16-30 september 2013 mama's.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door hamtaro, 10 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    @imp: ik kan me goed voorstellen dat je het lastig vind. Wij wilden eerst ook wachten, maar afgelopen weekend in een opwelling toch de (schoon)ouders verteld.
    Ik kan me goed voorstellen dat je man wil wachten tot de echo. Nog even volhouden dus...

@hamtaro, leuk dat je ouders goed gereageerd hebben.
    Nee, ik heb het overdag. Slapen gaat gelukkig goed.

@maartje78, wat fijn!!! Wat een opluchting zal dat zijn.
    Ik heb je afspraken erbij gezet.

@ansvdlee: gezellig dat je mee komt kletsen. Ik heb je toegevoegd aan de lijst, ik ben even van 1tje uitgegaan. Als je wilt dat ik je afspraak toevoeg, even de datum doorgeven.

@soeee: gezellig dat je mee komt kletsen. Ik heb je toegevoegd aan de lijst. Mogen we weten hoe oud je bent en is dit je 1ste?

Ik heb overigens gisteren een berichtje van mijn ouders gehad of we langs wilden komen zodra we in de buurt waren, want ze hadden iets voor ons.
    Het is denk ik zondag niet helemaal doorgedrongen tot ze of ik heb er meer achter gezocht, die hormonen ook...

2. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    Hier vooral overdag last van vlagen van misselijkheid en kokhalzen. Verder ontzettend moe en niet goed kunnen slapen. Ook moet ik vaker plassen en heb last van obstipatie. Dan ook nog gevoelige borsten. Alles bij elkaar kan ik dus zeggen Yep ben nog steeds zwanger. ;)

Afgelopen weekend mijn ouders ingelicht. Zij waren echt superblij, wordt hun 1ste kleinkind. Moeder vroeg of ze al leuke dingetjes mocht gaan kopen. En mijn vader kwam de volgende ochtend een kopje thee en beschuitje brengen. Zo lief. :)

Komend weekend gaan we de schoonouders inlichten en ben benieuwd hoe zij reageren.

Verder vandaag bloed laten prikken en mijn elleboog is nu blauw en pijnlijk. Leuk iemand die nog niet zo goed kan prikken en dan 6 buisjes moet hebben. Tja we moeten het er maar voor over hebben. Alles voor een gezonde welp.

3. Loesje83

Loesje83 Niet meer actief

Welkom aan de nieuwe dames!! Gezellig dat het groepje groeit.

Pfff ik ben de afgelopen drie dagen moe, moe, moe en nog eens moe. Zo moe dat ik er niet lekker van ben. Ik heb niet het idee dat ik echt last heb van misselijkheid, maar doordat ik zo moe ben, heb ik wel de hele dag een akelig gevoel in mn buik. Hoop dat dat toch weer wat wegtrekt, want dit vind ik maar moeilijk vol te houden.

Mijn eerste wissel van MvM is een feit. Ik heb dat zo eens zitten observeren, maar dat doen ze wel grappig. Ik heb namelijk gekozen voor discreet, dus de blauwe flessen zitten in een groene tas die ik aan de voordeur heb gezet. De chauffeur parkeert zn busje ergens in de straat, trekt een sprintje naar de voordeur, verwisselt de groene tassen en trekt weer een sprintje naar zijn busje. Daar doet ie vervolgens net of hij iets moet controleren aan zn band, stapt vervolgens weer in en rijdt verder. Het hele proces heeft nog geen 30 seconden geduurd. Ik vond het wel grappig om te zien.

4. Loesje83

Loesje83 Niet meer actief

Wat grappig trouwens om te zien, eya. We zijn eigenlijk nagenoeg even ver in de zwangerschap, maar jouw poppetje met de blauwe jurk in je handtekening heeft al echt een buikje, terwijl mijn poppetje met de roze jurk nog niets heeft.

5. eerstekeermama

26 feb 2011
    35
    0
    0
    @maartje78 super zeg een goede echo!!!

@loesje 83 Ik herken de vermoeidheid met de buikpijn precies zo. Heb nergens puf voor en doe eigenlijk ook niks... En als ik dat doe voel ik me daarna nog vermoeider. Maar dat is ook zo als ik me er wel aan toe geef en ga liggen. Hmmm moeilijk, hopelijk wordt het na de twaalf weken beter.

@ kwaaltjes; nog steeds doodmoe dus. De misselijkheid is een stuk beter gelukkig. Voel nog wel het zeurderig gevoel in mijn buik.

@ verteleen; we wachten zowiezo tot de eerste echo. Hebben we bij onze eerste ook gedaan! Manlief wil eigenlijk nog langer wachten maar ik niet vind het wel op gaan vallen dat ik zo vermoeid ben en niks gedaan krijg ;)
    De haarspeldjes met "grote zus" erop liggen al klaar!

@ nieuwe meiden; gefeliciteerd en welkom!

Verder vandaag bij de verloskundige geweest voor de intake. Leuk koffertje met folders meekregen en alle gegevens zijn ingevuld. Nu de echo zaterdag afwachten!

6. JoCo82

JoCo82 Lid

16 jan 2013
    57
    0
    0
    Wat gezellig wordt 't hier! :) Welkom en gefeliciteerd natuurlijk!

Nou, dat heb ik dus ook! Ik vind het zo vaag, ben niet echt misselijk maar wel raar gevoel in m'n maagstreek en ik denk idd dat 't komt van het moe zijn... 's nachts slaap ik ook zo onrustig, veel draaien volgens m'n man en ik droom veel en schijn ook hardop t praten ;) afgelopen week zei ik midden in de nacht: "Ik heb de fles volgeplast!" Nou ja... erg lachen natuurlijk de volgende ochtend, ik weet van niks maar hij vindt het allemaal erg grappig. :)

7. Bij ons was het andersom.....bij de 1e trakteerde we bij mijn schoonouders beschuit met muisjes en niemand reageerde erop:$
    Bij de 2de wel gelukkig.. 3de nog niet verteld

8. lilly90

lilly90 Actief lid

11 sep 2012
    140
    22
    18
    Vrouw
    Ondernemer
    Hoi aanstaande september mamma's!

Mag ik met jullie mee kletsen? Ruim twee weken geleden zijn wij er achter gekomen dat ik zwanger ben. Volgens eigen berekening verwachten wij onze eerste ukkepuk op/ rond 30 september. We hebben 19 februari onze eerste echo, 'k kan niet wachten! Vandaag is moeders voor moeders hun eerste twee kratjes af kunnen leveren, dus het begint nu steeds meer 'echt' te worden!;) Mochten jullie meer willen weten, brand maar los!;)

Ik wens iedereen natuurlijk een heel goede zwangerschap met nu in de eerste periode niet al te veel vervelende kwaaltjes!

9. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Hoi Lilly, welkom! Klopt het dat je 22/23 bent? (nickname). Zo ja, zal je één van de jongsten van het clubje zijn. Voel je je goed verder? Gezellig dat je komt meekletsen.

Hier stond dinsdag het kratje klaar voor MvM, om om te ruilen, maar ze zijn het niet komen ophalen. Vaag... Zouden ze zich een week vergist hebben?

De zwangerschapskwaaltjes slaan hier wel goed toe hoor... Misselijk, misselijk, misselijk, de hele dag door. Ik hoef niet te spugen, maar dat zou misschien wel een opluchting zijn. De hele dag dat weeïge gevoel, bah! En verder echt HONDSMOE... Na m'n werk plof ik op de bank, en ik zou eigenlijk wel gelijk met Liesbeth naar bed willen. Arme Mr Hair ;)

10. lilly90

lilly90 Actief lid

11 sep 2012
    140
    22
    18
    Vrouw
    Ondernemer
    @ Mrs Hair; dank je wel! Haha, klopt inderdaad, ik ben 22 jaar! Ik zag in het lijstje dat ik een leeftijdsgenootje heb hier in dit clubje!

Heb je nu wel genoeg flessen voor MvM? Of hebben ze alleen nieuwe gebracht en de oude niet meegenomen? En hoe oud zijn jouw andere kids?

En de moeheid is wel een bekend kwaaltje, ik lig hier ook regelmatig al om 9 uur in bed of val zelfs al eerder op de bank in slaap!:$ Verder qua misselijkheid nog geen klagen, heel af en toe een vlaag, maar dat is eigenlijk verwaarloosbaar. Maakt me soms ook wel weer wat aan het twijfelen dat ik zo weinig voel, maar goed, die onzekerheid hoort er denk ik ook een beetje bij..

11. imp

imp Bekend lid

16 nov 2012
    712
    22
    18
    Welkom Lilly!

Hier.....net als de meesten van jullie....moe....

Gisteren een extra dag gewerkt, dat had ik beter niet kunnen doen. Toen ik thuiskwam mega-misselijk en overgegeven, vannacht onrustig geslapen, en nu als een zombie op mijn werk.

Gisteren is de mevrouw van MvM geweest. Leuk gesprek gehad, ze heeft alles netjes uitgelegd en ik bleek gelukkig nog steeds zwanger... ;) Ik kneep hem toch even moet ik zeggen :). Ze kwam ook inderdaad heel discreet met de flessen in een donkergroene tas...Moet ik wel zeggen als iedereen de donkergroene tas gaat herkennen ipv de kratjes dan is van discretie ook geen sprake meer. :p

Hier worden de flessen niet opgehaald maar we brengen ze weg.

Nou goed nog 1 uurtje bikkelen en dan naar huis en lekker slapen. :D

12. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    Pfff zit er hier even doorheen.
    Ben vandaag naar de gyn geweest ivm cyste.
    Deze blijkt nog net zo groot te zijn.
    Verder vind ik de gyn maar niets, gaf me het gevoel dat het raar was dat ik doorgestuurd was.
    Heeft ook naar onze welp gekeken en zei ik zie geen hartje kloppen.
    Dus ik helemaal in shock zegt ze dan o wacht ik zie het toch.
    Zegt ze kijk daar kun je het zien maar kreeg er niet de kans voor want ze schoof alweer door naar de eileider.
    Ook heeft ze onze welp vluchtig opgemeten en denk dat ik 7 wkn en 5 dagen zag staan maar weet het niet zeker en zij heeft niets gezegd. Tja als dat er idd stond klopt het wel met mijn termijn.

Voel me dus nu superonzeker en heb net al een poosje zitten huilen.
    Voel me zwanger maar weet niet wat ik moet denken.
    Op aandringen van vl toch de vk gebeld en van haar mag ik maandag komen voor een echo.

Nieuwe afspraken;
    11 febr echo vk
    5 maart gyn

13. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    16-30 September 2013 - 28 Mama's ♥

♥ De mama's en uitgerekende datum ♥
    Smitje, 31 jaar, 1e kindje, 16-09-2013 uitgerekend
    Emm82, 30 jaar 1e kindje, 16-09-2013 uitgerekend
    Hamtaro, 33 jaar, 2e kindje, 17-09-2013 uitgerekend
    Raymoont, ?? jaar, ? kindje, 17-09-2013 uitgerekend
    Roosje3, 29 jaar, 1e kindje, 18-09-2013 uitgerekend
    Mizz Bunny, 30 jaar, 1e kindje, 19-09-2013 uitgerekend
    Amanda, 27 jaar, 2e kindje, 20-09-2013 uitgerekend
    Joco82, 30 jaar, 1e kindje, 20-09-2013 uitgerekend
    imp, 29 jaar, 1e kindje, 20-09-2013 uitgerekend
    Kruimel1, 38 jaar, 1e kindje, 20-09-2013 uitgerekend
    Ash, 22 jaar, 1e kindje, 21-09-2013 uitgerekend
    Kim1903, 27 jaar, 1e kindje, 21-09-2013 uitgerekend
    Hoop1980, 32 jaar, 2e zwangerschap, 22-09-2013 uitgerekend
    Mummy28, 28 jaar, 2e kindje, 23-09-2013 uitgerekend
    Noukytje, 28 jaar, 1e kindje, 23-09-2013 uitgerekend
    eerstekeermama, ?? jaar, 2e kindje, 24-09-2013 uitgerekend
    Loesje83, 29 jaar, 1e kindje, 25-09-2013 uitgerekend
    Beccie86, 26 jaar, 3e kindje, 25-09-2013 uitgerekend
    Rensie, 31 jaar, 3e kindje, 25-09-2013 uitgerekend
    ansvdlee, 28 jaar, 3e kindje, 25-09-2013 uitgerekend
    EYA, 27 jaar, 2e kindje, 27-09-2013 uitgerekend
    soeee, ?? jaar, ?? kindje, 27-09-2013 uitgerekend
    Mrs Hair, 28 jaar, 2e kindje, 29-09-2013 uitgerekend
    Charise, 25 jaar, 1e kindje, 29-09-2013 uitgerekend
    Marlies30, 30 jaar, 1e kindje, 29-09-2013 uitgerekend
    penr, 30 jaar, 2e kindje, 29-09-2013 uitgerekend
    Maartje78, 34 jaar, 2e kindje, 30-09-2013 uitgerekend
    lilly90, 22 jaar, 1e?? kindje, 30-09-2013 uitgerekend

♥ Afspraken, controle & echo's ♥
    Smitje, 07-02-2013 1e echo
    Emm82, 07-02-2013, extra controle echo
    Mizz Bunny, 07-02-2013, gyn
    eerstekeermama, 09-02-2013, 1e echo
    Ash, 11-02-2013, intake en 1e echo
    Charise, 11-02-2013 intake verloskundige (en 1e echo??)
    Kruimel1, 11-02-2013, 1e echo
    Mizz Bunny, 11-02-2013, echo vk
    Amanda, 12-02-2013 intake
    Loesje83, 12-02-2013, intake en 1e echo
    Rensie, 12-02-2013, intake
    JoCo82, 12-02-2013, intake
    Smitje, 12-02-2013 intake
    MrsHair, 14-02-2013, intake en 1e echo
    Beccie86, 15-02-2013, 2de echo
    Marlies30, 18-02-2013, 1e echo en intake
    Noukytje, 19-02-2013 1e echo
    mummy28, 19-02-2013 1e echo en intake
    Mrs Hair, 19-02-2013 intake en 1e echo
    lilly90, 19-02-2013, echo
    EYA, 20-02-2013, intake VK
    Kim1903, 20-02-2013, 1e echo
    penr, 21-02-2013, intake VK
    imp, 21-02-2013, intake VK en 1e echo
    Emm82, 22-02-2013, echo
    Maartje78, 25-02-2013, 2e echo
    Charise, 26-02-2013 echo in het ziekenhuis
    Rensie, 27-02-2013, 1e echo in ZH
    Kim1903, 27-02-2013, intake VK
    Maartje78, 05-03-2013, intake VK
    Mizz Bunny, 05-03-2013, gyn
    Mizz Bunny, 07-03-2013, termijnecho

☆Sterren mama's☆
    ShyGirl, 35 jaar, 2e kindje, 23-09-2013 uitgerekend

14. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mizz Bunny: wat een vervelende ervaring zeg. Wat meer medeleven en inlevingsvermogen is toch wel gewenst in zo'n beroep. Wel erg fijn dat je maandag al naar de VK mag.
    Ik heb je nieuwe afspraken toegevoegd.

@Lilly90: welkom, ik heb je toegevoegd aan het lijstje.

@loesje83: inderdaad grappig dat die poppetjes verschillen. Geen idee hoe het komt. Bij mij loopt ie overigens ook een dag voor, zou dat komen omdat het een buitenlandse ticker is?

15. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Mizz Bunny: Wat een vervelende gyn... Ongevoelig! En dat in zo'n onzekere periode. Fijn dat je maandag bij de vk terecht kan, hopelijk kan je dan ook even al je zorgen kwijt en voel je je daarna een stuk beter.

16. beccie86

beccie86 Actief lid

12 sep 2012
    299
    0
    0
    @mizz bunny, wat een vervelende gyn, je zou idd verwachten dat ze een beetje medeleven tonen in deze vak gebied. Je heb niet voor niks een afspraak. Ik heb het hier in het zh ook wel eens zo 1 gehad die hoef ik echt nooit meer te zien zo bot was hij. En dat was zelfs 2 dagen na een curretage. Werd behandeld als of ik me aanstelde en 3 uur later bleek dat ik tegen een bloedtransfusie aanzat.
    Gelukkig heb ik een hele lieve en goede vaste gyn.

Zijn er trouwens meer dames die onder medisch indicatie lopen? Buiten de 2 ma moest ik al bij de gyn, verloskundige wou me niet meer hebben omdat beide me jongens te klein zijn geboren

17. missS85

missS85 Actief lid

21 jan 2013
    126
    0
    0
    hoi dames,
    ik wil me hier ook graag melden. ben namelijk rond 24 sept uitgerekend. volgende week woensdag is mijn eerste afspraak pas bij de vk. en dit is ons eerste kindje! dus het is allemaal ontzettend spannend. verder hebben we nog niemand vertelt dat we zwanger zijn, willen toch een beetje meer zekerheid....

18. soeee

soeee Niet meer actief

Dankje! Ik ben 21 jaar en het inderdaad m'n eerste kindje :)

19. soeee

soeee Niet meer actief

Mizz Bunny, wat vervelend van je gyn zeg!

Ik heb nog een afspraak gemaakt. Denk dat ik vandaag maar eens ga bellen. Verder lees ik bij veel van jullie over misselijkheid. Ik klop het maar ff af, maar ik ben helemaal (nog) niet misselijk. Ben vandaag 7 weken :) Hoop dat het zo blijft.

Hebben jullie een voorgevoel of jullie een meisje of een jongetje krijgen? Ik heb een gevoel dat het bij mij een jongetje is. Maar je weet maar nooit natuurlijk :p

Lilly90, haaa, jij ook hier! :D

20. JoCo82

JoCo82 Lid

16 jan 2013
    57
    0
    0
    @Mizz Bunny: wat vervelend!! Kan me voorstellen dat je er helemaal doorheen zit... bah! Voor zo'n gyn is het alleen maar 'werk' terwijl er voor jou toch emotioneel veeeeeeeeel meer aan vastzit?! Pff... Gelukkig dat je maandag naar de vk mag... hopelijk kan die je iets meer geruststellen en helpen. Sterkte hoor!

Deel Deze Pagina