@beccie86: hopelijk werkt je kleine meid dinsdag beter mee met de echo. Altijd jammer als ze er niet goed voor liggen. Je verheugt je er toch op, maar nu mag je nog een keer kijken. Heb je de geboortekaartjes zelf ontworpen? @Mizz Bunny: kramp heb ik gelukkig de laatste tijd minder last van, maar erg vervelend. Vooral 's nachts. Misschien dat een kussen onder je voeten helpt? Dus je bent eigenlijk al bijna klaar? Fijn. Kleertjes wassen wacht ik inderdaad ook nog mee, anders moet ik het dadelijk twee keer doen. Vandaag toch wat meer kunnen doen, het was hier heerlijk koel. Gisterochtend nog wat geshopt voor de kamer van onze dame. Hopelijk blijft het de komende dagen nog wat koeler, dan kan ik misschien nog wat meer voor elkaar krijgen. Komende week namelijk ook nog vakantie, daarna nog 2 weken werken en dan verlof. Ben er wel aan toe merk ik.
Antwoord, jeetje meid wat een klote nieuws. Wat verschrikkelijk dat je jullie kleine meisje ook los hebt moeten laten. Heel erg veel sterkte en kracht toegewenst! @warmte, ja ik vind het ook heerlijk nu het wat koeler is, volgens mij niet voor lange duur helaas. Ik kom ook echt nergens aan toe jammer genoeg. Donderdag heb ik een groeiecho, ben zo benieuwd hoe groot de kleine nu is en of ze dus echt daadwerkelijk voorloopt op groei, we zullen zien. Het komt wel echt steeds dichterbij he?!
@eya, ja de geboortekaartje zelf ontworpen. had ik bij me jongens ook gedaan en vind het super leuk om te doen. net als bij onze jongste zoon staat er nu ook weer een berichtje aan de binnenkant namens onze andere kinderen vandaag weer terug geweest voor de pretecho. ze lag er niet helemaal optimaal voor en was weer lekker eigenwijs aan het doen. maar toch 50 foto's mee gekregen. zelfs 1 waar ze haar middelvinger ff opstak ook konden we nu echt zien dat ze echt op haar broertjes lijkt. zelfde neusje mondje en kuiltje bij haar kin. verder nog steeds erg last van hoofdpijn duizelingen en een partij hete voeten en handen. maar ja het is nu echt nog maar even volhouden. hier nog een fototje van vandaag Bekijk bijlage 340979
Antwoord: Wat ontzettend verschrikkelijk, heel veel sterkte !! Voor de rest wel even snel bijgelezen Beccie mooie echo!! Charise veel plezier met je groeiecho vandaag! Eya lekker aan het shoppen geweest! Zijn een weekje naar centerparcs geweest met dat hete weer vorige week, was heerlijk, heb veel in zwembad gezeten haha Nu weeral warm pff zal weer wat in zwembad of in de zee bivakeren worden denk ik, dan wel goed uit te houden. Op onze slaapkamer hebben we meestal de airco aan 's nachts heb daar alleen 2 kleine klapraampjes dus hitte is anders echt niet te harden. Gister naar de gyn geweest en placenta ligt nog steeds voor uitgang, over 2 weken weer terug en als er dan nog geen verandering is wordt het toch een keizersnee, maar ja we zien het allemaal wel! Kamertje gaan we vandaag eens aan beginnen haha, wel paar weken geleden al wat spulletjes gehaald die te versleten waren haha! Wil alleen nog graag een co-sleeper voor de eerste tijd!
@Charise: ja, komt echt steeds dichterbij. Begin ook de nesteldrang al een beetje te voelen. Succes vandaag met de groeiecho. @beccie86: leuk dat ze op elkaar lijken en je toch leuke foto's hebt nu. Bij ons was een heel groot verschil te zien tussen grote zus en kleine broer. Ben benieuwd hoe het in het echt zal zijn. @Maartje78: succes met het kamertje. Hopelijk ligt je placenta over 2 weken goed, zodat je niet gedwongen een keizersnede hoeft. Althans, ik neem aan dat je liever niet met keizersnede wilt bevallen? @iedereen: heel veel succes met het warme weer. Wordt hier 2 dagen binnen blijven, vind ik wel zielig voor mijn meisje maar die verbrand anders ook levend. Nog 2 weken werken en dan heb ik al verlof. Daar ben ik echt aan toe nu ik slecht slaap en dan heb ik ook de tijd om alles in orde te brengen in huis.
Hallo allemaal, ik ben hier al een hele lange tijd niet meer geweest owv moeilijke zwangerschap van mijn twins ed. Ik wil nu toch eventjes het nieuws brengen dat ik op 19 juli via keizersnede bevallen ben van mijn meisjes Emma en Eva. Ik was 30 weken en 2 dagen zwanger maar had een zware zwangerschapsvergiftiging waardoor de kindjes moesten komen. Ze liggen nu nog in de couveuse maar doen het wel heel goed.
Noukytje: Van harte gefeliciteerd met je meisjes! Emma en Eva, wat een mooie namen. Heftig om zo vroeg te bevallen, maar heel goed om te horen dat ze gezond zijn en het goed doen. Heel veel sterkte de komende weken/maanden en hopelijk kan je ook genieten!
@ Allen: Hier ook last van de warmte, maar gelukkig geen vocht vasthouden oid. Ik heb het gewoon erg warm, maar wie niet Verder is onze jongste sinds deze week zindelijk, daar ben ik érrug blij mee! Ze is twee jaar en vier maanden, dus vrij vlot. Maar dan hebben we dus niet twee kindjes tegelijk in de luiers, en hoeven we er ook niet mee bezig als broertje pas geboren is. En verder... Heeft ons kindje zeer waarschijnlijk toch een darmafwijking. Morgen weer een GUO bij de gynaecoloog, om de ontwikkeling van de darmen verder te beoordelen. Afhankelijk daarvan horen we of we voor verdere controle en de bevalling naar het UMCG moeten of niet. Ik blijf er vrij rustig onder, maar een relaxte zwangerschap is dit echt al lang niet meer.
@noukytje, gefeliciteerd met je meisjes! Fijn dat ze het goed doen. Hopelijk gaat het snel zo goed dat ze mee naar huis mogen. Als ik thuis achter de computer zit, dan zal ik je in de lijst updaten. @Mrs Hair: fijn dat de jongste zindelijk is, maar wat vervelend dat je geen relaxte zwangerschap hebt en er toch hoogstwaarschijnlijk een darmafwijking is. Ik hoop voor je dat het uiteindelijk meevalt, maar succes en sterkte de komende tijd.
@Noukytje< gefeliciteerd met de geboorte van je 2 kleine meisjes.Hopenlijk mogen ze snel mee naar huis @Mrs Hair< Hopenlijk valt het uiteindelijk toch mee. heel veel succes en sterkte de komende tijd en fijn dat je andere kleine nu zindelijk is
Voor de lijst zijn dit de afspraken die nog gepland staan: 15-08 VK huisbezoek tussen 13 en 15 uur 30-08 VK 16:20 uur 06-09 VK 16:40 uur 13-09 VK 16:40 uur 20-09 VK 16:40 uur
@Mizz Bunny: wow, dat ligt allemaal al ver van tevoren vast. Bij ons plannen ze iedere afspraak steeds weer een nieuwe zeg maar. En een huisbezoek? Wat houdt dan in? Ik zal proberen om vanavond de lijst te updaten als ik thuis ben.
Idd mijn vk vond dit wel makkelijk. Dan lag het maar vast en kon mijn vriend ook mee en zo weten we in elk geval wanneer de afspraken gepland staan. Huisbezoek doet onze vk bij moeders die thuis willen bevallen. Doen ze rond de 35 weken en ze komen dan kijken of je huis geschikt is voor een thuisbevalling. Is het matras van je bed goed, is er genoeg ruimte om boven te bevallen of beneden en kan in een noodsituatie de ambulance bij je komen en je op een brancard weghalen. Verder neemen ze door wat je in huis moet hebben voor de daadwerkelijke bevallen, dus niet de uitzet maar de spullen die zij nodig hebben en niet zelf meenemen.
@Mizz Bunny: ok, duidelijk. Dat kennen ze hier niet. We krijgen wel rond de 36 weken een dubbele afspraak om de toekomstige bevalling door te spreken en dan vragen ze ook wel naar die dingen, maar ze komen niet daadwerkelijk kijken. Wel leuk dat ze daar de moeite voor nemen.
16-30 September 2013 - 40 Mama's ♥ ♥ De mama's en uitgerekende datum ♥ Emm82, 30 jaar 1e kindje, 16-09-2013 uitgerekend Hamtaro, 33 jaar, 2e kindje, 17-09-2013 uitgerekend Raymoont, ?? jaar, ? kindje, 17-09-2013 uitgerekend eerstekeermama, 30 jaar, 2e kindje, 17-09-2013 uitgerekend Roosje3, 29 jaar, 1e kindje, 18-09-2013 uitgerekend Hoop1980, 32 jaar, 2e zwangerschap, 19-09-2013 uitgerekend imp, 29 jaar, 1e kindje, 19-09-2013 uitgerekend MICH18, 21 jaar, 2e kindje, 20-09-2013 uitgerekend Mizz Bunny, 30 jaar, 1e kindje, 20-09-2013 uitgerekend Amanda, 27 jaar, 2e kindje, 20-09-2013 uitgerekend Denise1980, ?? jaar, 1e kindje, 20-09-2013 uitgerekend baby s, ?? jaar, ?? kindje, 20-09-2013 uitgerekend Pauwlien, 26 jaar, 1e kindje, 20-09-2013 uitgerekend Birshit, 19 jaar, 1e kindje, 21-09-2013 uitgerekend Kruimel1, 38 jaar, 1e kindje, 22-09-2013 uitgerekend Lief82, 32 jaar, 1e kindje, 22-09-2013 uitgerekend Wolchu, ?? jaar, ?? kindje, 22-09-2013 uitgerekend Mummy28, 28 jaar, 2e kindje, 23-09-2013 uitgerekend Ash, 23 jaar, 1e kindje, 24-09-2013 uitgerekend missS85, 27 jaar, 1e kindje, 24-09-2013 uitgerekend antwoord, 26 jaar, 2e kindje, 24-09-2013 uitgerekend ansvdlee, 28 jaar, 3e kindje, 24-09-2013 uitgerekend Loesje83, 29 jaar, 1e kindje, 25-09-2013 uitgerekend Rensie, 31 jaar, 3e kindje, 25-09-2013 uitgerekend Patricia1989, 24 jaar, 1e kindje, 25-09-2013 uitgerekend Sammiejj91, 21 jaar, 1e kindje, 26-09-2013 uitgerekend soeee, 21 jaar, 1e kindje, 27-09-2013 uitgerekend Mrs Hair, 28 jaar, 2e kindje, 27-09-2013 uitgerekend Babystuf, 26 jaar, 1e kindje, 27-09-2013 uitgerekend EYA, 27 jaar, 2e kindje, 28-09-2013 uitgerekend 19Vivian86, 26 jaar, 1e kindje, 28-09-2013 uitgerekend Maartje78, 34 jaar, 2e kindje, 28-09-2013 uitgerekend Kelly90, XX jaar, XX kindje, 28-09-2013 uitgerekend Charise, 26 jaar, 1e kindje, 28-09-2013 uitgerekend Beccie86, 26 jaar, 3e kindje, 29-09-2013 uitgerekend Marlies30, 30 jaar, 1e kindje, 29-09-2013 uitgerekend penr, 30 jaar, 2e kindje, 29-09-2013 uitgerekend lilly90, 22 jaar, 1e kindje, 30-09-2013 uitgerekend mijngeluk1992, 21 jaar, 1e kindje, 30-09-2013 uitgerekend De mama's die een jongetje verwachten zijn blauw gekleurd en roze voor een meisje. ♥ Bevallen ♥ antwoord, 29-06-2013, dochter Zoë, 27+4 wk, helaas heeft ze niet lang op deze wereld mogen zijn. noukytje, 19-07-2013, dochters Emma en Eva, 30-2 wk ♥ Afspraken, controle & echo's ♥ 08-08-2013 beccie86: controle gyn 15-08-2013 Mizz Bunny: huisbezoek VK 19-08-2013 beccie86: groeiecho en controle 22-08-2013 EYA: controle VK 30-08-2013 Mizz Bunny: controle VK 06-09-2013 Mizz Bunny: controle VK 13-09-2013 Mizz Bunny: controle VK 20-09-2013 Mizz Bunny: controle VK ☆Sterren mama's☆ Joco82, 30 jaar, 1e kindje, 20-09-2013 uitgerekend Kim1903, 27 jaar, 1e kindje, 21-09-2013 uitgerekend ShyGirl, 35 jaar, 2e kindje, 23-09-2013 uitgerekend
Vandaag weer controle gehad bij de gynaecoloog. Had toch wel een paar dingetjes die ik echt wou bespreken. Sinds een paar dagen heb ik toenemende harde buiken en worden ze ook steeds pijnlijker. Had alleen dus niet het idee dat ze de harde buiken iets belangrijks vond, want dat kon gewoon vanaf de 30 weken en vooral bij een 3de. Maar 6-7 gevoelige(pijnlijke) harde buiken in 1 uur vind ik toch wel veel... Kreeg toen ook als opmerking dat ze na de 34 weken niet meer remmen en begon daar wel naar toe te gaan. Heb dan ook de ervaring met me jongste, met alleen onregelmatige harde buiken tot de 6cm gekomen. Toen hebben ze me vliezen gebroken en met hele onregelmatige weeën was hij er binnen 2 uur. Kreeg alleen het advies het nog rustiger aan te doen, ik doe nu al zo weinig en heb nog 2 hele active jongens rond rennen. Voel me dan ook soms zo schuldig tegenover me jongens omdat mam bijna niks met ze kon doen met die hitte, nu is het wat koeler en moet ik het nog rustiger aan doen. Onze meid is ook al flink ingedaald, en ligt al in de juiste positie om geboren te worden. Omdat ik aangaf haar wat minder te voelen maakte ze nog even snel een echo. Daar zag ze wel dat de placenta voor lag( gelukkig nu goed weg voor de uitgang waar die eerst nog lag) en omdat ze nu is ingedaald ik haar daar ook niet meer zo snel zal voelen. Dus dat was wel een hele opluchting, en tijdens de echo ging ze ook flink naar me ribben trappen. Nu dus alleen goed de harde buiken in de gaten houden en dan 19 augustus weer controle en groeiecho.
@beccie86: hoe gaat het? Heb je nog veel last van harde buiken? Ik begrijp je schuldgevoel naar je jongens helemaal. Ik kan ook steeds minder actief doen met mijn dochtertje, die dit nog helemaal niet begrijpt. Erg lastig. Fijn dat de placenta nu goed ligt.
@eya: ja helaas gaan de harde buiken nog steeds door. Ze worden nu ook steeds gevoeliger. De gyn doet er nu ook verder niks meer als. Als het echt gaat doorzetten zal de kleine meid gewoon geboren gaan worden. Vandaag weer een groeiecho gehad en gelukkig zit ze nog precies op schema met groei. Alle metingen kwamen uit op 34,1 weken en ze is geschat op 2412 gram. Ze zal waarschijnlijk de grootse worden qua geboorte gewicht en geen dysmatuur zijn zoals me jongens waren. Dat geeft ook al een heel fijn gevoel. Me ziekenhuis tas en alles staan nu dus ook al klaar en alles thuis is ook geregeld. Heb op 2 september weer de volgende controle. Hoe gaat het verder met jullie?
@beccie, spannende tijd nu met die harde buiken. Controleren ze je baarmoedermond ook op verweking en/of ontsluiting of wachten ze gewoon af wat er gaat gebeuren. Hier gaat alles zijn gangetje. Ga deze week beginnen met alle kleertjes en ander babyspul te wassen. Kleine is nog steeds erg actiewf en nog totaal niet ingedaald. Ben daardoor snel benauwd bij traplopen en dergelijke en kan maar kleine porties eten. Vk is thuis langsgeweest en alles is goedgekeurd voor een thuisbevalling. Heb nu zo'n beetje alles in huis voor de bevalling en de kleine en kan nu dus echt wachten tot de kleine komt. Ben nu wel nieuwsgierig aan het worden of het een meisje of jongen wordt, op papa of mama lijkt en hoe groot/lang het gaat zijn. Mijn vk wil namelijke geen schatting van gewicht doen en groeiecho was niet noodzakelijk omdat de kleine het goed doet. Ben nu lekker met verlof en vermaak me met puzzelen, films/series kijken en zelf de geboortecadeautjes voor de clienten waar ik werk aan het maken.
@beccie86: fijn dat ze wel gewoon op schema ligt qua groei. Vervelend dat je nog steeds last hebt van harde buiken. Ik ben benieuwd of je dan ook daadwerkelijk vroeg gaat bevallen. Goed dat je alles al klaar hebt staan, ik moet nog overal aan beginnen. @Mizz Bunny: vervelend dat je nog steeds last hebt van benauwdheid en kleine porties kunnen eten. Hopen dat hij/zij toch snel wat lager gaat zitten. Ik heb sinds vandaag verlof. Dochter gaat nu 2 dagen naar de opvang, zo ook vandaag. Moeten we toch doorbetalen en daarbij blijft ze dan in haar ritme. Dus vandaag lekker veel gewerkt in huis. Ik moet nog beginnen aan het wassen van alles en inruimen van de babykamer. Ook moeten er nog spullen van de zolder gehaald worden. Dus daar heb ik nu mooi de tijd voor. Ik denk dat we komend weekend het bed al omhoog zetten, we hebben echt een laag bed en ik begin er nu toch wel wat last van te krijgen. Vorige keer was ik echt opgelucht toen het bed omhoog stond. Nu dus maar wat eerder als die 36 weken. Verder gaat het eigenlijk nog best goed. Wel nog steeds last van mijn rug, ik denk ook niet dat het nog over gaat. En af en toe een harde buik, maar dan heb ik ook echt teveel gedaan. Morgen controle bij de verloskundige.