16-30 november 2016

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door whuz, 12 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Melden op je werk hoeft pas drie weken voordat je met verlof gaat. Dus je hoeft je echt nog niet verplicht te voelen om nu al iets te zeggen. Ik kan me ook niet voorstellen dat vrouwen het pas zo laat vertellen. Iedereen kan drie weken voor je met verlof gaat zien dat je zwanger bent.

Ik heb op dit moment geen werk en maak me meer zorgen om op welk moment in een sollicitatieprocedure je het vertelt. Ik zou het niet zo heel netjes vinden om het pas na je proeftijd ofzo op tafel te leggen.

2. Lala90

Lala90 Bekend lid

21 aug 2015
    958
    1
    0
    Ik heb net te horen gekregen dat mijn oma fase II Alzheimer heeft. De artsen hebben ons laten weten dat het, naar alle waarschijnlijkheid, niet lang meer duurt voordat zij zich bepaalde mensen niet meer kan herinneren. Ik ben het eerste kleinkind wat zelf zwanger is en wilde het eigenlijk aan mijn grootouders vertellen na de termijnecho, maar dat halen we nu toch maar wat naar voren. Ik ben wegens omstandigheden deels opgevoed door mijn oma en hoop dat ze in staat is nog iets van de zwangerschap van haar eerste over-kleinkind mee te maken. Erg verdrietig...

3. Yale

Yale Actief lid

26 okt 2011
    292
    2
    18
    Ik had ook een koffertje van woezel en PiP met een boekje, blaadjes en magazines. Zat ook nog sudocreme, speentje van avent en sokjes in. Erg leuk!

4. Yale

Yale Actief lid

26 okt 2011
    292
    2
    18
    Vriendin die al 2 kindjes heeft kwam onwijs lief met een buggy van Chico aanzetten die ze nog van haar zoon had die er nu net niet meer in gaat. Gewoon mooie nette zwarte. Altijd handig!
    En ik heb mezelf ff verwend 😁

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      54,2 KB
      Weergaven:
      7
  5. Yale

Yale Actief lid

26 okt 2011
    292
    2
    18
    Ah wat naar, gewoon lekker aan haar vertellen! Kan ze nog van genieten. Mijn oma had ook Alzheimer en ook dementie (al toen m'n moeder zwanger was) en toen ik net geboren was ging ze altijd met mij wandelen in de kinderwagen. Vond ze altijd geweldig.

6. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Dat zijn nare dingen lala :(
    Yale.. i love z8 :D

Ik heb nog steeds niks gekocht. Kan het overigens ook nog niet ergens opruimen omdat eerst geregeld moet worden dat de andere twee bij elkaar komen te slapen..

7. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook een grote z8 fan! Nog niks gekocht. Komt nog wel hihi

Dreamer, hier gaan onze dochters ook samen op een kamer. Hoe en wanneer wilde jij dit gaan proberen? Hoe oud zijn jou kinderen? Mijn dochters 1,5 en 3.

Oh echt, 3 weken van te voren pas? Ik denk dat ik t deze week of volgende week vertel op m'n werk.

8. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Mooie echo yale! Super!
    Leuk zetje, love it😍

Lala dat is naar:( heel verdrietig.. lekker vertellen hoor, kan ze er idd nog even van genieten.

Ik voel me gelukkig iets beter! Niet meer overgegeven vandaag *even afkloppen*.. ik denk dat het Idd een virusje was, mijn moeder voelt zich nu ook niet lekker en mijn broertje houd nu ook niets binnen.
    Gelukkig maar, haha.

9. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Mizz bunny, dat zal wel moeilijk zijn om niks te doen. Maar het is voor iets moois! :) Rustig aan doen!

Lala wat een naar nieuws :( Niet leuk om te horen.

10. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Mijn dochter is net 4. Mijn zoontje wordt in juni 2. Denk datwe id zomervakantie er mee beginnen. De jongste slaapt nogal onrustig dus hoop dat ze er dan beiden geleidelijk aan wennen.. vind het best spannend want dr broertje mag nu absoluut niet in haar kamer komen ;)

11. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Ik dacht trouwens dat je 3 mnd van te voren moest inlichten maar kan het mis hebben. Hier weten ze t sws al ivm sjouw werk. Plus ik kan tijdens zwschap heel heftig reageren... woeps...

12. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Op de website van het UWV staat drie weken voor je met verlof gaat.

13. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    @ Lala, wat heftig! Sterkte! Snap heel goed dat jullie het binnenkort lekker gaan vertellen. Ik hoop dat jullie nog een hele mooie tijd samen kunnen hebben!

Hier inmiddels kapot, vandaar ook amper gereageerd afgelopen week. Vanaf zaterdag tm vandaag gewerkt waarvan 3 dagen op een andere vestiging. Best heftig omdat ik vrij vaak misselijk ben. Gisteravond lekker pizza gegeten bij de italiaan, die was er een paar uur later weer uit. Nu morgen lekker een dagje vrij, even bijtanken en dan vrijdag weer :)

Ik baal tevens als een stekker. Ik ben gisteravond vergeten mijn fragmin bloedverdunner spuit te zetten en officieel moet je dan hem alsnog spuiten en iedere keer een uur later of vroeger spuiten om zo weer bij je oude schema uit te komen. Echter, of ik slaap rond dat tijdstip en ga echt niet snachts daarvoor de wekker zetten, of ik werk... wat ook moeilijk is met timen dus. Ik mag hem vandaag alsnog dubbel zetten maar het voelt best rot.

14. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Klinkt ook heel vervelend daphne..
    Whuz dan zal dat vast kloppen :D

15. eenpluseen

10 nov 2014
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeeetje wat een update s allemaal.. heftig hoor alzheimer, lekker vertellen hoor, dat zijn de momenten die fijn zijn in het leven om aan terug te denken en op terug te kijken..

Daphne ik ben ook echt zo misselijk en kan na het werk als een hoopje op de bank twee uur niet bewegen...Daarna ga ik in bed liggen hopen dat ik niet hoef te plassen... duizelig en misselijk. Denk dat ik het volgende week na intake vk ga vertellen aan de families en dan ook op het werk.

Voor de rest voel ik me eigenlijk best ok ...
    Ik hoop voor iedereen dat de ienieminies gezond blijven zitten ! Spannend.

16. Lief 26

Lief 26 Actief lid

13 mrt 2012
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames!

Dames met de echo plezier/succes vandaag!
    Misselijkheid: hier is het nagenoeg verdwenen erg fijn!

Vanmiddag gaan we het aan mijn schoonouders vertellen, ons zoontje heeft een mooi shirtje met 'ik word grote broer' die hij trots mag tonen!
    Bijna iedereen op het werk weet het bij mij, we zijn een hecht team en zag geen reden om het nog langer voor mij te houden. Wij zijn een zelfsturend team dus geen spanning om het tegen mijn 'baas' te vertellen!

Mijn vorige zwangerschap was in het buitenland en merk dat je hier in Nederland wel enorm bang gemaakt wordt voor alles, alles wat mis kan gaan wordt benadrukt en er wordt aan voorbij gegaan dat je moet genieten... Alles moet zo gestructureerd haha (we hebben enkele jaren op de Antillen gewoond, misschien cultuur dingetje....)

Fijne dag allemaal!

17. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat heb je ook een klein beetje zelf in de hand. Ik sla alle echo's over. Ik kies ervoor om geen vroege echo te laten maken. Je ziet hier bijvoorbeeld al hoeveel onrust dat kan geven. Ik probeer op mijn lijf te vertrouwen. Mijn lijf heeft eerder een baby gemaakt en zolang ik niet bloed ga ik ervan uit dat mijn lijf nog steeds een baby maakt. Ik wil niet zeggen dat iedereen dat zo moet doen. Als je eerder bijv een miskraam hebt gehad kan ik me voorstellen dat het wel fijn is om vroeg te gluren.

18. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ben heel benieuwd hoe het met Eedihcro gaat. Volgens mij is ze al een paar dagen niet hier geweest en had ze wel bloedverlies. En vandaag een echo. Succes vandaag als je dit wel leest!

19. Mic

Mic Lid

9 mrt 2016
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik probeer er ook vertrouwen in te hebben maar na een miskraam merk ik inderdaad dat het toch dat het anders is. Ik heb twee gezonde kindjes op de wereld gezet maar na de miskraam vind ik het veel spannender. De vroege echo gaaf mij juist een beetje rust. Nu weer uitkijken naar de volgende echo 😊

20. Lala90

Lala90 Bekend lid

21 aug 2015
    958
    1
    0
    Dankjewel lieve dames voor jullie steun ♡.

Eenpluseen, kan het kloppen dat jij niet op de lijst staat? Misschien wil je dat niet hoor, maar kon je niet vinden. Zou je anders even je gegevens door willen geven? (Uitgerekende datum, je leeftijd en hoeveelste kindje en of je al een hartje hebt gezien / wanneer je volgende afspra(a)k(en) is/zijn).

Deel Deze Pagina