16-30 november 2016

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door whuz, 12 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Illiegoesbam

31 okt 2015
    86
    0
    0
    Klopt, ben single en gok dat mijn leidinggevende er voor het gemak van uit gegaan is dat ik (voorlopig) geen kids zou krijgen.
    Maar weet het niet. Hoorde van mijn collega wel dat zij ongewild kinderloos is en ook nog eens gelovig. Dus kan moeilijk inschatten hoe ze zal reageren op mijn nieuws, wat niet heel alledaags is.
    In het ergste geval krijg ik volgend jaar na mijn verlof geen verlenging, so be it....

2. Katheleine

Katheleine Actief lid

12 dec 2015
    299
    0
    16
    NULL
    NULL
    Welkom Anniek!

Lastig Illiegoesbam.. Ach, als ze je daardoor geen contractverlenging zou geven zou ik niet eens voor haar willen werken!!

Hier gaat het (opvallend) goed. Net terug van een congres. Wel heel moe, maar verder eigenlijk (naast gevoelige borsten) niet echt klachten.. Ben blij dat ik dinsdag een echo heb, want ik begin toch langzamerhand steeds wat onzekerder te worden doordat ik zo weinig klachten heb.
    Ik heb het 3 collega's verteld, zodat er altijd iemand is die het weet wanneer ik op bijvoorbeeld een congres ben. Als er dan iets gebeurd vind ik het wel fijn als iemand op de hoogte is. Verder heb ik het nog aan niemand verteld. Ik denk trouwens dat de andere collega's stiekem wel een sterk vermoeden hebben doordat ik niet meer drink en geen rauw vlees etc eet. Het toeval wil dat er op dit moment nog 3 andere collega's ineens geen druppel alcohol meer drinken en hetzelfde dieet hebben als ik. Ik ben benieuwd of zij ook alle 3 zwanger zijn!

3. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Jeetje heel verhaal getypt, druk ik op een verkeerd knopje haha. En deze muts legt normaliter anders uit hoe systemen en producten werken hahaha

@ Katheleine, alleen je verhaal al is prachtig haha. Ook erg benieuwd of jullie met z'n vieren zwanger zijn maar toevallig is het wel, zou daarvan ook het een en ander ineens vermoeden haha. Daarom wist ik dat mijn vrienden het ook wisten toen ik alcohol oversloeg en gestopt was met roken (bah vind ik nu zo stinken ineens), later bleek dit ook het geval te zijn. Fijn dat het toch wel goed met je gaat, ook niet verkeerd!

Hier gelukkig eindelijk weekend, morgen lekker rustig dagje en a.s. zondag het aan mijn vader vertellen op broertjes verjaardag (ik zie ze niet zo vaak dus dan maar zo). Maandag alweer de echo.

Ook voor de dames die nog geen echo gehad hebben schiet het nu toch ook mooi op volgens mij :) !

4. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Goedemorgen dames! Ik lees meer mee dan dat ik schrijf haha :)

Welkom Anouk!

Illiegoedbam, spannend om het aan je leidinggevende te vertellen! Extra spannend omdat zij ongewild kinderloos is denk ik.. lastig. Hopelijk krijg je een positieve reactie!

Hier ontzettend moe.. Het idee dat ik elk moment om kan vallen.
    Had deze bovenstaande zinnen overigens al een uur staan.. haha maak het nu maar even af:D

Er komen weer echo's aan.. spannend meiden! Wij hebben dinsdag weer een echo, man kan helaas niet mee. Maarja, ben super zenuwachtig!

5. Tikoes

Tikoes Lid

7 jan 2012
    40
    0
    0
    Hoi Dames,
    Gefeliciteerd allemaal! ☺️
    Ik wil me graag nog aanmelden :) als dat nog kan. 27 jaar rond de 8/9 weken zwanger van de tweede. Eerste een zoontje en is nu 15 maanden. Hij is spontaan geboren bij 33 weken en 4 dagen. Dus hopelijk blijft deze baby langer zitten. Spannend.
    18 april eerste echo gehad maar konden ze de baby niet goed meten, wel een goed kloppend hartje. 2 mei afspraak voor een tweede echo. Hopelijk dan weer een goede hartslag en kunnen ze goed meten hoever ik zwanger ben ☺️

6. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Welkom Tikoes!! ^_^

7. mrsloes

mrsloes Actief lid

11 dec 2015
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanavond het nieuws aan mijn zwager en schoonzus vertelt
    Zwager werd er emotioneel van 😊
    Ze vonden het prachtig
    Man en kind zijn nog daar
    Ik lig ondertussen op bed ben zoooo moet
    Hopelijk is dat binnenkort over of iig minder
    En met de emesefane is de misselijkheid gelukkig goed onder controle
    Donderdag weer even bij mn boeven spieken zo'n zin in
    Hoop dat ze goed gegroeid zijn en mooie kloppende hartjes hebben.
    Mijn leidinggevende is er nog niet van bekomen dat het er 2 zijn
    Hele bijzondere reactie : ik moet er nog even aan wennen ik kom er volgende week op terug ???
    Tot op heden nog niets gehoord het zal wel
    Fijne avond dames 😊

8. Y84

Y84 Bekend lid

3 nov 2012
    512
    0
    0
    Goedenavond allemaal! Ja ik ben ook doodmoe van die twee monstertjes hahaha :)!!! Hoop ook dat het binnenkort beter gaat, hopelijk na de 12 weken. Blijf het nog steeds ongelofelijk vinden dat het er twee zijn!!!

Overigens hadden wij van de week rotnieuws over onze tweeling pleegkindjes die al meer dan een jaar bij ons zijn. Ze gaan weer terug thuis wonen. Opbouw over de komende drie maanden. We gaan ze echt ontzettend missen..

9. Lala90

Lala90 Bekend lid

21 aug 2015
    958
    1
    0
    Oh, wat ontzettend heftig lijkt me dat zeg. Ik heb altijd zoveel bewondering voor mensen die zichzelf hechten aan een kind en vanuit liefde en warmte een ouder worden, maar die nooit de zekerheid hebben voor hoe lang. Het levert natuurlijk ook iets heel moois op, maar je moet denk ik soms ook echt je eigen gevoelens even parkeren voor het belang van die kleintjes. Sta je, los van het grote gemis natuurlijk, wel achter de keuze dat ze terug kunnen (of heb je geen zicht op de huidige situatie bij de biologische ouders?)? Anders lijkt het me al helemaal moeilijk!

10. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat is wel verdrietig zeg. Ookal weet je dat die dag misschien ooit komt, je hecht je toch aan zulke kleintjes. Gelukkig hebben jullie wel iets moois in het vooruitzicht. Twee kleintjes die de stilte die de twee pleegkindjes achterlaten weer een beetje opvullen. (Ik wil hiermee niet suggereren dat ze inwisselbaar zijn hoor, want je zult ze wel enorm gaan missen).

11. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Wat erg! Heel heftig lijkt me dat..!

De laatste 1 a 2 dagen heb ik een pijn onder in mn buik dat door trekt naar mn liezen en boven benen.. Weten jullie wat dit is? Ik wagelde vanmiddag voor het eerst :$ Omdat ik zo pijn had in mn liezen.

12. Betula

Betula Bekend lid

29 jun 2012
    917
    69
    28
    NULL
    NULL
    Sterkte Y84, tuurlijk weet je dat het kan gebeuren, maar als het zo ver is, dan is het toch even slikken.
    En misschien is het al te sprake gekomen, maar soms is het zoveel dat ik niet alles lees. Hebben jullie al over de 12 weken screening nagedacht? Ik twijfel enorm. Wil ik het wel weten als er iets niet helemaal in orde is?

13. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Vanmiddag nog met partner over gehad omdat we morgen een keuze moeten maken. Bij de eerste hebben we besloten om niks te doen, maar waren we wellicht ook naïef, niet bij nadenkend dat er iets fout kon gaan. Uiteraard is dat beeld compleet omgedraaid. Deze keer laten we wel een combinatietest doen, wij willen het ook weten als er wat is. Wordt bij ons in ieder geval niet vergoed maar dat hebben we er voor over.

14. Y84

Y84 Bekend lid

3 nov 2012
    512
    0
    0
    Bedankt allemaal!! Ja zeker gaan we ze enorm missen, kan me er nog niks bij voorstellen dat ze weggaan. Na komende week beginnen ze met de opbouw dus dan wordt het snel concreter... :(

Wij laten ook de combinatietest doen. Niet omdat we per sé denken dat er wat aan de hand is maar we hebben al veel negatieve ervaringen en dan word je toch wat bezorgder enzo.

Wat betreft pijn in liezen en heupen: ik herken het wel een beetje, volgens mij zijn het een beetje groeipijntjes en wat verweking door de hormonen.

Verder met iedereen alles in orde?? X

15. Lief 26

Lief 26 Actief lid

13 mrt 2012
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    Y84 wat naar... je hebt toch gehecht aan ze alsof ze toch een beetje je eigen kindjes zijn... loslaten is het aller moeilijkste... sterkte!

Screening: ook wij doen deze test omdat we dan toch ons kunnen voorbereiden. Met name mijn vriend wil het graag. Ook bij ons wordt deze niet vergoed.

Pijntjes: hier in de liezen als ik savonds ontspan. Ook nu na het tillen merk ik spanning in mn baarmoeder... ik merk de verwekingen ook wel in knieen en heupen.

Verder gaat het hier goed, iedereen die dichtbij ons staat is op de hoogte! Vrijdag de termijn echo! Ik heb er zin in!!

16. Mic

Mic Lid

9 mrt 2016
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij willen ook graag de combinatietest laten doen. Niet omdat een kindje dat iets heeft niet welkom is maar meer omdat je je dan wel enigszins beter kan voorbereiden... Tenminste, dat denken wij.

17. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Helleu..
    Y84, wat heftig zeg..
    Hier ook wat heftige dgn achter de rug. Niet zoveel zin om er mog over uit te wijden want heb besloten stress dingen achter me te laten en volop te gaan genieten.

Wil iemand op de lijst zetten dat we 31/5 de geslachtsbepaling hebben :)

Hier overigens geen combinatietest. Als er echt iets is kkmt t met 20wk ook naar boven. Plus combinatietest zegt ook niet alles wbt zekerheid.

18. Illiegoesbam

31 okt 2015
    86
    0
    0
    Ik wil ook de combi test niet. Te meer omdat ik volop wil genieten van mijn zwangerschap, het niet zou afbreken mocht de uitslag negatief zijn en het blijft een kansberekening. Met andere woorden als het kindje een handicap oid zou hebben dan is het ook meer dan welkom!!

19. Yale

Yale Actief lid

26 okt 2011
    292
    2
    18
    Ook wij doen de combinatie test niet. We wachten de 20 weken echo af!

20. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sterkte Y84. Hadden jullie het vewacht? Maakt het natuurlijk niet minder pijnlijk. Gaat de opbouw langzaam?

Wij laten wen de combinatietest doen die helaas hier ook niet vergoed wordt. We willen het ook graag weten als er oets is. Bij mijn vorige zwangerschapoen was er nog geen nipt test dus daarom toen geen combinatietest gedaan. Ik zou nooit een punctie of vlokkentest laten doen bij een verhoogde uitslag.

Het schijnt dat er sommige afwijkingen niet bij de 20 weken echo uitkomen waar ze nu wel naar kijken. Blijft een kansberekeninf en spannend.

Hier lijkt de misselijkheid iets te zakken en iets minder uitgeput.

Morgen termijnecho heel spannend weef. Als alles goed is gaan we het bekend maken.

Deel Deze Pagina