Mooi beepj. Zoo hier beginnen de slapeloze nachten. Goed uitgekozen met het verlof. Vandaag komt iemand naar het dak kijken, we hebben lekkage. Gaat goed hier haha. Hopelijk is het allemaal goed voordat de kleine er is.
@Stay: Ah bah dat je lekkage hebt. Nooit leuk! Hier nog 1,5 week werken en dan verlof...nog even doorbijten
Lynn1302 Bedankt voor de tip! Had alleen net weer een doosje Rennies gehaald. Haha! Op zich werken ze wel, maar niet voor lang. En dat is 's nachts niet fijn! Maar nu al 2 nachten weer heerlijk geslapen zonder wakker te worden van het zuur. Jij ook gentle sectio dus!! Waarom? Sorry, als je dat al gemeld hebt, dan ben ik dat kwijt.. Hihi! Ben jij ook 'bang' dat het eerder begint en je dan alsnog gehaast naar het ziekenhuis moet? Elmo Gelukkig lijkt het toch niks te zijn! Geen vruchtwater in ieder geval... Hier ook wel meer 'nattigheden', hoor en witverlies. Irritant. Haha! Maar goed, hoort erbij. En ja, ik ben ook benieuwd hoe dat gaat... Keizersnede én 2 jonge kinderen in huis. De oudste gaat natuurlijk ook naar de basisschool, dus ja... Hoe ik dat ga doen, weet ik nog niet. Moeder en schoonmoeder wonen allebei binnen 5 minuten van hier én de school. Komt vast goed! Lasas Hoe is het met jou dan?? Marjolein Wat moet er allemaal nog gebeuren in huis? Echte klusjes of meer nesteldrang-dingetjes? En jij dus misschien ook een keizersnede? Beebj Wow, je bent bevallen! Van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Je ervaringen gelezen en het klinkt behoorlijk heftig! Gelukkig gaat het al weer een stukje beter!! Liefde88 Dat klinkt als een SUPER snelle bevalling, hé! En wat fijn dat het zo goed gaat!! Dat jullie al naar huis mochten, zeg. Wat heerlijk! Geniet er maar van! Hoe vindt grote broer het eigenlijk? Miracle Je bent het echt zat dus? Balen hoor, dat je zo'n last van je bekken hebt en slecht slaapt. Dat is volgens mij funest! Goede nachtrust is erg belangrijk icm 2 kinderen. Ik merk ook goed dat ik 2 bengels heb rondlopen, hoor! Haha! Pff... Voel me verder prima, maar ben veel sneller moe. Ik neem me ook elke dag weer aan om 22.00u te gaan slapen, maar dan is het zo weer een uur of 2 uurtjes later. Hihi! Bekken spelen de laatste dagen wat meer op trouwens. Maar.... Doe ook iets te gek in huis, geloof ik. Spannend of het nou een keizersnee gaat worden, of niet?! Hoe voel je je er zelf bij? Stay123 Nee hè, lekkage.. Daar zit je nu niet op te wachten, nee! Haha! Hopelijk heel snel verholpen! Vluchttas Ooooh, dat zeg ik al de hele week, maar nog steeds niet gepakt. Vandaag of morgen écht doen dus! Tas pakken oudere kinderen Heb ik toen bij de 2e wel gedaan, nu twijfel ik... Opa's en oma's hebben beiden een sleutel en kunnen zo hun spulletjes pakken eigenlijk.... Kan wel even een geeltje op hun slaapkamerdeur plakken met wat mee moét. Hihi! Adressenlijst Zo goed als compleet in de computer gezet. Nu nog even etiketten ervan maken. Weet iemand hoe dat precies moet? Proefdruk Had ze nog laten aanpassen en net 2 laatste proefdrukken binnen. Super gaaf! Heb een keus gemaakt. Via Blijkaartje (en daar kwam ik via Kaartje2go), leuk hoor! Verlof Gister 36 weken. Ik heb wel net 3 weken vakantie gehad met m'n gezin, maar vandaag en morgen nog even aan het werk. Plus nog wat administratie dingetjes.. Eigen zaak, dus moet gewoon even. Had er vorige week toch wel moeite mee, je loopt er tegenaan te hikken, maar ja.. De 1e dag zit erop. We blijven positief! Haha!
Veer: wat grappig! Hier hetzelfde verhaal qua verlof: ook gisteren 36 weken en net 3 weken vakantie achter de rug. vandaag heb ik nog wat kleine werkdingetjes afgemaakt. Ook hier eigen baas, dus het werk houdt feitelijk nooit helemaal op. Heb een hele fijne vervangster, maar moet zo nu en dan toch zelf factureren en haar uitbetalen. Morgen nog even een overdrachtsoverleg en dan ga ik echt in de verlofstand
Hier morgen intake ziekenhuis ivm stuitligging... Ondanks dat het eraan zat te komen vond ik het erg moeilijk toen ik vandaag mijn verwijzing kreeg.. Begin de hoop op een draaiing echt te verliezen, ook omdat de Vk zei dat me buik redelijk strak aanvoelde.... Heb dinsdag ook nog een voetreflextherapie afspraak, alles om de kleine hopelijk nog te laten draaien... Baal wel enorm..Maar mag naar aanleiding van andere verhalen nog niet echt klagen, maar toch..
Spannend! Gaan ze bij de intake een poging doen om te draaien of eerst alleen een gesprek. Ik duim voor je dat de kleine eigenwijs zich gaat draaien hoor!
Volgens mij enkel intake. draaien zal de week erna zijn... heb ook een afspraak voor voetreflextherapie staan voor volgende week... Beter was voor de 36 weken maar ik wist niet van het bestaan af hiervan. ben dan 36+3 dus hopelijk heeft het nog effect
@kimmie89, je kan ook nog moxa therapie doen. Moet je even googlen. Ik denk dan onder het mom baadt het niet dan schaadt het niet! Heb ik vorige keer gedaan (hielp bij mij alleen niet haha) maar is het proberen waard misschien! @veer3, Oh sonde! Ik had vanaf week 17 zoveel last en pas met 27 omeprazol ontdekt. ... had Ik dat maar eerder geweten, werkelijk nooit meer een klein beetje maagzuur gehad! Ik krijg idd een gentle, ben benieuwd! Dit is wederom een stuitliggertje, vandaar. Maar het had voor mij niet uitgemaakt. Ik wilde geen enkel risico voor de kleine dus had sowieso voor keizersnee gekozen. Bij mijn vorige werd het keizersnee om dezelfde reden. Er stond een datum gepland maar mijn vliezen braken en week eerder. Ik moet zeggen dat ik dat wel fijn vond. Ik kon Me er ook niet op voorbereiden. Ze braken om 3 uur s' nachts en om 5.55 was hij geboren. Om 6.30 lekker terug op mijn kamer met mn kleine vriendje! Was geen gentle, maar wel gewoon heel rustig. Nu heeft het beide zn voordeel.... dus ik ben zeker niet bang dat hij eerder komt.
Goedemorgen dames, Oh wat erg, ik ben dit hele topic gewoon vergeten! Ik sta keurig in jullie lijstje, ook al ben ik wat te vroeg voor dit topic, maar nooit meer aan gedacht hier nog is wat te tikken. Veel gebeurd in de tussentijd. Alle details zal ik jullie besparen, omdat ik hier dan 3 pagina's vol moet tikken ben ik bang. De beknopte versie is dat het allemaal niet zo heel lekker gaat. Heb de laatste week enorme last van harde buiken, die soms wel non-stop aanwezig zijn. Vervelend, maar weinig aan te doen. Ook de bekkenpijn en slapeloze nachten zijn aan de orde van de dag. Ik slaap dus bijna niet meer, en dat is wel slopend. Aanstaande dinsdag gaat de verloskundige proberen me te strippen, je weet maar nooit. Ik ben dan 38,1 dus baad het niet dan schaad het niet. Ze wil me ook met 40 weken doorsturen naar de gynaecoloog, en dan proberen of ze me willen inleiden. Dit puur omdat ik totaal op ben. Zijn dagen bij dat ik bijna niet kan lopen en als je dan ook je rust niet kan pakken is dat wel vermoeiend. Persoonlijk ben ik te nuchter om te hopen dat ik dan word ingeleid. Naar mijn mening doen ze dat niet zomaar, zonder echt medische reden bedoel ik. Maar goed, wie weet! Aan de andere kant rommelt het ook al een paar dagen. Hier en daar wat steken in de onderbuik en rug, maar trekt helaas steeds weer weg, en ik kan ze ook niet echt pijnlijk noemen. Mijn verloskundige hoopt dat het komend weekend gebeurd, dan heeft ze zelf dienst haha. Verder, tja... Wat nog meer te vertellen. Nesteldrang tot ik er zelf gek van word? Hele huis is er klaar voor, op de computerkamer van mijn man na. Dit is zijn pakke an, maar vraag me af hoe lang ik me nog in kan houden Hihi. De pijn in de bekken is ook echt wel voor een groot deel mijn eigen schuld. Ik sta 's ochtends met weinig pijn op maar omdat ik niet stil kan zitten en toch wel aan het rommelen sla in huis is het ook meestal wel vrij snel in heftige mate terug. Je zou er van moeten leren maja, ik ken mezelf. Ik zie net dat er inmiddels al 2 wondertjes zijn geboren. Proficiat! Ik hoop dat alles goed gaat met ze?? Ik ga zo is even teruglezen en proberen te reageren, hoewel ik denk dat dat onbegonnen werk is haha. Fijne dag allemaal!
Ooo Sonja je bent er bijna .Laat maar hoopen dat strippen helpt en je niet doorhoeft naar de gyn. Bij mij ook hetzelfde klachten :harde buiken bijna hele dag , bekken pijn en slapeloosheid.Het is frustrerend dat ik overdag bijna niets kan ondernemen maar ook niet kan slapen en s nachts krijg ik benauwd en moet ik om het uur opstaan. Vandaag 36 wkn dus nog even volhouden .. Hoe is het bij de rest?
kan inmiddels wat nieuws melden. Moest me vanmorgen melden in het ziekenhuis voor de intake van de versie. Vk had gezegd dat de intake enkel een gesprek en echo zou zijn en dat de versie ergens volgende week uitgevoerd zou worden. Niks bleek minder waar. In overleg met ons ging de versie vandaag gelijk gebeuren. En deze is vooralsnog geslaag. Uk ligt nu met koppie beneden. Hopen dat ie zo wil blijven liggen nu. Volgens de dokter draait 3 tot 4 % nog wel terug maar meestal bij mensen die al meerdere zwangerschappen hebben gehad waardoor de buik al uitgerekter is. Dus fingers crossed..!!
Fijn kimmiej! Dat het draaien gelukt is! Hopelijk behoort jullie kindje niet tot de eigenwijsjes die wel nog terugdraaien... Tanja: hier hetzelfde verhaal. Regelmatig harde buiken om niks... Ik doe echt niks geks. Ook verergerende bekkenpijn maar tot mijn eigen verbazing slaap ik wel redelijk. Laatste loodjes! Inmiddels ben ik nu ook maar aan middagdutjes begonnen. Ik vind dat altijd zo zonde van je tijd! Maar goed, nu ga ik me er toch maar aan overgeven. Sonja: wat spannend! Het feit dat het al wat rommelt....hopelijk komt het vanzelf op gang. Ik moet nog enorm wennen aan het feit dat ik verlof heb. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen....
Kimmiej wat fijn! Hopelijk blijft de kleine de goede kant op liggen! deed het zeer?? Elmo hier ook begonnen met de dutjes. Ik ga voor max een uur want heb zoveel te doen.. ik moet zeggen dat het erg lekker is, maar als de wekker gaat lijk ik het eerste half uur moeier dan ooit!
Ik zal niet zeggen dat het pijnloos is, op 1 punt deed het echt wel zeer, op het moment dat hij eigenlijk overdwars ligt en ze dan hard gaan duwen voelde ik echt wel goed. Ben wel blij dat ik het gedaan heb. En nu echt duimen dat hij niet weer draait.
@kimmiej89: wat fijn dat ze meteen aan de slag zijn gegaan. Scheelt ook weer wat spanning. Persoonlijk ken ik het niet. De eerste lag met 34 weken naar beneden, deze al veel langer. Deze is zelfs al volledig ingedaald. Ik ga met je meeduimen dat hij niet meer draait. @tanja78: ja is wel vervelend. Het niet slapen breekt me nog het meest op eigenlijk. Wel fijn dat de kleine op het moment een stuk rustiger is, zodat niet die beurse plekken steeds geraakt worden (had ze nogal een handje van) Elmo83: ja op zich wel fijn dat het rommelt, het zou alleen nog fijner zijn als het door zou zetten. Heb nu echt momenten dat ik het spuug (en spuug en spuug en spuug) zat ben. Huilbuien zijn aardig aanwezig, frustratie omdat ikzelf niet veel meer kan, en daar kan ik heel slecht tegen Hihi. Hoop echt dat ze me überhaupt KAN strippen en zona, dat het ook nut heeft. Nog wel even snel oppas voor de grote man moeten regelen, lijkt me niet zo handig als die meegaat. Vanmiddag wel een heerlijke powernap gehad. T. Ging uit spelen bij een schoolvriendje, en ik ben om half 2 mijn bed in gedoken... Gevolg: schrok om half 5 wakker... Oeps! Wel weer even op kunnen laden en dat scheelt enorm. Vergeet alleen steeds dat mijn bed omhoog staat dus ik lag er bijna uit haha (kleinigheidje).
Weten mensen hier of je het indalen kunt bevorderen? Zou graag willen dat ie wat vaster komt te liggen nu zijn koppie beneden ligt..
@kimmiej: fijn dat het draaien gelukt is. Nu duimen dat ie zo blijft liggen inderdaad. Ik weet niet of je het indalen kunt bevorderen, ik denk het niet eerlijk gezegd. Volgens mij is onze baby inmiddels aan het indalen, voel een enorme druk van onderen. Lijkt net of ie met het hoofd naar buiten wil Maar hij moet nog minstens drie weken blijven zitten...