16 - 30 september 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Artife, 6 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Beepje eerste dagen hebben ze aan 5 a 10 ml genoeg omdat ze zoveel reserves hebben. Dus met de eerste druppels of paar druppels komt t echt goed.

Dat is zo jammer van weinig voorlichting of geen goede kraamzorg. Vrouwen stoppen snel omdat ze dag 1 niet meteen melk hebben maar zo werkt moeder natuur niet :) geef t de tijd

2. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    3s3 gefeliciteerd!

3. Stay123

Stay123 Bekend lid

31 mei 2013
    996
    0
    0
    Noord-Holland
    3s3 gefeliciteerd met je zoon!

Miracle gefeliciteerd met je verjaardag :) mooie dag vandaag!

4. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Goed dat je het vermeld:D
    Verder nog tips misschien?

5. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Als t nou te lang duurt naar je zin
    Zorg dan dat je na elke x aanleggen (kraamzorg zal 10 min per borst aanhouden) de handkolf gebruikt. Niet om er melk uit te halen maar om productie te stimuleren. Je borsten denken dan dat je eigenlijk 2 kinderen aan t voeden bent dus gaan heel actief extra melk aanmaken. Ik heb dit 1 middag/avond gedaan envvolgende dag had ik stuwing :)

6. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38

Thx!

Miracle proficiat en een fijne dag!

7. tanja78

tanja78 Actief lid

13 dec 2013
    168
    13
    18
    NULL
    NULL
    Miracle gefeliciteerd .Geniet van je dag .

oo meiden wat voel ik me beroerd vandaag.Hele dag misselijk, bekken pijn , kleintje is zo ver i gedaald en drukt teven mij aan dat ik niet eens meer kleine stukje kan lopen.Ik ben vandaag zo zat dat ik graag hele dag zou slapen.
    Sorry dat ik klaag maar vandaag gaat echt niet !!!!

8. Zonnestraaltjee

22 mei 2014
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lynn en 3s3, van harte gefeliciteerd! Ik ben jaloers, wil ons kleine meisje nu ook zo graag in mijn armen houden!

Nu er over bekkenpijn gesproken wordt, hebben jullie ook "spierpijn" in jullie liezen? Gelukkig nog maar 3 weken tot de uitgerekende datum... Aftellen.

Gisteravond was ik zo enorm beroerd dat mijn vriend naar de hap heeft moeten bellen. Overgeven, echt tot mijn hele maag leeg was, vreselijk! Ook kreeg ik onwijs veel pijn in mijn buik, zo boven mijn navel... Maakte me wel zorgen en hoopte stiekem dat ons kleintje zich snel zou laten zien. Maar helaas...

Kleine meid is ook enorm actief! Vooral met de beentjes.

Succes dames!

9. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Klagen mag Tanja!
    In de avond steun en puf ik me ook vaker wat af.
    Heb laatst ook gezegd dat ik het zat was en ie wel mocht komen van me.
    Dat is al heel wat voor mij omdat ik toch tegen de bevalling opzie.
    Het is ook niet niks allemaal die 9 maanden lang he.
    Waaw we zijn er gewoon bijna ladies. Begint het bij jullie ook zo te kriebelen?

10. Stay123

Stay123 Bekend lid

31 mei 2013
    996
    0
    0
    Noord-Holland
    Beepje het begint wel te kriebelen om de kleine te zien... kleur haar, huidskleur, ogen, karakter haha heeel nieuwschierig maar de bevalling zie ik ook ontzettend tegenop omdat je absoluut gewoon niet kan weten wat je te wachten staat :) maaaar... hoe dan ook... hij komt eruit :)

11. Azrit

Azrit Actief lid

24 nov 2011
    450
    23
    18
    NULL
    NULL
    Hier begint het ook te kriebelen! Het zijn echt de laatste loodjes, dus klagen mag vind ik. Sterkte iedereen!!

12. Veer3

Veer3 Bekend lid

15 dec 2013
    805
    16
    18
    Lynn1302 Wow! Dat ging vlot dan! Van harte gefeliciteerd, zeg!
    Hoe is het nu met jullie?

Elmo Het begint te 'rommelen' dus! Spannend allemaal weer, hè...

Miracle Hoe oud zijn jouw jongens ook al weer? Hier 4,5 en bijna 2,5. De oudste snapt het natuurlijk aardig en kijkt ernaar uit! De jongste heeft het wel over de baby, maareh.. Volgens mij beseft hij niet dat er straks écht een baby in huis is. Hihi!
    Wat lekker dat je man dan 4 weken vakantie op kan nemen!!
    Hier helaas niet mogelijk. Wel de 1e week thuis! Daarna zal hij de jongens elke dag naar school of peuterspeelzaal brengen en regelmatig vrijdagen en/of maandagen vrij nemen. Zoiets. Even kijken hoe het gaat met z'n dagen...
    Ik ben ook juist benieuwd naar het schoolritme, ja! De oudste moet toch elke dag die kant op. En weer terug. En weer heen. Haha! Hoe ga ik dat doen na een buikoperatie?! Gelukkig wonen de oma's aardig om de hoek.

Oh, en je 'angst' eerder te bevallen, herken ik wel! Je richt je nu toch op dé datum, hè...
    Duurt niet lang meer!! :D

Melk Nog niks! Had ik de vorige 2 keren ook niet en toch vanaf dag 1 melk en 2 jongens gevoed. Dus ik heb er wel weer vertrouwen in. ;)

3S3 Ook jij van harte gefeliciteerd, zeg!!

Klagen Dat mag, dames! Toch de laatste loodjes, hoor.
    Hier hele goede dagen dat ik me top voel! En ook dagen dat ik vanalles voel.. Maagzuur, m'n rug/bekken, misselijk of darmkrampen en overgeven inderdaad...
    En enorme steken tussen m'n benen! Zo!! :$

Nog even.. Dan zijn onze zwangerschappen voorbij!!!!

13. Veer3

Veer3 Bekend lid

15 dec 2013
    805
    16
    18
    Oh enne... Gefeliciteerd met je verjaardag, Miracle!

14. Pino83

Pino83 Actief lid

21 jan 2014
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteer 3s3 en Miracle.
    De 1e voorlichtingsavond was tijdens mijn bewust bevallen cursus.
    de 2e vanavond. Ik had me er voor opgegeven, maar helaas kon ik het lichamelijk niet opbrengen vanavond.
    vind het erg jammer, want had het erg interessant gevonden.
    ik wil ook alles weten.
    we hadden ook een voorlichting over bevallen in het ziekenhuis. Vond het erg fijn alles te horen en te kunnen vragen.
    helaas nu via de kraamverzorgster maar dat zal wel goed komen.
    ja ik heb ook harde buiken pas sinds deze week
    nog ff dat hou ik in mijn achterhoofd

15. Sonja1979

Sonja1979 Actief lid

29 dec 2013
    152
    0
    0
    Ede
    Hey meiden.

Allereerst voor de kersverse mama's: gefeliciteerd!

Ikzelf ben aanstaande maandag uitgerekend. Kreeg alleen van de vk te horen dat ze er niet raar van op zou kijken als de kleine langer blijft zitten. Beetje jammer, want ook ik ben het heel erg zat. Inmiddels 2 pogingen gehad om te strippen maar zit potdicht. Ook al 2 keer een hele dag last gehad van voorweeen, die qua gevoel echt niet onderdeden aan echte weeeen, maar er zat totaal geen regelmaat in. Helaas is dat ook weer weggezakt. Ik moet nu volgende week donderdag terugkomen bij de vk en dan gaan ze kijken of ik doorverwezen kan worden naar de gynaecoloog, aangezien in 24/7 met pijn loop. Hopelijk is het niet nodig en begin ik een dezer dagen gewoon spontaan, dat heeft uiteraard wel mijn voorkeur. Maar nog 2 weken gaat hem zowieso niet worden.

Succes allemaal met de laatste loodjes!

16. Azrit

Azrit Actief lid

24 nov 2011
    450
    23
    18
    NULL
    NULL
    @Sonja: sterkte! Hoop dat de bevalling snel spontaan op gang komt!

Vandaag bij een vriendin geweest die een uur rijden verderop woont. Dat doe ik dus niet meer, zeg. Werd de terugweg in de auto zo duizelig en moe, merk echt dat ik het niet goed meer aan kan om in m'n eentje zo ver weg te gaan. Ben thuis meteen op de bank gaan liggen en nu gaat het wel weer.

Bevalling ik zie trouwens enorm op tegen de bevalling. Word er soms naar van als ik er aan denk en ik kan soms bijna flippen. Herkennen jullie dit? Ben vooral bang voor de pijn of dat er iets mis gaat met mij of het kindje. Heb ook wat nare spookverhalen gelezen en dat helpt niet echt mee, dat moet ik dus niet meer doen...:(

17. Pino83

Pino83 Actief lid

21 jan 2014
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja Azrit ik heb dat soms ook.met vlagen, maar je krijgt een soort oerkracht zeggen ze dus ik probeer nu maar zo te denken: het.moet toch gebeuren. Druk maken heeft geen zin, maar praat er wel over.met je verloskundige.
    ik ben niet eens zo bang voor pijn, maar voor de controle verliezen of dat ik in paniek raak.

18. Sonja1979

Sonja1979 Actief lid

29 dec 2013
    152
    0
    0
    Ede
    @azrit: kan je maar 1 tip geven: Niet doen! Ik zag er bij de eerste ook enorm tegenop. Nu kan ik ook niet zeggen dat het een ideale bevalling was, zeker niet. Maar persoonlijk heb ik het ervaren als een verademing. Tuurlijk, het doet zeer. Enorm zeer zelfs. Ik ga je de verhalen ook niet vertellen, aangezien je daar vast niet geruster van word. Wat Pino zegt klopt ook echt. Je krijgt echt oerkracht! Ik heb me voor de bevalling voorgenomen me totaal af te zondaren van de buitenwereld op het moment van een wee. Gelukkig is dat ook gelukt. Zolang je je compleet kan focussen op je ademhaling, kan je het goed handelen. Sterker nog, de vk was al 5 minuten binnen en had al hele verhalen tegen me opgehangen en ik zeg doodleuk: oh, ben je er al?
    En ook ben ik van mening dat de weeën op zich, erger zijn dan de uiteindelijke bevalling. Mijn woorden van toen ik eindelijk mocht persen: ooh heerlijk, eindelijk!
    Heb ooit is gelezen dat een bevallende vrouw, zoveel pijnstilling zelf aanmaakt, dat als je het op zou kunnen vangen je er een olifant mee plat kan spuiten haha. Nou weet ik natuurlijk niet hoeveel daarvan waar is, maar ik geloof er wel in. Je kan het echt. En ja, om het even heel boers te zeggen: erin gaat makkelijker dan eruit :p maar er is er nog nooit 1 blijven zitten.
    Ik zie er dus echt niet tegenop. Ik kijk er zelfs naar uit. Nou komt dat bij mij waarschijnlijk ook omdat ik beide zwangerschappen zelf als een ware hel heb ervaren, bevallen was een eitje daarbij vergeleken (en het duurt ook nog is veel korter).

19. Veer3

Veer3 Bekend lid

15 dec 2013
    805
    16
    18
    Bevalling Tegen de bevalling op zien, heeft niet veel zin. Probeer dat dus ook echt niet te doen. Voor zover je dat kunt natuurlijk!
    Je zult zien dat hoe ontspannender jij bent, hoe 'makkelijker' het gaat.

20. Veer3

Veer3 Bekend lid

15 dec 2013
    805
    16
    18
    Mijn tip? Blijf rustig ademhalen en probeer je daar op te focussen.

Deel Deze Pagina