16 - 30 september 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Artife, 6 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pino83

Pino83 Actief lid

21 jan 2014
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie. Heb vandaag gelukkig minder gehoest eindelijk. T gaat gelukkig wat beter behalve die rib dan. Maar t ene is over en t andere begint weer..nu weer de hele dag misselijk. Die hormonen zijn ook weer fijn bezig ben jankerig. Nog een paar weken gelukkig. Vind het wel fijn dat ik nu iedere week even naar de vk kan.

2. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Ja laatste loodjes zijn zwaar! Gelukkig ben je dat straks allemaal weer vergeten :)

3. Azrit

Azrit Actief lid

24 nov 2011
    453
    23
    18
    NULL
    NULL
    @Pino: ik ben ook veel aan het hoesten, word er ook gek van. En m'n buik en bekken doen dan ook pijn, omdat ik tijdens het hoesten allerlei spieren aan span. Ik drink veel thee met honing.

Mijn vk zei dat de navel een gevoelige plek kan zijn tijdens zwangerschap omdat de navel een soort litteken is. Vroeger zat daar een bloedvat en het als de baarmoeder/baby tegen de navel drukt of als je veel moet hoesten, kan dat gevoelig worden.

Hoop dat je snel van de hoest af bent.

4. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Lees trouwens over harde buiken van een minuut ofzo maar ik kan juist 10 min lang een hele gespannen/harde buik hebben
    Herkenbaar?

Nog een weekje lekker weer op komst :)

5. Pino83

Pino83 Actief lid

21 jan 2014
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Azrit ik hoop dat jij er ook snel vanaf bent.
    het is echt vervelend

6. Stay123

Stay123 Bekend lid

31 mei 2013
    996
    0
    0
    Noord-Holland
    Mams, harde buiken die ik heb duren soms ook erg lang, waardoor ik me soms afvraag of het wel "de harde buiken" zijn waar ik iedereen over hoor. haha

Al een paar dagen lang last van raar gevoel in onderrug en maagzuur in de nacht. Ik slaap er niet van! Antagel werkr niet en de huis tuin en keukenmiddeltjes ook niet. Iemand anders nog tips?

7. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend stay! Bij mij hielp altijd vanillevla.

Mams, die harde buiken hier duren soms ook wel even. Soms zijn ze ook pijnlijk en moet ik ze echt wegzuchten....anders lijken ze niet weg te gaan.
    Gisterenavond had ik zeker 2 uur lang om het kwartier... En ook pijnlijk...dus man en ik keken elkaar al aan zo van 'zou het dan?'
    Maar tot zeker 4.30 heb ik heerlijk geslapen. Helaas nu wakker..waarom? Geen idee....

Vandaag controle bij de vk. Ik ben benieuwd wat zij hiervan zegt. Mijn vorige bevalling was wat dit soort dingen betreft echt zooooo anders. Toen had ik totaal geen voorweeen en braken gewoon 's ochtends mijn vliezen. Was wel zo duidelijk....toen wist ik direct 'oké nu is het begonnen...'

8. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Hier ook veel krampen t 's nachts en harde buiken.
    Hierdoor dacht ik ook al dat t begonnen was en het weeën waren.
    Soms dan beweegt of verplaatst uk zich en dan doet ook pijn en word de buik hard.

9. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Warm bad hielp hier goed!
    Nu alles weer soepel en redelijk geslapen behalve veel plassen

10. Veer3

Veer3 Bekend lid

15 dec 2013
    805
    16
    18
    Goedemorgen dames!

Hier vandaag 38 weken. Het gaat zooo snel! Jee zeg..
    Binnen nu en 2 weken zal hij er zijn. Benieuwd of hij blijft zitten tot de geplande keizersnee, maar vast wel. Hoop het. Haha!

Onze jongste (2 jaar en 3 maanden) heeft een sinds 1,5 week een nieuwe (hopelijk!) fase. Hij wil én 's middags niet meer slapen én nu komt hij er 's avonds ook steeds uit. Met slaapzak en al uit z'n ledikant, 2 trappen af. Te vermoeiend.
    Gelukkig slaap ik de meeste nachten wel goed! Maar komt toch wat uurtjes slaap tekort..

Verder voor de baby nu alles wel klaar. Grote dingen in huis ook afgestreept nu. Het is alleen nog bijhouden qua huishouden en was. En met al een gezin van 4 ben je daar nog best druk mee. Haha! Het liefst wil ik dat ze niks vies maken en alles op z'n plek laten liggen. Haha! Verdraaide nesteldrang...

Oooh, en ik word wel steeds nieuwsgieriger wie er uit m'n buik komt! Hoe zal hij eruit zien?!?!

11. Veer3

Veer3 Bekend lid

15 dec 2013
    805
    16
    18
    Miracle Keus gemaakt dus! Gaf hier inderdaad ook rust. Het houdt je onbewust toch steeds bezig, hè?
    Ben wel benieuwd hoe het is.. Keizersnee op zich, maar voornamelijk herstel en 2 broers. Jij dan?

12. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Zonder wat te zeggen terug leggen hoe zwaar t ook is
    Echt echt echt niet tegen m praten
    3 dagen 100x terug leggen en t is over

13. Veer3

Veer3 Bekend lid

15 dec 2013
    805
    16
    18
    Dat doen we dus al 1,5 week. ;)

14. Veer3

Veer3 Bekend lid

15 dec 2013
    805
    16
    18
    Ik heb hem de laatste 3 dagen 's middags niet meer naar bed gedaan. Geen poging meer. Het is voor mij (en m'n bekken) even te zwaar.
    's Avonds moet hij natuurlijk hoe dan ook slapen. Vrijdag 2,5 uur bezig geweest, zaterdag 1,5 uur en gisteravond 1 uur. We gaan vooruit... ;)

15. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, Veer, wat vervelend. Hier heeft zijn leeftijdgenootje dat een avond gedaan na de verhuizing naar zijn nieuwe kamer. Daarna ook niet meer....

Net terug van de verloskundige.... Ze heeft even inwendig onderzoek gedaan. E.e.a is al goed week en ik heb ongeveer 2 cm ontsluiting, maar dat was wel heel normaal voor een tweede bevalling en zei absoluut niks over of het begonnen was.... Dus we wachten af.....

16. Stay123

Stay123 Bekend lid

31 mei 2013
    996
    0
    0
    Noord-Holland
    Jeeej elmo. Wat was de reden dat ze al ging voelen of gaan ze dat vanaf nu bij elk bezoek doen?

17. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Verschilt per vk en per zwangerschap
    Vorige zwangerschap ben ik al gestript met 37 weken omdat ik zo op was. Bekkeninstabiliteit en zwangerschapsvergiftiging op de loer

Nu denk ik dat ze pas wat na 40 weken gaat bekijken haha

18. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze heeft even inwendig onderzocht omdat ik met name gisteren en vandaag steeds meer harde (en pijnlijke) buiken heb, die steeds sneller elkaar opvolgen. Gisteren 2 uur lang 1x per kwartier. Vanmorgen vroeg heb ik een half uur om de 5 minuten gehad. Nu ook al weer een tijdje niet.

Zij stelde voor om even inwendig te onderzoeken zodat ik zelf een beetje weet waar ik aan toe ben. Ik moet zeggen dat ik dat wel heel fijn vind....dat ik dit nu weet. Vorige keer mochten ze niet voelen ivm gebroken vliezen en durfde ik niet goed naar de wc (bang dat het al verder zou zijn dan men dacht).
    Nu kan het dus nog altijd dat ik pas over een week of 2/3 beval, maar het kan ook deze week zijn.... Dat is dus afwachten.

19. Azrit

Azrit Actief lid

24 nov 2011
    453
    23
    18
    NULL
    NULL
    @Elmo: spannend zeg. Ben benieuwd!

20. Azrit

Azrit Actief lid

24 nov 2011
    453
    23
    18
    NULL
    NULL
    Maar bij een tweede kun je dus al ontsluiting hebben voordat het echt begonnen is? Zoals Elmo nu ook 2 cm heeft?

Deel Deze Pagina