16 - 30 september 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Artife, 6 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Azrit

Azrit Actief lid

24 nov 2011
    453
    23
    18
    NULL
    NULL
    @beebj: Gefeliciteerd met jullie dochter!! Hoop dat alles goed gaat met jou en de kleine.

2. Miracle3

Miracle3 Actief lid

17 jan 2014
    317
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beebj, gefeliciteerd met jullie dochter!! Leuke naam! Fijn dat het nu achter de rug is. Hoop dat je snel opknapt!

Heerlijk Liefde88, alweer lekker thuis aan het genieten!!

Veer: Spannend een KZ,.maar geeft nu zeker ook wel rust dat het vast staat?

Hier ben ik het langzamerhand ook zat aan het worden
    Vind deze laatste loodjes deze keer erg zwaar. Heb veel last van mn bekken, allws doet pijn. Slaap ook slecht en heb nogal last van maagzuur en pijnlijke gewrichten door het vochtvasthouden (mn in vingers, polsen knieen onderbenen en voeten) Kortom moet echt alles heel rustig aan doen... niet echt mijn sterkste kant en ook niet makkelijk met twee actieve boys om me heen.

Ik word de 26ste overgedragen aan de gyn. Dan gaan we wrs de knoop doorhakken wbt Keizersnede of natuurlijke bevalling. Spannend!

3. e1987

e1987 Actief lid

19 jan 2011
    456
    0
    0
    Brabant
    Gefeliciteerd Beebj!
    Hopenlijk voel jij je nu ook weer wat beter en kan je lekker van je meisje genieten :)

4. Stay123

Stay123 Bekend lid

31 mei 2013
    996
    0
    0
    Noord-Holland
    Spannend miracle, wel vervelemd dat je je zo beroerd voelt. Mag ik vragen wat de reden is voor keizersnede of gewoon bevallen? Je zal het wel al verteld hebben maar mn hoofd is net een zeef :)

5. tanja78

tanja78 Actief lid

13 dec 2013
    168
    13
    18
    NULL
    NULL
    @beebj gefeliciteerd .
    Ik hoop voor je dat alle klachten zijn verdwenen en dat je snel kunt vergeten hoe naar deze zwangerschap was zodat je kunt genieten van je dochter.

6. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    Zwanger

8 september:
    Sonja1979 (34) - 2e kindje - geheim

12 september:
    Lynn1302 (30) - 3e kindje - jongen

14 september:
    Niena01 (28) - 2e kindje - jongen

15 september:
    Veer3 (28) - 3e kindje - jongen
    Tinebx (23) - 1e kindje - meisje
    Elmo83 (30) - 2e kindje - jongen

16 september:
    Stay123 (26) - 1e kindje - jongen
    Moeder1987 (27) - 3e kindje - meisje
    InLove (33) - 3e kindje -
    meisje

17 september:
    Knvs90 (23) - 1e kindje - meisje
    3S3 (28) - 1e kindje - jongen
    Tanja78 (35) - 1e kindje - meisje
    Patries88 (26) - 1e kindje - meisje
    RAppel (20) - 2e kindje - meisje
    Beebj (21) - ? -
    geheim

18 september:
    MissyM (26) - 3e kindje -
    Tulp123 (22) - 2e kindje - jongen

19 september:
    Smikkel86 (27) - 1e kindje -
    Maaik79 (34) - 2e kindje -
    Miracle3 (32) - 3e kindje - geheim
    Mexxy (27) - 1e kindje - jongen
    Bailey2005 (33) - 1e kindje - geheim

20 september:
    Pommepom (28) - 1e kindje - meisje
    Suzanne88 (25) - 1e kindje -
    Kimmiej89 (25) - 1e kindje - jongen

21 september:
    Yaisa (30) - 1e kindje - jongen
    E1987 (26) - 2e kindje - verrassing

22 september:
    Charlie11 (26) - 1e kindje - verrassing
    Amezen (33) - 2e kindje -

23 september:
    Mams1 (26) - 2e kindje - verrassing
    Lasas (28) - 1e kindje - verrassing
    Sythara (25) - 1e kindje -
    Kim198 (31) - 2e kindje - meisje
    Roomijss (?) - 1e kindje -
    bimmeltje (?) -1e kindje -
    meisje

24 september:
    Zonnestraaltjee(23) - 1e kindje -
    meisje

25 september:
    Emmy32 (33) - 2e kindje -
    Beepje (32) - 1e kindje - jongen

26 september:
    Lijd (23) - 1e kindje -
    Shirley23 (23) - 1e kindje -
    Azrit (26) - 2e kindje - verrassing

27 september:
    Melindy (29) - 2e kindje - jongen
    GwoonAn (23) - 1e kindje -
    Blije80 (33) - 1e kindje -

28 september:
    Marjolein25 (29) - 3e kindje -
    meisje
    Kim1903 (29) - 1e kindje - meisje

29 september:
    GeoLilly (28) - 1e kindje - jongen
    Pino83 (30) - 1e kindje - meisje

30 september:
    Laupio (31) - 3e kindje -

jongen meisje verrassing geheim

* Aurin (4+5)
    * Renske76 (4+5)
    * Engeltje1972 (8+2)
    * Deesdees (7+5)
    * Annemie (8+3)
    * Daantjuh85 (7+2)
    * mvRoosenMuffin (10+5)

Bevallingen

Roan* - zoon van AnitaP (16+1)
    10 Aug - Liefde88 - zoon
    13 Aug - Dreamchild - dochter
    16 Aug - Beebj - dochter Lynn

Als je wat op de lijst wil hebben, graag even in kleur schrijven. Dan valt het op tussen alle andere berichten en kunnen we het makkelijker toevoegen!

7. beebj

beebj Niet meer actief

Hier ben ik weer hoor. Nog emotioneler dan ik al was, dus weet niet of jullie veel aan me gaan hebben de komende tijd.

Zoals jullie wisten, was ik vrijdagochtend opgenomen voor de 4e keer inmiddels. Baarmoederhals verstreken, kindje lag diep ingedaald, waardoor de gync het hoofdje al kon voelen. Zaterdagochtend laatste tabletje weeën remmer ingenomen, maar toch zou het allemaal nog wel los lopen volgens de gync. Ik liep immers al bijna 9 weken met weeën, dus niks aan de hand. Ik zou zaterdagmiddag naar huis mogen met pijnstilling, maar ik had zoveel pijn en de gync vertrouwde het niet. Als het zaterdag bleef goed gaan en zondagochtend ook, dan zou ik naar huis mogen. Ik was pissig! Maar niks aan te doen...

Vrijdagavond had ik m'n eten uitgespogen en zaterdagmiddag ook. Kon door m'n infuus pijnstilling komen. Ik heb immers al zoveel medicatie binnen gehad en al zoveel gespogen tijdens m'n zwangerschap, oké. Zaterdagochtend bloed in m'n inlegkruisje. Ranzig, maar heb het laten zien aan een zuster. Niks aan de hand mevrouw, gebeurd vaker. Oké. En toen was het 17.30uur...

Manlief ging zoals altijd als ik in het ziekenhuis lag eventjes een uurtje naar m'n ouders om te eten. 18.30uur. Lag tv te kijken in bed. Dacht dat ik moest plassen, dus draaide me om in bed om op te staan. Knap..... F*cking hell. Rennen, anders plas ik in m'n broek. Stond ik daar, in de badkamer, m'n vliezen gebroken. Ik in paniek op het belletje drukken en blijkbaar heb ik zo hard gegild, dat er al 2 zusters bij me waren. Ik ben nog nooit zo bang geweest.. Ik moest direct terug m'n bed in, infuus met pijnstilling werd afgekoppeld en hup aan de monitor. Mevrouw, uw vliezen zijn gebroken, de gync komt rond 20u bij u langs (1,5u later dus). Ik in paniek, m'n man was er niet, maar hoefde hem niet te bellen, omdat hij toch onderweg terug zou zijn. En ohja, zo'n vaart loopt het niet met een eerste bevalling. Ik toch m'n man gebeld en hij was idd snel bij me.

Goed. 20u. Ik inmiddels naar de arbeidskamer verhuisd en de gync kwam onderzoeken. Had meteen 5cm ontsluiting. Pijn viel heel goed mee. Tja, was weeën in inmiddels wel gewend! Moest meteen beslissen of ik een ruggenprik wilde of niet. Euh, nog niet over nagedacht, maar moest nu beslissen. Gync en manlief hebben samen besloten voor mij om het wel te doen. Ik had al zoveel pijn gehad tijdens m'n zwangerschap. En inderdaad, wat ben ik blij geweest met die ruggenprik. Hij zat, ben in slaap gevallen en werd wakker met 10cm ontsluiting. Niks gevoeld! Na 9 weken niet slapen. Ik voelde me her boren!

Op naar de arbeidskamer. Ruggenprik wordt uitgezet bij 10cm ontsluiting, maar zou een uur duren eer hij goed uitgewerkt zou zijn. En serieus. Ik heb 4x geperst en daar was ze al. De bevalling heeft intotaal maar 4uur geduurd, waarvan 15minuten echt bevallen zeg maar. En doordat het zo snel ging, heerlijk kunnen genieten van die ruggenprik. Heb een kleine knip, omdat ze het moeilijk kreeg; niks gevoeld. Daarna lokale verdoving extra vanonder en gehecht; niks gevoeld. Daarna een prik tegen tetanus/kink hoest; niks gevoeld. Werkelijk waar een droom bevalling!

Wat ben ik blij dat ik op m'n lichaam gelet heb.. En dat ik nog mocht blijven.. Ik ben zo blij dat ik al in het ziekenhuis was. Wil niet weten hoe het anders afgelopen was. Waren nooit op tijd geweest vrees ik.

Maar nu hè.. Alle verdovingen etc zijn uitgewerkt. Het voelt alsof er geen vanonder meer is, blijft bloeden alsof ik plas, m'n rug voelt alsof er een gat van een meter in zit, plassen voel ik niet, dus ze laten m'n plas lopen via een buisje, boxers van m'n man aan, een veeeel te groot shirt. F*ck. Toen kwam de klap.

Daar lig ik dan. In m'n eentje op een veels te grote kraam kamer, zonder kindje. Ik ben zo overdonderd. Zo geschrokken. Zo snel gegaan. En veels te vroeg. Lynn ligt in de couveuse op de neo afdeling en wat voel ik me ellendig. Ik kolf af, zodat ze mijn voeding krijgt. Maar dat is het enige wat ik voor haar kan betekenen. Ze is zo sterk. Zo mooi. Ze doet het perfect. Maar die onzekerheid. Wanneer mag ik naar huis? Wat als zij dan nog niet mee mag? Wanneer mag zij naar huis? Heb ik nu weer gefaald? Ik zou alles vergeten zijn als ze geboren zou zijn, maar voor mijn gevoel begint de ellende nu pas. Een lege buik, een leeg gevoel, geen kindje bij me. Ik wist niet dat ik dit ooit zou zeggen..... Maar wat zou ik graag nog weken wakker liggen van de pijn dat zij in m'n buik zat. Ik heb het gevoel alsof ik alles voor niks gedaan heb, haar kwijt ben. Ik haat mezelf. Moet knokken voor haar! Maar het is er niet. Het gevoel is er niet.

Het is zo'n sterke meid. Ze komt er. Heus. Ze ligt in de couveuse, omdat ze onder de 36weken is en onder de 2400gram weegt. Maar echt, ze doet het perfect. Krijgt warmte, maar pikt het goed op. Temperatuur is prima. Drinkt mijn melk op en als ze te moe is, krijgt ze de rest via het buisje in haar neus. Een infuus met antibiotica, standaard tegen infecties. Ze is zo tevreden. Zo druk als ze in m'n buik was, zo rustig is ze nu. Ze heeft af en toe wat moeite met ademen door alle medicatie die ik heb gekregen, maar daar komt ze bovenop. Haar suiker is getest en is ook in orde. Ze is een kanjer! Sterker dan haar mama.

Ik kijk toe.. Door de twee gaten van de couveuse. Handen ontsmetten. Schort aan. Alleen manlief en ik mogen op de neo afdeling komen. En 1x per dag, mogen we haar 10 minuutjes vast houden.

Sorry voor mijn enorme verhaal. Jullie kunnen er waarschijnlijk weinig mee. Maar ik ben even.. Tja. Hoe zal ik het noemen. M'n padje kwijt?

8. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve Beebj,

Heftig verhaal.... Maar ik begrijp je wel. Hoewel mijn eerste bevalling juist het tegenovergestelde was van die van jou (duurde 26,5 uur, heb 2,5 uur presweeen weg moeten puffen en ruim een uur moeten persen) bleek pas enkele weken geleden dat de gebeurtenissen van toen (ruim 2 jaar geleden) toch nog niet zo heel lekker verwerkt waren. Terwijl ik dacht van wel.

Wat betreft je gevoel van onderen (om 't zo maar te noemen) daar praten veel vrouwen niet over. Maar de eerste dagen zijn, zeker na een knip of na inscheuren niet leuk. (Sorry dames die nog niet eerder bevallen zijn!)
    Ik was destijds zowel ingeknipt als ook ingescheurd. Gelukkig mocht ik mijn zoon lekker dicht bij me houden, waardoor ik het idee had 'dat de pijn niet voor niks was'.
    Jij hebt nu de pijn, en je dochter ligt dan ook nog eens niet naast je. Dan ga je kolven (wat ik zelf altijd vreselijk vond) voor je dochter, maar ze ligt niet naast je....

De 'roze wolk' waar veel mensen over spreken duurt soms eventjes. Ik zat ook niet meteen op een roze wolk. Dat duurde een paar dagen. Bij sommige mensen duurt het zelfs een paar weken voordat ze echt kunnen genieten.

Sterkte met je eigen herstel! En wat een kanjer is jullie meisje! Hopelijk kun je veel bij haar zijn!

9. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    En tja, dan post ik zo'n lange post op een zeer onzalig tijdstip. Wie verzint dat nou!

Gisterenavond hadden we een lopend buffet met onze toneelvereniging. Super lekker allemaal, maar ik had toch iets te veel gegeten. Dus binnen een uur kwam alles(?) er weer uit.
    En nu dus wakker van maagzuur. Ik krijg daar momenteel last van als ik te laat gegeten heb.
    Nou ja, morgen officieel 36 weken zwanger en ga ik ook echt aan mijn verlof beginnen. Ik was al wel een paar weken vrij i.v.m. vakantie. Maar nu ga ik echt in de verlof-stand. Dat wil zeggen: middagslaapje nu echt even aan toegeven! Aangezien zoonlief nu ook 2 dagen per week weer naar onze gastouder gaat, heb ik dus ook even tijd voor mezelf.

10. Marjolein25

Marjolein25 Bekend lid

28 jan 2010
    813
    0
    16
    Bij de bank
    nederland :)
    Jeetje beebj wat een verhaal zeg. Dikke knuffel. Wel super fijn dat lynn het zo goed doet. Ik hoop dat jullie snel met z'n 3e naar huis kunnen om nu echt is te gaan genieten

Wij gaan vandaag naar de camping in berg en dal. Voel me erg onzeker omdat ik vannacht echt dacht dat ik weeën had. Had daarvoor al veel harde buiken gehad. Pijn zat echt in mijn linkerlies en deels onderbuik wat doorstraalde naar mijn been. Ben uiteindelijk wel in slaap gevallen en het voelt nu alleen nog beetje beurs aan.
    Herkend iemand dit?

Heb gister ook een drukke dag gehad. Mijn zussen en moeder hadden een babyshower geregeld wat echt super leuk was. Ben ook heel erg verwend. Mis heeft het daar allemaal wel mee te maken.

11. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Beebj heftig hoor!
    En je mag gerust emotioneel zijn hoor :)
    Hopelijk vlot herstel en lekker met kleine naar huis!

12. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Beebj gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter.

Vraag even goed na wat de reden is dat je maar 1x 10 minuten met haar mag zitten. Buitelen, minimaal een uur lang bloot op bloot is namelijk voor zowel jou als jullie kindje ook erg belangrijk en kost minder energie als even 10 minuten voor je kindje. Ook goed voor de binding en je melk productie.

Sterkte.

13. beebj

beebj Niet meer actief

Bedankt voor de tip Lasas & iedereen voor de steun trouwens. Vanmiddag gaan we een gesprek aan op de afdeling. Ze is inmiddels 36 uurtjes 'oud' en we hebben of niks zelf mogen doen. M'n man heeft haar zelfs nog niet vast gehouden. We mogen wel bij haar wanneer we willen, maar alleen door de gaatjes van de couveuse. Als we geluk hebben, mag ik haar 10 minuutjes vast houden.

14. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Beebj, ik werk zelf op een neonatologieafdeling en wij stimuleren juist direct contact tussen ouders en kind.
    Dus idd buidelen als toestand van lynn dat toestaat en dat is al snel.
    Daarnaast bv kolven naast lynn, dat zorgt voor betere productie. Anders kolven met foto van lynn bij je.
    Aanleggen aan de borst 1-2 x daags en dan bv met sonde bijvullen zodat ze voldaan gevoel heeft.
    Zelfs als kinderen aan ah ondersteuning liggen kunnen ouders helpen met verschonen van de luier etc. T is jullie kindje en de binding is zooooooo belangrijk!

15. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    En ik vind ook echt. ..t is jou kind!
    Goed laten weten wat je wil

16. Miracle3

Miracle3 Actief lid

17 jan 2014
    317
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat raar Beebj dat je nog zo weinig hebt mogen doen! Ik zou echt op je strepen staan hoor!

@ Stay123: mijn tweede bevalling is erg traumatisch geweest en is uiteindelijk geeindigd met een spoedkeizersnede (mijn zoontje bleek in stuit te liggen). Nu heb ik zelf de keuze wat ik wil... Vind het erg moeilijk. Ben als de dood om het weer natuurlijk te proberen, maar een keizersnede is ook niet niks. Wordt echt heel onrustig door het getwijfel, dus wil volgende week de knoop doorhakken.

17. Stay123

Stay123 Bekend lid

31 mei 2013
    996
    0
    0
    Noord-Holland
    jeetje dat klinkt heftig! Een hele moeilijke keuze, dat wel. Hopelijk kom je deze week snel door en kun je een beetje rust vinden zodra de keuze echt gemaakt is.

18. beebj

beebj Niet meer actief

Nou, zo normaal was het niet. M'n man en ik hebben vandaag goed gepraat op de kraamafdeling waar ik lig en op prematuur waar Lynn ligt. Ze dachten dat ik niet wilde, omdat ik op m'n kamer bleef ipv naar Lynn toe ging. Mja, wist ik veel? Aan mij werd niks uitgelegd of verteld. Heb geen ervaring met pas geboren baby's en al helemaal niet met prematuur baby's. Dus vandaag de boel om gegooid en we hebben een fantastische dag gehad met alleen maar tranen van geluk.

De gync is vanochtend bij me geweest om te vragen hoe het ging. Toch wel netjes van hem dat hij elke dag bij me langs komt.

Vanochtend is ook de fysio voor de eerste keer bij me geweest. Tering man... Voelde me gebroken van 10 minuutjes oefeningen in bed. Moet zelf m'n bekkenbodemspieren 100x per dag trainen, anders kan ik op latere leeftijd last krijgen van incontinentie. Ik kolf 6x per dag en zit dan niks te doen. Als ik tijdens elke kolf beurt 17x doe, zit ik aan de 102. Zo kan ik het ook niet vergeten.

Er is ook een fotograaf vanochtend bij me langs geweest. Ze wilt een gratis fotoshoot van Lynn maken, maar dat kan niet vanwege de couveuse. Dan krijg je 1 gratis 15x21 foto en de rest kun je bij kopen. Over drie weken gaan ze me contacteren om te zien of ze bij ons thuis kan komen.

Met mijn wond vanonder gaat het erg goed. Het wordt 2x per dag schoon gespoeld en onder de douche mag ik het zelf een beetje afspoelen en droog deppen, meer niet. Zoveel mogelijk met rust laten. Ik heb van binnen hechtingen, daar ga ik niks van merken, verdwijnen vanzelf. Van buiten zitten er enkele hechtingen, maar het zit allemaal heel netjes. Heeft z'n tijd nodig, maar gaat goed genezen. En kan dat ik eventueel draadjes terug vind ik de wc ofzo.

Eindelijk ook goede uitleg over borstvoeding gehad. Weet nu hoe of wat, dus ga er mee aan de slag. Ik kolf elke 3uur af en ik krijg steeds meer melk. Moet meer vragen dan dat ze geven, zodat het gestimuleerd wordt. Ik vind dat ik erg weinig melk heb, maar de zusters vinden het vergeleken met anderen juist veel. Het heeft een dag of 3 nodig om op gang te komen. Ik vind het fijn dat ik dit voor haar kan doen. Ben van mening van bv veel beter is dan fv. Kolven is niet het leukste om te doen, maar op een dag zal ze zelf uit de borst kunnen drinken. Nu is haar zuigkracht niet voldoende daar voor. Ze is al dood moe als ze 30cc uit een flesje drinkt waar het vanzelf uit loopt. Ze krijgt het laatste beetje vaak via het buisje in haar neus. M'n melk gaat de koelkast in waar het 24uur houdbaar is. Bij te veel voorraad in de koelkast gaat het de diepvries in en daar is het 6maanden houdbaar.

Vanochtend is ook m'n infuus er uit gehaald. Dus ben nu helemaal 'vrij' en volledig zonder medicatie of wat dan ook. Daarna voor de aller eerste keer gedoucht, in m'n eentje. Was dood moe er na.

Vanmiddag zijn we dus echt 'begonnen' met Lynn. Ze is zaterdag en zondag erg zwak geweest door mijn medicatie die ik had tijdens m'n opname via het infuus, maar sinds vandaag gaat het al een stuk beter met haar.

Nadat de zuster haar een flesje had gegeven, heeft ze zo'n 4 uur bij me gelegen in de zetel. Haar huid tegen mijn huid. En de zuster heeft foto's gemaakt. Het was heerlijk! Ben zelfs nog samen met haar in slaap gesukkeld.

Vanmiddag heeft m'n man haar voor de aller eerste keer vast gehouden. Wat was dat bijzonder zeg! Hij zegt het wel niet, maar ook hij heeft het moeilijk hoor. Hij is veel sterker dan mij! Hij werkt gewoon door en komt in z'n vrije tijd naar ons toe. Hij wilt namelijk vrij inplannen als Lynn naar huis mag, zodat we dan volledig met z'n 3'en kunnen zijn. Het is dus voor hem ook echt vermoeiend dat Lynn op prematuur ligt, maar snap wel dat hij zoveel mogelijk hier wilt zijn. Gelukkig krijgen er ook veel hulp van onze ouders. De twee hondjes zijn bij mijn ma en zij doet ook onze was. Ons huis schoonmaken en boodschapjes doen, doet m'n schoonma. Het is hier bezoek op de kraam afdeling van 14u tot 21u en voor m'n man onbeperkt. Bezoek is wel fijn hoor. Alleen is ook maar alleen. Alleen jammer dat alleen m'n man en ik bij Lynn mogen, maar dat is even niet anders. Ze kunnen haar wel door het glas bewonderen! Merk wel dat ik veel moet rusten en veel moet drinken, maar slapen doe ik overdag niet. Slaap snachts al moeilijk genoeg.

Lynn drinkt om 6u, 9u, 12u, 15u, 18u, 22u en 2u. Om de 3uur, maar snachts om de 4uur. Die 4uur doen ze, zodat ze snachts maar 1x hoeft.

Mogen alle voedingen zelf geven met het flesje, als we willen. 'Snachts niet, dan blijf ik liggen zolang ze mij laten liggen. Mijn afgekolfde melk. En als ik niet voldoende melk heb, mengen ze het met fv. Alles wat ze niet op drinkt, geven ze haar via het buisje in haar neus. Alleen wel alles met hulp natuurlijk. De een dag is de andere dag niet. En sowieso hulp nodig voor in- en uit de couveuse. Vandaag alle pamper verschoningen mee gekeken, plas en poep. Zodat we kunnen mee kijken hoe dat werkt.

Vandaag erg veel gepoept. Geeft op zich niet, maar tis niet leuk om d'r gewicht zo te zien zakken. Bij de geboorte woog ze 2265 en tot nu toe zakt het alleen maar. Daarna 2235, daarna 2200 en nu weegt ze 2110. Zolang ze boven de 2000 blijft, is het goed. Ze mag namelijk 10% van haar geboorte gewicht afvallen. Maar als ze eenmaal begint aan te komen, kan het snel gaan volgens de zusters.

Ze moet sowieso 36 weken zwangerschaps duur zijn, dat is aanstaande woensdag. En ze moet 2400 wegen, maar wanneer dat is, weet niemand natuurlijk.

Antibiotica infuus is voor ongeveer 5 dagen. Als die er uit is, mag ze verhuizen van de couveuse naar een ledikantje. Maar nog wel op de afdeling prematuur.

Lynn heeft vandaag trouwens d'r eigen knuffeltje bij dr gekregen en d'r eigen teugje voor als ze eens erg overstuur is.

Vandaag ook bevalling nummer 2 gehad. 1,5u op de wc gezeten voor ontlasting. F*cking hell! Ik moest echt en telkens als het er uit wilde, kneep het vanzelf dicht van onder zonder dat ik iets deed. En dat deed pijn!! Ontspannen.. Zitten puffen alsof ik weeën had.. En uiteindelijk is het gelukt. Voel me wel een stuk beter nu. Aangezien ik het al 2 dagen op hield, omdat ik niet durfde, haha! Toen m'n vliezen gebroken een klysma gehad, dus daardoor misschien ook wat moeite gehad. Plassen lukt inmiddels wel redelijk zelf op de wc. Moet er wel echt de tijd voor nemen en het is geen pretje, maar het gaat. Alles beter dan leeg laten maken via een buisje!!

M'n rugpijn is trouwens al stukken minder. Het is verdraagzaam nu. De pijn vanonder heb ik nog wel veel last van, maar merk wel verbetering. Zitten/opstaan is erg pijnlijk. Probeer alles goed af te wisselen; liggen, zitten (harde en zachte stoel), lopen enz.

Ohja. Ik heb gisteren een prik gehad die 10 jaar geldig is; tetanus + kink hoest. Donderdag gaat m'n man naar de huisarts voor diezelfde prik. Kink hoest komt weer terug door alle oost blokkers en in België zijn er al twee sterf gevallen geweest. Geen risico mee nemen dus!!

-----

Kolven met foto doe ik nu en werkt wel inderdaad. Naast haar kolven lijkt me niet prettig ivm privacy.

Sonde wordt inderdaad gebruikt, maar aan de borst nog niet. Zoveel mogelijk uit het flesje en de rest via de sonde.

Fijn om jou hier te treffen Lasas! Je voelt als een soort back-up voor mij. Tnx!

19. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Klinkt allemaal al veeeel beter Beebj! Gaat helemaal goedkomen zo!

20. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn Beebj, om te lezen dat het beter gaat!

Miracle: dat lijkt me best een lastige keuze....

Marjolein: veel plezier op de camping. Hoe is 't nu met je? Misschien dat je baby aan het indalen was?

Deel Deze Pagina