Y84 wat vreselijk moeilijk zeg!! Je weet dat die dag er (waarschijnlijk) ooit aan zit te komen, maar als hij er dan echt aankomt lijkt het me toch een flinke klap. Ik hoop dat de kindjes goed terecht komen thuis!! Heel knap vind ik het altijd.. pleegkindjes opvangen. Echt respect hoor!! Hier laten wij wel de combinatietest doen denk ik. Hij word bij ons wel vergoed. Ik heb namelijk een translocatie.. en als het kindje de verkeerde chromosomen heeft mee gekregen dan is het niet levensvatbaar buiten de buik (kans is overigens klein dat het doorgroeit dan). Mede daardoor is onze dochter er via ivf met pgd gekomen Ik kom dus ook in aanmerking voor vruchtwaterpunctie en vlokkentest.. maar dat risico wil ik liever niet nemen.
Y84, wat knap van jullie en heftig dat je nu zo snel richting een afscheid moet werken. X Hier gisteren ons nieuwtje zo goed als de wereld ingebracht. Erg leuk en ik merk zelf dat ik nu heel blij kan zijn
Y84: Lijkt me erg moeilijk. Hopelijk kunnen jullie et rusitg naar toe werken en heb je er vrede mee. Combinatietest: wij vinden t moeilijk. Zijn wat ouder dus meer risico. Bij de eerste twee was t geen moeilijke keus. Toen nog geen nipt. Kindje met down is sowieso welkom (moeilijk, maar welkom). Maar mocht het iets zijn waardoor een kindje niet levensvatbaar is, dan wil ik dat wel nu weten. Maar tis een kansberekening. En wil wel genieten van de zwangerschap. Zal de laatste zijn. Dus ik twijfel nog. We hoeven t 4 mei pas te weten. Maar vindt t toch lastig. Doen jullie vks ook aan centering pregnancy?
Doen jullie vks ook aan centering pregnancy?[/QUOTE] heb het even opgezocht ik loop bij de gyn dus nee ik krijg ook een keizersnee dus over de bevalling hoef ik niet zoveel te weten buiten de datum en of een gentle sectio een mogelijkheid is in mijn geval omdat het er 2 zijn en ik hellp syndroom heb gehad bij mijn dochter en met een meerling meer kans om hoge bloeddruk te krijgen hoop dat een gentle sectio een mogelijkheid is maar dat zal tot het einde de vraag blijven gok ik dus duimen maar verder ben ik 's avonds enorm opgeblazen lijk dan wel hoogzwanger merk dat ik mn boeven ga voelen, op mijn buik liggen is niet meer heel comfortabel dan voel ik wel een soort bal ik voel nog geen beweging natuurlijk maar wel dat er iets groeit donderdag weer bij mn ukjes spieken, dit keer met man er bij dus wel zo leuk, als alles goed is natuurlijk de emesafene nog steeds wel nodig zeker bij de avonddiensten dan voel ik me zo slecht, nog 3 te gaan deze week pffffffff zo geen zin in
@Y84, ik wil jullie toch heel veel sterkte wensen. Ook ik vind het erg knap maar weet hoe rot het kan zijn als een kindje weer weg gaat. Wij hebben ook een hele tijd vroeger een pleegkindje gehad wat echt mijn zusje was, ons gezin had er ook moeite mee toen ze weg ging. Volgens mij begin ik hier ook minder vermoeid te worden. Ik heb vandaag vrij ivm echo (werk ligt op zo'n reisafstand dat het me anders sowieso een halve dag vrij kost). Ik dacht, ik kan lekker uitslapen. Nou mooi niet, klaar wakker als vanouds Verder erg de bibbers voor de echo van vanmiddag, gebaseerd op niks. Maar ik vind het wel erg eng. Korte uitleg: vandaag exact 2 jaar geleden was ik 25 weken zwanger en kreeg ik enorm slecht nieuws over ons zoontje (na onderzoek op aandringen van mezelf). Ik heb erover getwijfeld om daarom de echo van vandaag te verplaatsen. Ik heb bovenstaand meermaals willen typen hier, maar weer verwijderd omdat ik vond dat ik me aanstelde, maar nu ben ik ineens zo bang. Mijn vriend is werken, die komt me straks ophalen gelukkig maar dat duurt nog wel even.
Daphne dat moet erg moeilijk voor je zijn vreselijk. Maar misschien juist beter om toch even naar deze kleintje te kunnen kijken misschien geeft het je rust. Hoop dat je een goeie echo hebt vandaag. Heel veel sterkte voor vandaag. Dikke kus
Y84: ooh meen je dit nou wat ergg. Hoop voor je dat je ze kunt loslaten alles voor de kinderen natuurlijk. Maar t lijkt me echt moeilijk. Jij ook veel sterkte komende weken..
Ik heb het afgelopen zaterdag ook aan mijn familie verteld ze waren erg blij en verrast. Ik zei altijd na mn eerste kind dat er voorlopig geen kinderen meer komen haha. Vandaag bij schoonouders vertellen.. Heb gister voor.de.grap zo een gender test gedaan kwam een jongen uit.
@Y84: wat lastig zeg! Ik hoop dat ze een mooie toekomst tegemoet gaan!! @daphne: veel succes vandaag! Hopelijk voel je je een stuk beter na een mooie echo Wij hebben besloten om wel de combinatietest te doen. We zouden het gewoon heel erg vinden wanneer we het niet zouden doen en dan toch blijkt dat er iets mis is.. Ik weet wel dat de test geen zekerheid biedt, maar het is de beste mogelijkheid om er iets over te weten. Ik weet ook niet goed wat we zouden doen als blijkt dat het kindje gehandicapt is.. Hopelijk hoeven we daar geen beslissing over te nemen!!
Kan me je gevoel voorstellen Daphne, zo'n dag vergeet je nooit meer. Sterkte voor dadelijk en hopen op een mooie echo! Ik heb geen idee van centre pregnancy is, nooit van gehoord en ik loop bij de vk. Essie, wat is een gendertest? Nieuwsgierig 😊
Het lijkt op een zwangerschapstest alleen deze geeft of blauw of rose aan hij meet de zuurtegraaf van je urine. Het is natuurlijk niet 100% betrouwbaar maar zag bij reviews dat t bij veel mensen toch wel klopte. Heb het gewoon voor de gein gedaan en toen kwam er een jongen uit haha over 4 weken weet ik het
Hier alles goed. Weer een dag vooruit gezet. Nu weer uitgerekend op de dag dat ik oorspronkelijk zelf had gedacht (23 november). Op de echo links de twee voetjes en rechts het hoofdje. Dat uitstulpseltje bij het hoofd is de rechterhand. Ik heb ook naar de longen en de kaken mogen kijken. Zo bijzonder toch weer! Nu 9+5 en volgende week dinsdag de officiële termijnecho met 10+6!
Laatst vroeg iemand trouwens naar babydozen. Het is leuk om zoiets aan te vragen maar om eerlijk te zijn zit er vooral reclame in en bijvoorbeeld twee luiers, een minipotje crème en een speentje. Als tegenprestatie hebben zij jouw contactgegevens. Ik ben best vaak gebeld en kreeg ineens allemaal post waar ik niet op zat te wachten. Ik ga zo'n doos niet meer aanvragen. Je krijgt een paar kleine dingetjes en vervolgens ben je tijden bezig om van alle verkopers af te komen. Dan koop ik liever zelf een speen en een potje crème.
Grrr heel verhaal getypt, alles weg. Ff opnieuw! Lala, mooie echo zeg!! Daphne, sterkte vandaag. Is niet niks, maar hopelijk een mooie echo straks!! Vanmiddag ga ik lekker de prenatal onveilig maken met een goede vriendin! En ik moet nog een weekje wachten op de termijnecho! Daarna wil ik een pretecho plannen om geslacht te ontdekken. Dacht altijd dat ik dat niet wilde weten. Maar het lijkt mij super leuk zo'n gender-reveal-party te geven. Dan met mijn familie en vrienden samen ontdekken of er een jongetje of meisje onderweg is!!
Prachtige echo lala. Wij hebben besloten geen combinatietest te doen. Deels vanwege mijn leeftijd maar ook vanwege alle testen en onderzoeken die ik de afgelopen maanden heb gehad en ik op het ogenblik al genoeg spanningen meemaak. Wij wachten tot de 20 weken echo. Wat betreft het geslacht, mijn man wil het niet weten en ik eigenlijk wel. Nog geen idee hoe we dat gaan aanpakken. Tips zijn welkom 😊 Wel weten we al hoe de kleine gaat heten, we hebben al een jongens en een meisjesnaam.
Je kunt bij de echo vragen of ze het in een envelop doen. Dan kun jij hem wel open maken en dan nog maanden je mond houden. Lijkt me niet te doen. Beste plan is om je man over te halen!