16 - 30 september 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Artife, 6 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veer3

Veer3 Bekend lid

15 dec 2013
    805
    16
    18
    Haha! Wordt inderdaad al veel gekletst hier! :D

Geslacht Schreef het vanmorgen al.. Wel willen weten en hopelijk weer geheim kunnen houden.
    Of laten we ons deze keer verrassen??! Oooh, denk niet dat ik dat kan! Haha! Zo nieuwsgierig!
    Bij een ander wil ik het juist niét weten. Bij m'n zusje wisten we het die keren bijvoorbeeld niet.. Spannend! Wat zal het toch zijn?!
    En bij m'n schoonzusje weet ik wat ze binnenkort krijgen. Makkelijk, maar toch.. Bij m'n vriendin wist ik het ook: meisje en ook wanneer ze ingeleid werd. Alleen de naam was nog onbekend.

Maar ja, onze oudste snapt het straks al veel meer als toen z'n broertje geboren werd. Die zal vast ook dingetjes willen kopen, enzo..

Spulletjes kopen Wil ik graag, maar doe ik niet. Nooit gedaan. Pas na de 3 maanden en het meeste zelfs na de 20 weken.
    Bang dat het ongeluk brengt, ofzo?! Weet het niet..
    Ik ben vorig jaar wel 15 kilo afgevallen, dus m'n zwangerschapsbroeken passen niet meer. Heb toevallig gister een bestelling gedaan bij H&M. Komt volgende week pas binnen. Maar heb 2 spijkerbroeken bijna door bij het kruis, m'n favoriete broeken, dus.. Ik moet sowieso nieuwe. Vandaar.

Voorgevoel Bij de 1e was ik er van overtuigd dat het een jongen zou zijn. Klopte! Vond ik ook best leuk eigenlijk, ik wilde vroeger altijd een oudere broer. Haha!
    Bij de 2e zei m'n man een meisje en ik had echt zoiets van "neeee, weer een jochie, hoor!". En inderdaad.
    Nu heb ik heel sterk het gevoel dat het een meisje is. En voor het eerst vind ik het ook best spannend!
    Misschien omdat dit (waarschijnlijk) ons laatste kindje zal zijn?! Geen echte voorkeur, want zie mezelf al lopen met al m'n mannen, maaaar... Toch wel nieuwsgierig hoe dan een meisje van ons eruit zal zien.
    Herkenbaar voor de andere moeders met 2 zonen? Zijn er hier een paar van, geloof ik.

2. Bibi24

Bibi24 Fanatiek lid

7 jul 2011
    1.244
    4
    38
    Nu moet ik er ook bij zeggen dat ik last heb van paniek aanvallen
    Dus kan ik eigenlijk ook niet echt goed over oordelen, maar wij waren op een vrijdagavond.

3. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @veer; hier ook een sterk voorgevoel!
    Ik heb 3 zoontjes en zou nu echt blij verrast zijn als het een meisje wordt.
    Ik had alleen bij de 2e het twijfelachtige gevoel..het was toch echt een jongen.

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @bibi24; ik denk zelf dat de avonden ook drukker zijn, ook ivm de vrijkaarten die daarvoor waren. De meesten werken overdag.
    Ik ben overdag geweest met een vriendin, erg gezellig!

5. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38

Nee bij een meerling werken ze ook niet, staat erbij, dus dat zul je eerst zeker moeten weten.

6. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Even een vraagje: Slikken jullie ook extra visolie met omega 3?

7. Veer3

Veer3 Bekend lid

15 dec 2013
    805
    16
    18
    Oh, laatste pagina niet gelezen...

Gendertest Oja, weleens over gelezen hier. Maar, zou het echt in je urine te zien/meten zijn welk geslacht je kindje heeft?! Lijkt me niet...
    Misschien hier eens poll over beginnen? ;)

9 maanden beurs Daar ben ik 2 jaar geleden met een vriendin geweest. Overdag! Donderdags, geloof ik.
    Was inderdaad druk, maar vond het wel super leuk!
    Was toen bijna 30 weken, denk ik? Was het 's avonds wel zat, zere rug en blij dat zij terug reed naar huis. Haha!

8. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik gebruik ze van dagravit Mama & Baby.
    Geen extra visolie met omega 3

9. Veer3

Veer3 Bekend lid

15 dec 2013
    805
    16
    18
    DeesDees Heb jij dan ook dat je bijna niet dúrft te geloven dat het een meisje zou kunnen zijn? Ik wel!
    Gevoel dat het een meisje is, is heel sterk (en zelfs de Chinese conceptiekalender zegt het en 5 dagen voor eisprong zwanger geworden :p:p)
    Toch denk ik, doe niet zo raar! We krijgen gewoon weer een jochie. :D

10. Veer3

Veer3 Bekend lid

15 dec 2013
    805
    16
    18
    Vitamine en visolie Gebruik allebei van VSM Mama.

11. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @veer; hier zegt de Chinese kalender een jongen volgens mij maar ook hier geloof ik niet zo in, echt een bakerpraatje ;)
    Maar ik herken je gevoel, ik weet alleen niet precies wanneer mijn eisprong is geweest. We hebben het welgeteld maar 1x gezellig gemaakt en kennelijk was dat genoeg.
    Ik heb na mijn bevalling 1 menstruatie gehad.

12. Suzanne88

Suzanne88 Lid

28 dec 2013
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier is ml ervan overtuigd dat het een meisje wordt. Alleen omdat iedereen in onze omgeving de afgelopen 2 jaar jongentjes heeft gekregen. Statistisch gezien zouden wij dus een meisje moeten krijgen ;)
    Vitaminen: Hier Davitamon Mama compleet en de mama visolie tabletten. Op aanraden van de gyn. Omdat ik helemaal geen vis eet (allergie). Als je 2 x per week verse vis eet schijnt de extra visolie niet zo nodig te zijn. Kwaad kan het overigens ook niet.

9maandenbeurs: Ik denk dat ik gezellig mee ga met een vriendin. Nog andere die plannen hebben om te gaan?

13. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ja ze zeggen dat je vette vis zou moeten eten 2x in de week.
    Maar ik lust alleen een aantal witvissen en die zijn weer mager.

14. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Ik slik davitamon met visolie, maar deze zijn bijna op.
    Heb net gravitamon besteld.

Ik eet wel gewoon vis nl.

15. Charlie11

Charlie11 Actief lid

10 aug 2012
    350
    1
    18
    NULL
    NULL
    Vl denkt dat het een jongen wordt, ikzelf denk een meisje. Bij mij zijn alle eerstgeborene in de familie meisjes en heb er van de week ook over gedroomd.

9 maandenbeura ga ik elk jaar heen, zolang ik me kan herrineren eigenlijk. Ik ging vanaf vrij jong al mee met mn moeder naar de huishoudbeurs en dan gingen we ook bij de 9 maandenbeurs kijken. Ik vond het s avonds daar eigenlijk vrij rustig, rond een uur of 6 gaat een groot gedeelte van dr mensen namelijk naar het gedeelte waar eten staat en dat is dus niet (afgezien van wat fruithapjes hahaha) op de 9 maandenbeurs.
    Ik kan niet wachten om er een keer met een goede reden heen te gaan!

16. Veer3

Veer3 Bekend lid

15 dec 2013
    805
    16
    18
    Chinese conceptiekalender Die klopte hier wel. Haha!
    Maar inderdaad, blijft een bakerpraatje. ;)

17. Miracle3

Miracle3 Actief lid

17 jan 2014
    317
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geslacht

Ja Veer, ik herken jouw gevoel. Ik heb zelf dus ook twee zonen, en ik kan me niet voorstellen dat er bij mij een meisje uit zou kunnen komen :) ... het lijkt me wel echt super leuk. Het zou wel echt de kers op de taart zijn zegmaar, want ook voor ons is een derde hoogstwaarschijnlijk de laatste. Ik kom zelf uit een gezin met alleen maar jongens... dus ik zou het heerlijk vinden als ik ook eens zou kunnen tutten met strikjes in het haar en jurkjes enzo, heb ik nooit gekund met zussen.
    Maar goed, ik denk dus dat het echt weer een jongen gaat worden. En daar ben ik ook superblij mee! Kijk als ik zou mogen kiezen... maar ja zo werkt het natuurlijk niet, en maar goed ook ;) ... nogmaals ik hoop het allermeest op een lief gezond kindje!

Spulletjes kopen Ik ga nu ook geen spulletjes kopen nog. Heb al veel in huis van de vorige twee. Ook ik vind het een soort van eng om dit voor een goede echo te doen. De vorige keren ben ik na de 20wkn echo los gegaan :D
    Zwangerschapskleding heb ik ook nog wel wat, maar of ik ze nog echt leuk vind :(

Gendertest Lijkt mij ook heel erg onwaarschijnlijk... volgens mij komen er helemaal geen afvalstoffen van de baby in je urine... volgens mij wordt het vruchtwater vernieuwd middels je bloedbaan en ook afvalstoffen van je baby worden via het bloed afgevoerd. Toch?

Kwaaltjes Hier nog steeds echt pijnlijke en veel vollere borsten. Echt niet fijn als één van mijn kids er hard tegenaan stoot :$
    Verder moe, hoofdpijn en af en toe wat zeurgevoel en steekjes onder in de buik. Ik ben nog steeds niet misselijk, wel dat ik heel snel geen zin meer in eten heb. Ik heb wel snel trek, maar met name het avond eten gaat er veel langzamer in dan normaal. Maar misselijk nog niet... ben ik bij de andere twee ook nauwelijks geweest, maar dat schijnt ook niet zoveel te zeggen. Dus we zullen het wel merken.
    Sterkte voor de meiden die er al wel last van hebben, lijkt me echt heel vervelend!!

18. Miracle3

Miracle3 Actief lid

17 jan 2014
    317
    0
    0
    NULL
    NULL
    En herkennen jullie dat trouwens ook, dat wanneer je blaas vol is je wat pijn hebt aan de zijkanten van je baarmoeder?
    Zouden dit de banden al kunnen zijn?

19. Miracle3

Miracle3 Actief lid

17 jan 2014
    317
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grappig he, hoe verschillend hier iedereen mee omgaat. Zoals jij het zo omschrijft kan ik me het idd ook voorstellen dat jij toch al een beetje aan je shoplust toegeeft ... gewoon lekker van genieten dus! :)

20. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ik heb echt werkelijk geen idee hoe ze dit meten.
    Maar neem aan dat ze ook niet zomaar onzin verkopen.
    Een aantal mensen op zp hebben hem wel al geprobeerd maar ik weet niet de resultaten niet.

Deel Deze Pagina