16 - 30 september 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Artife, 6 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stay123

Stay123 Bekend lid

31 mei 2013
    996
    0
    0
    Noord-Holland
    Normaal zou ze dat doen zei ze... maar ze had het erover dat er te weinig vruchtwater is en dat dat niet in zo'n korte periode voldoende aangemaakt wordt... agg :) was even goed leuk om te zien haha maar toch vergeugde ik me al weken op deze echo.

2. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    #4242 Beepje, 21 jun 2014
    Laatst bewerkt: 21 jun 2014
    Nou hier heb ik dus een topic over aangemaakt mams1 en moet je eens lezen hoeveel mensen dit niet doen en het onzin vinden!

Het zal ook echt maar bij een kleine hoeveelheid baby's voorkomen maar dit lijkt mij in het begin beter dan genezen ;)

Hier inmiddels bijna alles met neutral gewassen.

3. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Balen Stay!

4. Pommepom

Pommepom Bekend lid

12 feb 2013
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Balen stay, ik vond het ook wel een beetje een tegenvaller die echo, maar mocht wel later gratis terugkomen en toen lag ze er beter voor.. vruchtwater zal dan niet zoveel meer zijn, maar misschien wel gezichtje weg van de placenta. Hoe dan ook jammer..

Over Zwitsal; ik vind het heerlijk ruiken, maar ben ook echt anti Zwitsal producten, babyhuidje is zo gevoelig, zie het op m'n werk veel. Eerste tip is altijd stoppen met Zwitsal. Wassen van de babykleertjes doe ik met neutral, en wellicht tegen die tijd onze eigen kleding ook. Ik gebruik altijd al azijn ipv wasverzachter, dus de wasmiddelgeur zit toch al niet meer in onze eigen kleding (wat ik persoonlijk niet erg vind)
    Maar er zijn uiteraard ook baby's die er niet op reageren

5. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Mensen mogen t onzin vinden maar kga t niet opzoeken. Weet nu hoe zielig eem baby met eczeem is :)

Nu gaat t wel met gewone was mee hoor maar dat tere baby huidje...nee..

6. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ik was wel van plan alles te wassen met normaal wasmiddel aangezien de kleertjes van bijvoorbeeld visite ook gewassen zijn met hun eigen wasmiddel. Ik denk dat als de kleine er niet tegen kan, je dat vrij snel merkt en dan alsnog kunt omschakelen. Maar ik wil wel eerst kijken hoe het gaat met eigen wasmiddel.

En over zwitsal producten, ik was wel van plan om die ook te gebruiken. Ik vind ze echt heerlijk ruiken en ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niemand heb gehoord waarvan hun kindje er last van had. Denk dat het natuurlijk wel voorkomt maar niet vaak, geen idee..

7. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Hier wel gewone wasmiddel, als kindje er niet tegen kan gaan we alsnog over op neutral.
    Geen wasverzachter, gebruiken we nu ook niet, ml reageert daar allergisch op.

Verzorgingsproducten, ik zie op mijn werk het huidje ontzettend vaak reageren op Zwitsal, daarom hier geen Zwitsal. Ben aan het kijken naar de pure en nature lijn van de kruidvat of een ander ' natuurlijk' verzorgingsproduct.

8. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Een babyhuid hersteld zich niet snel dus ik ga t niet (weer) gokken
    En..... heb zwitsal zeep in de kast en lades liggen ennn parfum van zwitsal hihi heerlijk vooral als ze in t begin melk terug geven

In bad enzo doe ik t echt nooit meer! Wat een drama!

9. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    26.4 avondbuik haha

10. Stay123

Stay123 Bekend lid

31 mei 2013
    996
    0
    0
    Noord-Holland
    Meiden heb misschien een hele stomme vraag hoor! Maar ik lees overal dat babies reageren op geluid in ke buik... maaar daar merk ik dus helemaal niks van... harde knallen of iets reageert hij helemaal niet op. Misschien ben ik wel gek maar soms denk ik: misschien is hij doof.... is het heel raar dat ik dit soms denk haha begin me er steeds drukker om te maken haha en begin te denken dat ik soms gek aan het worden ben!

11. Stay123

Stay123 Bekend lid

31 mei 2013
    996
    0
    0
    Noord-Holland
    Mams! Moooi buikje :)

12. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Nee bij mij wordt die ook rustig bij geluid en druk bij stilte haha
    Zegt echt niks
    En voor straks makkelijk slapen ze overal door heen ;)

13. Stay123

Stay123 Bekend lid

31 mei 2013
    996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hahha bedankt voor de geruststelling, want zodra het stil is begint hij te bewegen. Hhaha maak me soms druk om de vreemdste dingen haha

14. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Eerste nachten deed ik zelfs de radio aan zodat ze ging slapen haha

15. Pino83

Pino83 Actief lid

21 jan 2014
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zus heeft ook altijd zwitsal gebruikt nooitniets aan de hand. En ik ga geen wasverzachter gebruiken. En inderdaad ik kan altijd overstappen

16. Stay123

Stay123 Bekend lid

31 mei 2013
    996
    0
    0
    Noord-Holland
    Haha ja echt?? En viel ze daarvan in slaap??

17. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Het blijft uitproberen ja. Wij hebben nu ook sensitive doekjes gepakt, just to be sure!

18. Pommepom

Pommepom Bekend lid

12 feb 2013
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja qua huidverzorging moet een ieder die keuze voor zichzelf maken denk ik..

Over dat geluid, je hoeft hierdoor echt niet bang te zijn dat je kindje dood is stay. Ze kunnen reageren op geluid, maar vaak zie je inderdaad dat ze rustig worden van veel geluid (t is sowieso een herrie in je buik) en wakker worden als het stil is. Inderdaad vaak bij kleine baby's dat ze rustig worden van radio/stemmen/stofzuiger/lopende kraan/ etc

19. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Yep!! Rustig aan afgebouwd want ze moest er ook niet teveel aan wennen natuurlijk hahaha

20. Veer3

Veer3 Bekend lid

15 dec 2013
    805
    16
    18
    Goedemorgen dames!

Alles okee hier! Weer aardig opgeknapt van de bijholte ontsteking. Wat een ramp was dat, zeg! Pijnlijk!
    Ben nog wel erg moe steeds. Of is dat voor meerderen (met kinderen) herkenbaar?

controle verloskundige Afgelopen week weer geweest en ben goed gekeurd. Haha! Bloeddruk was 50/120, dus weer "prachtig laag", zei ze. Hartje ging weer als een trein (150 slagen per minuut).
    Alleen ligt ons mannetje in stuit. Nu maakt dat in principe op dit moment nog niet veel uit, maar het zal toch een voorkeurshouding zijn, aangezien hij met 15 en 19 weken echo's ook zo lag.
    Mijn oudste 2 hebben nooit zo gelegen, dus vond het wel grappig/frappant.

glucosetest Die heb ik uit voorzorg vrijdag weer. Rond of vanaf de 28 weken is het voor een lichaam moeilijker onder controle hebben, dus vandaar dat het nog een keer gebeurd. Verwacht eigenlijk geen gekke dingen!

groeiecho Ook die staat gepland nu! Samen met de controle bij 30 weken. Ik ben benieuwd!

Al deze extra controles zijn om te kijken of dit weer een groot kindje wordt (net als onze 2e), of het dan door eventueel zwangerschapssuiker komt.. En het moet mijn keuze misschien wat 'makkelijker' maken qua vaginaal bevallen of keizersnee.
    Ik ben er niet héél erg mee bezig, maar toch wel wekelijks. Ik wil gewoon geen spijt krijgen!
    Stel, ik kies toch voor gewoon bevallen en ik krijg wel weer een totaalruptuur, kan mijn lichaam dan een 2e keer prachtig en perfect herstellen?! Of hou ik er dan helaas blijvende schade aan over?!
    En als ik kies voor de keizersnee... Dan is dat toch een heftige operatie, inclusief buikwond, pijn, herstel, 3 dagen ziekenhuis.. Maar zekerheid dat m'n onderkant het overleeft!
    Pffff, lastig!! Al moet ik eerlijk zeggen dat ik (onbewust) steeds meer uitga dat het een keizersnee wordt. M'n gevoel?
    Enige wat ik dan heeeeeel graag zou willen! Natuurlijke keizersnee! Doek omlaag als kindje geboren wordt en kindje bij me houden op de o.k.

Hier ervaringen met (natuurlijke) geplande keizersnee?

Sorry voor het hele verhaal, maar is zo lastig uitleggen in 2 zinnen. Haha!

Deel Deze Pagina