@kwaaltjes; sinds vanavond een wat trekkerig gevoel in mijn liezen, afscheiding is ook anders en meer...veel dunner. En mijn darmen, die liggen flink overhoop en zijn erg actief. @gewicht; geen idee eigenlijk, ik sta amper op de Weegschaal. Bij de zwangerschappen van mijn zoontjes kwam ik zo'n 12-15kg aan in totaal.
Afscheiding is hier vooral in de ochtend erg. Alsof als ik op sta t er eindelijk uit kan hihi Kim weet nu btje Hoe je je voelt voel mijn borsten ook al hele tijd niet meer maar toen bedacht ik me dat ik een veel lossere bh aan had. Vandaag die strakkere aan naar mijn werk en ik ben benieuwd En daarvoor in de plaats met vlagen misselijk maar dat is toch minder tastbaar dab zere borsten he hah Eindelijk mijn banner op 6 weken! Nog 8 nachtjes slapen!
Oh en over die stoelgang/obstipatie ik moet vanaf voor mijn positieve test opeens elke ochtend standaard! Terwijl ik er normaal altijd problemen mee heb vreemd he
Jeetje dames, wat is het hier saai! Allemaal op FB aan het kletsen? Ik voel me haast genoodzaakt alsnog deel te nemen, maar ik wacht toch echt nog even de echo af. Vanmorgen misselijk, maar dat was wederom maar een 'vlaag'. Wel behoorlijk heftig; kort maar krachtig zeg maar Boobs zijn enigszins gespannen, maar meer ook niet. Blijft allemaal zo spannend! Nog 9 nachtjes slapen en dan is het eindelijk zover. Baal er nu al van dat ik zo 'verstandig' was om de echo op 7 weken te zetten ipv 6... x
Pfff nou hier oook.. Heb de hele dag een misselijk gevoel, maar overgeven hoef ik niet.... meer meiden die daar last van hebben?
Voor de meiden die vandaag een echo hebben: succes!! Hopelijk mogen jullie genieten van mooie beelden! Weekend hier ook een druk weekend gehad. En verder moeeeeeee Facebook: ik wacht ook nog even tot na mijn echo met acht weken. Lijkt me leuk, maar nu nog liever ff anoniem. Kwaaltjes: hier nog steeds pijnlijke boobs. Is de afgelopen dagen zelfs verergerd. Verder met name met het avondeten weinig trek. Obstipatie hier juist geen last van, eerder het tegenovergestelde. Heb erg vaak diarree, maar ik heb normaal ook PDS en dat uit zich ook altijd op die manier. Waarschijnlijk wordt het nu weer wat meer aangewakkerd door alles wat er in mijn buik nu gebeurd. En moe moe moe ... Hebben gister het goede nieuws aan mijn ouders verteld. We hadden een hamer en een schroevendraaier ingepakt met een briefje erbij: "zin in een nieuw klusproject? " En dan zat het kopietje van de echofoto van vorige keer er opgerold bij ... Ze hadden het in het begin helemaal niet door, dus het was erg grappig! Ze waren super blij. Heb uiteraard wel gezegd dat het nog heel pril was, maar ik vind het gewoon fijn dat zij het al weten. Mocht het fout gaat, dan is het prettig dat ze er dan ook voor ons kunnen zijn. Verder weet één goede vriendin het. Ik heb het haar al heel vroeg verteld, omdat zij al meer dan drie jaar bezig zijn en nu bijna met IVF gaan beginnen. Was wel erg heftig trouwens... Het is zo oneerlijk waarom sommigen zo lang moeten wachten en wij niet. Vanmiddag de intake bij de vk... Eigenlijk best vroeg als je net 6 weken bent. Ik ben zo bang dat ik een bekende tegen ga komen. Ik ken een aantal mensen in ons dorp die zwanger zijn... Dus hoop niet dat ik één van hun dan ook in de wachtkamer tegen kom :/
Oh, nee! Eigenlijk niet... Zwanger hè?! Haha! Zal ze even verwijderen. En ja, hoort erbij! Vanochtend ook weer lekker misselijk. Hoort er ook bij! Duurt wel ff, voordat ik op gang kom. Gelukkig een lieve man die de jongens vast een boterham geeft en mij een boterham boven komt brengen!
Zwanger 15 september: Tinebx (23) - 1e kindje 16 september: Veer3 (28) - 3e kindje Moeder1987 (27) - 3e kindje Lynn1302 (29) - 3e kindje ♥ Liefde88 (25) - 3e kindje Krullenboll (?) - 1e kindje 17 september: Knvs90 (23) - 1e kindje Solana (36) - 3e kindje Niena01 (27) - 2e kindje 18 september: MissyM (26) - 3e kindje Blije80 (33) - 1e kindje 19 september: Debby1979 (34) - 2e kindje Me80 (?) - 1e kindje Charlie11 (26) - 1e kindje Leet25 (?) - 1e kindje Smikkel86 - 1e kindje 20 september: Niqi79 (34) - 2e kindje Suzanne88 (?) - 1e kindje Elmo83 (30) - 2e kindje Miracle3 (32) - 3e kindje 21 september: Stay123 (26) - 1e kindje Bridgett (?) - 1e kindje 22 september: Daantjuh85 (28) - 1e kindje Pommepom (27) - 1e kindje Mams1 (26) - 2e kindje - verrasing 23 september: Tulp123 (22) - 2e kindje 24 september: GewoonAn (23) - 1e kindje Kim198 (31) - 2e kindje Lasas (28) - 1e kindje 25 september: Yaisa (30) - 1e kindje Emmy (32) - 2e kindje 26 september: Beepje (32) - 1e kindje DeesDees (28) - 4e kindje Anoniempie85 (28) - 1e kindje 27 september: Melindy (28) - 2e kindje 29 september: GeoLilly (27) - 1e kindje Marjolein25 (29) - 3e kindje 30 september: Linnepinna (27) - 1e kindje Bibi24 (27) - 2e kindje ♥ gezien op de echo jongen meisje verrassing Afspraken 27 januari: eerste echo - Lynn1302 intake - Miracle3 eerste echo - Bridgett 28 januari: eerste echo - Krullenboll 29 januari: intake - Stay123 30 januari: eerste echo - Tinebx eerste echo - Knvs90 eerste echo - Niqi79 31 januari: eerste echo - Pommepom 3 februari: eerste echo + intake - Knvs90 4 februari: eerste echo + intake - Solana eerste echo - Mams1 eerste echo - GeoLilly 5 februari: eerste echo - Kim198 eerste echo - Daantjuh85 intake - GewoonAn eerste echo - Beepje 6 februari: eerste echo - DeesDees 7 februari: eerste echo - Veer3 eerste echo - GewoonAn eerste echo - Emmy 11 februari: eerste echo - MissyM intake - Yaisa intake - Emmy 12 februari: eerste echo - Niena01 eerste echo - Marjolein25 13 februari: echo - Miracle3 18 februari: intake - Veer3 eerste echo + intake - moeder1987 eerste echo - Me80 eerste echo - Charlie11 eerste echo - Stay123 19 februari: intake + eerste echo - Debby1979 20 februari: intake + eerste echo - Bibi24 * Aurin (4+5) * Renske76 (4+5) Als je wat op de lijst wil hebben, schrijf het dan in een kleur. Dan valt het mij op tussen alle andere berichten en voeg ik het toe!
Lynn en Bridgett Succes bij de echo vandaag! En Miracle natuurlijk bij de intake. Aankomen Voor m'n gevoel wel. Komt misschien ook, omdat ik steeds een opgezette buik heb, elke 2 uur wel iets moet eten tegen de misselijkheid, maar vervolgens al snel een vol gevoel heb. Wilde me gister wegen... Batterij leeg. Haha! Vorige keren bijna 8 kilo en 5 kilo aangekomen. Valt mee dus! Start nu wel ruim 10 kilo lichter... Kwaaltjes Moe! Met vlagen misselijk, 's ochtends dus ook steeds erger. Niet heel erg, maar merk dat als ik m'n bh uitdoe, m'n tepels toch wel gevoelig zijn. Ehm... Steekjes zo af en toe, zeurende onderrug wordt ook wat minder heb ik het idee. Oja, koud! Regelmatig ja! Stay123 Hier dus ook misselijk, maar (nog) niet overgegeven. Facebook Nee, ik ook niet, hoor. Klets gewoon hier mee! Ik weet dat het daar anoniem is, maar toch... Een van jullie kan toch zomaar een (vage) bekende in het echte leven zijn. Je weet nooit. Miracle Ja, daar heb ik ook al aan zitten denken. Bekenden bij de verloskundigenpraktijk. Hier ook een groot dorp.. Wij echo met waarschijnlijk 8,5 week en intake met 10 weken. Daarna nog een termijnecho. Vorige keren na de eerste echo's aan familie en hele goede vrienden verteld. Waren zo blij na de miskramen! Nu wachten we liever tot na de 2e echo. Dus liever geen bekenden in de wachtkamer.
Hhe, ff geen zin gehad in zp afgelopen dagen! Zaterdag drukke dag gehad, opgepast op neefje van bijna een jaar en nichtjes van 3 jaar, zaliggg! Daarna uit eten met vriendin en dan verjaardag van mn broer gevierd! Ik was op en had pijn in buik en rug! In de nacht plots bruin bloed gespot, kleine vlekjes en op papier wat. Gisteren heel de dag steeds een beetje bruinig. Buikpijn ook maarja dat heb ik zo al twee weken dus daar word ik niet bezorgder door. Waren stukjes bruin slijm en dat maakte me zorgen maar sinds gisteren avond is het gestopt (ff afkloppen!) Achja kon verschillende oorzaken hebben, baarmoeder lijkt me heel gevoelig! Mijn borsten doen nog steeds pijn en veranderen. Ben elke dag misselijk sinds vorige week, niks van eten smaakt, gevolg afgevallen maar gelukkig niet heel veel. En bijkomen zal ik heus nog wel doen haha Elke dag nog wel eens serieuze krampen in onderbuik en dan ook pijn in onderrug. Die pijn in rug wordt steeds erger. Constant moe ook! Soms ook echt mega koud! Hier ook obstipatie, nu zeker omdat ik weinig eet! Maar heb pilletjes tegn misselijkheid en dat helpt wel iets! Soms heb ik dan ook weer eens diarree maar nu toch al tijdje niet. Dat was het zowat... Nog drie nacthjes tot echo! Hopelijk ook een goede zoals de rest, spannendddd!
Facebook: ik voorlopig nog niet. Ook ik wacht graag tot de eerste echo. Wij hebben de echo en intake verloskundige op 11 november dus nog ff wachten.... We hebben het m'n moeder gisteren verteld. Ze was zo blij! Echt leuk! We hadden ons zoontje een t-shirt aangegeven met daar op de tekst " ik ben strak niet meer in mijn eentje". Komende week gaan we het de andere a.s. Opa's en oma's vertellen. We zijn wel wat vroeg, maar als het nu mis gaat, dan zou ik het wel fijn vinden dat zij het weten. En het klinkt gek, maar ik heb er eerlijk gezegd wel vertrouwen in.
Oei Elmo, dat is wel heel lang wachten op je echo... ... Hoop dat je dan al lekker je mooie beebje in je armen hebt
Wat leuk om het al aan je familie te vertellen. Ik heb ml beloofd om mijn mond te houden tot de 12 weken grens. Geen idee of dat gaat lukken. Jullie al ideeën hoe je het gaat vertellen? Wij hadden het idee om met mijn verjaardag (half maart) een versierde taart neer te zetten. Maar dan ben ik al 13/14 weken.. Misschien een beetje laat. Denk niet dat ik zolang me mond kan houden😉 Kwaaltjes; gelukkig sinds zaterdag niet meer gespuugd. Wel misselijk nog. En het weekend een nieuwe bh gekocht, ze gingen toch echt te strak zitten.
Hier weten heel veel mensen het al ivm MMM. (ouders, broertjes en zusjes , beste vrienden en vriendinnen) Ook niet op een bijzondere manier verteld, alleen maar huilen De rest vertel ik het wel na de +- 10 wken. Nog 9 dagen tot echo nummer 1 Overigens hier niet misselijk Mijn moeder is het ook niet misselijk geweest, dus ik hoop dat ik op haar lijk hihihi. Alleen mn borsten zijn bowlingballen geworden. 's ochtend zijn ze wel iets minder pijnlijk dan 's avonds, maar ze blijven gevoelig hoor. En brrrrr... Ijskoud
Hi meiden, Goed om te horen dat ook niet iedereen hier enorm veel klachten heeft. @Elmo: Zo..... Jij hebt een late eerste echo Wat fijn Daantjuh dat het nu gelukt is en dat je het nu mag delen met je familie! Hie
Tinebx Naar dat je wat bruinverlies had. Gelukkig bleef het daarbij! Zal vast allemaal gevoelig zijn inderdaad. Elmo Ik hoop dat je 11 februari bedoeld?! Familie vertellen Voorlopig nog even niet dus. Al is het heel verleidelijk! Zou het ook zo graag m'n jongens willen zeggen! Vooral de oudste!
Nou hier net bij de VK geweest. Gelukkig (zover ik heb gezien) geen bekenden tegen gekomen . Fijn gesprek gehad! Bloeddruk was 120/50 ... Dus vandaar dat ik mij zo snel duizelig voel. Stond laatst onder de douche 's ochtends en voelde me ineens zo naar voelen... Nu snap ik ook waarom. Volgende keer VK op 10 maart en dan gaan we naar het hartje luisteren! Kan niet wachten!! Maar eerst toeleven naar de dertiende februari... Hopelijk dan het hartje etc. te zien
@ TineBx: altijd schrikken (bruin) bloedverlies. Kan heel goed een gesprongen adertje zijn geweest o.i.d.. Het komt veel voor in het begin van de zwangerschap. Goed dat je het een beetje naast je neer kan leggen. Mocht je toch ongerust worden dan mag je altijd je VK bellen, tenminste dat is hier de regel.