16-30 november 2016

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door whuz, 12 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mic

Mic Lid

9 mrt 2016
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry, ik wil jullie niet onzeker maken met mijn verhaal... Jullie moeten er gewoon van uitgaan dat alles goed gaat! Het gaat meer goed dan fout...

2. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh wat verdrietig Mic...
    Sterkte!

3. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Heel veel sterkte Mic! Dont worrie, denk aan jezelf en je gezin. Ik hoop op een wonder voor je, maar als de vk het zo zeker weet, heftig :( dikke knuf

4. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    @@betula: iedere zwangerschap is anders hoor. Ik voel nog helemaal geen bal. Volgens mij komt je baarmoeder gemiddeld pas rond 12 weken boven je schaambeen uit. Dat heb ik laatst nog opgezocht omdat ik nieuwsgierig was. Er zijn ook heel veel vrouwen die nooit een bolletje voelen. Het zegt echt helemaal niks.

Probeer vertrouwen te hebben. En wat Mic zegt. Het gaat echt vaker goed dan fout. Het verhaal van Mic raakt mij ook. Zeker omdat ik deze week voor mijn eerste echo ga. Ik moest echt even slikken, maar wat bij een ander gebeurt, zegt helemaal niks over mijn zwangerschap. En ja, ik kan vrijdag ook te zien krijgen dat het niet goed zit.

De kunst is eigenlijk om niet te veel te vergelijken. Niet met andere zwangere vrouwen en niet met je vorige zwangerschap. Ik hoop dat het je lukt om je onrust ook een beetje los te laten want anders maak je jezelf nog op veel momenten gek in de zwangerschap.

5. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Zwangerschap vind ik sinds de tweede sws enorm angstig. Je weet wat je nu verliest als het misgaat. Maar ook de eerste wkn met baby vond ik killing ivm wiegendood. Denk dat je als mama sws veel angsten voor dingen krijgt..

6. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb juist het tegenovergestelde. Ik weet dat mijn lichaam een gezond kindje kan maken en dat geeft me juist rust. En ik heb nu al een geweldig kindje. Mocht het deze keer toch misgaan dan ben ik blij om het geluk dat ik al heb nu.

7. Zeladora

Zeladora Actief lid

17 aug 2015
    149
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wat een rotnieuws Mic. Heel veel sterkte!

8. Betula

Betula Bekend lid

29 jun 2012
    917
    69
    28
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat je er zo in kan staan Whuz!

Mijn lichaam heeft ook een gezond kindje gemaakt, 5 jaar geleden. Alles ging in een keer goed, en ik stond er zo onbevangen in. Nu kijk ik al zolang naar een tweede kindje uit, en heb ik ook de ervaring dat het mis kan gaan.
    En ik weet wel dat iedere zwangerschap anders is, maar heb ik teveel de neiging om alles te vergelijken met die eerste keer toen het wel goed ging. Maar inderdaad, het worden nog 7 lange maanden als ik me zo druk blijf maken, en ik moet niet vergeten te genieten van mijn fantastische zoontje.

9. Lala90

Lala90 Bekend lid

21 aug 2015
    958
    1
    0
    Oh nee, Mic. Wat ontzettend verdrietig. Wow, ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Het is onze grootste angst en bij jou werd het werkelijkheid. Wat zou dat me verdrietig (en boos) maken. Je lijkt er zelf vrij rustig onder, maar zorg goed voor jezelf en neem de tijd. Het is niet niks en je verdiend goede (zelf)zorg. Knuffel!

10. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Knap dat je het zo kan zien whuz!

Nog twee nachtjes slapen... vannacht ook n beetje rottig gedroomd. Bah..

11. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Een vraagje dames komen jullie al aan?
    Want ben inmiddels al 3 kilo afgevallen is dat erg? Ik heb zo geen trek vooral savonds niet dus ik probeer smiddags warm te eten..en savonds iets lichts

12. Lief 26

Lief 26 Actief lid

13 mrt 2012
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je verloskundige houdt dit ook goed in de gaten, wanneer je je zorgen maakt zou ik het bij haar neer leggen! Wel vervelend dat je zo weinig trek hebt! Je moet wel voldoende voedingsstoffen binnen krijgen voor zowel kezelf als je baby!

Ik ben al wel een paar kilo aangekomen, morgen kan ik mij weer wegen, kijken wat de stand nu is!

Fijne koningsdag dames! Nog plannen?

13. Lala90

Lala90 Bekend lid

21 aug 2015
    958
    1
    0
    Ik ben ook bijna 2 kilo aangekomen en kan gelukkig goed eten!

14. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    Hier bijna 2 kg afgevallen.
    Wordt bij elke afspraak gewogen en moet proberen te eten waar ik op dat moment trek in heb.
    Als ik blijf afvallen wordt ik weer doorgestuurd naar de diëtiste. Maar ik heb ook niet veel reserves, ben 1.82 en weeg nu 62 kg.

15. Lala90

Lala90 Bekend lid

21 aug 2015
    958
    1
    0
    Iemand tijd om de lijst bij te werken? 😊

16. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Oke goed dat jullie wel zijn aangekomen.
    Het is zo dat ik alleen trek heb in gezonde dingen fruit en groente maar absoluut geen zin in koolhydraten brood aardappelen etc..daardoor val ik dus af.
    En zoetigheid wordt ik erg misselijk van.

Dus op zich ik eet wel gewoon gezond maar hoop dat ik na die 3 maanden wat meer trek ga krijgen.

Miszbunny ik begrijp je tis ook vervelend en jij bent erg slank ik weeg 62 met 1.62cm lengte.

17. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Ik ben niet echt aangekomen of afgevallen..
    Gelukkig! Want ik ben al zwaar genoeg!
    Wel heel erg misselijk en afkeer voor bijna alles wat gezond is.
    Groenten en sla... Blegh! Voorheen was ik er dol op.. Soep, brood, vleeswaren op brood, aardappels, koffie en thee. Allemaal afkeer voor gekregen.
    Fruit, yoghurtjes, fruitsap, smoothies, crackers en vette hap gaat er hier wel goed in. Maar je kan niet de hele week vette hap eten. Dus ik probeer alles wel te eten, maar met lange tanden en de helft laat ik liggen.m

Ook bij mij monitoren ze het gewicht bij iedere afspraak.

En ik denk dat als je zo af blijft vallen je inderdaad bij een diëtiste terecht komt. En mogelijk medicatie voor de misselijkheid.

18. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Vervelend als je zo slecht kan eten. Alleen aardappels gaat slecht hier maar die vervang ik door pasta of rijst. En lekker veel fruit :)

Mocht iemand de lijst bijwerken..
    31 mei geslachtsbepaling! :)

19. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Hier maar zo'n halve kilo aangekomen. Ik ben ook te zwaar, dus hoop dat ik niet te veel aan ga komen. En ik hoop dat alles wat ik aankom, er na de bevalling zo weer af is. Zoals bij mijn dochtertje❤:D
    Ik had een afkeer tegen brood, maar ik eet nu al mijn 4e boterham op. Verder kan ik vet echt niet verdragen.. daar word ik misselijk van en krijg ik flinke buikpijn van.
    Als ik denk aan broccoli of bloemkool Ofzo.. brrr dat krijg ik er nu ook echt niet in.
    Vreemd allemaal:p

20. mrsloes

mrsloes Actief lid

11 dec 2015
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh mic wat erg voor jullie!!!
    het maakt denk ik diepe indruk op ons allemaal

ik heb morgen de echo hoop dat hij goed is

ik voel wel al een bolletje, maar het zijn er bij mij 2 dus de groei zal ook wel sneller gaan

Deel Deze Pagina