager gestopt met roken. Hier weet mijn schoonmoeder het nu ook omdat zij mij naar de vk gebracht heeft. Verder wachten we tot we meer zekerheid hebben.
Jouw dochter is net zo oud als die van mij. Heb jij er nog kinderen tussen zitten? Ik niet, en vind het wel een groot leeftijdsverschil. Maar is niet anders. Als het aan ons had gelegen was het een stuk minder verschil geweest.
het is ons enig kindje, en als het aan ons had gelegen hadden we er ook al lang 1 gehad, helaas liep het allemaal anders maar gelukkig nu zwanger en hopelijk gaat het deze keer goed merk dat ik het wel heel spannend vind, zeker nu ik al die mooie hartjes zie bij de lijst, hoop dat er bij mij ook snel een hartje bij kan
Als jullie kindjes al wat ouder zijn krijg je dit: cute filmpje. Wij hebben het wel aan ons kindje vertelt, maar zijn is nog niet eens anderhalf en kan nog niet goed genoeg praten en ze snapt er ook niks van. Haha. Mijn vriend had een lieve knuffel voor haar gekocht. Meer symbolisch voor ons dan voor haar.
Wij gaan het morgen aan onze ouders vertellen! Mijn ouders en de ouders van mijn man komen eten. Dat stond al gepland, maar we maken er nu ook maar gebruik van. Ik ga cupcakes maken in roze en blauw met allerlei "baby-attributen" ter decoratie erop (speen, schoentje, luier etc.) en die als toetje serveren en heb zelf bordjes gemaakt met "gefeliciteerd Opa!" En "gefeliciteerd Oma!" erop. Voor mijn ouders wordt het een eerste kleinkind, dus ik ben heel benieuwd naar hun reactie 😊.
Hallo Meiden, Mag ik me ook aanmelden? Ik ben op het moment zwanger van ons derde kindje. Ik ben 27 jaar en volgens de echo van gister zijn we uitgerekend op 16 november. Ik ben erg bang wil ik niet zeggen maar meer enorm last van zenuwen. Met onze 2e zwangerschap kreeg ik een heftige bloeding met 11 weken en 6 dagen. In deze zwangerschap ben ik erg bang geworden. Gelukkig met 38.1 weken is mijn zoontje met een keizersnede gezond ter wereld gekomen. Mijn oudste is 6 en mijn jongste is 2.5. Ik steun moeders voor moeders. 28 mei hebben we de termijn echo en dan ben ik 11 weken en 1 dag. Wegens zwangerschaps diabetes bij mijn 2e zwangerschap krijg ik met 16 weken de heerlijke suikerdrankje. Ik word zeer goed in de gaten gehouden hiermee. Ik heb daarbij ook nog een te traag werkende schildklier dus ook deze word goed in de gaten gehouden. Mijn medicijnen zijn ook opgehoogd. Ik vind het een zeer spannende en ook enge tijd. Groetjes Trinity
Welkom trinity! Kom gezellig meekletsen. Heel herkenbaar hoor, die angst. En mer mij velen hier. Ik neem aan dat je 28 april bedoeld voor je termijnecho, want 28 mei ben je al een stuk verder dan 11 weken!
♡ Mama's tussen 16 en 30 November 2016 ♡ 16 november ♥ Vanille99, 32 jaar, 1e kindje Mirwes, 1e kindje ♥ Appel28, 3e kindje ♥ Beertje29, 1e kindje ♥ Trinity, 27 jaar, 3e kindje 17 november Eedihcro, 38 jaar, 1e kindje 18 november Whuz, 37 jaar, 2e kindje ♥ Y84, 31 jaar, 1e kindje (wel 2 pleegkindjes) ♥ dreamer, 26 jaar, 3e kindje Loretje, 32 jaar, 2e kindje ♥ Zeladora, 30 jaar, 1e kindje Semmie18, 24 jaar, 2e kindje 19 november Estherbdb, 25 jaar, 1e kindje 20 november ♥ Daphne91, 24 jaar, 2e kindje* Naatasja, 27 jaar, 1e kindje ♥ So Blessed, 25 jaar, 1e kindje ♥ Mart, 2e kindje ♥ Sandramarije, 2e kindje ♥ Mic, 33 jaar, 3e kindje 21 november Lief26, 30 jaar, 2e kindje ♥Marbella, 32 jaar, 1e kindje 22 november Maritiem, 25 jaar, 2e kindje 23 november Yale, 27 jaar, 1e kindje ♥ Katheleine, 25 jaar, 1e kindje ♥ Whoppie, 33 jaar, 3e kindje 24 november 25 november LJJ, 25 jaar, 1e kindje Betula, 35 jaar, 2e kindje NovemberMamma, 24 jaar, 1e kindje ♥ Lala90, 25 jaar, 1e kindje 26 november Annalise,?,?, 27 november ♥Marrissie, 23 jaar, 1e kindje Mrsloes, 39 jaar, 2e kindje ♥ Essie28, 26 jaar, 2e kindje 28 november ♥ Baby90, 25 jaar, 2e kindje ♥ Mizz Bunny, 33 jaar, 2e kindje 29 november Nala1987, 28 jaar, 1e kindje 30 november ♥ Kleintje1985, 30 jaar, 2e kindje Afsprakenlijstje: April: Lief 26, intake en echo, 11 april LJJ, intake en 1e echo, 11 april Loretje, intake en 1e echo, 11 april Katheleine, intake, 12 april Whuz, intake, 12 april Estherbdb, intake en eerste echo, 12 april Baby90, eerste echo, 12 april Mizz Bunny, intake en echo, 12 april Yale, intake en eerste echo, 13 april Mrsloes, 1e echo, 14 april Nala1987, 1e echo, 14 april Onseerstewonder, 15 april Mic, intake en echo, 15 april Betula, 1e echo, 18 april Appel28, termijnecho, 18 april Zeladora, 1e echo, 19 april Marissie, 2de echo, 19 april Kleintje1985, 2de echo, 19 april Annalise, echo, 20 april Mizz Bunny, gesprek wc echo gynaecoloog, 21 april Maritiem,intake+ 1e echo (termijn), 25 april Daphne91, termijnecho, 25 april Katheleine, termijnecho, 26 april Mic, termijnecho, 26 april Marbella, 1e echo, 26 april Dreamer, termijnecho, 28 april Trinity, termijnecho, 28 april Whuz, 1e echo, 29 april Mei: Lala90, termijnecho, 3 mei NovemberMamma, 1e echo, 4 mei 0 BOYS 0 GIRLS 33 SURPRISE Wij steunen Moeders voor Moeders: Daphne91 Appel28 Lief 26 Beertje29 Lala90 Estherbdb Yale EedihcrO NovemberMamma Baby90 Mrsloes So blessed kleintje1985 Mic Trinity ☆ die er toch nog bij horen!: Lavendel2014
Hoi allemaal, Zo tis weer even geleden dat ik hier ben geweest, kan t nauwelijks bijhouden met meelezen hihi... Ik heb een aantal kleine wijzigingen voor de lijst... Ik had afgelopen donderdag ineens wat bloedverlies en aangezien ik t idee had dat mn symptomen wat afnamen en ik ook al een paar dagen bruinverlies had door de utrogestan heen, heb ik de kliniek gebeld. Uurtje later kon ik terecht. In de veronderstelling dat t echt niet goed zat, kreeg ik met 6 weken en 2 dagen een mooie echo te zien met een stevige hartactie!! De uk liep precies mooi op schema (met ivf is dit gelukkig mooi uit te rekenen) en waar de bloeding vandaan komt, kon de gyn niet verklaren. Het zat volgens haar in elk geval niet in de baarmoeder oid. Omdat ik vd week al ben geweest is de afspraak voor 14 april geannuleerd. Ik ben nu 'ontslagen' uit de kliniek en doorverwezen naar t zkh, waar ik verder begeleid wordt. Hier krijg ik nog een oproep over. Laatste wijziging is dat ik ook moeders voor moeders steun! Nou ik ga even verder met bijlezen. Hoop dat t met iedereen verder goed gaat! Liefs