16 - 30 september 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Artife, 6 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Als het maar gezond is, alhoewel na 2 zonen een meisje ook welkom zou zijn hoor :p

2. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    @ MvRoos en muffin. Heel veel sterkte! Fijn dat je vriendin bij je is en ik hoop voor jou snel op betere tijden. Dit is zo oneerlijk.

@ Alle dames met goede echo's, heerlijk!

@ Hier. Nu net de 12 weken voorbij. Dus nu zijn we het langzaam aan wat mensen aan het vertellen. Iedereen om mij heen heeft er vertrouwen in, nu ikzelf nog wat meer.

Heerlijk zondag vandaag. We gaan lekker met dochterlief genieten van het zonnetje in de dierentuin.

3. kim198

kim198 Bekend lid

29 jun 2011
    898
    0
    0
    Jeetje wat schrik ik van je bericht mvroosenmuffin

Woorden schieten écht tekort.

Heel veel sterkte gewenst. Wat vreselijk oneerlijk

4. mvRoosenMuffin

mvRoosenMuffin Actief lid

12 feb 2014
    177
    0
    0
    al 5 jaar gezinsbegeleider
    NULL
    Is zeker heel mooi gebaar! Ben er ook wel stil van.
    Ik ga wel afscheid nemen hier. Ik check nog wel in om te kijken hoe het met jullie gaat.
    Ik wens jullie een gezonde, soepele zwangerschap met veel tedere en bijzondere momenten!

5. Blije80

Blije80 Lid

23 jan 2014
    9
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Mv Roos en Muffin, lees nu pas je bericht. Afschuwelijk. Veel sterkte de komende tijd.

6. Mexxy

Mexxy Actief lid

1 feb 2014
    231
    0
    0
    werkzaam als pedagoog, coach en leidster
    Amstelveen
    Het weekend is weer voorbij... op naar de fulltime werkvloer maar weer. Heeft iedereen een beetje genoten? Ik zat vanmiddag in het zonnetje en toen schoten er ineens allerlei horror scenario's door mijn hoofd over zwangerschapsmasker enzo... Weten jullie wat dit precies is? En of even relaxen in de zon in de tuin kwaad kan?

7. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Mexxy ik smeer me nu standaard in. Hoeft niet met veel hoor
    Hoogzomer had ik vorige x wel factor 30

Vorige x ging ik ook gewoon onder de zonnebank en ben ik van plan weer te doen

Je krijgt t wel of je krijgt t nie net als met straie
    Vriendin droeg zelfs een pet en had factor 50 op nou t kwam alsnog

Hier ook weer een werkweek met erg de hoop dat me energie btje terug komt anders loop ik t niet voor!

Kim we zijn bijna 12 weken ;)

8. kim198

kim198 Bekend lid

29 jun 2011
    898
    0
    0
    Hi dames,

@mvroosenmuffim; ik weet niet of je nog meeleest, maar hoe gaat het nu met je?

@mexxy; het zwangerschapsmasker ontwikkelt zich doorgaans in het tweede en derde trimester van de zwangerschap en is het gevolg van de huid die extra gestimuleerd wordt om pigment aan te maken.
    Je kunt het voorkomen door de zon te mijden (geen lol aan), een hoge factor te smeren en een zonnehoed te dragen. Ik heb het bij de eerste niet gehad, maar ik werd toen zwanger in Juli en beviel in maart, dus dat was ook niet heel waarschijnlijk.

@hier; hebben jullie ook nog zo'n pijnlijke boobs? Ik dus nog wel. De obstipatie begint wat minder te worden gelukkig. Ik luister iedere dag naar het hartje, heel kort even. Wat een geruststelling zeg! Nog 2 nachtjes en dan gaan we voor de nekplooimeting bij het prenataal screeningscentrun en aansluitend de controle bij de gyn. Ik hoop dat mijn bloeddruk deze keer mee wil werken! Heb nu soms het idee dat 'ie juist heel laag is (duizelig enz), maar hij was de vorige keren zo hoog dat dat een groot verschil zou zijn. We zullen zien!

Vandaag is mijn petekindje jarig. Morgen is zijn moeder (mijn zus) jarig en volgende week om deze tijd word ik weer tante van haar tweede! (Keizersnee). Zo spannend!!

Xx

9. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Sterkte lieverd.. :( Vreselijk...
    Ik kon ook heel rustig reageren, was ook in shock achteraf. Ik hoop dat je vriendinnetje lief voor je is en dat je er goed over kan praten.
    Dat heeft mij de eerste dagen er bovenop geholpen.
    Sterkte. Ooit lacht het geluk je toe! XX

10. Miracle3

Miracle3 Actief lid

17 jan 2014
    317
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel RoosenMuffin! En jij heel veel sterkte met het verwerken van alles! Hopelijk lukt het je om het op een gegeven moment een plekje te geven! X

11. Stay123

Stay123 Bekend lid

31 mei 2013
    996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi meiden,

Zaterdag de combinatietest gehad! :) kans van 1:5000 op trisomie 21, 13 en 18. Het blijft een kansberekening maar is wel fijn. Slanke nekplooi van 1,6 mm.

We zijn weer 3 dagen vooruit gezet. Gelijk voor 29 maart een afspraak gemaakt om te zien of het een jongetje of meisje is :). Vandaag een afspraak bij de verloskundige gehad. Hartje voor het eerst gehoord. Was nog ver weg, maar wel een ontzettend mooi geluid (uiteraard :D).

voor de lijst:
    16 september uitgerekend
    29 maart echo voor geslachtsbepaling
    9 april verloskundige

Bijgevoegde bestanden:

• 123.jpg
      123.jpg
      Bestandsgrootte:
      29,5 KB
      Weergaven:
      14
  12. Miracle3

Miracle3 Actief lid

17 jan 2014
    317
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Mexxy: ben hier eigenlijk ook wel bang voor een zwangerschapsmasker... Heb van mijn tweede zwangerschap pigmentvlekken op mijn benen overgehouden (baal ik stevig van, want ze gaan niet meer weg). Nu dus bang dat het ook in mn gezicht gaat komen, aangezien ik deze keer volop in de zomer zwanger ben...
    Dus moest er gisteren ook meteen aan denken toen ik lekker een tijdje in het zonnetje aan het genieten was...

@ Mams... Lekker he bijna de 12 wekengrens voorbij!! Hier ook, fijn gevoel!

@ Kim: fijn he dat hartje luisteren! Doe het ook zo af en toe, heerlijk! Alhoewel de vk vanochtend wel wat bedenkelijk keek, toen ML zei dat we af en toe ook zo'n apparaatje gebruiken om om het hartje te luisteren. Ze begon een heel verhaal over stralingswarmte en geluidsgolven en dat het voor de 12 weken misschien wel schadelijk zou kunnen zijn. Mijn man is aardig technisch en die reageerde vol ongeloof op haar verhaal... Daar komt toch nooit veel warmtestraling van zo'n apparaatje af zei hij ...:) ... De vk gaf aan dat ze daarom in hun praktijk nooit eerder dan 12 weken het hartje luisteren... Nou goed volgens mij valt het allemaal wel mee. Dat ding is al jaren op de markt en overal te koop, dus zo schadelijk zou het heus niet zijn. Anders was het allang uit de handel gehaald. Maar goed, ben verder niet met haar in discussie gegaan. Ik blijf het af en toe gewoon gebruiken... Gewoon ff en niet te vaak en te lang.

Wat pijnlijke boobies betreft. De pijn is er nog wel, maar lang niet zo erg meer al de eerste weken. Kan bijv. Gewoon nog op mn buik slapen.
    Verder nog wel regelmatig moe en soms (met name 's avonds) wat weeïg gevoel. Verder al aardig last van mn banden na inspanning.

Vrijdagavond hebben we onder het genot van een appeltaartje en warme chocolademelk het grote nieuws aan onze twee jongens verteld. Oh wat was dat een super mooi en gaaf moment :);):)
    Ze reageerden zo enthousiast, blij en lief. Ze gingen eerst heel hart juichen en daarna kwamen natuurlijk 100 en 1 vragen. Vervolgens dansten ze de hele huiskamer rond samen en riepen: jeeee mama heeft een kindje in de buik, wij krijgen een baby, wij krijgen een baby :D :D :D
    Kortom we hebben zo genoten van hun heerlijke koppies, 't was echt ontroerend!
    Vanochtend stonden ze helemaal te stuiteren, want ze gaan het aan iedereen op school vertellen ;).
    We hebben gisteren alle overige vrienden en familie die het nog niet wisten ingelicht. En iedereen was zo blij voor ons. Echt fijn.

Verder vanochtend naar de vk geweest. Alle bloeduitslagen waren mooi, behalve mijn vit D, die was vrij laag (52). Dus moest wat gaan bijslikken en lekker in de zon gaan zitten... Geen straf hoor :cool:
    Bloeddruk was gelukkig weer iets hoger dan vorige keer. Nu 128/64... Dus mijn dropjes eten helpt wel!
    En ik blijk wel beschermd te zijn voor de vijfde ziekte, dus dat is een fijn idee! Mijn zoontje had toen ik 6,5 week zwanger was misschien de vijfde ziekte, dus daarom wilden ze dat ik bij het bloedprikken meteen antistoffen mee liet prikken om te kijken of ik het al eens gehad had. Uiteindelijk bleek mijn zoontje hand-, voet, en mondziekte te hebben en dus was er niets aan de hand. Maar voor nu wel fijn om te weten dat ik voor de vijfde ziekte al beschermd ben.

Verder gaf ik aan, dat ik het beebje al elke dag voel sinds anderhalve week. Ze reageerde wel erg verbaasd, zo vroeg had ze nog nooit gehoord. Maar ik weet heel zeker dat het echt de beeb is, het gevoel wordt ook langzamerhand sterker. Mmm ok zei ze... ;)

Toen ging ze voelen hoe hoog mijn bm lag, en ze twijfelde eerst heel erg. Van het hardere bolletje wat ze voelde dacht ze eerst dat het mijn darmen waren, omdat het daaronder leeg was, maar onder het schaambot voelde ze ook vrij weinig. Dus ging ze maar naar het hartje luisteren (super mooi weer). Die zat toch op de plek van dat hogere bolletje, wat betekent dat mijn bm al erg hoog ligt, maar qua grootte gewoon mooi op termijn. Beetje appart, maar scheen wel eens vaker voor te komen. Maar ze gaf toen wel toe, dat het door de hoge ligging toch wel kon zijn, dat ik het beebje al kan voelen .... :D bedankt :D:

Zo einde ego bericht :)

13. Miracle3

Miracle3 Actief lid

17 jan 2014
    317
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een fijne uitslag Stay!! En mooie echofoto weer! Heb je zelf al een idee, wat het wordt? Als ik naar je echofoto kijk, zeg ik een meisje. Puur op't gevoel dan ;)

Zal de lijst nog wel ff bijwerken straks

14. Stay123

Stay123 Bekend lid

31 mei 2013
    996
    0
    0
    Noord-Holland
    Had je de reactie van je kids trouwens gefilmd :D

Jaa super! :D haha jaa ik heb zelf heeel erg naar een jongen, waarom weet ik niet :D maar het maakt niets uit ;)

Mijn vriendin belde vanmorgen om 10 voor half 8 (doet ze nooit), met de mededeling dat ze zwanger is, dus ik ben al de hele dag ontzettend blij. Twee maandjes verschil :)

15. Miracle3

Miracle3 Actief lid

17 jan 2014
    317
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zwanger
    ♥ gezien op de echo

8 september:
    ♥ Sonja1979 - 2e kindje

12 september:
    ♥ Lynn1302 (30) - 3e kindje

13 september:
    ♥ Liefde88 (25) - 3e kindje

14 september:
    ♥ Niena01 (27) - 2e kindje

15 september:
    ♥ Veer3 (28) - 3e kindje
    ♥ Tinebx (23) - 1e kindje
    ♥ Elmo83 (30) - 2e kindje

16 september:
    Moeder1987 (27) - 3e kindje
    ♥ Krullenboll (?) - 1e kindje
    ♥ Stay123 (26) - 1e kindje

17 september:
    ♥ Knvs90 (23) - 1e kindje
    Solana (36) - 3e kindje
    ♥ 3S3 (28) - 1e kindje

18 september:
    ♥ MissyM (26) - 3e kindje
    ♥ Tulp123 (22) - 2e kindje

19 september:
    Debby1979 (34) - 2e kindje
    ♥ Charlie11 (26) - 1e kindje
    Leet25 (?) - 1e kindje
    ♥ Smikkel86 - 1e kindje
    ♥ Maaik79 (34) - 2e kindje
    ♥ Miracle3 (32) - 3e kindje
    ♥ Mexxy (27) - 1e kindje

20 september:
    ♥ Pommepom (27) - 1e kindje
    Niqi79 (34) - 2e kindje
    ♥ Suzanne88 (?) - 1e kindje
    ♥ mamanien (26) - 1e kindje

21 september:
    ♥ Yaisa (30) - 1e kindje
    Bridgett (?) - 4e kindje
    ♥ E1987 (26) - 2e kindje - verrassing
    ♥ Me80 (?) - 1e kindje

22 september:
    ♥ Amezen (33) - 2e kindje

23 september:
    ♥ Mams1 (26) - 2e kindje - verrassing
    ♥ Sythara (25) - 1e kindje

24 september:
    ♥ Kim198 (31) - 2e kindje
    ♥ Lasas (28) - 1e kindje

25 september:
    ♥ Emmy32 (33) - 2e kindje

26 september:
    ♥ Beepje (32) - 1e kindje
    Anoniempie85 (28) - 1e kindje
    ♥ Lijd (23) - 1e kindje
    Mero 82 (?) - 1e kindje
    ♥ AnitaP (?) - 3e kindje
    Theebeeb (28) - 2e kindje
    ♥ Shirley23 (23) - 1e kindje

27 september:
    ♥ Melindy (28) - 2e kindje - verrassing
    ♥ GwoonAn (23) - 1e kindje
    ♥ Blije80 (33) - 1e kindje

28 september:
    ♥ Marjolein25 (29) - 3e kindje

29 september:
    ♥ GeoLilly (27) - 1e kindje

30 september:
    Linnepinna (27) - 1e kindje
    ♥ Laupio (31) - 3e kindje

jongen meisje verrassing

Afspraken

10 maart:
    controle vk - Miracle3
    termijnecho- Mexxy
    controle vk - Stay123

11 maart:
    termijnecho - Charlie11
    termijnecho - Beepje

12 maart:
    nekplooimeting - Kim198
    nekplooimeting - Amezen
    controle vk + nekplooimeting - Kim198

13 maart:
    termijnecho - Lijd

14 maart:
    termijnecho - Blije80

18 maart:
    termijnecho - AnitaP
    combinatietest - Me80

20 maart:
    nekplooimeting - GeoLilly
    controle vk - Sythara

24 maart:
    controle vk - Elmo 85
    controle vk - Charlie11

26 maart:
    controle vk - Sonja1979
    controle vk - Veer3

29 maart:
    geslachtsbepaling - Veer3
    geslachtsbepaling - Stay123

1 april:
    geslachtsbepaling - MissyM

2 april:
    geslachtsbepaling - Niena01
    controle gyn - Mexxy

3 april:
    controle vk - Yaisa

5 april:
    geslachtsbepaling - Kim198

7 april:
    controle vk - Miracle3

9 april:
    pretecho - Yaisa
    controle vk - Stay123

17 april:
    20 weken echo - Joo2

22 april:
    20 weken echo - Veer3

30 april:
    20 weken echo - Niena01

2 mei:
    20 weken echo - Miracle3

* Aurin (4+5)
    * Renske76 (4+5)
    * Engeltje1972 (8+2)
    * Deesdees (7+5)
    * Annemie (8+3)
    * Daantjuh85 (7+2)
    * mvRoosenMuffin (10+5)

Als je wat op de lijst wil hebben, graag even in kleur schrijven. Dan valt het mij op tussen alle andere berichten en voeg ik het toe!

16. kim198

kim198 Bekend lid

29 jun 2011
    898
    0
    0
    Hi!

@Stay: Dat lijkt mij inderdaad een jongens-nub! :) Fijn hé zo'n goede uitslag!

@hier: Ergernis alom. Ik denk bijna zeker te weten dat mijn vriendin wederom nog rookt in haar zwangerschap. Dat heeft ze (bleek achteraf) bij de eerste ook gedaan en die heeft nu zware astma, groeit slecht (had bij geboorte al behoorlijk ondergewicht) en ontwikkelt ook niet echt snel. Dat heeft er wellicht niets mee te maken, maar de groei en de astma zullen zeker niet positief beinvloed worden door roken. Ik vind het zo zielig als ik ze in de weer zie met zo'n vernevelaar. Ik hoop dat ik nu niemand beledig die ook nog rookt, maar ik vind het écht niet kunnen. Het gaat me niet aan, dat weet ik. Maar toch...

@Mams: inderdaad! Bijna 12 weken!!!!!

XX

17. Miracle3

Miracle3 Actief lid

17 jan 2014
    317
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Stay: nee we hebben het niet gefilmd met een videocamera, maar wel met m'n hart ;). Heb er wel ff over nagedacht, maar wilde elke seconde bewust meemaken ipv van lopen te stuntelen met een camera ondertussen (ben niet goed in filmen, vandaar).
    Wat super leuk dat je vriendin ook zwanger is, lijkt me heel speciaal!

@ Kim: oh ik zou dat ook vreselijk vinden om te merken... ik ben ook echt anti-roken en zeker tijdens de zwangerschap!

18. tanja78

tanja78 Actief lid

13 dec 2013
    168
    13
    18
    NULL
    NULL
    Ik meld me maar weer na een tijdtje
    06mar 12wkn echo gaat alles is goed.
    Uitslag combinatie test 1:5000 rest 11000en 17000 daar ben ik super blij mee
    [/COLOR][/COLOR]
    voor de lijst:
    Uitgerekend 17sep 1ste kindje
    27mar vk 2de afspraak
    04apr geslachtsbepaling
    02 mei 20wkn echo

19. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Morgen hebben wij de 12 weken echo....zo spannend en ook zo'n zin in. Vrijdag hebben we toevallig al t hartje gehoord. Ook zo mooi!

20. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Kim198
    Kan me goed voorstellen dat je je aan je vriendin irriteerd.
    Roken is echt heel slecht in de zwangerschap. Heb 4 jaar op de kraam/gynaecologie afdeling gewerkt. Kan me daar ook nog een vrouw herinneren die heel erg rookte bij al haar zwangerschappen. Ze was inmiddels in verwachting van haar 3de. Haar 2 vorige kindjes werden veels te vroeg geboren en ook nog eens te klein voor de duur van de zwangerschap. Ik heb de placenta gezien na haar bevalling van de 3de. Echt verschrikkelijk! Je wil niet weten hoe dat eruit zag. Echt triest dat je dat je kinderen aandoet. Maar ondanks alle waarschuwingen en zelf verbieden. De vrouw werd zelfs de laatste weken van haar zwangerschap opgenomen in het ziekenhuis zodat ze niet kon roken! Je kan soms zo weinig invloed uitoefenen op, hoe graag je ook wil. Succes met vriendin, hopelijk kun je tot haar doordringen.

Deel Deze Pagina