Volgens mij kun je de buikspier oefeningen beter niet meer doen(heb ik gehoord) Mij is alles al snel te veel. De dagelijkse wandeling in het bos met de hond is omgezet naar een grote ronde fietsen. Minder intensief en geen energie voor een uur wandelen.
Ik heb ook echt niet de puf om te sporten hoor! Moest gister effe snel naar de auto rennen: steken in mijn buik, bandenpijn, buiten adem hahaha. Ik zou wel voorzichtig zijn met volleyballen, ivm vallen, botsen, bal in je buik krijgen enz. En zou ook echt geen buikspieroefeningen doen. Maar is nergens op gebaseerd hoor, alleen mijn eigen gevoel!
Zodra je buik begint te groeien mag je je rechte buikspieren niet meer trainen, omdat die juist aan de kant moeten voor je buik. De schuine buikspieren mag je wel trainen. Ik stop even met sporten zodra ik steken krijg, en als het afgezakt is begin ik weer. De ene dag is het resultaat daardoor stukken beter dan de andere dag, maar het is niet anders.
Gisteren naar Maastricht geweest voor de uitslagen van de onderzoeken naar herhaalde miskramen. Gingen erheen met gevoel er zal wel niets uit gekomen zijn maar hadden het dus mis. Er waren 3 dingen afwijkend, waarvan 1 de afwijking eigenlijk juist goed is en de andere 2 voor mijn miskramen kunnen zorgen. Helaas kunnen ze 1 oorzaak niet behandelen en de andere wordt nogmaals gecontroleerd omdat daarvan de uitslag kan schommelen is deze weer verkeerd dan moet ik na de bevalling starten met medicatie en bij een eventuele volgende zwangerschap ook meteen na positieve test. Volgens hem komt bij mij een zwangerschap moeilijk van de grond, maar als dat eenmaal lukt dan gaat het goed. Ukkepuk deed het goed op de echo en arts heeft uitgebreid gekeken naar de tweede holte cq hematoom. Zijn mening is dat het oa een hematoom is maar de holte is ook te scherp begrensd en het echobeelden klopt niet qua kleur om alleen een hematoom te zijn. Hij denkt dat het een tweede vruchtzak is waar geen kindje in zit of in ieder geval niet doorgegroeid is en ik daarnaast een bloedvaatje heb die geknapt is wat het bloedverlies verklaart. Hij zei wel dat het de situatie niet veranderd, er zit 1 kindje van dik 8 weken oud die het goed doet en daarnaast een holte + bloed. Moet rustig aandoen van hem zeker tot 12 weken en hij duimt dat het goed gaat.
@daphne, als ik je verhaal hoor zou ik zeker even laten testen op blaasontsteking! @Mizz bunny: poeh, klinkt geruststellend en spannend tegelijk. In welke periode zou het normaal gesproken misgaan met die afwijkingen? En wat voor medicijnen moet je dan slikken en waarom hoef je die nu niet te slikken?
Hoi dames, ik kom nog even een update geven. Gister ben ik gecurreteerd door de gyn, want de miskraam kwam niet op gang. Voel me nu redelijk oke. Ik ben blij dat het voorbij is, dan kan ik het eindelijk een plekje geven, maar we zijn intens verdrietig dat het mis is gegaan. Het was zo ontzettend welkom. We doen een maandje rustig aan en gaan dan toch gelijk weer verder proberen. Ik zal hier niet veel meer meelezen voorlopig. Het doet gewoon nog teveel pijn. Voor jullie allemaal heel veel succes en geluk gewenst. Ik hoop dat alles goed blijft gaan, want wat ik heb meegemaakt gun ik niemand. Nog 1 laatste dingetje, kan iemand mij nog van de mvm lijst halen. Dat gaat helaas ook niet meer door nu.
De bloedvaten in mijn baarmoeder hebben aan de rechterkant te veel weerstand. Dit betekend bij een innesteling aan de rechterkant dat de eicel zich niet kan vasthouden of goed vasthouden waardoor er een miskraam optreed in een vroeg stadium, zeg maar tussen de 4 en 6 weken zwangerschap. Bij de innesteling heeft de eicel dis alleen kans als hij links terecht komt en dat kan de arts niet sturen. Dus altijd 50/50 kans. Verder was mijn proteïne S verlaagd, dit heeft te maken met bloedstolling. Arts wilde eigenlijk dat ik startte met fraxiparine maar vanwege het bloedverlies en hematoom mag dat niet want door mijn bloed nu te verdunnen heb ik een grote kans dat ik ga vloeien en een miskraam krijg. Ze hebben dit opnieuw geprikt en weten over 1 maand 100% zeker of hij afwijkend blijft en dan moet na de bevalling meteen starten met fraxiparine om te voorkomen dat ok trombose krijg.
Heel veel sterkte, wat jammer dat het niet vanzelf kwam. Gelukkig is het nu achter de rug en kan je alles gaan verwerken.
Ik merk ook dat het me steeds meer energie kost.. Maar ik heb me voorgenomen het na 2 mei (echo) te vertellen als alles goed is. Daarna ben ik twee weken op vakantie en dan stop ik gewoon. Nu vind ik het nog geen probleem, je valt gecontroleerd dus dat is niet zo'n probleem en mijn beeb zit onder een vetje van mezelf voor nu wel veilig Ik merk wel dat ik steeds vaker er aan denk en me soms wat inhoud. Seizoen is bijna voorbij gelukkig. Dat van die buikspieren heb ik ook even bij m'n fysio neergelegd.. Ben benieuwd wat die gaat zeggen er over.
LJJ, ik volleybal ook 2/3 keer in de week en het kan geen kwaad hoor, alles mag tot 12 weken, kindje zit dan veilig achter het schaambot en je mag dan ook gewoon duiken en alles doen. Hier begin ik het ook wel te merken, na wedstrijden een partij stijve heupen, maar nog even volhouden. vanavond laatste wedstrijd dus kan daarna wat rustiger aan doen. team hoort het maandag (mits de echo goed is). eedirco, fijn dat je het nu kunt verwerken en dat het voor zover voorbij is. sterkte met wat er nog komen gaat in ieder geval.
Hallo Allemaal, Mag ik mij ook aansluiten bij deze groep? Ik ben uitgerekend {vooralsnog} op 17 november. Dit kindje zat word ons 3e kindje. Maar we zijn een gezin van dadelijk 4 kindjes. Er woont namelijk ook een pleegkindje van bijna 3 bij ons. De zwangerschap was niet gepland maar wel heel gewenst. 2 dagen na de positieve test heb ik een echo gehad waaruit bleek dat er 2 holtes waren. De schrik werd nog groter aangezien het er 2 konden zijn/worden. Week later weer een echo en bleek er 1 kindje te zijn, de andere holte is er wel en word in de gate gehouden of het geen cyste is. 2 weken geleden weer een echo gehad en kindje doet zijn of haar best. 3 mei termijn bepaling, ben dan ongeveer 12 weken.
Eedihcro, gelukkig is het achter de rug. Sterkte en dat je maar snel geluk mag ervaren Mizz Bunny, jeetje wat een verhaal! Heftig hoor. Dikke knuffel. Anniek, welkom bij de club!
Ja dat dacht ik ook inderdaad. Ik morgen de laatste wedstrijd. Mijn teamgenootjes mogen nog een weekje langer wachten dan die van jou Ben jij niet bang dat ze het zien? Onder de douche bijvoorbeeld? Ik wel.. Voornamelijk aan mijn borsten hihi
Haha ja heb ik ook hoor met name bij late wedstrijden s avonds soms behoorlijk opgezwollen maar gelukkig ven ik van mezelf al vrij zwaar dus denk dat het meer in mijn hoofd zit. Morgen ook nog teamuitje uit eten en heb al zo weinig trek gelukkig weten ze niet hoeveel ik normaal eet
Welkom Anniek! Dames, hoe is het voor jullie om bv nog niet op je werk vertelt Tr hebben?? Ik ben 1 mrt met nieuwe baan begonnen en moet het dus nog vertellen waar ik best tegenop zie. Mede omdat het bij mij behoorlijk "gepland" gelukt is zwanger te raken. Op 28-2 inseminatie gehad in zh, dus tja Ben heeeel benieuwd hoe mijn manager gaat reageren.
@trinity, @so blessed en @illiegoesbam Dank jullie voor jullie welkom. @illiegoedbam Wij hebben het 3 weken geleden al verteld. Bij de eerste 2 was de zwangerschap al snel zichtbaar maar nu helemaal. We hebben het eerste de kinderen verteld en daarna samen met de kinderen de naaste vrienden en familie. Hierna gingen de kinderen los
Onze oudste die zal nu veel mee maken met deze zwangerschap. Hij was drie toen onze jongste werd geboren tuurlijk maakt hij het dan ook mee. Maar nu al helemaal. Zijn eerste reactie was nu eerst stilte, en toen een: "veeeet"
@ Anniek, welkom! @ Illiegoesbam, Ik werk nu iets langer dan anderhalf jaar voor het bedrijf, waar ik nu bijna 2 maanden zelf in dienst ben, voorheen uitzendbureau. Mijn jaarcontract loopt tot eind febr 2017. Ik ga het a.s. dinsdag vertellen als het maandag met de echo goed gaat, vind het ook wel spannend Uiteindelijk moet je het toch een keer vertellen, hoe de baas er ook op reageert denk ik dan maar
Eedihcro, wat vervelend dat het niet vanzelf is gekomen. Sterkte met de verdere verwerking en hopelijk snel opnieuw zwanger. Welkom Anouk. Wij zijn het langzaam ook aan wat familie en vrienden aan het vertellen. Na de goede termijnecho durf ik dat ook wat beter. Nu twee weken vakantie, daarna ook op werk vertellen en mag de tamtam zijn werk doen. Illiegoesbam, kan me voorstellen dat je er een beetje tegenop ziet. Begrijp uit je naam dat er geen partner in het spel is? Dus dan zal je leidinggevende wel verrast zijn. Ik zou je er niet druk om maken en gewoon lekker genieten.