Hoi meiden Wat een mooie kamers allemaal. 14 juli komt het bedje van de kleine. Zijn nu druk met de zolder. Mijn oudste zoon gaat daar naar toe. Knapt al flink op. De uk in mijn buik gaat dan de kamer delen met haar zus. Dus van de week gaan we die kamer helemaal roze maken en opknappen. Het is jammer dat ik het zelf niet mag anders was ik er allang aan begonnen. Met mijzelf gaat het nu goed. Kom net wel van een bbq af van t werk. Heb de heletijd gezeten maar toch is mijn buik knoert hard . Bloedverlies heb ik sinds vorige week niet meer gehad dus ik hoop dat dat zo blijft. Mag ook geen geslachtsgemeenschap meer hebben omdat mijn baarmoedermond te gevoelig is. Ook hebben ze nu aangegeven dat de kans groot is dat ik eerder ga bevallen. Kortom rustig aan. Nog 5 weekjes werken en dan lekker vakantie met aansluitend mijn verlof : Waar komen jouw bloedingen eigenlijk vandaan lasas?
@Marjolein: Fijn dat je geen bloedverlies meer hebt. Voel je je verder nog wel oké? Heb je het met je vorige zwangerschappen ook gehad dat je bloedverlies had en gevoelige bmm?
Bij mij komen bloedingen vd baarmoedermond en 1x gezien vd placenta. Bij mij idd ook de leefregels, rustig aan, proberen harde buiken te vermijden, bij bloedverlies direct bellen. Niet in bad of zwemmen en geen gemeenschap. Hier ook grotere kans op vroeggeboorte. Vandaag 3/4 d echo gehad, echt super mooi. Al liet de kleine zich nog moeilijk zien. Wel mooie plaatjes kunnen krijgen.
Ik voel me de ene dag erg goed en de andere dag, heb ik totaal geen energie. Bloedverlies heb ik bij mijn dochter wel gehad maar alleen in het begin en heel weinig. Bij mijn zoon helemaal niet. In 2010 heb ik een lis excisie gehad (weg branden van verkeerde cellen bij baarmoedermond) Ze geven aan dat dit de oorzaak is van het bloedverlies en het snel ontsluiten van mijn baarmoeder. Mijn dochter is ook binnen een uur geboren na het breken van de vliezen. ze houden er daarom rekening mee dat het ditmaal weer zo kan gaan. We wachten het rustig af. Zolang ik aan de leefregels hou is de kans groot dat de kleine voorlopig nog lekker blijft zitten
Ligt je placenta voor de uitgang dan of is die inmiddels al verschoven? En weten ze een oorzaak van je gevoelige baarmoedermond?
@Marjolein: Je weet nu iig waar je op moet letten. Hopelijk blijft de kleine nog een paar goede weken zitten. Zijn je vorige bevallingen goed gegaan, ondanks dat het snel ging? Of was het heel pittig? Ik ben heel benieuwd hoe mijn bevalling straks zal gaan. De vorige duurde 20 uur en ik moest (na 13 uur weeën en maar 3 cm ontsluiting) aan de weeënopwekkers. Hoop dat het straks allemaal wat sneller zal gaan...
Placenta lag eerst laag, nu ondertussen niet meer. Baarmoedermond is gevoelig, ene heeft dat, andere niet, gevalletje pech. Alle kweken, uitstrijkjes enz zijn goed. Bij elke bloeding wordt cervixlengte bepaald, die is verkort, waardoor extra kans op vroeggeboorte.
Mijn vorige bevalling zijn vrij soepel gegaan. Bij mijn zoontje ben ik ingeleid en hij was binnen 5 uur geboren. Bij mijn dochter braken om 20.00 de vliezen en die was om 21.20 geboren heel vlot. Ben erg benieuwd hoe het bij deze gaat. Ik hoop voor jouw dat deze bevalling ook wat vlotter gaat.
Hier ook grotere kans op vroeggeboorte Ben best wel bang... Ze zagen bij een inwendige echo dat mijn cervixlengte maar 15 mm was, nog net op de grens. Werd direct opgenomen, deze komende week weer op controle komen. Als cervixlengte hetzelfde is gebleven mag ik naar huis, als ie korter is moet ik blijven en ga ik aan de weeënremmers, super spannend! Ik heb ook veel last van knoerharde buiken, zag het hier bij meerdere voorbij komen..
Zoo dat is idd kort 3s3! Heftig zeg! Heb je bedrust? Wanneer gaan ze je weer meten? Dan lijkt het of die harde buiken dus bij jou wel echt zorgen voor verkorting! Hier gelukkig in mindere mate. Heb je ook al corticosteroïden gehad voor de longetjes? Heel veel sterkte en hopelijk een zelfde of zelfs langere cervixlengte! Er wordt ook gezegd dat magnesium de buik rustiger maakt, misschien eens aankaarten bij je gyn? Ik heb morgen een glucose tolerantietest, brrrrr zie er echt enorm tegenop, ben al zo misselijk en als ik iets moet eten dan nu direct! Anders gaat t mis. Iemand nog tips???
oh jeetje 3s3 die is echt heel kort! houd alsjeblieft bedrust dan kan je het hopelijk nog zo lang mogelijk rekken.. deed je hiervoor alles nog? heb je nu iets om je buik rustig te houden? Ik slik adalat helpt erg goed!! Bij mijn vorige zwangerschap was mijn cervix al weg door alle harde buiken en ben ik met 30,2 bevallen en mijn zoontje doet t helemaal super. Je wenst niemand een vroeggeboorte toe maar ze hebben wel goede kansen met ons termijn! Mijn cervix is nu nog 3,8 ik denk dankzij de adalat en de bedrust die ik al maanden hou. sterkte hou je ons op de hoogte!
A.s donderdag gaan ze weer meten, als ie nog korter is moet ik blijven. Langer kan ie niet meer worden heb ik mij laten vertellen, dus ik hoop dat ie precies hetzelfde is gebleven!! Ik heb op advies wel bedrust gekregen maar dat valt me erg zwaar, ben graag veel bezig maar nu kan het even niet anders! Ik krijg nog niks voor de longrijping, behalve als ik donderdag weer opgenomen ga worden. Dankjewel voor je tip, ik zal het onthouden! En voor jouw test morgen: helpt jou een glas melk drinken misschien van tevoren of moet je helemaal nuchter zijn?? Heel veel succes morgen!
Oh heb jij het ook meegemaakt? Echt schrikken he! Gelukkig dat jouw zoontje goed gezond is ondanks zijn vroeggeboorte! Ik deed hiervoor inderdaad alles nog, maar wel in een aangepast tempo en ook wat minder klanten op 1 dag (ik ben eigen ondernemer) maar nu mag ik dus helemaal niets meer waardoor ik ook geen inkomen heb, super balen! Ben ook zo bang dat mijn klanten niet meer terug komen omdat ze dus al vroegtijdig niet meer bij me terecht kunnen, en ook nog eens in de aller drukste periode van het jaar... Maar de baby gaat echt voor, ook al raak ik alles kwijt! Ik heb niks om mijn buik rustig te houden, maar dat wat jij ervoor neemt zal ik ook eens aankaarten, dankje wel! Hoe los jij het trouwens op met complete bedrust en een kindje wat rond loopt?
Schrikken 3s3!!!!!! Ik denk dan meteen hoe komen ze daar achter? ik loop gewoon bij vk en alles gaat prima dus hoe zouden ze dat moeten weten? Lasas waarom moet je glucose test doen?
Ja zeker weten schrikken! Ik kom normaal ook alleen bij de vk, maar omdat ik de baby erg weinig voelde bewegen ben ik naar het ziekenhuis gestuurd voor verder onderzoek, vandaar...
Buikje baby ligt tegen de p97 aan en benen op p90. Ook wat meer vruchtwater dan ze verwachten met deze termijn. Dus verdenking zw diabetes.
P97 houdt in dat 97 procent van de baby's met dat termijn kleiner waren en dus 3 procent groter P90 is dus dat 90 procent van de baby's met dat termijn kleiner waren en dus 10 procent groter. Gemiddelde is dus p50. Je moet helaas helemaal nuchter zijn ( op wat water na) voor de test. We gaan t gewoon proberen en zie t wel.
Hoi dames, Ik moet nog ff bijlezen.... maar wij zijn gisteren terug gekomen van een weekje centerparcs. Heerlijk met onze kleine man! Even lekker weg! En verder gaat mijn man vandaag verder aan de kamer van onze zoon. Hopelijk kan die komende week over, dan kunnen we ook gaan beginnen aan de babykamer! Haha! Verder wel spannende tijden hier. Per vorige week heb ik een werkloze man thuis zitten. Hopelijk krijgt hij vandaag telefoon over zijn meest recente sollicitatiegesprek.